Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rygget inn i en betongvegg


JAYZ

Anbefalte innlegg

Er fersk eier av førerkort, og var uheldig i går

 

Rygget stille inn i en betongsøyle og fikk noen små merker på venstre del av bilen bak.

 

Det er snakk om riper/små hakk og jeg vil ordne opp i dette uten å bli ranet. Har hørt det er dyrt å lakkere.

 

Håper å komme billig unna dette. Hva anbefaler dere meg å gjøre? Hva vil kostnadene bli?

post-270197-0-19497000-1363970745_thumb.jpg

post-270197-0-66890700-1363970788_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp gjør det. Sort svart er noe av det letteste å pakke selv, metallic gjør det verre.

 

2000 kr er desverre sannsynligvis uten kvittering.

 

Full lakkering av fremfanger kostet meg 1800,- med kvittering. Om han pusser ned og klargjør selv og tar kontakt med noe annet enn merkeverksted for lakkering bør det gå ann å få en tilsvarende pris.

Lenke til kommentar

Nei, nei og atter nei. Biltema holder ikke til dette.

 

Når jeg fjerner slikt så våtsliper jeg med p2500-p3000 papir og polerer det opp med roterende maskin etterpå. Først bruker jeg Scholl S3 Gold (finnes også i 250ml flasker) som er veldig grov for å fjerne sporene fra vårslipinga og etter der S30+ for å ta vekk kjørespor og hologrammer som blir etter grovpoleringa.

 

Skal dette fjernes 100% må fangeren lakkes om, men hvis du klarer deg med 90% resultat kan du høre med gutta på Detailers Club.

Hvor i landet bor du? Kan sikkert hjelpe deg og gjøre et forsøk om du befinner deg i Østfold...

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Nei, nei og atter nei. Biltema holder ikke til dette.

 

Når jeg fjerner slikt så våtsliper jeg med p2500-p3000 papir og polerer det opp med roterende maskin etterpå. Først bruker jeg Scholl S3 Gold (finnes også i 250ml flasker) som er veldig grov for å fjerne sporene fra vårslipinga og etter der S30+ for å ta vekk kjørespor og hologrammer som blir etter grovpoleringa.

 

Skal dette fjernes 100% må fangeren lakkes om, men hvis du klarer deg med 90% resultat kan du høre med gutta på Detailers Club.

Hvor i landet bor du? Kan sikkert hjelpe deg og gjøre et forsøk om du befinner deg i Østfold...

 

Bor midt i Oslo.

 

Kjøpte en "scratch remover" på Biltema igår. Smørte over og vasket vekk, men det ser ikke noe særlig bedre ut. Må nok pusses ned og omlakkeres litt.

 

Hadde vært konge med hjelp!

Endret av JAYZ
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å polere det med feks en Meguiars Scratch X

 

Du får det ikke perfekt slik jeg ser bildene, men det blir nok bedre, og kanskje bra nok til at du kan leve med det?

Jeg kan med en gang si at dette ikke vil funke. Man vil ikke engang nærmest se forskjell.

 

Edit:

Med en skikkelig rundr med grov polish på roterende vil nok få skaden til å se vesentlig bedre ut, men riper gjennom lakk må uansett etterfylles.

 

Samme om du har Audi eller Skoda. Det koster like mye å lakkere uansett bilmerke. Du leverer jo ikke bilen din til en Audi forhandler. Lever den til et "bakgårds"-lakkeringsverksted. Resultatet blir nok bra uansett vil jeg tro.

 

Skal jeg tippe så koster en lakkering av denne skaden rundt 2.000,- inkl. alt.

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...