Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan du ikke vite før du har prøvd...

 

Målet her er å bygge rommet slik at overflaten blir minst mulig, slik at man får minst mulig å male. Og dermed trenge færrest bokser med maling.

 

Selv tenker jeg at han ikke maler gulvet, og med de tidligere opplysningene fant ut at han trenger 12 bokser med maling.

Altså er det minste han kan betale 240 kr.

Lenke til kommentar

Et jordskjelv måler 6,7 på Richters skala. Hvor mye sterkere er dette skjelvet enn et jordskjelv som måler 6,2 på Richters skala?

 

Er klar over at et skjelv på 7 er 10 ganger så sterkt som et på 6, men hvordan regner jeg ut dette? :hmm:

Endret av Eplesaft
Lenke til kommentar

Hva med noe sånt som dette:

 

Du skal lakkere kjøkkengulvet. Kjøkkenet har form som et trapes med to rette vinkler. De to parallelle veggene måler 3,4 m og 3,9 m, mens den veggen som danner rette hjørner med de parallelle veggene måler 6,7 m.

 

På kjøkkenet er det også kjøkkeninnredning som tar plass på gulvet som ikke skal lakkeres. Det er to seksjoner som hver tar opp 0,8 m x 1,9 m av gulvet.

 

1 liter lakk rekker til 9 m2 gulv. Hvor mye lakk trenger du?

 

Fasitsvar:

Ca 2,4 liter lakk. (nøyaktig svar: 2,379444...)

 

Endret av Jonern
Lenke til kommentar

Jeg kan med glede annonsere at jeg kom opp i matte muntlig! Skal ha om sykling :)

 

Noen som kan komme med tips slik at jeg kan klare å forsvare fireren min?

 

Altså matte relatert til sykling. Kan også nevne at det ikke bare handler om vei, fart, og tid, men også sånt som sykkelklubb + sykkelløp/ritt som et arrangement.

 

Synd at det ikke er flere her inne som svarer. De fleste innleggene er jo spørsmål :ermm: Men uansett: takk for alle svar.

 

Ha en fortsatt strålende dag!

Endret av webgo
Lenke til kommentar

webgo:

 

Hadde sjølv sykling sist termin under muntlig tentamen, så kan vel komme med eit par idear;

 

  • Finne hjuldiameter basert på RPM (rotasjoner i minuttet) og distansen som er tilbakelagt, samt tiden brukt

  • 1/3 av syklene i sykkelløpet du skal kjøre på, er Nakamura. 1/2 er Diamant, og resten er flere mindre andeler

Under løpet ligger du bakerst i en rekke på fire syklister, der du er den fjerde. De tre syklistene forran deg, bruker Nakamura. Hva er sjangsen for dette?

 

 

 

chart?cht=tx&chl= \left(\frac{1}{3}\right)^3 = 0,037 \Rightarrow 3,7%

 

 

 

  • Du hører de andre syklistene snakker om prisene på mat og drikke på neste stopp (elns, vær kreativ sjølv :p)

Den ene sier at han kjenner noen som kjøpte 2 drikke og 1 mat til 43kr, og den andre sier at han kjenner noen som kjøpte 2 drikker og 3 mat til 77kr. Hvor mye koster drikke og mat? (flett gjerne inn navn på tinga, som saft og pølse...)

 

 

 

p><p>

p><p>

Her kan du bruke både innsetjingsmetoden og addisjonsmetoden, velg sjølv. Innsetjingsmetoden;

p><p>

Dette kan vi bruke for å finne x:

p><p>

 

 

 

Håper det var til litt hjelp. :)

 

 

Skal se om eg gidder å skrive meir, dersom eg kjem på noko!

Endret av JarlG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...