Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

 

Hei igjen!

 

Hvordan går man fram for å finne et dobbeltpunkt til en vektorfunksjon? Er dette noe som det forventes at man skal kunne gjøre ved regning i R1?

 

Jeg aner ikke om det forventes i R1. Men for å finne et dobbeltpunkt kan du anta at s ikke er lik t og finne løsningen til r(s) = r(t).

 

Takk igjen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer med det siste integralet i delvis integrasjon i denne oppgaven?

 

chart?cht=tx&chl=\int 2x \cdot e^{x} \, dx = 2x \cdot e^{x} - \int 2 \cdot e^{x}

 

Hvorfor forsvinner det bare (ifølge fasiten vi fikk utlevert)? Altså det forsvinner ikke, men det blir ikke integrert og ender opp med chart?cht=tx&chl= = 2x \cdot e^{x} - 2\cdot e^{x}

 

Det er forøvrig et bestemt integral, men tok ikke med verdiene i reknestykket. (Ln 2 , 0)

Endret av Svigermors drøm
Lenke til kommentar

Kari får 100 kr i ukepenger i uke nr 1. Beløpet skal økes med 2 kroner hver uke. 

 

Lag en formel for beløpet i uke nr. n.

 

Hvorfor skal jeg bruke den aritmetiske følgesformelen her? Hvorfor blir ikke formelen noe ala 100+2n? 

 

Det er formulert litt uklart, men de mener kanskje hvor mye hun har fått til sammen i uke n, i stedet for hva hun får i uke n?

Lenke til kommentar

 

Kari får 100 kr i ukepenger i uke nr 1. Beløpet skal økes med 2 kroner hver uke. 

 

Lag en formel for beløpet i uke nr. n.

 

Hvorfor skal jeg bruke den aritmetiske følgesformelen her? Hvorfor blir ikke formelen noe ala 100+2n? 

 

Det er formulert litt uklart, men de mener kanskje hvor mye hun har fått til sammen i uke n, i stedet for hva hun får i uke n?

 

Ja - det er mulig 

Lenke til kommentar

På en eksamensoppgave på tirsdag fikk vi en cosinusfunksjon, 2Cos(U) +1

 

Når jeg skulle finne ekstremalpunktene satte jeg Cos(U) = 1 og -1, er dette feil eller går det greit? Fikk riktig svar. I følge løsningsforslaget skulle man derivere funksjonen.

 

Vel, man vet at ekstremalpunktene til cos(u) er 1 og -1, og ekstremalpunktene til funksjonen i oppgaven sammenfaller åpenbart med ekstremalpunktene til cos(u). Men det spørs kanskje på sensor om han synes det er greit å slutte dette direkte. Hvis du skrev noe forklarende tekst i tillegg så burde det i alle fall gå bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...