Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg vet at lønnskostnadene for en måned er 408 934.

 

Hvordan finner jeg da ut hvor mye av dette som er Lønn, hvor mye som er arbeidsgiveravgift, hvor mye som er feriepenger, og hvor mye som er arbeidsgiveravgift av feriepenger?

 

Da trenger du reglene for avgifter og feriepenger. Skal man betale avgift før eller etter at feriepenger er lagt til? Hvor mye er avgiften på? Sånt må du vite, når du veit det kan du regne ut det du vil.

Lenke til kommentar

Da trenger du reglene for avgifter og feriepenger. Skal man betale avgift før eller etter at feriepenger er lagt til? Hvor mye er avgiften på? Sånt må du vite, når du veit det kan du regne ut det du vil.

 

Arbeidsgiveravgift er 14,1%

Feripenger 10,2%

Arbeidsgiveravgift av FP 14,1%

Etter at det er trukket fra vil det resterende av de 408 934,- være ren lønn.

Lenke til kommentar

Når du integrerer må du huske på å dele på kjernen derivert. I første ledd i parantesen er chart?cht=tx&chl=\frac{x}{2}=\frac{1}{2}x lik kjernen. Da er kjernen derivert lik chart?cht=tx&chl=\frac{1}{2}. Men å dele på en halv er det samme som å gange med to. Samme gjelder for andre ledd; her er 3x lik kjernen. Vi deler på kjernen derivert, som er 3. I dette tilfellet har de ganget med chart?cht=tx&chl=\frac{1}{3}, men det er jo det samme.

 

chart?cht=tx&chl=\frac{6}{2} kommer av at de har ganget inn chart?cht=tx&chl=\frac{1}{2} i parantesen. Husk at den ganges inn i begge ledd.

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Sikkert teit spm for mange her, men...

Hvordan regner man ut koordinater til en likning og omvendt?

 

Mener du at du har noe på denne formen: y = f(x)? Her er altså f(x) en funksjon av x.

 

Hvis jeg tolker deg rett er det bare å sette inn x verdier og finne y.

 

Et eksempel:

p><p>\end{tabular}

 

Andre veien er det litt vanskeligere, men da er regresjon noe å sjekke ut.

Lenke til kommentar

Hei har et lite spørsmål ang. å dele taxiregning korrekt og rettferdig. Problemstillingen er at de som skal lenger også betaler mer. La oss si at det er 3stk i taxien og taxien gjør tre stopp, logiskt nok. Nå bare kaster jeg ut noen tall som representerer stoppene:

 

240, 320 og 390 (sluttsummen på taxituren er da 390 kr)

 

Hvor mye skal vær enkelt betale av den aktuelle summen når de forlater taxien?:p

 

takker:)

Endret av Nektard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...