Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy S4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hardware-virtualisering og big.LITTLE.

Hva skal du med virtualisering på en mobiltelefon? Støttet for hardware virtualisering i A15 er beregnet på servere.

 

big.LITTLE gjenstår å se om er noe fordel. Da må vi først få tester av begge brikkene og se på ytelsen.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke at du og flere andre sier det der... Den har jo en helt annen form enn S3 og ser for meg mer ut som en veldig stor S2 enn en S3.

 

Det er jo ditt syn på saken, men for meg er ikke dette verdt å oppgradere til. Og ja, det er klart at det er viktig med design (for min del iallefall), jeg sitter allerede med en mobil telefon som yter mer enn hva jeg behøver, så enda mer ytelse interesserer meg ikke. De burde ha gjort et like stort design hopp fra S3 til S4 som det de klarte fra og med S2 til S3...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo ditt syn på saken, men for meg er ikke dette verdt å oppgradere til. Og ja, det er klart at det er viktig med design (for min del iallefall), jeg sitter allerede med en mobil telefon som yter mer enn hva jeg behøver, så enda mer ytelse interesserer meg ikke. De burde ha gjort et like stort design hopp fra S3 til S4 som det de klarte fra og med S2 til S3...

 

Problemet, vil jeg si, ligger mer i brukergrensesnittet, enn designet av telefonen(med mindre man finner opp et sprudlende nytt design). I bunn og grunn kommer de fleste telefoner med hastigheter i dag som ser fint ut på papiret, men alikevel ikke utnyttes.

 

Jeg har nesten ikke noe behov for å oppgradere fra min S2 engang etter den fikk JB, skjermen er isåfall den største faktoren.For hva mer vil jeg egentlig oppleve nytt, når jeg har "et likt system" fra en allerede kjapp telefon? Opplevelsen blir jo omtrent det samme.

 

Det er for min del det som gjør S4 kjedelig, at hvis man tar alle de nye appene fra den, blir forskjellen fra S3 minimal. Dette gjelder dog ganske mange telefoner fra samme produsent i dag(HTC sense, iOS som jeg allerede er lei før jeg har eid det). Mulig jeg må over på Win phone 8 for at det skal føles "nytt".

 

Dette er også en av grunnene jeg tror Iphone vil feile framover hvis ikke Apple innoverer mer. Iphone 4, 4S, 5 gir jo nesten samme opplevelse. Jeg tror folk går lei når forskjellene blir så minimale.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Dessuten har HTC One verken utskiftbart batteri, eller minnekortleser(!). Er vi i 2013 liksom!?(for å ikke snakke om hvordan det påvirker prisen! Og hva skjer når (batteri)garantien går ut?
Har du noen gang eid en smarttelefon lenge nok til å finne ut om dette kan skje?Min smarttelefon er nå straks 3 år gammel og batteriet er helt tipp/topp, så dette snakket om at batteriet blir dårlig i moderne smarttelefoner må være erfaringer gjort med dårlige produkter. I tillegg er det slik at de aller fleste som klager på mangelen om utskiftbart batteri ikke eier telefonen i så mange år.
Samsung vil heller at du skal ha en lett telefon i lomma enn en metallklump, liker du ikke det så synd for deg.
Hva skjer når du går med flate 5" plastikkdingser i trange lommer? Flekser? Bra for følsom elektronikk? Mao. det er alltid fordeler og ulemper med materialvalg.S4 er nok en veldig god telefon, men det er skuffende lite nytt ved den. I grunn nesten mindre nytt enn det var fra iP4S til iP5.

 

Mange som klager på at det er så veldig lite nytt med den. Tenker du deg om, er det faktisk ganske mye. Hvordan kan du si at overgangen fra s3-s4 er nesten mindre enn ip4s-ip5?

 

Det er også mange som klager over at overgangen frå s3-s4 er så liten at de bytter til Htc one. Er forskjellen så stor der uten om designet? -.-

Lenke til kommentar

Mange som klager på at det er så veldig lite nytt med den. Tenker du deg om, er det faktisk ganske mye. Hvordan kan du si at overgangen fra s3-s4 er nesten mindre enn ip4s-ip5?

 

Det er også mange som klager over at overgangen frå s3-s4 er så liten at de bytter til Htc one. Er forskjellen så stor der uten om designet? -.-

 

Putter man inn programvaren fra S4 inn i en S3 er det ikke så mye nytt den byr på, altså jo den gjør det på papiret, men opplevelsen vil til slutt være relativ lik. Det er altså programvaren som utgjør hovedforskjellen, og det var det jeg mente med Iphone, spiller ingen rolle om du har iphone 4 eller 4S når programvaren er den samme, derfor er det små forskjeller på opplevelsen.

 

Altså "en kjapp telefon er en kjapp telefon", da spiller det ingen rolle hva som er på papiret. Samsung innoverer med apper, men gjør lite nytt med brukersnittet, hadde det vært oppdatert hadde telefonen fristet mer. Dette gjelder ikke bare Samsung, men Apple, HTC og alle andre også.

 

Så det er det eneste jeg kan klage på med S4, kjempe fin telefon, men det blir litt kjedelig når man allerede har en Samsung(touchwiz) fra før. Akkurat som det er å gå fra en HTC til en ny HTC, eller en Iphone til ny Iphone.

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

KOSærheim:

Det er ikke store forskjeller og det ligger i samme gate som eksemplet jeg nevnte. Men for mange aktører ser det ut til å være trenden nå. Det er dog interesant at man kritiserer en aktør for dette for noen måneder siden og lovpriser er annen for det nå. I samme gate blir det også litt merkelig å kalle noe for innovasjon bare for at Samsung lager sin versjon av en app osv.

 

Det var nok vesentlig flere som byttet fra S2 til S3 enn S3 til S4, selv når man tenker på de som gjerne bytter mellom hver modell. S2 eiere har nok mer å hente.

 

S4 er en flott telefon men det var en i overkant tam lansering ift. hva man forventer av Samsung.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Problemet, vil jeg si, ligger mer i brukergrensesnittet, enn designet av telefonen(med mindre man finner opp et sprudlende nytt design). I bunn og grunn kommer de fleste telefoner med hastigheter i dag som ser fint ut på papiret, men alikevel ikke utnyttes.

 

Jeg har nesten ikke noe behov for å oppgradere fra min S2 engang etter den fikk JB, skjermen er isåfall den største faktoren.For hva mer vil jeg egentlig oppleve nytt, når jeg har "et likt system" fra en allerede kjapp telefon? Opplevelsen blir jo omtrent det samme.

 

Det er for min del det som gjør S4 kjedelig, at hvis man tar alle de nye appene fra den, blir forskjellen fra S3 minimal. Dette gjelder dog ganske mange telefoner fra samme produsent i dag(HTC sense, iOS som jeg allerede er lei før jeg har eid det). Mulig jeg må over på Win phone 8 for at det skal føles "nytt".

 

Dette er også en av grunnene jeg tror Iphone vil feile framover hvis ikke Apple innoverer mer. Iphone 4, 4S, 5 gir jo nesten samme opplevelse. Jeg tror folk går lei når forskjellene blir så minimale.

 

Enig.

 

Igjen vil selvsagt en S4 virke som en veldig bra oppgradering hvis man sitter med en S2 fra før, om det er verdt de ekstra kronene iforhold til en S2 er kanskje godt mulig for mange, men for dem som mener at en S4 er verdt nesten det dobbelte i forhold til en S3, er på bærtur! Ytelsen er konge, men "who cares" når du ikke engang får utnyttet en S3 fult ut.

 

I mine øyne, hvis du allerede sitter med en S3, så oppgraderer du bare til en mobil med: litt større skjerm, litt bedre ytelse (på papiret isåfall), (90%) samme design, pluss litt annet dill-dall. Og ja, ikke glem nesten 3000 kroner dyrere også, dette må være den største oppgradering man får, eller NEDgraderingen kan man vel kalle det for? lol :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skuffa!.. så skuffa.. håpet det skulle komme en xenon blits, eller i alle fall en ny type dual LED. For svakt for meg de LED som er på GSIII i alle fall.

 

Videre skjønner jeg virkelig ikke at folk blir så begeistret over stadige forbedringer i ytelse og skjerm. Vi vet jo alle at det kommer. Hva med no skikkelig nytt noe... ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva spiller det noen rolle uannsett om byggkvaliteten er bedre, den tåler neppe mer, og den er så forbanna klumpete, stor, og er en jævlig lite gjennomtenkt mobil designmessig, som jeg skrev om hvorfor tidligere. Skjermen utklasseres av S4 sin. Vanntett? Who cares, har brukt min S2 i snø, vind, fukt, ørken, strand, sølt øl på den, den har tålt alt. Regner med S4 vil bli ganske lik.

 

 

 

Lol, Xperia Z er omtrent helt lik som Xperia V. What a suprise? Like stor, jævlig og klumpete også. Hvorfor skal Samsung endre på en fasong som allerede er bra, og utnytter størrelsen og avstanden på mobilen enda bedre enn de andre?

 

Å ha knapper på skjermen er en ting, men når mobilen har like stor avstand nederst slik at det kunne vært knapper der, er jo ikke annet enn fullstendig IDIOTISK. Da burde skjermen verdt større, og nådd nederste kanten.

 

For å ikke snakke om, hvis du klarer å feiltrykke med knapper på mobilen istedenfor skjermen, så er du ikke annet enn et evneveik, er ikke noe mer å si om det. Sannsynligheten for å feiltrykke er like stor, spesielt med lockscreen.

 

 

 

 

 

Har ikke opplevd det selv, men nå har jeg min første smarttelefon også, som forøvrig er Samsung, som produserer noen av de beste batteriene på markedet når det gjelder livssyklus.

 

Jeg vet dog om andre som har opplevd dårligere batteritid over lengre tid. Og såvidt jeg vet er det en kjedelig sak om garantien ikke dekker det, og du heller ikke får byttet det ut. Batterier BLIR dårligere over tid, spørsmålet er bare om de blir så dårlig at du må bytte dem ut.

 

Uannsett, å ikke ha muligheten til å bytte det eller minnekort anser jeg ikke som noe annet enn forbrukerfientlig, det er abselutt ikke en bra ting for kundene.

 

"ha knapper på skjermen er en ting, men når mobilen har like stor avstand nederst slik at det kunne vært knapper der, er jo ikke annet enn fullstendig IDIOTISK. Da burde skjermen verdt større, og nådd nederste kanten.

For å ikke snakke om, hvis du klarer å feiltrykke med knapper på mobilen istedenfor skjermen, så er du ikke annet enn et evneveik, er ikke noe mer å si om det. Sannsynligheten for å feiltrykke er like stor, spesielt med lockscreen."

 

rly? Trukke du har peiling e. Har du prøvd og hatt begge deler? Fordelen med taster på skjermen er akkurat det at du har plass til å holde fingrene på siden,.. UTEN at du er nær noen form for knapper.

 

Har hatt iphone,android tlfn med knapper som sII,htc desire osv og Nexus 4. Nexus 4 er favoritten soleklart. Alt er penere å se på, formfaktoreren er perfekt og knappene på skjermen er en drøm.

 

ALLE! ABSOLUTT ALLE! Har feiltrykket. Visst ikke er de utrolig fisefine akkurat som det virker for meg her. Ikke vits å være en helt forbanna tosk og bruke slike ord som evneveik. Kom tilbake når du har vokst litt.

Lenke til kommentar

Sony xperia z er jo klin lik xperia v, i tillegg er Samsungen mer lik note 2 enn s3. Samsungen er fullspekka av stilige funksjoner... Ka har xperia V som ikke s4 har, uten om at den er vanntett og har et murstein design? Liker du virkelig dei to store stygge partia nedenfor og ovenfor skjermen, en stygg launcher Sony har lagt på og en opplåsskjerm som minner totalt om iphone... Sytinga di kan du gjerne holde for deg selv. Dette handler bare om smak og behag.

 

Personlig hadde jeg valgt s4 ovenfor z-en. Dette fordi mindre vekt, pener design og resten av det @awesome87 skrev.

 

HÆH? Sier du at sony sitt system minner mer om iphone enn samsung sitt touchwiz? hva i alle dager har du røyka? :/

 

Er ingen fanboy av noe, men e har vætt i hue til å se forksjeller og bruke hode.

 

Den er vanntett, den er støtsikker, den er støvsikker.. Den ser bedre ut, du får en bedre farge (altså dette er persnolig.. svart tlfn ovenfor noe så styggt som hvit og "blått" :/), du får et bedre system.. Samsung har lang vei og gå med sine plasticfantastic tlfnr. Jeg driter i hva samsung vill vi skal! Jeg tar heller en tlfn som tøler noe.. enn en tlfn som knuser om du ser på den.

 

Har 2 venner som er fornøyd med sine SIII'r. Men, 1 uke etter han ene fikk den, mista han den .. e kødder ikke engang.. nesten mindre enn halv meter fra bordet og i parketten.. Skjermen knuste, dekselet bak knakk i sidene :/

 

Nei vet du hva:) Sony +. Samsung + for mye bra funksjoner, men design osv -. HTC er bare - i mitt øye. Plain kopi av BB Z10 og forferdelig stygg å se på med de hullene overalt. Sense har de endret helt på.. fysj.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Relativt provoserende å lese så mange faktafeil fra folk. Selv om telefonen må er 5" istedenfor 4.8" betyr ikke at telefonen automatisk er større. Den er faktisk mindre, en god del mindre i forhold til hvor stor skjermen er.

 

Punkt nummer 2, byggekvalitet. Kanskje enkelte her trenger en innføring i forskjellen mellom byggekvalitet og kvalitetsfølelse. Selv om telefonen kjennes mer robust betyr ikke det at den er det. Plastikk er mye rart. den finnes i sprøe varianter og steinharde varianter. Plastikk er ikke bare plastikk. Plastikk som brukes i s3 og s4 er robust. Den tåler veldig mye. I tilfeller tåler den minst like mye som noe som er laget i metall.

 

Til slutt. Slutt å hiv fakta rundt dere når dere ikke har en fjerneste anelse på hvordan det egentlig er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Relativt provoserende å lese så mange faktafeil fra folk. Selv om telefonen må er 5" istedenfor 4.8" betyr ikke at telefonen automatisk er større. Den er faktisk mindre, en god del mindre i forhold til hvor stor skjermen er.

 

Punkt nummer 2, byggekvalitet. Kanskje enkelte her trenger en innføring i forskjellen mellom byggekvalitet og kvalitetsfølelse. Selv om telefonen kjennes mer robust betyr ikke det at den er det. Plastikk er mye rart. den finnes i sprøe varianter og steinharde varianter. Plastikk er ikke bare plastikk. Plastikk som brukes i s3 og s4 er robust. Den tåler veldig mye. I tilfeller tåler den minst like mye som noe som er laget i metall.

 

Til slutt. Slutt å hiv fakta rundt dere når dere ikke har en fjerneste anelse på hvordan det egentlig er.

 

Plast vill alltid være plast. Har hatt alle typer, de knekker og går i stykker like fort. Ikke for å ta et lite eksempel.. bakdekslene til SII-SIII.. sikker SIV også. Etter en stund er det ikke mulig å ta de 100%. For åss som er flashaholics.. så er dette en pain. Og ikke minst.. 1 drop og det er knus:P E har vært heldig med min SII, men har flere som har ødelagt sine SIII for ingenting.

Lenke til kommentar

Da har de ikke bare mistet den i gulvet. Det er for mange tilfeller med alle telefoner der "jeg bare mistet den en gang". Det er ALDRI tilfellet. Har selv mistet min S3 i steingulvet ved inngangen til huset flere ganger. På jobb har den også hamret i det harde gulvet med deksel, batteri og telefon i alle retninger. Ikke en enkel skramme på telefonen en gang. Plast er ikke plast. Da tar du grådig feil. Om du er uheldig med plasten på din enkelte telefon så koster det 150 kroner for et nytt bakdeksel. Noe som er mye bedre enn om man får en ripe eller microbulk i metalldekselet som er en del at et unibody.

 

Har selv hatt telefon med metalldeksel bak og etter et par ganger i bakken mot kantete stein og det blir fort ujevnt. Og her kommer jo enda ett poeng inn. Metall er ikke metall. Sett i forhold til PVC dekselet jeg har hatt på mine to nylige telefoner så tar jeg PVC over metall anyday.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nesten mindre enn halv meter fra bordet og i parketten.. Skjermen knuste, dekselet bak knakk i sidene

Bakdekselet kan man bøye på alle mulige måter, uten av det skjer noe som helst. Så dette tror jeg overhodet ikke på! Men er jo utrolig lett å overdrive, når man skal kritisere noe...

Lenke til kommentar

Plast vill alltid være plast. Har hatt alle typer, de knekker og går i stykker like fort. Ikke for å ta et lite eksempel.. bakdekslene til SII-SIII.. sikker SIV også. Etter en stund er det ikke mulig å ta de 100%. For åss som er flashaholics.. så er dette en pain. Og ikke minst.. 1 drop og det er knus:P E har vært heldig med min SII, men har flere som har ødelagt sine SIII for ingenting.

 

Du vet at våpen lages i plast? Du vet også at kevlar er plast? Disse produktene er jo dermed nødt til å være dritt ikke sant? Her har du en wiki: Kevlar er en polymer (plast) og det er 5 ganger sterkere enn stål.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Du vet at våpen lages i plast? Du vet også at kevlar er plast? Disse produktene er jo dermed nødt til å være dritt ikke sant? Her har du en wiki: Kevlar er en polymer (plast) og det er 5 ganger sterkere enn stål.

 

Nå tenker e på telefoner. Sjangsen på at de lager kevlar? skjerke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...