Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy S4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvilken kilde artikkelforfatteren har brukt, for alle artiklene jeg har lest om lanseringen sier at det er U.S.A. som får Qualcomm-SoC mens resten får Exynos-SoC. Norge får såvidt meg bekjent altså Exynos-utgaven.

 

Samsung Norge skriver på facebooksiden sin at Skandinavia også får Snapdragon, pga LTE.

Lenke til kommentar

Samsung Norge skriver på facebooksiden sin at Skandinavia også får Snapdragon, pga LTE.

Takk, Goophy, jeg fant uttalelsen her:

"Samsung Norge Hei Jesper og Johan! Galaxy S4 kommer til scandinavia med 1,9GHz quad-core prosessor. Det er som dere vet en åtte-kjernes versjon men den er ikke kompatibel med 4G LTE chipet.

//Elias"

Lenke til kommentar

Mmmmm - billig byggekvalitet og tamt design lastet full med tåpelige gimmick-funksjoner jeg verken har lyst på eller bruk for.

 

Sonys nyeste virker mer og mer attraktiv, men jeg sitter på S3-en min en god stund til tror jeg.

 

Jeg er generelt bekymret for utviklingen designmessig. At den får bedre skjerm med høyere oppløsning og flere små ponyhester under panseret interesserer meg overraskende lite, men der er jeg kanskje litt alene. Uansett, skulle virkelig ønske å se et frekkere design eller stødigere materialer brukt til å bygge telefonen. Jeg ønsker rett og slett en FORBANNET mye bedre taktil opplevelse enn hva S3 leverer (og hva jeg "antar" S4 kommer til å levere).

 

Fremdeles en imponerende telefon, antar jeg. Gleder meg til Note med ny skjerm og sintere cpu / mer ram :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mmmmm - billig byggekvalitet og tamt design lastet full med tåpelige gimmick-funksjoner jeg verken har lyst på eller bruk for.

 

Sonys nyeste virker mer og mer attraktiv, men jeg sitter på S3-en min en god stund til tror jeg.

 

Jeg er generelt bekymret for utviklingen designmessig. At den får bedre skjerm med høyere oppløsning og flere små ponyhester under panseret interesserer meg overraskende lite, men der er jeg kanskje litt alene. Uansett, skulle virkelig ønske å se et frekkere design eller stødigere materialer brukt til å bygge telefonen. Jeg ønsker rett og slett en FORBANNET mye bedre taktil opplevelse enn hva S3 leverer (og hva jeg "antar" S4 kommer til å levere).

 

Fremdeles en imponerende telefon, antar jeg. Gleder meg til Note med ny skjerm og sintere cpu / mer ram :)

Enig. Hvis Note 3 kommer med Full HD OLED-skjerm, big.LITTLE og LTE, så blir det interessant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om man skal unngå den verste overprisingen i starten og går for nivået under toppmodellene, blir det da S3, One X og Xperia V fra disse 3 store? Altså om en vil ca 1500kr ned i pris. Andre modeller som bør vurderes rundt 3-3500kr?

Google sin nexus tlf?

 

Da har du ihvertfall stock android.

 

Av de tre flaggskipene som nå er ute, finner jeg enda ikke den jeg vil ha.

 

Generelt skuffet over galaxy s4

HTC one, ahr fåt pes for kamera + sense

Xperia Z ikke gå og holde, og skjermen (selv med god oppløsning) er dårlig

Lenke til kommentar

Virker som det er mye dårlige toppmodell lanseringer nå, selv Lumia 920 fikk veldig mye pes for flere ting og det samme med iPhone 5 (som jeg selv returnerte).

 

Det er mulig:

- Vi har blitt for kravstore

- Produktene har blitt for avansert

- Prisene presses for mye ift. innholdet som går ut over kvalitet og gjennomføring.

- For hyppige lanseringer og for mange produkter som igjen preger kvaliteten.

 

Hmm, på tide å roe ned og ta noen steg tilbake?

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nexus 4 er i mine øyne et selvsagt valg. Billigere og bedre på mange områder enn sine konkurrenter. Synes mange ser seg blinde på spesifikasjoner fremfor å se på brukeropplevelsen..

 

*TouchWiz er stappfullt av gimmicks som man aldri bruker pakket i treg software som ser stygt ut

*HTC Sense sluker RAM og er designmessig et stort rot

*Xperia Z er nok det beste alternativet av disse tre men du er fortsatt slavebundet Sony for oppdateringer.

 

Med Nexus 4 får du en billigere telefon som nok oppleves raskere enn sine tre konkurrenter i bruk, samt at man er til en hver tid oppdatert på nyeste versjon av Android, samt svært bred støtte i utviklermiljøet om custom ROM's og tweaks er noe man ønsker :)

Endret av Untouchab1e
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samsung i Skandinavia valgte å ødelegge det aller kuleste ved denne telefonen.

Istedetfor å levere en telefon med Cortex A15 velger de en hinsides mye dårligere SoC-løsning i Snapdragon 600, kun for å få med LTE.

Hvorfor er dette et problem?

 

Vi vet ikke om forskjellen på ytelsen på disse.

A15-prosessorene (Exynos 5 Octa) er uansett klokket rimelig lavt (1,2GHz) for å passe inn i "power enverlope" for en mobiltelefon (2W). A7-prosessorene er klokket til 1,6GHz.

Lenke til kommentar

Nexus 4 er i mine øyne et selvsagt valg. Billigere og bedre på mange områder enn sine konkurrenter. Synes mange ser seg blinde på spesifikasjoner fremfor å se på brukeropplevelsen..

 

*TouchWiz er stappfullt av gimmicks som man aldri bruker pakket i treg software som ser stygt ut

*HTC Sense sluker RAM og er designmessig et stort rot

*Xperia Z er nok det beste alternativet av disse tre men du er fortsatt slavebundet Sony for oppdateringer.

 

Med Nexus 4 får du en billigere telefon som nok oppleves raskere enn sine tre konkurrenter i bruk, samt at man er til en hver tid oppdatert på nyeste versjon av Android, samt svært bred støtte i utviklermiljøet om custom ROM's og tweaks er noe man ønsker :)

 

Vel.

At first glance, the Nexus 4′s hardware appears to be a quality downgrade from the Galaxy nexus which we reviewed previously. After release we hope to be able to give a much better analysis.

http://www.xda-developers.com/android/nexus-4-battery-shot-reveals-potential-quality-issues/

 

Samt at Nexus4 tråden i forumet er rimelig godt fylt av klager fra eiere som man bør se igjennom før man løper og kjøper. Ting som samtalekvalitet bør være relevant.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vel.

 

http://www.xda-devel...quality-issues/

 

Samt at Nexus4 tråden i forumet er rimelig godt fylt av klager fra eiere som man bør se igjennom før man løper og kjøper. Ting som samtalekvalitet bør være relevant.

 

Sitatet ditt sier ingenting og har i tillegg bltt slaktet i ettertid.. Les første kommentar under innlegget du linker til og du vil forstå hva jeg mener.

 

Eller som noen andre så fint poengerte..

 

Is XDA trying to get pageviews now or something? A couple of points:

I've never, in my life, had or seen a phone that warps, spring loaded antenna connections are a complete non issue

Double sided adhesive is used in almost every phone in some fashion and is in no way indicative of quality issues

Impact zones and "communications tape" ????

The reviewer pretty much looked at N4 internals picture and started throwing critiques out of his ass with absolutely no basis in fact.

"It has non removable battery and uses adhesive, poor quality

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Jeg linker til kilden som forklarer i detalj. Det er også hentet fra Nexus4 tråden her i forumet.

 

Den er i tillegg overpriset i Norge fordi Play Store ikke er tilgjengelig her. Altså man må betale en del mer fordi Google ikke satser på Norge. Det er helt klart ting ved telefonen som ikke gjør den til en "løp og kjøp" og for de som vurderer den bør man lese igjennom brukererfaringene i dette forumet først.

 

Mao. ingen mirakeltelefon ift. andre telefoner og at den er billigere er ingen stor trøst når den nesten koster det dobbelte i Norge pga. dette med Play Store.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg linker til kilden som forklarer i detalj. Det er også hentet fra Nexus4 tråden her i forumet.

 

Den er i tillegg overpriset i Norge fordi Play Store ikke er tilgjengelig her. Altså man må betale en del mer fordi Google ikke satser på Norge. Det er helt klart ting ved telefonen som ikke gjør den til en "løp og kjøp" og for de som vurderer den bør man lese igjennom brukererfaringene i dette forumet først.

 

Mao. ingen mirakeltelefon ift. andre telefoner og at den er billigere er ingen stor trøst når den nesten koster det dobbelte i Norge pga. dette med Play Store.

 

Og linken du postet har blitt sterkt kritisert i ettertid, ref innlegget mitt..

 

Selv til "nesten dobbelt pris" i Norge er den fortsatt tuselapper billigere enn S4 og iPhone 5, og man kan ikke vri seg unna det faktum at man får SVÆRT mye telefon for pengene.

 

Leser man brukererfaringer på nett vil man alltids finne noen som har fått et surt eple, eller som henger seg opp i småting som man ellers aldri ville tenkt over uansett hvilket produkt det er snakk om. Et eksempel er Nexus 10 sin famøse "light-bleed".

 

Men list gjerne opp alle disse tingene som gjør Nexus 4 til noe annet enn "løp og kjøp"-telefon, men ikke kom å påstå at tapetypen brukt for å klistre bakdeskelet til hovedkortet er et stort problem.

Endret av Untouchab1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dette er et mini nettbrett som behøver koffert. Altså ingen telefon som er nett, smart og hendi med godt kamera, og som kan fraktes i en lomme eller mindre etui.
like stort, men tynnere enn S3.

 

Altså en sak som lett brekker i flere deler?

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke å liste det opp, men de som vurderer å kjøpe Nexus 4 bør absolutt lese gjennom siste del av tråden. Ellers synes jeg Nexus 4 er interesant men det vil alltid være fornuftig å se igjennom fordeler og ulemper før et kjøp. Den er vel strengt tatt ikke så mye billigere enn S3. Hadde man fått den til "Play Store" pris så hadde den vært nærmere et godt budsjettalternativ.

 

Når det gjelder "du vil alltid ha de som klager på småting" så vil du "alltid ha de som lukker øynene for kritikk og forhelliger produktet" i ren selgerstil på andre siden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg trenger ikke å liste det opp, men de som vurderer å kjøpe Nexus 4 bør absolutt lese gjennom siste del av tråden. Ellers synes jeg Nexus 4 er interesant men det vil alltid være fornuftig å se igjennom fordeler og ulemper før et kjøp. Den er vel strengt tatt ikke så mye billigere enn S3. Når det gjelder "du vil alltid ha de som klager på småting" så vil du "alltid ha de som lukker øynene for kritikk og forhelliger telefonen" på andre siden.

 

Nexusen er ikke så mye billigere enn S3.. som nå er erstattet av S4, som koster opp mot 6000,- som er over dobbelt så mye som du kan få N4 for hvis du handler smart.

 

Men for all del, folk kan velge akkurat som de vil, bare ikke kom å kast opp en tilfeldig artikkel om hvordan komponentene i telefonen er festet til hverandre skrevet av noen som ikke har peiling og påstå at dette er noe folk bør være klar over før de kjøper en N4 ;)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Du må gjerne linke til godkjente fagfolk med peiling som slaktet artikelen? Det tar seg bedre ut å kaste opp artikler enn kun påstander. Hele saken var hentet fra Nexus 4 tråden her hvor den ikke ble demantert der jeg så den.

 

S3 er i samme prisleiet som Nexus 4 (pga. overprisingen) og da spørs det hva som er det beste valget av disse to for hver og en.

 

Ellers enig med deg i at det er noe skit med leverandørtilpasning av Android samt dette at man må vente i lang tid og ikke er garantert oppdatering. Der er det 2 aktører som skiller seg ut per i dag. På andre siden klarer jeg meg ofte fint uten oppdateringer helt til noe tvinger meg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...