Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy S4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det noe utenom designet som skuffet deg? Ytelsetester og kamera ser svært bra ut.

Hva har designet med ytelse og kamera og gjøre

 

Designet er jo litt skuffende siden Samsung har endret (ihvertfall mer enn dette) fra år til år, denne var kjedelig. Samtidig som de ikke har endret mye på innmaten, men kommet med masse dill dall som jeg ikke bryr meg om

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva har designet med ytelse og kamera og gjøre

 

Designet er jo litt skuffende siden Samsung har endret (ihvertfall mer enn dette) fra år til år, denne var kjedelig. Samtidig som de ikke har endret mye på innmaten, men kommet med masse dill dall som jeg ikke bryr meg om

 

Ikke endret mye på innmaten?

 

- 5" 1080p Super AMOLED / 4,8" 720p Super AMOLED

- 13mpix kamera / 8mpix kamera

- 130g / 137g (130gram på 5" skjerm, det er imponerende)

- 7.9mm / 8,6 mm

- 69,8mm / 70,6mm (smalere tross større skjerm!)

- 2600mAh batteri / 2100mAh batteri

- Gorilla glass 3 / Gorilla glass 2 (youtu.be/Lju5UlzXXJs)

- Tynnere rammer

- Mindre kurver,

- 4Core CPU @ 1900MHz

- Lagringsplass opptil 128GB!,

- Totalt sett bedre utnyttelse av skjerm kontra fysisk størrelse.

- Ny Wifi standard

- Noen nye sensorer(kjekt å ha)

- Ellers er det funksjoner som gjør at den blir en del mer innovativ enn konkurrentene.

 

Mindre enn S3, med større skjerm, batteri og kamerasensor. 300% tøffere glass. Bechmarks som er dobbelt så gode. Et kamera som ser ut til å være i særklasse, spesielt ved lav belysning. Samt at den også har betydelig bedre utnytting av skjerm kontra den totale rammen rundt. Det har vært en GOD evolusjon!, men ingen revulosjon. Tatt alt dette i betraktning, så hva mer kan du forvente i første kvartal 2013?

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke endret mye på innmaten?

 

- 5" 1080p Super AMOLED / 4,8" 720p Super AMOLED

- 13mpix kamera / 8mpix kamera

- 130g / 137g (130gram på 5" skjerm, det er imponerende)

- 7.9mm / 8,6 mm

- 69,8mm / 70,6mm (smalere tross større skjerm!)

- 2600mAh batteri / 2100mAh batteri

- Gorilla glass 3 / Gorilla glass 2 (youtu.be/Lju5UlzXXJs)

- Tynnere rammer

- Mindre kurver,

- 4Core CPU @ 1900MHz

- Lagringsplass opptil 128GB!,

- Totalt sett bedre utnyttelse av skjerm kontra fysisk størrelse.

- Ny Wifi standard

- Noen nye sensorer(kjekt å ha)

- Ellers er det funksjoner som gjør at den blir en del mer innovativ enn konkurrentene.

 

Mindre enn S3, med større skjerm, batteri og kamerasensor. 300% tøffere glass. Bechmarks som er dobbelt så gode. Et kamera som ser ut til å være i særklasse, spesielt ved lav belysning. Samt at den også har betydelig bedre utnytting av skjerm kontra den totale rammen rundt. Det har vært en GOD evolusjon!, men ingen revulosjon. Tatt alt dette i betraktning, så hva mer kan du forvente i første kvartal 2013?

Noe bedre.

 

Fortsett pentile skjerm.

13mp kan bare føre til mer støy i lowlight pga de har beholdt samme størrelse på optikken.

Om den veier 7 gram mindre bryr meg ikke så mye.

At¨den er tynnere er vel fint

Bryr meg heller ikke om den er 1mm mindre bred.

Batteriet kunne med fordel vært større.

 

Så nei, jeg hopper ikke i taket av denne tlf, i forhold til s3 og s2 lanseringen, var dette kjiper greier. Ihvertfall når vi får en kjip utgave i tillegg.

 

Det virker forøvrig som du tar "hands on" som reviews. Og presenterer bare det andre har sagt om tlf. Jeg, personlig, venter til vi får en god og gjennomført anmeldelse. Jeg syntes det blir litt for dumt å behandle hands on som harde fakta og reviews. Når fks kamera ikke har noe å bli testet opp imot.

 

Samtidig liker jeg å komme med mine egne meninger etter å ha faktisk brukt tlf, ikke bare låne sitatater eller meninger fra dinside eller andre sider :)

Endret av henrikrox
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noe bedre.

 

Fortsett pentile skjerm.

13mp kan bare føre til mer støy i lowlight pga de har beholdt samme størrelse på optikken.

Om den veier 7 gram mindre bryr meg ikke så mye.

At¨den er tynnere er vel fint

Bryr meg heller ikke om den er 1mm mindre bred.

Batteriet kunne med fordel vært større.

 

Så nei, jeg hopper ikke i taket av denne tlf, i forhold til s3 og s2 lanseringen, var dette kjiper greier. Ihvertfall når vi får en kjip utgave i tillegg.

 

Det virker forøvrig som du tar "hands on" som reviews. Og presenterer bare det andre har sagt om tlf. Jeg, personlig, venter til vi får en god og gjennomført anmeldelse. Jeg syntes det blir litt for dumt å behandle hands on som harde fakta og reviews. Når fks kamera ikke har noe å bli testet opp imot.

 

Samtidig liker jeg å komme med mine egne meninger etter å ha faktisk brukt tlf, ikke bare låne sitatater eller meninger fra dinside eller andre sider :)

 

Som sagt, hva mer hadde du forventa av specs? Når det var vært såpass oppgradering på nesten samtlige områder, hva skal til for å tilfredstille deg? Kom gjerne med eksempel på HW. Selv om det er pentile, så er det ny type pentile, med symetriske pixler, og skjermen skal være sylskarp!

 

Legger forøvrig med et innendørsbilde uten blitz som er tatt med S4. Lurer på om det finnes noe bedre på markedet? Selv Lumia ser ut til å bli slått her.

 

post-227811-0-78081400-1363372807_thumb.jpgpost-227811-0-03150300-1363373481_thumb.jpg

Se full størrelse, her er det ikke mye støy! (tatt av gsmarena). Kan heller ikke klage på bechmarks.

 

Se også dennehttp://www.youtube.com/watch?v=hOCpY9y4woU&feature=share&list=UUwPRdjbrlqTjWOl7ig9JLHg

 

 

Fremdeles skuffa over innmaten? hmmmm

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror en del har hatt litt høye forventninger til S4. Ting kunne vært bedre, men det er da ikke så aller verst. Nevner ikke designet fordi det ikke betyr så mye for meg. Ting jeg liker med S4:

 

*Full HD (dog med pen tile)

*8 kjerner (kommer forhåpentligvis til Norge fort)

*Tynnere ramme rundt skjermen (digg !)

*Air View

*Lavere vekt (Det går riktige veien i hvert fall)

*Eye scrolling (forbehold: bør fungere bra i praksis)

*At den stopper videoen når du ser bort

*Bra lysstyrke (Digg :))

*LTE over de fleste frekvensområder

*Kan brukes med hansker (Kunne det ifølge lanseringsvideoen, right ?)

 

De fleste av de andre nye funksjonene ser jeg på som temmelig unyttige. Så blir det spennende å se hvordan den klarer seg i en full test. Nå er det jo et par, tre andre veldig gode telefoner på markedet. Xperia Z frister veldig.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke all sytinga, slik jeg ser det gruser S4 både HTC one og Xperia Z lett. S4 blir langt mindre klumpete enn begge de telefonene, og utnytter alt langt bedre. Samsung vil heller at du skal ha en lett telefon i lomma enn en metallklump, liker du ikke det så synd for deg.

 

Dessuten har HTC One verken utskiftbart batteri, eller minnekortleser(!). Er vi i 2013 liksom!?(for å ikke snakke om hvordan det påvirker prisen! Og hva skjer når (batteri)garantien går ut?)

 

Xperia Z, ja, Full HD eller ei, sortnivået på denne telefonen er så elendig at jeg ble driit skuffet når jeg testet den, selv min S2 utklasserer det sortnivået og skjermopplevelsen. Ikke nok med det bruker den en standardfisert/stock utgave av android som inneholder en forbanna idiotisk dobbel back/homemeny nederst på skjermen som tar ALT for mye plass:

 

Se på avstanden du får øverst og nederst, direkte latterlig:

 

 

tilpass.jpg

 

 

 

S4 er totalt sett helt klart den mest brukervennlige telefonen på alle måter slik jeg ser det, og ser ut til å være den beste og mest gjennomtenkte mobilen denne våren etter min mening.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke slik det ofte er når det lanseres en telefon som gruser alt med milevis margin, som har en haug med innovative nye funksjoner osv? Da er det en ting som gjelder, og det er hva som kunne vært gjort bedre, og om det er noe som kunne vært gjort bedre kan man like gjerne sverge til sin 3 år gamle telefon. Den nye er jo bare 11 ganger kraftigere og ikke 11,5 ganger kraftigere slik vi håpte, og skal man oppgradere er det eneste politisk korrekte å kjøpe en Nexus, fordi den kjører jo stock Android, og det er jo mye bedre! Eller...?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke all sytinga, slik jeg ser det gruser S4 både HTC one og Xperia Z lett. S4 blir langt mindre klumpete enn begge de telefonene, og utnytter alt langt bedre. Samsung vil heller at du skal ha en lett telefon i lomma enn en metallklump, liker du ikke det så synd for deg.

 

Dessuten har HTC One verken utskiftbart batteri, eller minnekortleser(!). Er vi i 2013 liksom!?(for å ikke snakke om hvordan det påvirker prisen! Og hva skjer når (batteri)garantien går ut?)

 

Xperia Z, ja, Full HD eller ei, sortnivået på denne telefonen er så elendig at jeg ble driit skuffet når jeg testet den, selv min S2 utklasserer det sortnivået og skjermopplevelsen. Ikke nok med det bruker den en standardfisert/stock utgave av android som inneholder en forbanna idiotisk dobbel back/homemeny nederst på skjermen som tar ALT for mye plass:

 

Se på avstanden du får øverst og nederst, direkte latterlig:

Spoiler

 

S4 er totalt sett helt klart den mest brukervennlige telefonen på alle måter slik jeg ser det, og ser ut til å være den beste og mest gjennomtenkte mobilen denne våren etter min mening.

 

 

Hvordan i helvete kan s4 gruse Sony xperia Z (lett) Sony har en utrolig god byggkvalitet,premium design, støv og vanntett i tillg. Og den har det meste s4 har som 5 tommers full hd ,, det er faktisk s4 som ikke har det Sony har.

 

Også har du skrevet:((( Samsung vil heller at du skal ha en lett telefon i lomma enn en metallklump, liker du ikke det så synd for deg.)))

Jeg driter i hva samsung vil ,, jeg vil ha en kvalitets mobil med god byggekvalitet og premium design. Da blir det Sony på meg. ikke en plastik følelse leke mobil som Samsung.

 

Skal faen ikke la vær å kjøpe den nydelige Sony`en bare for at den har dårlig sortnivået. Kan leve med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke all sytinga, slik jeg ser det gruser S4 både HTC one og Xperia Z lett. S4 blir langt mindre klumpete enn begge de telefonene, og utnytter alt langt bedre. Samsung vil heller at du skal ha en lett telefon i lomma enn en metallklump, liker du ikke det så synd for deg.

 

Dessuten har HTC One verken utskiftbart batteri, eller minnekortleser(!). Er vi i 2013 liksom!?(for å ikke snakke om hvordan det påvirker prisen! Og hva skjer når (batteri)garantien går ut?)

 

Xperia Z, ja, Full HD eller ei, sortnivået på denne telefonen er så elendig at jeg ble driit skuffet når jeg testet den, selv min S2 utklasserer det sortnivået og skjermopplevelsen. Ikke nok med det bruker den en standardfisert/stock utgave av android som inneholder en forbanna idiotisk dobbel back/homemeny nederst på skjermen som tar ALT for mye plass:

 

Se på avstanden du får øverst og nederst, direkte latterlig:

 

 

tilpass.jpg

 

 

 

S4 er totalt sett helt klart den mest brukervennlige telefonen på alle måter slik jeg ser det, og ser ut til å være den beste og mest gjennomtenkte mobilen denne våren etter min mening.

 

Gruuser. osv osv.. trukke du kan si dette før du har testet alle side om side.

 

Elsker at tastene er på skjermen, mer plass til fingrene menst du ser film. aldri mer trykking av knapper menst ting er i lomma, aldri mer feiltrykking menst du er inne på noe osv osv. Ser finere ut, ser mer stylisht og pent ut.

 

Heller dette, enn en wannabe iphone samsung tlfn altså. Har hatt SII, det var en grei tlfn. Tenkte meg SIII da den kom. Men blå og hvit? forferdelige farger, stygge er de au. Denne nye gjør de det samme med? UFF.. Gi dem 6mndr etter release og de released en sort utgave som koster 2000mer som har noe som den andre ikke har, men ellers samme specs.. hmm apple momenter til tusen.

 

Er ingen apple hater, men samsung er en av de som tar veldig mye fra der. Samsung har fine og gode tlfner. Men SIII og SIV har de ikke gjort en god job i mitt øye. SIV ser helt lik ut som SIII! Eneste er at de har tatt vekk glossen, flytta sensorene høyere, gjort tlfn større og større skjerm(what a suprise.. not.)

 

Xperia Z er den som faktisk griper mer øyeknist altså. HTC One er jo en klin lik kopi av BBZ10.. eneste er de forferdelige hulla forran til høytalerne.. og den ser ikke ut på kantene.. ser sylskarpe ut.. akkurat som Iphone 5:/

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Må si at jeg ble drit skuffet =(

Ser jo så og si null forskjell på denne og S3 ved første øyekast, som jeg allerede sitter med. Bedre hardware har den ja, men for min del spiller dette lite rolle når forskjellen på designet er minimal. Blir nok HTC på meg denne gangen, den nye ser bare helt konge ut :)

Endret av San22_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si at jeg ble drit skuffet =(

Ser jo så og si null forskjell på denne og S3 ved første øyekast, som jeg allerede sitter med. Bedre hardware har den ja, men for min del spiller dette lite rolle når forskjellen på designet er minimal. Blir nok HTC på meg denne gangen, den nye ser bare helt konge ut :)

 

Jeg forstår ikke at desgin er såå viktig hos folk. Forsiden av mobilen består jo nermest av bare av skjerm! S4 har kommet seg utseendemessig. Ingen andre mobiler har så god utnyttingsgrad for skjerm vs det totale arealet. Og 5" på bare 130 gram. Enestående. Bruken og skjerm, kamera etc. bør telle vesentlig høyere spør du meg! S4 ser forøvrig mer voksen ut enn forgjengeren. Betydelig og.

 

post-227811-0-18082000-1363418331_thumb.jpgpost-227811-0-71267300-1363420375_thumb.jpg

Ikke plass til så mye annet enn skjerm her?

 

 

Og se kamerakvaliteten! Sett noe bedre?

post-227811-0-22761800-1363418374_thumb.jpg

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...