Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy S4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så bra at den kan pause videoavspillingen automagisk ^^

 

Joda, stilig funksjon. Men hvor mange hundre ganger ser man ikke vekk fra skjermen under en 90 minutter lang film? Her er jeg sikker på at funksjonen blir deaktivert ganske fort.

 

En annen sak er om det går an å sette x (milli)sekunder delay selv. Men da forsvinner poenget med å "ikke miste deler av filmen" om filmen snurrer noen sekunder allikevel når man ser vekk for å stappe hånda i potetgullskåla, griper etter kaffekoppen, ser på klokka m.m.

 

Immersionkiller om man spør meg.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Som sagt, hva mer hadde du forventa av specs? Når det var vært såpass oppgradering på nesten samtlige områder, hva skal til for å tilfredstille deg? Kom gjerne med eksempel på HW. Selv om det er pentile, så er det ny type pentile, med symetriske pixler, og skjermen skal være sylskarp!

 

Legger forøvrig med et innendørsbilde uten blitz som er tatt med S4. Lurer på om det finnes noe bedre på markedet? Selv Lumia ser ut til å bli slått her.

 

-bilde-

 

Se full størrelse, her er det ikke mye støy! (tatt av gsmarena). Kan heller ikke klage på bechmarks.

 

Se også denne

 

 

Fremdeles skuffa over innmaten? hmmmm

 

Non-pentile skjerm hadde vore å forvente. Skjermen på S3 skulle jo vere så skarp at det ikkje gjorde noko med pentile. Eg merka at eg fort irriterte meg over det mykje. Tekst var uskarp, ikon såg ikkje bra ut. Chrome f eks.

 

Angåande bildet, du ser at det er tatt med mykje lys? Få sjå et bilde med lite lys, då.

 

 

Syntetiske benchmarks og ytelsestestar har så utrulig lite å sei i praksis. Har du sett forskjellen på S3 og Nexus 4 ut av boksen? S3-en knuser Google-telefonen i ytelsestestar. Likevel føles Nexus 4 utrulig mykje bedre ut, fordi den ikkje er bloated med 90% gimmicks som mange aldri kjem til å bruke.

 

 

Eg syns telefonen virker bra, med unntak av skjerm og programvare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke all sytinga, slik jeg ser det gruser S4 både HTC one og Xperia Z lett. S4 blir langt mindre klumpete enn begge de telefonene, og utnytter alt langt bedre. Samsung vil heller at du skal ha en lett telefon i lomma enn en metallklump, liker du ikke det så synd for deg.Dessuten har HTC One verken utskiftbart batteri, eller minnekortleser(!). Er vi i 2013 liksom!?(for å ikke snakke om hvordan det påvirker prisen! Og hva skjer når (batteri)garantien går ut?)Xperia Z, ja, Full HD eller ei, sortnivået på denne telefonen er så elendig at jeg ble driit skuffet når jeg testet den, selv min S2 utklasserer det sortnivået og skjermopplevelsen. Ikke nok med det bruker den en standardfisert/stock utgave av android som inneholder en forbanna idiotisk dobbel back/homemeny nederst på skjermen som tar ALT for mye plass:Se på avstanden du får øverst og nederst, direkte latterlig:

tilpass.jpg

S4 er totalt sett helt klart den mest brukervennlige telefonen på alle måter slik jeg ser det, og ser ut til å være den beste og mest gjennomtenkte mobilen denne våren etter min mening.

Gruuser. osv osv.. trukke du kan si dette før du har testet alle side om side.Elsker at tastene er på skjermen, mer plass til fingrene menst du ser film. aldri mer trykking av knapper menst ting er i lomma, aldri mer feiltrykking menst du er inne på noe osv osv. Ser finere ut, ser mer stylisht og pent ut.Heller dette, enn en wannabe iphone samsung tlfn altså. Har hatt SII, det var en grei tlfn. Tenkte meg SIII da den kom. Men blå og hvit? forferdelige farger, stygge er de au. Denne nye gjør de det samme med? UFF.. Gi dem 6mndr etter release og de released en sort utgave som koster 2000mer som har noe som den andre ikke har, men ellers samme specs.. hmm apple momenter til tusen.Er ingen apple hater, men samsung er en av de som tar veldig mye fra der. Samsung har fine og gode tlfner. Men SIII og SIV har de ikke gjort en god job i mitt øye. SIV ser helt lik ut som SIII! Eneste er at de har tatt vekk glossen, flytta sensorene høyere, gjort tlfn større og større skjerm(what a suprise.. not.)Xperia Z er den som faktisk griper mer øyeknist altså. HTC One er jo en klin lik kopi av BBZ10.. eneste er de forferdelige hulla forran til høytalerne.. og den ser ikke ut på kantene.. ser sylskarpe ut.. akkurat som Iphone 5:/

 

Sony xperia z er jo klin lik xperia v, i tillegg er Samsungen mer lik note 2 enn s3. Samsungen er fullspekka av stilige funksjoner... Ka har xperia V som ikke s4 har, uten om at den er vanntett og har et murstein design? Liker du virkelig dei to store stygge partia nedenfor og ovenfor skjermen, en stygg launcher Sony har lagt på og en opplåsskjerm som minner totalt om iphone... Sytinga di kan du gjerne holde for deg selv. Dette handler bare om smak og behag.

 

Personlig hadde jeg valgt s4 ovenfor z-en. Dette fordi mindre vekt, pener design og resten av det @awesome87 skrev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dessuten har HTC One verken utskiftbart batteri, eller minnekortleser(!). Er vi i 2013 liksom!?(for å ikke snakke om hvordan det påvirker prisen! Og hva skjer når (batteri)garantien går ut?
Har du noen gang eid en smarttelefon lenge nok til å finne ut om dette kan skje?

 

Min smarttelefon er nå straks 3 år gammel og batteriet er helt tipp/topp, så dette snakket om at batteriet blir dårlig i moderne smarttelefoner må være erfaringer gjort med dårlige produkter. I tillegg er det slik at de aller fleste som klager på mangelen om utskiftbart batteri ikke eier telefonen i så mange år.

 

Samsung vil heller at du skal ha en lett telefon i lomma enn en metallklump, liker du ikke det så synd for deg.
Hva skjer når du går med flate 5" plastikkdingser i trange lommer? Flekser? Bra for følsom elektronikk? Mao. det er alltid fordeler og ulemper med materialvalg.

 

S4 er nok en veldig god telefon, men det er skuffende lite nytt ved den. I grunn nesten mindre nytt enn det var fra iP4S til iP5.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd at et flaggskip ikke har fysisk tastatur og at skjermen er over 4 tommer (noe som jeg regner som gigantisk).

 

Ellers har min 3 år gamle HTC fremdeles et supert batteri. Det er dog utskiftbart, men har ikke fått behov for å skifte det enda.

Endret av Jassogitt
Lenke til kommentar

Batterier av Li-ion har en levetid på 500 ladesykluser. Hva dette vil si i praksis skal gå usagt fra mitt hold. Men etter 500 dager (om man lader hver kveld) har spesifikasjonen nådd sitt. Batteriet vil nok vare i det dobbelte, men ha en god del mindre Wh. Har ikke noe med et mandagsprodukt å gjøre etter boka.

Lenke til kommentar

Jeg er fult klar over teknologien og teoriene bak Li-ion, men i per i dag har det ikke manifestert seg som noe merkbart problem i det hele tatt for min del og en del bekjentes del.

 

På de gamle classic telefonene derimot som også hadde Li-ion batterier men varte opptil 1 uke per lading så merket jeg vesentlig dårligere batteri etter et par års bruk og byttet da ofte telefon fremfor å kjøpe nye batterier. Da var prisene på telefoner lavere og batteriene høyere.

 

Ergo virker det helt klart som at teknologien har forbedret seg også her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvordan i helvete kan s4 gruse Sony xperia Z (lett) Sony har en utrolig god byggkvalitet,premium design, støv og vanntett i tillg. Og den har det meste s4 har som 5 tommers full hd ,, det er faktisk s4 som ikke har det Sony har.

 

Hva spiller det noen rolle uannsett om byggkvaliteten er bedre, den tåler neppe mer, og den er så forbanna klumpete, stor, og er en jævlig lite gjennomtenkt mobil designmessig, som jeg skrev om hvorfor tidligere. Skjermen utklasseres av S4 sin. Vanntett? Who cares, har brukt min S2 i snø, vind, fukt, ørken, strand, sølt øl på den, den har tålt alt. Regner med S4 vil bli ganske lik.

 

Gruuser. osv osv.. trukke du kan si dette før du har testet alle side om side.

 

Elsker at tastene er på skjermen, mer plass til fingrene menst du ser film. aldri mer trykking av knapper menst ting er i lomma, aldri mer feiltrykking menst du er inne på noe osv osv. Ser finere ut, ser mer stylisht og pent ut.

 

Heller dette, enn en wannabe iphone samsung tlfn altså. Har hatt SII, det var en grei tlfn. Tenkte meg SIII da den kom. Men blå og hvit? forferdelige farger, stygge er de au. Denne nye gjør de det samme med? UFF.. Gi dem 6mndr etter release og de released en sort utgave som koster 2000mer som har noe som den andre ikke har, men ellers samme specs.. hmm apple momenter til tusen.

 

Er ingen apple hater, men samsung er en av de som tar veldig mye fra der. Samsung har fine og gode tlfner. Men SIII og SIV har de ikke gjort en god job i mitt øye. SIV ser helt lik ut som SIII! Eneste er at de har tatt vekk glossen, flytta sensorene høyere, gjort tlfn større og større skjerm(what a suprise.. not.)

 

Xperia Z er den som faktisk griper mer øyeknist altså. HTC One er jo en klin lik kopi av BBZ10.. eneste er de forferdelige hulla forran til høytalerne.. og den ser ikke ut på kantene.. ser sylskarpe ut.. akkurat som Iphone 5:/

 

Lol, Xperia Z er omtrent helt lik som Xperia V. What a suprise? Like stor, jævlig og klumpete også. Hvorfor skal Samsung endre på en fasong som allerede er bra, og utnytter størrelsen og avstanden på mobilen enda bedre enn de andre?

 

Å ha knapper på skjermen er en ting, men når mobilen har like stor avstand nederst slik at det kunne vært knapper der, er jo ikke annet enn fullstendig IDIOTISK. Da burde skjermen verdt større, og nådd nederste kanten.

 

For å ikke snakke om, hvis du klarer å feiltrykke med knapper på mobilen istedenfor skjermen, så er du ikke annet enn et evneveik, er ikke noe mer å si om det. Sannsynligheten for å feiltrykke er like stor, spesielt med lockscreen.

 

 

 

Har du noen gang eid en smarttelefon lenge nok til å finne ut om dette kan skje?

 

Min smarttelefon er nå straks 3 år gammel og batteriet er helt tipp/topp, så dette snakket om at batteriet blir dårlig i moderne smarttelefoner må være erfaringer gjort med dårlige produkter. I tillegg er det slik at de aller fleste som klager på mangelen om utskiftbart batteri ikke eier telefonen i så mange år.

 

Har ikke opplevd det selv, men nå har jeg min første smarttelefon også, som forøvrig er Samsung, som produserer noen av de beste batteriene på markedet når det gjelder livssyklus.

 

Jeg vet dog om andre som har opplevd dårligere batteritid over lengre tid. Og såvidt jeg vet er det en kjedelig sak om garantien ikke dekker det, og du heller ikke får byttet det ut. Batterier BLIR dårligere over tid, spørsmålet er bare om de blir så dårlig at du må bytte dem ut.

 

Uannsett, å ikke ha muligheten til å bytte det eller minnekort anser jeg ikke som noe annet enn forbrukerfientlig, det er abselutt ikke en bra ting for kundene.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Har ikke opplevd det selv, men nå har jeg min første smarttelefon også, som forøvrig er Samsung, som produserer noen av de beste batteriene på markedet når det gjelder livssyklus.

 

Jeg vet dog om andre som har opplevd dårligere batteritid over lengre tid. Og såvidt jeg vet er det en kjedelig sak om garantien ikke dekker det, og du heller ikke får byttet det ut. Batterier BLIR dårligere over tid, spørsmålet er bare om de blir så dårlig at du må bytte dem ut.

 

Uannsett, å ikke ha muligheten til å bytte det eller minnekort anser jeg ikke som noe annet enn forbrukerfientlig, det er abselutt ikke en bra ting for kundene.

Hvis batteriet skal dekkes av en garantiordning så må det jo være feil på batteriet og da får du byttet batteri på alle telefoner som ikke har "lett utskiftbart batteri". Alle jeg har sett har faktisk utskiftbart batteri.

 

Ellers utenfor garantien er det enkelt å bytte batterier også på disse hvis man klarer å håndtere en liten skrutrekker og har bevart noe av skarpsynet. Jeg har dog ikke hatt behov for dette ennå, men så var jeg også opptatt av kvalitet når jeg gjorde kjøpet.

 

 

Man får håpe det er en trend og at behov for å bytte ut batterier i løpet av 2-3 år er en saga blott. Personlig har jeg ikke hatt behovet siden mine gamle Nokia og SE Classics.

 

Noen nevner at det er kjekt å dra med seg et ekstra batteri hvis du ikke har lademuligheter. Vel, husker du å dra på et ferdig oppladet ekstra batteri i tide og utide husker du også å dra på en liten batteripakke som kan plugges i alle telefoner.

 

Men dette er egentlig et tema som unødvendig dras opp ved alle lanseringer som en fordel eller ulempe selv om det egentlig er et rimelig lite poeng ift. produktutviklingen. Det er godt reviews har sluttet å legge vekt på slikt. Andre ting ser jeg som mye viktigere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Enig i at det er kjekt å ha. :) Som friluftsmann selv siden barnsben så synes jeg ekstra batterier til kameraer, radio og GPS er kjekt å ha men som nødløsning synes jeg batteripakker er helt strålende. Kontaktene er jo ofte eksponerte uansett og selv når man bruker beskyttende tasker så har disse ofte muligheter for å tre inn en liten ladekabel og ut en øretelefon kabel.

 

Når sant skal sies så vet jeg ikke om jeg ville dratt med enhver smarttelefon til 5000,- på regnvåte friluftsturer men til nå har min holdt stand overaskende godt mot det våte og fuktige været vi har i Norge. Slik sett er Sony Z spennende.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...