Gå til innhold

Snart får du ikke lov å røre mobilen når du kjører


Anbefalte innlegg

Jeg har inntrykket av at Politiet ikke har problemer med å prioritere ressurser til trafikkontroller. Statens vegvesen har også ofte kontroller.

Spørsmålet jeg stiller er om det er riktig ressursbruk å gi folket bøter for små filleting. Selv fikk jeg bot for å ta av meg beltet når jeg stanset i en kontroll. (rimelig håpløst).

 

Når det gjelder alvorlig kriminalitet så er det heller motsatt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda en tåpelig lov som lett virker mot sin hensikt..

Ulovlig å taste på mobilen hvis man bruker den som GPS mens man kjører, men vanlige GPS'er går fint??

 

Det ender med at folk vil bruke mobilen 'gjemt' i bilen så de ikke blir sett på/får bot, som er mer farlig enn å holde mobilen oppe rett foran frontvinduet så man fortsatt kan se ut.. lol

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig i at det bør være et forbud mot å sitte og fikle med mobiltelefon og tekstmeldinger mens man kjører. Og hvorfor i all verden skal man mens man sitter i bilen gjøre noe annet enn å kjøre - noe som er så utrolig givende i seg selv? Når jeg kjører bil, koser jeg meg og har alle sanser engasjert i trafikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fullstendig idiotisk. Det er og har alltid vært forbudt å sende sms mens du kjører bil, akkurat som det alltid har vært forbudt å snu seg mot baksettet og plukke opp smokken til minstemann, eller vannflasken sin fra fotbrønnen på passasjersiden. Fjottete symbolpolitikk av aller verste sort.

Lenke til kommentar

Masete småunger i bil burde være forbud mot i første omgang, spør man meg.

Andelen ulykker forårsaket av uoppmerksomhet grunnet mobil er nok større enn de som er forårsaket grunnet barn i baksetet, rett og slett fordi det generelt sett antakeligvis er flere mobiltelefoner i biler enn barn.

 

Dessuten (og heldigvis) fullstendig umulig å håndheve. ;)

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Still deg langs en vei i Oslo sentrum en kort periode og se hvor mange som ikke bryr seg. Jeg ser til stadighet folk med mobil i hånda mens de kjører. Ofte er det helt åpenbart at de ikke aner hva som foregår rundt dem i trafikken.

Folk bryr seg rett og slett ikke og evner ikke å skjønne sitt eget beste før det er for sent. Bortkastede ressurser å lage så definerte lover. Politiet kan med skjønn bøtelegge folk for uvettig kjøring og å sette andres liv i fare.

Lenke til kommentar

På vei til jobben ser jeg veldig mange som steller hår, sminke og annet i speilet mens de ligger i 80-90. Finner seg en røyk i veska, leter etter lighteren, tenner røyken og sveiver opp ruta. Det er tonnevis av ting som allerede nå distraherer sjåfører. Titter man på biler med flere i så sitte ofte passasjeren å peker men sjåfører titter vekk fra veien.

 

Det er viktig å gi signal om at utstrakt telefonbruk ikke er lov, men å gi bot for at man holder telefonen i hånden inntil øret synes jeg er rent tull.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...