Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg har kommet over en merkelig bug i 4,3: jeg har alle animasjoner satt til 0,5x. Når jeg går inn og ut på kameraet, settes "animasjonsstørrelse ved overganger" til 1x. Dette gjør den hver gang. Helt utrolig irriterende!

 

 

Edit: Ser ut som om Note 3-eiere har det samme problemet: http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-note-3/319728-help-note-3-developer-options-bug-transition-animation-scale.html

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

 

Blir ikke de helt store påvirkningene. Google Now blir rammet og leverer mindre relevante infocards, men vet ikke om du benytter dette? Søkeresultatene i Google vil ikke komme opp med like relevante treff knyttet til hvor du befinner deg. Google Maps vil muligens fungere mindre nøyaktig.

 

Du kan evt. poste screenshots av batteribruken, både av fordelingen av hele batteribruken og mer detaljert om de områdene som har benyttet mest batteri (trykk deg inn på f.eks Android OS i batteristatistikken), så kan vi prøve å hjelpe deg videre.

 

Fant ut av dette :) Viste seg å være widgeten til "Yahoo! Været" appen jeg bruker som plutselig sto slik at den skulle finne været på det stedet jeg til enhver tid befant meg. Dette dro masse strøm.

 

Nå er det 6t 49m etter siste lading og 74% med strøm igjen. Det er jeg fornøyd med. "Google Now" og pososjonslogg er også skrudd av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xRp8CQ0Q

Har med 4.3 fått en "Security information" notification om at en app prøver å få tilgang den ikke har. Totalt meningsløs informasjon, for den forteller ikke HVILKEN app. Må jeg virkelig bla gjennom hele applisten min og se app for app og prøve å gjette meg frem til hvilken som trigger denne advarselen?

He he, jeg lurte på akkurat det samme i dag tidlig..

 

 

 

+1. Har ikke peiling på hvilken app det er. Noen som vet?

Samme mld fikk jeg nå. Aner ikke hvilken app det gjelder..

Prøv å sjekke KNOX Store appen om dere har den. Jeg fikk også samme melding på min SGN3, hver gang jeg koblet meg opp på WIFI. Jeg dro ned statuslinjen øverst og holdt da finger inne på venstre side av notic/informasjon og en link/tekstlinje åpnet seg, som jeg så trykket på,hvor så jeg kom direkt til KNOX store appen. Koblet den bort/Deaktiverte appen. Etter det ingen problem. Jeg sendte også mail til Samsung men fikk en hel bibelforklaring i retur om omstart og backup og bla bla bla.. Tips.. Gå gjerne tilbake i tidligere innlegg og ta del av info og tips. Det var der jeg fikk tips og litt info om det jeg prøvde, selv om det gjelder min SGN3. Har ikke opplevd dette "problem" etter oppdatering på min SGS4.
Lenke til kommentar

Sliter med en advarsel hver time etter oppdateringen. Advarselen er noe om "Sikkerhetsinformasjon" som sier at en app har prøvd å få tilgang på mobilen min og at jeg må fjerne uautoriserte apper. Alle apper jeg har er lastet ned fra Play Butikk og Samsung Apps, så jeg vet ikke hva det varselet maser om.

Prøvd å søke på Google men finner ingen ting.

Skal ta screenshot av den og legge den ut her når jeg kan.

 

Advarselen ligner på denne: (bare noe jeg hentet ut fra ett Google søk)

89346d1383077735t-verizon-galaxy-s4-secu

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xRp8CQ0Q

Sliter med en advarsel hver time etter oppdateringen. Advarselen er noe om "Sikkerhetsinformasjon" som sier at en app har prøvd å få tilgang på mobilen min og at jeg må fjerne uautoriserte apper. Alle apper jeg har er lastet ned fra Play Butikk og Samsung Apps, så jeg vet ikke hva det varselet maser om.

Prøvd å søke på Google men finner ingen ting.

Skal ta screenshot av den og legge den ut her når jeg kan.

 

Advarselen ligner på denne: (bare noe jeg hentet ut fra ett Google søk)

89346d1383077735t-verizon-galaxy-s4-secu

Se forrige innlegg eller prøv å forstå tekst på bilde.

 

Dette svar fikk jeg fra Samsung idag på mitt spørsmål vedrørende dette.

post-305765-0-82290300-1383775144_thumb.png

post-305765-0-40640900-1383776132_thumb.png

post-305765-0-18900500-1383776158_thumb.png

post-305765-0-34886400-1383776189_thumb.png

Lenke til kommentar

Min s4 er helt klikk etter den nye oppdateringen...:-( Den henger seg opp, slår seg av, bruker laaaaang tid på å sende sms m.m...Hva kan jeg gjøre, må jeg vente på en ny rettelse av oppdateringen?

 

Opplevde det samme de første timene etter oppdatering (i går kveld). Nå har den blitt bra igjen. Skal dog sies at jeg synes den sluker mye mer strøm. Plutselig hadde jeg 30% strøm igjen når jeg kom hjem fra en relativt kort skole dag (2 timer). Senere på kvelden, så skrudde den seg av uten at den hadde vært i bruk pga tomt batteri.

 

Opplevde også flere ganger samme problem som Bernti over her. Dette har også gitt seg utover kvelden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xRp8CQ0Q

Prøv å sjekke KNOX Store appen om dere har den. Jeg fikk også samme melding på min SGN3, hver gang jeg koblet meg opp på WIFI. Jeg dro ned statuslinjen øverst og holdt da finger inne på venstre side av notic/informasjon og en link/tekstlinje åpnet seg, som jeg så trykket på,hvor så jeg kom direkt til KNOX store appen. Koblet den bort/Deaktiverte appen. Etter det ingen problem. Jeg sendte også mail til Samsung men fikk en hel bibelforklaring i retur om omstart og backup og bla bla bla.. Tips.. Gå gjerne tilbake i tidligere innlegg og ta del av info og tips. Det var der jeg fikk tips og litt info om det jeg prøvde, selv om det gjelder min SGN3. Har ikke opplevd dette "problem" etter oppdatering på min SGS4.

 

 

Sliter med en advarsel hver time etter oppdateringen. Advarselen er noe om "Sikkerhetsinformasjon" som sier at en app har prøvd å få tilgang på mobilen min og at jeg må fjerne uautoriserte apper. Alle apper jeg har er lastet ned fra Play Butikk og Samsung Apps, så jeg vet ikke hva det varselet maser om.

Prøvd å søke på Google men finner ingen ting.

Skal ta screenshot av den og legge den ut her når jeg kan.

 

Advarselen ligner på denne: (bare noe jeg hentet ut fra ett Google søk)

89346d1383077735t-verizon-galaxy-s4-secu

 

 

Se forrige innlegg eller prøv å forstå tekst på bilde.

 

Dette svar fikk jeg fra Samsung idag på mitt spørsmål vedrørende dette.

 

 

Når det gjelder varselet som kommer på når man aktiverer wifi, så er det KNOX-appen som er synderen.

Gå inn på apper i systemmenyen, velg "Alle" og bla deg ned til KNOX (velg appen, ikke snarveien).

Slett så "data" for KNOX og varsel forsvinner.

 

 

Får ikke slettet data for KNOX på grunn av sikkerhetspolicy. Jeg har aldri startet programmet eller satt noen policy for det, så ikke spør meg hvorfor det ikke går...

 

 

Har sendt inn denne melding til Samsung Customer Support: - Hei. Har tidligere vært i kontakt vedrørende melding på min nye SGN3, hvor det hver gang jeg kobler opp til WIFI får denne melding; " Et program er blitt tvunget til å avsluttes på grunn av et uautorisert forsøk på å få tilgang til system på enheten din. Den kan være tryggere å slette et program hvis det kommer fra en uautorisert kilde. "

 

Jeg fikk et tips om å dra ned statuslinje hvor melding fremkommer. Det fremkommer da litt tekst om "problemet".

 

Jeg fikk tips om å trykke og holde trykket på venstre side av denne tekst, Så jeg gjorde, hvor en liten tekstlinje fremkom. Jeg trykket på denne og kom direkte til KNOX Store appen. Jeg tømte da - Tøm data og Deaktiverte - KNOX Store. Siden har jeg ikke hatt "problem" eller mottatt denne melding.

 

Leser også på Amobil sitt Forum og da spesielt vedrørende SGS4 at flere har samme "problem" og at det blir henvist til KNOX. Kanskje dere skal sjekke KNOX og en eventuell oppdatering?

post-305765-0-69280300-1383819179_thumb.png

post-305765-0-21242300-1383819194_thumb.png

Lenke til kommentar

Ser noen på fbook sier at det er nye smilier, og at om en bruker smilie i sms blir de konvertert til mms.

Dette har ikke jeg merket, ei heller nye smilier. Har kun de grønne fra mars(?)

Kan det være fordi jeg ikke bruker standard tastatur?

 

Jeg prøvde såvidt samsungtastaturet i går, men jeg hadde bare grønne smilier likevel jeg.

Så hvor er de gule folk snakker om?

Blir jo fort dyrt om alle sms blir til mms pga en smilie...

 

-------

 

glem det, fant de gule.

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...