Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke vitsen med å sku ned hastigheten, like idiotisk som å si "jeg kan klokke ned hastigheten CPUen på mobilen, hastigheten holder forsatt massevis".

 

Joda, men for meg er det ingenting annet enn idiotisk å slå ned hasigheter når jeg alikevell må lade batteriet ved leggetid. Om den er 10 % eller 50% ved leggetid må den forsatt lades for å holde ut dagen i morgen.

 

Gyldig resonnement, men kun innenfor din egen sfære og bruksmønster.

Andre bruksmønster kan innbefatte: Reising, camping, strømbrudd, perioder med nedsatt behov, pluss andre situasjoner som finnes forbi nesetippen.

 

-Og ja, det finnes batteripakker i plenty der ute å få tak i. Men det er en annen sak.

Personlig kunne jeg godt hatt lavere klokket CPU for å få GPS-tracking til å vare i noen timer ekstra. Opplevde nylig å miste en hel dag tracking for at batteriet tok kvelden og fikk ikke lagret. Dette er bare én av ørten situasjoner hvor "less is more".

Lenke til kommentar

Byttet ut bakplaten på mobilen med denne:

 

http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649

 

Slik ser den ut nå:

 

post-62564-0-72025000-1372429078_thumb.jpg

 

Det ser ut på bildet som om det er 2 horrisentale riper men tror det kommer av lyset eller noe fordi jeg kan ikke se dem selv.

 

Gir en veldig økt kvalitetsfølelse syntest jeg.

 

Er det sølv-dekslet du har? Synes bildet ditt så mye kulere ut enn det du linket til. Har vel en del å si på hvilken vinkel og sollys bildet blir tatt i.

Lenke til kommentar

Er det sølv-dekslet du har? Synes bildet ditt så mye kulere ut enn det du linket til. Har vel en del å si på hvilken vinkel og sollys bildet blir tatt i.

 

Det er det ja, lyset har mye å si siden det reflekterer mye, men det er børstet så fingeravtrykk vises ikke noe særlig. Det har samme farge som rammen rundt telefonen så det matcher bra.

Lenke til kommentar

En av de funksjonene jeg virkelig liker på S4, er at når jeg spiller musikk fra f. eks Wimp, så synes det på lockscreen og jeg kan enkelt pause og hoppe fremover.

 

Men plutselig så vises ikke den widgeten lenger. Jeg forstår ikke hvorfor. Jeg har googlet det og sett at flere opplever det samme, men ingen vet hva som skjer.

 

I går viste den da jeg spilte uten hodetelefoner, når jeg plugget inn hodetelefoner viste den ikke. Etter noen ganger med headsett inn/ut så vises den ikke i det hele tatt.

 

Noen som vet hva det kommer av og/eller hva jeg kan gjøre for at den skal vises?

Lenke til kommentar

Byttet ut bakplaten på mobilen med denne:

 

http://www.ebay.com/itm/140976065971?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

 

Slik ser den ut nå:

 

post-62564-0-72025000-1372429078_thumb.jpg

 

Det ser ut på bildet som om det er 2 horrisentale riper men tror det kommer av lyset eller noe fordi jeg kan ikke se dem selv.

 

Gir en veldig økt kvalitetsfølelse syntest jeg.

 

Liker designet godt og gikk for et slikt til S3 men det bortimot halverte dekning og GPS signal styrke. Samtidig blir NFC borte.. For oss som bor utenfor byen er det ganske vitalt.

 

Har du sammenlignet signalene med originalt bakdeksel på samme lokasjon?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye peiling på signalstyrke, men med dekselet har jeg nå -113 dBm 1 asu

med orginalt deksel har jeg 105 dBm 4 asu. Sitter i en kjellerleilighet så er ikke så god dekning her.

 

Har ikke merket noe særlig til dårligere signal, men jeg bor ganske lokalt i bergen. Har kjørt etter gpsen 2-3 ganger siden jeg fikk dekselet og signalet datt ut 1 gang, men det er slik den gjør med deksel på også.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Nei, det blir jo vanskelig med alle de begrensningene det er på månedabbonementene i dag.

Samt at jeg som de fleste andre har en alternativ og mer egnet linje for slikt. :)

 

Men om jeg har 15 Mbps på 3G (H+), eller 200 Mbps via WiFi, så har jeg lastet nettsider nøyaktig like raskt/tregt. Dette fordi telefonene i seg selv begrenser en del (både på hardware og softwaresiden), og til syvende og sist så er ikke serveren til nettsiden rask nok til at det går noe raskere. Ikke som jeg har klart å måle.

 

Selv ikke med 1 Gbps-linje, med rask PC (for å begrense andre feilkilder) har jeg klart å virkelig få noe raskere lasting av nettsider (ikke at jeg trenger raskere selvsagt).

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...