Gå til innhold

Nå roer SimCity-problemene seg (Mac, Win)


Anbefalte innlegg

Dette med "sosialt og flerspiller" er ikke noe EA "plutselig har fått for seg" men noe Maxis selv ønsket å gjennomføre på bakgrunn av at dette har vært trenden i hele spillindustrien siste 3-5 år. Det har i grunn vært trenden i hele teknologiutviklingen på alle områder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med "sosialt og flerspiller" er ikke noe EA "plutselig har fått for seg" men noe Maxis selv ønsket å gjennomføre på bakgrunn av at dette har vært trenden i hele spillindustrien siste 3-5 år. Det har i grunn vært trenden i hele teknologiutviklingen på alle områder.

 

Det er påstanden og jeg tror ikke på den. Jeg kan være med på at det sosiale aspektet har påvirket avgjørelsen, men det er ganske naivt å tro at Maxis (som er eid av EA) ikke har tenkt DRM og penger oppi dette.

 

Det er også feil at det har vært trenden i hele spillindustrien med flerspiller. Det har vært trenden blant de store utgiverne innenfor enkelte sjangre. I sjangeren det dreier seg om her har det ikke vært noen som helst trend mot flerspiller.

 

Nei, den modden gjør det bare mulig å spille alene, den har ingen påvirkning på gameplayet.

Og det er nettopp mitt poeng. Spillet er ikke designet for singelplayer.

 

Nei, modden gjør det mulig å spille offline. Du kan spille alene når du vil i Sim City. Det er bare å sette regionene til privat.

Lenke til kommentar
Det er påstanden og jeg tror ikke på den. Jeg kan være med på at det sosiale aspektet har påvirket avgjørelsen, men det er ganske naivt å tro at Maxis (som er eid av EA) ikke har tenkt DRM og penger oppi dette
Hva er påstanden? At Maxis har tatt valget selv? De sier nå det selv og med mindre EA satt premissene i starten av utviklingen, noe jeg tviler sterkt på, så har Maxis bestemt seg for dette fra start av.

 

Hvem sier at de ikke tenker penger, tror du vi andre mener at de driver med veldedighet? Er det noen i bransjen som gjør det? Har du sett deg rundt i bransjen så vet du jo at brorparten gjør akkurat det samme som Maxis har valgt å gjøre i denne omgang. Og trenden blir bare sterkere, ergo har ikke Maxis bestemt seg for noe annet enn å følge trenden for å ikke sakke akterut. At de muligens vil tjene mer penger på å følge den er helt klart en avveining de har gjort. Hadde de kommet frem til at de taper mye penger på det så ville de ikke valgt løsningen. Hvem som er avhengig av kapital for å overleve ville tatt en beslutning hvor man muligens tjener en del mindre penger.

 

"alltid online", mikrotransaksjoner, F2P. Alle er ting som dominerer mer og mer. I den grad at neste Xbox muligens får et "alltid online" krav. De er også rimelig lenge siden du ikke lenger fikk lov å starte et spill før du enten oppgraderte OSet og/eller spillet på konsoller.

 

 

Ellers synes jeg anmeldelsen Gamer.no har gitt med karakteren er veldig god.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det har vært et par patcher siste 2 dager men selv har jeg ikke merket store forskjeller. De har fortsatt litt problemer med at byer ikke alltid utveksler informasjon samt at jeg fikk mitt første brudd i dag, men hadde jeg restartet klienten ville det nok vært OK igjen. Men hadde andre ting å gjøre :).

 

Spillet er morsomt om man har tid, for det tar mye tid (city builders does).

Lenke til kommentar

Er det mange som kan begynne i Vegvesenet etter noen runder med SimCity?

<ironi/>

 

Det å bygge vegsystemer hadde vært litt artig. Montro om en Intel Core 2 (6600 @ 2,4 Ghz) er bra nok med Win7, og windows experience index score 5,9 :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle falle for fristelsen å begynne å spille. Er noen år siden sist. Hva er de mest effektive metodene for å la være å kaste bort en halv dag (evt. lenger) på noe sånt?

 

Vet det kanskje høres litt skjørt ut, men når jeg setter meg foran TV, spill eller sånne aktiviteter så kan det fort bli litt for mye bruk. Det er derfor jeg best liker å surfe internett framfor å se for lenge på TV. For når man surfer så er man ihvertfall et bevissthetsnivå mer aktiv enn ren sofa-slaving. :green:

Lenke til kommentar

Er det verdt å ha Deluxe-utgaven. Syntes det franske, tyske og britiske ikke var så spektakulært.

 

Men, det er lite visuell informasjon om hva "HELTER OG SKURKER-SETT" tilbyr, annet enn teksten til Origin.

 

Fant dette bildet. Men det var noe intetsigende synes jeg:

 

New hero & villain characters.

 

 

B007FTE2VW.06.lg.jpg

 

OK, jeg overså litt tekst på samme side:

Limited Edition Bonus Content

New Characters - Protector of SimCity MaxisMan vs. The Evil Dr. Vu and his henchman.

 

Crime Waves - The Evil Dr. Vu is loose and will create havoc in your city. Normal police have their hands full against this Super Villain. The Evil Dr. Vu will solicit Sims to become his henchmen and carry out his dastardly deeds.

 

Super Hero HQ - Place MaxisMan's headquarters in your city to combat crime and keep your Sims safe. Upgrade with the Turbo Machine garage and the Reticulator landing pad.

 

Evil Villain Lair - Place Dr. Vu's Lair in your city to unleash a crime wave. As The Evil Dr. Vu commits more crimes, upgrade his lair with a special laboratory and a garage for the Evil VuMobile.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hadde en litt kjip ting skje for meg lørdags natt, hadde spilt i noen timer så fant spillet ut at noe galt hadde skjedd og så ble byen rullet tilbake flere timer :(

 

Jeg har også veldig store problemer med "lag" mellom flere byer i samme region, f.eks. hvis jeg fullfører et forskningsprosjekt kan de ta timer før andre byer i regionen får det med seg. Samme hvis jeg skal overføre penger kan dette ta veldig lang tid.

 

Har også fullført hero & villain ekstrainnholdet, men vil nok ikke gjøre det i flere byer da det føles som juks. vu-tårnet bruker du strategisk til å oppgradere industrien din rett før du fanger han og det er bare positive effekter fra det, maxisman selv gjør at du ikke trenger på langt nær like mye brannbiler, faktisk er han lengt bedre da han ikke blir stoppet av trafikk slik som ordinære brannbiler. Han kan også redde syke eller fange kriminelle men de funksjonene er ikke på langt nær like nyttige som brannbilerstatter(han kan bare gjøre en ting av gangen).

Lenke til kommentar

Har selv kun kjøpt standard da jeg er ute etter byggingen og ikke parisertårnet, skjeve tårnet i pizza, skurker & helter osv.

 

Når det gjelder muligheter til å filtrere for å joine ukjente i spill så vil det nok helt sikkert bli fikset på. At de ikke har prioritert det over andre ting ennå er forståelig. Man kan enkelt invitere venner fra Origin uten å måtte lete noen plass.

 

Ellers hadde de noe problematikk nettverksmessig i helgen som forårsaket mer trøbbel enn "vanlig" ift. regioner og bysync, men det var kun sporadisk og noen var uheldig og falle oppi de tidsperiodene det gjaldt.

 

Selv har jeg ikke mistet mer enn maksn 10-15 min. og jeg har kun fått 1 brudd på 50+ timer spilt. Flere kjente vurderer å kjøpe det slik at vi kan spille sammen men det er mulig de venter på evt. tilbud og at det har blitt patchet mer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette er et spill jeg har ventet årevis på og gledet meg til.

 

Jeg er utrolig sugen etter å kjøpe den, vil bare ha noen ting klart først.

 

Har spilt alle de gamle og dette med multiplayer liker jeg godt. Eneste dumme er at det ikke er demo eller mulighet for å prøve før jeg kjøper. Får selge Origin-kontoen hvis jeg ikke er fornøyd.

 

Jeg er ikke besatt av grafikk, men når det blir nevnt at den kjører på bærbare, så begynner jeg å bli skeptisk. Vet at det er minimum specs, men kan den dra nytte av den nye teknologien? DX11? Noe sier DX9, men det kan være et valg som f.eks i LA Noir.

 

Hvor har dere kjøpt? Funnet den vanlige hos viagame for 429 og man får et spill til gratis.

 

Noen som vet om hvor man kan få den billigere?

 

Btw, Deluxe utgaven finnes som DLC, er noe man kan kjøpe etterhvert og vil gå ned i pris.

 

Edit: Skriveleif og gramatikkfeil(for mye kaffe).

Endret av klakkelakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...