Gå til innhold

Norges beste burger


Anbefalte innlegg

Som student i Trondheim spiste jeg naturlig nok min andel Sesam-burgere, men jeg slo meg aldri på dem. Natt-burgeren var ofte kald (siden de varmer type 50 burgere på forhånd, så selger dem kun 100g og 160g resten av kvelden for å bli kvitt dem). Smaken på dag og nattburgeren er stort sett lik - tørt, flatt kjøtt, med svidd grillgrydder-smak.

 

Naboen i Bergen og Mikrobryggeriet i Trondheim ville jeg anbefalt av burgere. Begge steder kan du nyte burgeren med en god mørk øl. Amber Ale fra Trondheim Mikro er mer en godkjent burger-drikk..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bjerkvikingen er god, hadde fornøyelsen av å smake den sist jeg var der. Hvis det fortsatt er en Maliks i Oslo må jeg nesten dit en gang, savner da Maliks lå i Ski, utrolig gode burgere.

 

Ellers vil jeg nevne The Grill på Rena som lager noen helt fantastiske gode og smaksfulle burgere som man faktisk blir mett av.

Lenke til kommentar

Erfaringsmessig så kan jeg si at prisen i praksis veldig sjelden har noe med hvor god burgeren er. Når man betaler mase spenn for en burger så sitter man som regel igjen med slankere lommebok og en helt medium burger. Husker med gru hvor stor skuffelsen var da Hard Rock Café åpnet I Oslo. En burger som var godt under middels sammen med ihjelstekte fries. Har riktignok bedret seg litt siden da, men jeg drar aldri dit på eget initiativ.

Kan ikke fordra Hard Rock. Elendig service er det der også; ventet 45 min før kelneren kom til bordet med menyer og spurte hva vi ville drikke en gang - ikke var det spesielt mange gjester heller.

 

Forøvrig tror jeg burgeren fra Lille B er ganske god, men har ikke prøvd ennå. http://www.osloby.no/sulten/Byens-beste_-lille-lunsj-7051251.html#.UXVQLLXwk3k

Lenke til kommentar

Kan ikke fordra Hard Rock. Elendig service er det der også; ventet 45 min før kelneren kom til bordet med menyer og spurte hva vi ville drikke en gang - ikke var det spesielt mange gjester heller.

 

Forøvrig tror jeg burgeren fra Lille B er ganske god, men har ikke prøvd ennå. http://www.osloby.no...ml#.UXVQLLXwk3k

Høres ut som Hard Rock har falt kraftig nedover. Da de startet var servicen helt ok, men maten var ikke spesielt bra. Begge bedret seg etterhvert men etterhvert begynte det å skorte på service igjen. Har siden ikke vært der på et par-tre år, og det er nok like greit.

Men det var jo rimelig trist å lese at de ikke serverer den omtalte burgeren fra Lille B lenger :(

Lenke til kommentar

Kan ikke fordra Hard Rock. Elendig service er det der også; ventet 45 min før kelneren kom til bordet med menyer og spurte hva vi ville drikke en gang - ikke var det spesielt mange gjester heller.

 

Forøvrig tror jeg burgeren fra Lille B er ganske god, men har ikke prøvd ennå. http://www.osloby.no...ml#.UXVQLLXwk3k

Jeg spiste den for noen uker siden, og jeg vil ikke si at den ga meg en god burgerfølelse. Den hadde fersk smak, men det var liksom ikke en burger jeg spiste, men gourmetkjøtt mellom noen grønnsaker og ferskt brød. Deres "sexy fries" er de beste pommes fries jeg noensinne har smakt!

 

 

Høres ut som Hard Rock har falt kraftig nedover. Da de startet var servicen helt ok, men maten var ikke spesielt bra. Begge bedret seg etterhvert men etterhvert begynte det å skorte på service igjen. Har siden ikke vært der på et par-tre år, og det er nok like greit.

Men det var jo rimelig trist å lese at de ikke serverer den omtalte burgeren fra Lille B lenger :(

Har de sluttet å selge den? Jeg spiste der for noen uker siden, og da hadde de fortsatt burgeren på menyen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Beste burgeren i byn er definitivt Døgnvill på Vulkan, rett ved Mathallen. Litt stive priser, men noe så jævlig verdt det!

 

Etter å ha spist på illegal, beach club og grills ville var døgnvill en gedigen skuffelse. Hipsterburger med salt (!) sylteagurk, mykt og deigete brød samt løs konsistens på kjøttet gjorde turen til en trist opplevelse. Det skal sies at lokalet var fullt da jeg var der.

 

Illegal burger har den beste burgeren jeg har smakt. Om det er norges beste vet jeg ikke, siden jeg ikke har besøkt alle de obskure stedene som nevnes i denne tråden.

Illegal kunne trengt et større/bedre lokale dog, gudene vet at de har nok kunder til å forsvare det.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Etter å ha spist på illegal, beach club og grills ville var døgnvill en gedigen skuffelse. Hipsterburger med salt (!) sylteagurk, mykt og deigete brød samt løs konsistens på kjøttet gjorde turen til en trist opplevelse. Det skal sies at lokalet var fullt da jeg var der.

 

Illegal burger har den beste burgeren jeg har smakt. Om det er norges beste vet jeg ikke, siden jeg ikke har besøkt alle de obskure stedene som nevnes i denne tråden.

Illegal kunne trengt et større/bedre lokale dog, gudene vet at de har nok kunder til å forsvare det.

Har de ikke ganske sære åpningstider? Jeg husker jeg var der kl. 1400 på en hverdag og da var det stengt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha spist på illegal, beach club og grills ville var døgnvill en gedigen skuffelse. Hipsterburger med salt (!) sylteagurk, mykt og deigete brød samt løs konsistens på kjøttet gjorde turen til en trist opplevelse. Det skal sies at lokalet var fullt da jeg var der.

 

Illegal burger har den beste burgeren jeg har smakt. Om det er norges beste vet jeg ikke, siden jeg ikke har besøkt alle de obskure stedene som nevnes i denne tråden.

Illegal kunne trengt et større/bedre lokale dog, gudene vet at de har nok kunder til å forsvare det.

 

Takk for tipsene.

Lenke til kommentar

Har de ikke ganske sære åpningstider? Jeg husker jeg var der kl. 1400 på en hverdag og da var det stengt.

Ekstremt. Har bommet to somre på rad fordi de har stengt hele sommeren. Kommer fortsatt til å ha de på listen over steder som må besøkes, men jeg bare VET at det antagelig kommer til å bli en helt grei nedtur hva burgere angår. Ikke dermed sagt at de ikke muligens har Norges beste.
Lenke til kommentar

Ekstremt. Har bommet to somre på rad fordi de har stengt hele sommeren. Kommer fortsatt til å ha de på listen over steder som må besøkes, men jeg bare VET at det antagelig kommer til å bli en helt grei nedtur hva burgere angår. Ikke dermed sagt at de ikke muligens har Norges beste.

Ifølge facebook-siden deres har de stengt hele juli, men åpner igjen i august.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...