Gå til innhold

Norges beste burger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samfunnet i Trondheim har de god burger. Matute i fjordgata har også en deilig burger. Litt uvant med indrefilet og lagd på chilens måte, men mmmm god. Tror den kostet 150 elns, men den fyller hele tallerkenen, så prisen er ikke noe å si på.

 

(har ikke smakt burgere i hele Norge, så det å kalle det Norges beste burger kan jeg vel ikke - beste i Trondheim vil jeg dog si de er ... men tror de kan måle seg med resten av landet også)

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Grill's Ville på Frogner i Oslo har en meget god gourmetburger! Anbefales på det sterkeste.

 

Jeg har også hørt mye godt om Illegal Burger, men sist gang jeg skulle prøve meg på burgeren hadde de stengt kl 4 på en hverdag. Av det jeg kan huske har de sære åpningstider.

Lenke til kommentar

Samfunnet i Trondheim har de god burger. Matute i fjordgata har også en deilig burger. Litt uvant med indrefilet og lagd på chilens måte, men mmmm god. Tror den kostet 150 elns, men den fyller hele tallerkenen, så prisen er ikke noe å si på.

Jeg har spist indrefilet burger én gang for en god del år siden men jeg synes det var en dårlig idé. Det fine og delikate kjøttet druknet bort i alle de andre smakene. Jeg syntes ikke det var noe stas å ha munnen full av brød samtidig som man tygde på indrefileten. Indrefilet fortjener å spises for seg selv.
Lenke til kommentar

Jeg har spist mye bedre burger i utlandet enn den på Døgnvill. God, men ikke omg-god.

 

Men så heter tråden "Norges beste burger", da. Som KarpeSkrotum, har heller ikke jeg prøvd burgere over hele vårt vidstrakte land, men Døgnvills "Cheddar and Bacon" er den beste jeg har smakt her i landet. Jeg kommer ikke på noen bedre i utlandet, men så er jeg ikke så veldig bereist heller.

Lenke til kommentar

Samfunnet i Trondheim har de god burger. Matute i fjordgata har også en deilig burger. Litt uvant med indrefilet og lagd på chilens måte, men mmmm god. Tror den kostet 150 elns, men den fyller hele tallerkenen, så prisen er ikke noe å si på.

 

(har ikke smakt burgere i hele Norge, så det å kalle det Norges beste burger kan jeg vel ikke - beste i Trondheim vil jeg dog si de er ... men tror de kan måle seg med resten av landet også)

 

Sjappa på Samfundet heter Sesam. Og jeg er enig, de har gode burgere. Må ta meg en tur på Matute, og smake burgeren der. Takk for tips!

Endret av Cakenommy
Lenke til kommentar

Kan nevne at Husets klassiske burger på Peoples er ganske spennende, men har ikke nok "erfaring" til å si noe om den er helt i toppsjiktet. De har en veldig god saus med noe sopp og greier, men tidvis ganske lite mat for pengene, spesielt da tilbehør og brødet er stusselig. Kjøttet er knall. Hender det blir takeaway herifra på jobb :)

 

BURGER KING, NO FUCKIN´ DOUBT!

pls b troll

Endret av Occi
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Texburger er en dugelig burger, men absolutt ikke "den beste". Det er selvsagt hver vår smak, men jeg savner de gode gamle Malik's-burgerne man kunne få for 15 år siden. Vet ikke om noen steder man får de lengre.

 

Illegal Burger har man selvsagt hørt om, men sist jeg gikk forbi hørtest det ut som et diskotek der inne, og da frister det ikke å gå inn og sette seg ned å spise burger akkurat.

 

Det er vel fortsatt en Maliks like ved Tinghuset, tror jeg.

Lenke til kommentar

Man skal også være obs på at burger kan variere på smak utifra hvem som lager den. Samme ingredienser, men det kan være stor forskjell på smaken, saftigheten osv ... (erfart mange ganger, så på enkelte plasser kjøper jeg kun når rette personene står for lagingen)

Jobber selv på burgerplass, å kunne ikke vært mer enig. Skal ikke skryte på meg at jeg lager den beste burgeren der, men hvordan noen behandler the precious burgers er latterlig. Når de klemmer med stekespaden ned mot burgeren for å få den fortere ferdig smaker burgeren tørr og kjedelig. Også når de legger den på grillen i en ugudelig lang tid eller snur den førti ganger. For ikke å nevne legge på osten 1 sec før den gis ut så du får en usmeltet kald ost. Gaargh.
Lenke til kommentar

Jobber selv på burgerplass, å kunne ikke vært mer enig. Skal ikke skryte på meg at jeg lager den beste burgeren der, men hvordan noen behandler the precious burgers er latterlig. Når de klemmer med stekespaden ned mot burgeren for å få den fortere ferdig smaker burgeren tørr og kjedelig. Også når de legger den på grillen i en ugudelig lang tid eller snur den førti ganger. For ikke å nevne legge på osten 1 sec før den gis ut så du får en usmeltet kald ost. Gaargh.

 

Jepp. Eller når de slenger på et hamburgerkjøtt av ukjent opprinnelse og innhold, som gjerne har vært frosset og tint tre-fire ganger før det når middagsbordet. Eller når de kliner på et stykke prosessert, osteliknende materiale. Eller når de putter det oppi et hamburgerbrød som har vært produsert på fabrikk for to år siden, tilsatt alle verdens ingredienser for å unngå naturlig netbrytning. Eller når de heller på dressing fra tube, produsert på femten ulike fabrikker, blandet sammen i samme type maskin som blander maling og tilsatt samme type stoffer for få det holdbart i romtemperatur i uendelig tid.

 

Eneste hamburgersjappene som får respekt av meg er de som lager ting fra bånd av. Kverner ferskt kjøtt, produserer brødene selv og lager dressingen selv. Matute var et bra tips, skal dra innom der neste gang jeg er i Trondheim.

Lenke til kommentar

Jeg er nysgjerrig på hvor man kan finne Norges beste burger, og lurer da på om noen her har vært et sted?

"Sesam" burgeren som selges på gatekjøkkenet ved Samfundet er nam, men det er ikke Norges beste.

 

Norges beste finner du nemlig i Bjerkvik, og den lyder navnet "Bjerkviking".

 

39961_1600239369927_6848305_n.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...