Gå til innhold

Hva må til for mindre flyplass-sikkerhet?


Anbefalte innlegg

Jeg ser forskjell, men det er da mye lettere å si "Lekevåpen er ikke lov å ta med" enn å si "lekevåpen er ikke lov til å ta med. Unntaket er lekevåpen som ingen vil kunne tolke som ekte". Sistnevnte føring vil reise mange vanskelig spørsmål som feks hvor grensen går. Dette vil koste mer både tid og penger.

Kan ikke se at DET er lettere å si enn "Skytevåpen og lignende er ikke tillatt"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke se at DET er lettere å si enn "Skytevåpen og lignende er ikke tillatt"

 

Nei, men da er vi nesten enige da.. "Skytevåpen og lignende er ikke tillatt".. Problemet som gjenstår er at det blir opp til sikkerhetskontrolløren å bedømme hva som er "lignende" et skytevåpen. Men igjen, vil ikke si at det er menskerett for barn å ta med lekepistoler på fly, og ser ikke helt den store ulempen med at disse puttes i insjekket bagasje

Lenke til kommentar

Nei, men da er vi nesten enige da.. "Skytevåpen og lignende er ikke tillatt".. Problemet som gjenstår er at det blir opp til sikkerhetskontrolløren å bedømme hva som er "lignende" et skytevåpen.

Tja, du forstår at det enten er opp til en byråkrat, eller politiker, eller til vakten? Og når det er opp til politikeren eller byråkraten er det som oftest føre var prinsippet som består i å forby allt, inlkludert leketøy som ikke ser ut som pistol engang?
Men igjen, vil ikke si at det er menskerett for barn å ta med lekepistoler på fly, og ser ikke helt den store ulempen med at disse puttes i insjekket bagasje

Ulempen består i at folk flest ikke forventer at barn blir fratatt leketøy i sikkerhetskontrollen, og når man er kommet dit er det ikke lenger tid igjen for å gå tilbake til innsjekk og stå i kø en gang til. Burde vel igrunnen være åpenbart hva ulempen består i, spesielt ettersom man ikke blir informert om akkurat hva de kan finne på å ta fra deg av dine eiendeler.Selv har jeg blitt fratatt denne:251-5263SuperGluePrecision230992.jpg

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Velfungerende? Det kan vel diskuteres.

 

Forøvrig er jeg overrasket over at ingen har satt søkelys på miljøbevegelsens mas om at vi må reise mindre med fly - hva om de står bak alle tiltak som gjør flyplassopphold til "et lite helvete"?

 

Nice konspirasjonsteori ;)

Lenke til kommentar

Forøvrig er jeg overrasket over at ingen har satt søkelys på miljøbevegelsens mas om at vi må reise mindre med fly - hva om de står bak alle tiltak som gjør flyplassopphold til "et lite helvete"?

Dersom dette leder folk over til å kjøre bil så er det vel ikke nødvendigvis "mission accomplished" for miljøbevegelsen?

 

Forøvrig ville konspirasjonen din sannsynligvis krevd en allianse mellom miljøbevegelsen og byråkrater utnevnt av, og politikere i sfæren til George Bush. Jeg holder ikke en slik allianse for å være veldig sannsynlig. Dog, en bekjent mente at "global oppvarming" var en strategi utformet av Bush og haukene hans for å redusere USAs avhengighet av ymse tvilsomme regimer med mye olje.

 

-k

Lenke til kommentar

Flyplasskontrollene er der for å trakkasere folk, og lære folk opp til at staten eier dem og kan gjøre som de vil med folk.Mao folk skal læres opp til at de er som kveg, som kan jages og dirigeres dit staten vil.

Og at statens representanter selvfølgelig kan kontrollere og sjekke oss som de vil, slik bøndene i dag gjør med buskapen.

Krigen mot terror er oppfunnet av politikerne, og brukes for å spre frykt i folket slik at folket skal akseptere å miste sin frihet og sine rettigheter.

 

9/11 var starten på alt dette, men det var en falsk flagg aksjon, utført av mossad i samarbeid med regjeringen i USA, nettopp for å spre frykt i folket og å folk i USA til å gi slipp på sin frihet og sine rettigheter.

I dag er USA en totalitær politistat, hvor Obama bla har skaffet seg fulmakt til å bruke væpnede droner mot sitt eget folk.

Og hvor folk flest kan risikere å bli arrestert uten å ha gjort noe kriminelt , flere har også blitt skutt og drept av politiet uten å ha gjort noe kriminellt.

 

Aksjonene i Oslo og på utøya 22 juli var også falsk flagg aksjoner, utført for å skape frykt blant folk i Norge og skape fortgang i arbeidet med å skape Norge om til en politistat.

 

PST har jo nå også fulgt opp med forslag til nye "terrorlover" hvor flere daglidagse ting skal bli forbudt, også tanker om å utføre en terrorhandling.

Mao politiet kan påstå at du tenker på å utføre terror, og på det grunnlaget kan de arrestere og fengsle deg om disse lovene blir innført.

Flyplasskontrollene er jo etter prinsippet at alle er kriminelle inntil det motsatte er bevist, og tjener også den hensikt å venne folk til at vi alle i utgangspunkte er kriminelle.

 

Slik vil de venne oss til den tanken og det rettsprinsippet at vi alle er kriminelle inntil det motsatte er bevist, og følgelig må behandles deretter.

 

Det som må til for å stoppe disse unødvenfdige flyplasskontrollene er at folket våkner og gjennomskuer det hele, og deretter tvinger politikerne til å stoppe det.

Men det vil ikke skje, for folk flest tilber staten, og er overbevist om at saten passer på oss og staten vil og vel osv.

 

Folk tilber sine egne fiender som er politikere og statlige myndigheter, og de ler av folk som prøver å advare dem, og kaller slikt som jeg har skrevet om her for "konspirasjonsteorier"

 

Derfor er det ikke mulig å stoppe disse kontrollene, det vil bare bli verre,

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Hvilken dokumentasjon besitter du som viser at ABB (?) var innleid av den politiske eliten (?) for å bidra til å omskape Norge til en politistat? Med kjennskap til hvor inkompetent og plaprende våre politikere jevnt over framstår så har jeg veldig vanskelig for å se for meg at de greide et slikt komplekst stunt, selv om man antok at de hadde ønsket det. Jens Stoltenberg? Knut Storberget? Nah...

Aksjonene i Oslo og på utøya 22 juli var også falsk flagg aksjoner, utført for å skape frykt blant folk i Norge og skape fortgang i arbeidet med å skape Norge om til en politistat.

Jeg deler din bevissthet rundt avveiningen mellom individets frihet og statens makt, men jeg har en følelse av at diskusjonen du vil inn på går litt på siden av hensikten med denne tråden.

 

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk tilber sine egne fiender som er politikere og statlige myndigheter, og de ler av folk som prøver å advare dem, og kaller slikt som jeg har skrevet om her for "konspirasjonsteorier"

 

Det er jo nettopp det, konspirasjonsteorier. Du har ikke et fnugg av bevis for noen av påstandene dine, derav er det idiotisk å være så påståelig. Du er definisjonen på irrasjonell.

Endret av tnh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...