Gå til innhold

«Serverne er nede. Vennligst vent.» (Win)


Anbefalte innlegg

Litt tilbake til artikkelen så er jeg enig i at det blir litt feil å "basere" en anmeldelse på oppstartsproblemer.

På den andre siden er det bare èn måte å vise misnøye mot unødvendige onlinesystemer, og det er via salgstallene, og ikke minst få vist utgiverne at onlinesystemet nettopp er grunnen til svake salgstall.

 

Her sitter anmelderene på utrolig mye makt, så er det bare å finne en god måte å bruke den...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nytter ikke for anmeldere eller spillere å klage på dette online-fenomenet , som noen har skrevet tidligere , vi har oss selv å takke,,,,Er ikke kult å se spillene sine lastes ned millioner av ganger på pirate bay , ikke kom med bullshiten om brukervennlighet på cracka spill eller at pirater hadde kjøpt spillene uansett , eller de hadde aldri kjøpt spillene. Gamer.no og alle andre , SLUTT Å SYT !

Er bare og bøye seg ned i støvet og la dem gjøre hva de vill, du ser nå hvordan det går med antipirat lover,

folk får hele livet sitt ødelagt på grunn av noen få sanger som er lastet ned.

 

La meg minne deg på at videreutvikling av Always Online kan ende med reklame i spillene, og andre sosiale ting som kan ødelegge for opplevelsen,

 

Visst de får sjangsen så blir det og skje, de holder allerede og tester ut rakleme midt i spillene.

 

Vil heller si at de er grådig og vi blir lurt,

 

Samme med med Platebrasjen hvor artister tjener på at musikken lastes ned men allikavel prøver de og presse ut penger av disse stakkars random folkene som bare laster ned 100 sanger.

 

De driter i hva som skjer , det eneste de prøver er og presse mest mulig penger ut av ting uansett hvor bra de har det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Spillanmeldelser burde få en infotabell med tekniske egenskaper til slutt. Slikt som;

 

Plattformer

Pris

Min. Maskinkrav

DRM metode

Mikrotransaksjoner

Utvikler

 

Altså tørre greier som er felles for alle spill. Så kunne det vært en link til en gamer.no info side som forklarer noen av begrepene.

 

Selve anmeldelsen bør bare handle om spillet / opplevelsen. Dropp karakter, det er meningsløst.

 

Alltid online i et enspiller spill er for min del nok til at jeg ikke engang gidder å lese anmeldelsen, spillet er helt uinteressant uansett. Dessuten, EA/Maxis er så casuals kåte at de neppe lager noe spesielt givende greier. For dem er økonomien langt viktigere enn skaperglede, noe som setter sitt preg på resultatet.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Lykke til med det. Dette spillet kommer du neppe å få tak i i bukta med det første. Dette spillet kan ikke crackes med en simpel "crack", man må simulere en server. Spørs om det noen gang kommer på plass, isåfall blir det uannsett ikke med det første.

Liker at alle tar det for god fisk at serverene gjør deler av simuleringen. Beste unnskyldningen de kunne kommet opp med for å kreve alltid online.

Lenke til kommentar

Virker som om det bare er jeg som ser fordeler i "always online" her. Jeg har alltid syntes det har vært mye morsommere å spille spill med multiplayer, og sånn sett er denne løsningen genial. Det fremmer uten tvil multiplayer, og hindrer juksing.

 

Selvfølgelig ser jeg jo også de negative sidene. Jeg har blant annet spilt diablo 3 siden dagen det kom ut, og har vært med på å oppleve lange ventetider i starten. Likevel mener jeg at "always online" er en god løsning så lenge den fungerer slik den skal, og det vil det mest sannsynlig gjøre i fremtiden når de får fikset problemene i starten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var forventet at noe slikt ville skje. Historien viser at mange som slipper slike "always on DRM" løsninger underdimensjonerer systemene sine i forhold til peak load eller launch day, og ender opp med lange køer eller fult ut krasj av innloggingssystem eller host servere.

Det burde vært en offline mode med separat logg-in system som gjorde at man f.eks. kunne spille en uke før neste logg-in trengtes. Det kunne ha lettet trykket på serverne betydelig.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

helt enig, man bør gi karakter på "must be online" som negativ om det gir negativt men vil ikkje ha noe som trekker den opp fordi den faktisk holder seg, dette er noe man på kunden sin side kan forvente når dei påkrever dette.

 

synest Diablo 3 fekk veldig snill karakterer selv med hvor dårlig serverene var og flaut når dei trude ein login server i US var nok

 

synest ikkje argumentasjon at "det blir bedre" er ein good nok unskyldning mer, siden det kan alle spill på ein eller anna måte om dei får mer tid.

Lenke til kommentar

Se for dokker om andre produkter i dagens samfunn skulle hatt lignende systemer.

 

Hadde jo vært tidenes unnskyldning om hele kollektivtrafikken bryter ned fordi leverandøren av buss/tog/trikk har oppdatering av systemene sine og man får ikke startet dem pga ingen tilkobling til servern.

Lenke til kommentar
Det burde vært en offline mode med separat logg-in system som gjorde at man f.eks. kunne spille en uke før neste logg-in trengtes. Det kunne ha lettet trykket på serverne betydelig.

 

I det tilfellet her ville det også gjøre always-online systemet overflødig. Ikke en dårlig ting alt i alt, men jeg tviler på at EA har veldig lyst til å se spillet på bukta noen timer etter launch.

Lenke til kommentar

Se for dokker om andre produkter i dagens samfunn skulle hatt lignende systemer.

 

Hadde jo vært tidenes unnskyldning om hele kollektivtrafikken bryter ned fordi leverandøren av buss/tog/trikk har oppdatering av systemene sine og man får ikke startet dem pga ingen tilkobling til servern.

Dagen billettløsning i kollektivtrafikk er et godt eksempel på hvordan "always online" kan fungere. Når billettserveren er oppe må man ha validert billett, er billettserverne nede reiser man gratis. Dermed straffes tjenesteleverandøren og ikke kundene når det er feil ved systemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillanmeldelser burde få en infotabell med tekniske egenskaper til slutt. Slikt som;

Plattformer

Pris

Min. Maskinkrav

DRM metode

Mikrotransaksjoner

Utvikler

Altså tørre greier som er felles for alle spill. Så kunne det vært en link til en gamer.no info side som forklarer noen av begrepene.

Selve anmeldelsen bør bare handle om spillet / opplevelsen. Dropp karakter, det er meningsløst.

 

To strekar under svaret. Alltid-online er jo i bunn og grunn ikkje anna enn eit nytt systemkrav. Ein kan sjølvsagt vere i mot det, men det er ein anna diskusjon. Sjølve omtalen burde ha eit relativt nøytralt forhold til om spelet har DRM eller krevjer ei stabil internettilkopling, men det betyr ikkje at informasjonen ikkje skal vere med.

 

I mine auge er ikkje det så mykje anna enn at ein i si tid måtte ha ganske kraftig maskinvare for å nyte Crysis i si fulle prakt. Ein opplyser om at det er tilfelle, men gitt at forholda ligg til rette for det, så kan det vere ei flott oppleving.

Endret av LMH
Lenke til kommentar

Hovedproblemet er vel at man tar fra spillerne muligheten til å spille hvor internettkoblingen ikke er god nok. Jeg har en lang tradisjon av å ha LAN på hytta, dette planla jeg for eksempel flere år i forveien med diablo 3 men det hele ble avlyst pga always-online, i tillegg til at jeg måtte droppe det på laptopen hvor jeg holder spiller jeg stort sett bare spiller på reisefot. Det nye sim-city kunne jo enkelt vært et slikt spill det er gøy å spille for segselv der man ikke har internett.

 

Jeg syns det er litt deprimerende om dette skal bli en trend. Om ti år skal det ikke gå an å spille noe som helst med mindre du sitter midt i byen på ei stabil internett-linje? Jeg har vanskelig for å se at de kommer til å tjene så veldig mye penger i forhold til denne anti pirat-kopieringen. Det er morsomt at spillindustrien blir mer profitabel for hvert år som går, selv om klagingen på piratkopiering aldri har vært større.

Endret av Laurb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger enda hardere straffer for nedlasting og piratvirksomhet , få tatt de svina som gjør at jeg må betale stadig mer for hvert spill og at spillene blir mindre brukervennlige.

 

Er du 60 år gammel og kommer fra platebransjen eller?

Her er løsningen: Gjør det enkelt å laste ned og senk prisene. Jeg handler mye på GOG, men ikke mye på Steam for å si det sånn ;)

Og hvis du ikke gir ut en demo, så regn med piratkopiering. Dead Space 3 til PC var så og si uspillbart pga. lyd buggen og save glitchinga

  • Liker 4
Lenke til kommentar
To strekar under svaret. Alltid-online er jo i bunn og grunn ikkje anna enn eit nytt systemkrav. Ein kan sjølvsagt vere i mot det, men det er ein anna diskusjon. Sjølve omtalen burde ha eit relativt nøytralt forhold til om spelet har DRM eller krevjer ei stabil internettilkopling, men det betyr ikkje at informasjonen ikkje skal vere med. I mine auge er ikkje det så mykje anna enn at ein i si tid måtte ha ganske kraftig maskinvare for å nyte Crysis i si fulle prakt. Ein opplyser om at det er tilfelle, men gitt at forholda ligg til rette for det, så kan det vere ei flott oppleving.

 

 

Problemet er at det ikke bare er ett krav til deg, men ett krav til Utvikler også. og når utvikler feiler...

Lenke til kommentar

Jeg forsøker å være lovlydig, og laster ned veldig lite "pirateware". Men laster ned de gangene jeg er usikker på om produktet virkelig holder hva leverandøren lover.

Svarer produktet til forventningene (presentert via "reklamen"), så kjøper jeg det.

 

Jeg kommer til å slutte med å kjøpe bl.a. spill som krever det å være online kontinuerlig; det er blir det samme som å kjøpe noe du vet er så "buggy" at du vil bli forhindret i å benyttet det av og til, og perioder.

 

Beklageligvis har SC bare noen få, om noen i det hele tatt, gode alternativer, og da uten kontinuerlig tilkopling.

Men den dagen det kommer en crack, slik at SP ikke behøver å spille tilkoplet, ja så.....

Lenke til kommentar

Er du 60 år gammel og kommer fra platebransjen eller?

Her er løsningen: Gjør det enkelt å laste ned og senk prisene. Jeg handler mye på GOG, men ikke mye på Steam for å si det sånn ;)

Og hvis du ikke gir ut en demo, så regn med piratkopiering. Dead Space 3 til PC var så og si uspillbart pga. lyd buggen og save glitchinga

 

For oss som ikke er kvisebefengte fjortisser , men godt etablerte og dessuten levd en stund , vet at spill i dag er rasende billig enn de var før i tiden i forhold til real-inntekt og kroneverdi. Det har ALDRI vært billigere for spill enn nå,,,

Hvilket spill er vanskelig å kjøpe og laste ned digitalt på nett ? Burde ikke være så vanskelig for folk som har brukt torrents,,,

Og hvis du ikke gir ut en demo, så regn med piratkopiering ? Hehe , for et idiotisk utsagn.

Lenke til kommentar

For oss som ikke er kvisebefengte fjortisser , men godt etablerte og dessuten levd en stund , vet at spill i dag er rasende billig enn de var før i tiden i forhold til real-inntekt og kroneverdi. Det har ALDRI vært billigere for spill enn nå,,,

Hvilket spill er vanskelig å kjøpe og laste ned digitalt på nett ? Burde ikke være så vanskelig for folk som har brukt torrents,,,

Og hvis du ikke gir ut en demo, så regn med piratkopiering ? Hehe , for et idiotisk utsagn.

 

Så du synes ca. 400 spenn for Dead Space 3 til PC som har ødelagt save-funksjon og en lyd glitch som gjør at du konstant hører en høy durende lyd som blir høyere jo lenger du går vekk fra kilden er verdt det? Det syntes ikke jeg, så var bra jeg piratkopierte det. Og vet du hva? Piratene har faktisk fikset disse problemene FØR EA gjorde det. Man kan laste ned en patch / crack som fikser både lyd-problemet og save glitchen. Takk, pirater! Kanskje jeg kjøper spillet hvis EA gidder å gi ut en offisiell patch som fikser problemene.

Grunnen til at spill-selskap ikke lenger gir ut demoer er fordi de veit de taper penger på det, for da er det mange som finner ut at dette spillet var ikke noe for dem eller at det er fullt av bugs og glitches at det ikke er verdt det.

Så nå satser dem på pre-orders og "get a T-shirt if you pre-order today!" og smeller inn DLC som koster penger.

Dem graver bare sin egen grav. Igjen: Er det digital distribusjon; senk prisen, fjern DLC og DRM og alskens drit og du vil se folk kjøper produktet.

Det tok platebransjen over 10 år å fatte dette, spill-bransjen bør også lære.

Hilsen 31 år gammel etablert gamer som er gift, har eget hus og to biler og en bra betalt jobb :)

Endret av Rickenbacker
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...