Gå til innhold

«Serverne er nede. Vennligst vent.» (Win)


Anbefalte innlegg

Har ikke lest anmeldelsen, så det blir kun en generell kommentar.

 

Jeg syntes "always online drm" og slik skal nevnes i en anmeldelse, da det er en del av produktet, og kan potensielt skape problemer. Dette endrer ikke noe på hvordan selve spillet er (er det bra så er det bra), men kan endre noe på hvordan total opplevelsen kan bli. I tillegg så ligger det ett potensielt problem frem i tid hvis (når) serverne blir skrudd av.

 

 

TotalBiscuit har ett greit eksempel på det i sin anmeldelse. Det blir nevnt potensielle problemer med "always online drm", men samtidig sagt at det er ett bra spill. Da bør man ha fått all nødvendig informasjon til å vurdere om dette er noe man vil kjøpe.

 

 

Endret av Crowly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du smøre deg med tålmodighet. Det er synd å si det, men dette er en meget effektiv måte å stoppe piratkopiering på. Sjansen for at du finner Sim City i spillbar versjon på piratbukta innen rimelig tid er lav, når spillet er bygd slik at serveren kjører deler av simuleringen. For å sette det litt på spissen, så er noen nødt til å kode en del av spillet på egenhånd for å få dette til å fungere offline.

 

Gjør det saken noe bedre? Igrunn ikke. Jeg misliker denne forbrukerfiendtlige retningen sterkt. Men jeg ser absolutt hvorfor de gjør det, og hadde ikke forbrukerne opptrådt som de gjør så hadde ikke slike idiotiske kopisperrer vært nødvendige. Så kan man selvsagt diskutere opp og ned i timesvis om det kan kalles å "stjele" når man ikke fjerner en verdi fra noen, men det er egentlig irrelevant. Så lenge selskapene føler de må beskytte seg mot piratkopiering, så vil vi se utvikling der slike kopisperrer blir mer og mer vanlige.

 

Trenger ikke kode spillet. De cracker koden som gjør at du må være online for å spille. Serverne emulerer ikke annet enn det andre spillere foretar seg. Man mister multiplayer-delen, men kan kose seg singleplayer. Det kan ta noen dager eller en uke. Men det tar garantert ikke lang tid før det er på bukta. Alle spill kan crackes. Selv Steam spill crackes bare dager etter release.

Hvis det ikke er noen tilgjengelig demo så tester jeg spillet ved å laste det ned før eventuelt kjøp.

Bra jeg gjorde det med Dead Space 3: Save funksjonen er ødelagt, og spillet har en "sound bug" på kinesis dørene. Dette gjelder kun PC versonen.

Endret av Rickenbacker
Lenke til kommentar

Å eie noe som helst er gammeldags. Fremtiden består i at alt driftes og eies av selskaper. Du leier alt, fra tingene du bruker til implantatene i kroppen din. "Liker du ikke avtalevilkårene? Greit, vi deaktiverer da bare hjerneimplantatet ditt så du blir en siklende grønnsak. Skulle tenkt på det før du fikk deler av tenkeboksen erstattet med en raskere og mer effektiv elektronisk versjon."

 

Det minte meg veldig om RepoMen. Håper det ikke blir slik i fremtiden.

Lenke til kommentar

Hahahahahahah! Knuse piratkopiering? Dette fremmer piratkopiering! Og dette er også faktisk en av hovedgrunnene til at jeg kommer til å laste ned dette istedenfor å kjøpe det.

Digge med piratversonen som kommer er at man kan spille singleplayer uten å være pålogget noen server ;)

 

 

Lykke til med det. Dette spillet kommer du neppe å få tak i i bukta med det første. Dette spillet kan ikke crackes med en simpel "crack", man må simulere en server. Spørs om det noen gang kommer på plass, isåfall blir det uannsett ikke med det første.

Lenke til kommentar

Lykke til med det. Dette spillet kommer du neppe å få tak i i bukta med det første. Dette spillet kan ikke crackes med en simpel "crack", man må simulere en server. Spørs om det noen gang kommer på plass, isåfall blir det uannsett ikke med det første.

 

Skal vi vedde? Kommer jo annpå hva du mener med det første da. Vær litt mer spesifik?

I løpet av en uke vil jeg si at jeg sitter og spiller "gratis" versonen :)

Lenke til kommentar

Da må du smøre deg med tålmodighet. Det er synd å si det, men dette er en meget effektiv måte å stoppe piratkopiering på. Sjansen for at du finner Sim City i spillbar versjon på piratbukta innen rimelig tid er lav, når spillet er bygd slik at serveren kjører deler av simuleringen. For å sette det litt på spissen, så er noen nødt til å kode en del av spillet på egenhånd for å få dette til å fungere offline.

 

Gjør det saken noe bedre? Igrunn ikke. Jeg misliker denne forbrukerfiendtlige retningen sterkt. Men jeg ser absolutt hvorfor de gjør det, og hadde ikke forbrukerne opptrådt som de gjør så hadde ikke slike idiotiske kopisperrer vært nødvendige. Så kan man selvsagt diskutere opp og ned i timesvis om det kan kalles å "stjele" når man ikke fjerner en verdi fra noen, men det er egentlig irrelevant. Så lenge selskapene føler de må beskytte seg mot piratkopiering, så vil vi se utvikling der slike kopisperrer blir mer og mer vanlige.

 

 

Dei kan godt beskytte seg med DRM, men det er umulig å stoppe piratkopieringa. Er det vanskelig å cracke et spel? Ja. Umulig? Nei. Piratar har så å seie alltid funne ein veg rundt sperrene som har blitt lagt inn i spel, og det kjem ikkje til å stoppe med det første.

 

Om eit spel er bra og prisen rett, kjøper folk spelet. Slik er det med alt. Det er ikkje rart at folk piratkopierer eit spel for å sjå om det er bra, spesielt mtp kva ein har sett av spel dei siste åra (Call of Duty er eit godt eksempel på ein godt melka spillserie). Noko er og gale når eit spel fortsatt koster nesten 60€ (!) på Steam, digitalt, når same spelet koster 3-400 i butikk. Digital distribusjon burde jo vere med på å senke prisen? For ikkje å snakke om "expansions" med 4-6 kart som koster 15€ pr stykk. Bransjen må skjerpe seg, og rette seg inn etter kva folk vil ha. Den er prega alt for mykje av kapitalisme. Store selskap som Ubisoft, EA, og Activision vil ha meir, meir meir.

 

Selskapa har som sagt ingenting å frykte om dei tar vekk DRM og har en ok pris. Om spelet er bra nok VIL folk kjøpe spelet. Det er ikkje vanskeligare enn det.

Lenke til kommentar

Skal vi vedde? Kommer jo annpå hva du mener med det første da. Vær litt mer spesifik?

I løpet av en uke vil jeg si at jeg sitter og spiller "gratis" versonen :)

 

Innen 1 uke kan du glemme. Dette spillet bruker ikke noen vanlig "always online" beskyttelse som kun er det for å sjekke om du er online, deler av beregningen av dette spillet gjøres på serverne. Å lage en server som gjør dette er ingen mandagsjobb.

 

Hvis de klarer å cracke det, vil det nok ta en stund, og med det mener jeg måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innen 1 uke kan du glemme. Dette spillet bruker ikke noen vanlig "always online" beskyttelse som kun er det for å sjekke om du er online, deler av beregningen av dette spillet gjøres på serverne. Å lage en server som gjør dette er ingen mandagsjobb.

 

Hvis de klarer å cracke det, vil det nok ta en stund, og med det mener jeg måneder.

 

Sees om en uke da ;)

Ikke tro på alt du leser (med tanke på deres server emulering.)

Lenke til kommentar

Sees om en uke da ;)

Ikke tro på alt du leser (med tanke på deres server emulering.)

 

Vel, da får du lese deg opp på hvor lang tid det tok å cracke Diablo 3 ;) Jeg skulle ønske du hadde rett, men det har du nok desverre ikke:

 

“Trades between cities, simulation effects that cause change across the region like pollution or crime, as well as depletion of resources, are all processed on the servers and then data is sent back to your city on your PC. Every city in the region is updated every three minutes, which keeps the overall region in sync and makes your decisions in your city relevant to any changes that have taken place in the region.”"

 

"If I’m understanding that correctly, Bradshaw’s saying that offloading certain aspects of the simulation to SimCity servers is not only the way the game is designed, but a technical requirement."

 

Siste nevnte der kan sikkert diskuteres, uannsett om du faktisk kan lure spillet til å tro at det er koblet til en server, må du lage all spilllogikken som foregår på serverne, så uannsett har crackgutta har en helvetes jobb foran seg hvis spillet ikke skal miste halve gameplayverdien.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vis noe må emuleres på server.. Som er viktig, så må jo båndbredden gå i taket og. Så den der med "server emulering" kjøper jeg ikke.

 

Hvorfor det? Serveren sender bare resultatet av tallknusinga tilbake til deg, det tar ikke veldig mye båndbredde

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nytter ikke for anmeldere eller spillere å klage på dette online-fenomenet , som noen har skrevet tidligere , vi har oss selv å takke,,,,Er ikke kult å se spillene sine lastes ned millioner av ganger på pirate bay , ikke kom med bullshiten om brukervennlighet på cracka spill eller at pirater hadde kjøpt spillene uansett , eller de hadde aldri kjøpt spillene. Gamer.no og alle andre , SLUTT Å SYT !

Endret av Fleskelars
Lenke til kommentar

Vis noe må emuleres på server.. Som er viktig, så må jo båndbredden gå i taket og. Så den der med "server emulering" kjøper jeg ikke.

 

Rundt 40-50MB i timen ned og ca halvparten av det opp om jeg ikke husker helt feil ble nevnt av Totalbiscuit på Livestream'en.

 

Selv tipper jeg at serverside simuleringen er Bullshit EA prøver seg på for å avskrekke potensielle crackere. Men tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Hahahahahahah! Knuse piratkopiering? Dette fremmer piratkopiering! Og dette er også faktisk en av hovedgrunnene til at jeg kommer til å laste ned dette istedenfor å kjøpe det.Digge med piratversonen som kommer er at man kan spille singleplayer uten å være pålogget noen server ;)
Lykke til med det. Dette spillet kommer du neppe å få tak i i bukta med det første. Dette spillet kan ikke crackes med en simpel "crack", man må simulere en server. Spørs om det noen gang kommer på plass, isåfall blir det uannsett ikke med det første.

 

det er allerede kommet på bukta nå gutten min :)

Lenke til kommentar

Nytter ikke for anmeldere eller spillere å klage på dette online-fenomenet , som noen har skrevet tidligere , vi har oss selv å takke,,,,Er ikke kult å se spillene sine lastes ned millioner av ganger på pirate bay , ikke kom med bullshiten om brukervennlighet på cracka spill eller at pirater hadde kjøpt spillene uansett , eller de hadde aldri kjøpt spillene. Gamer.no og alle andre , SLUTT Å SYT !

 

For min del er faktisk brukervennlighet en stor del av spillopplevelsen, og jeg husker med gru hvilket helvete det var å spille Assassin's Creed 2 på den tildels ustabile linja jeg hadde på den tiden. Det ødela opplevelsen såpass mye at jeg ga opp til slutt, og selv om jeg i dag har en stabil og god linje irriterte det meg såpass kraftig at jeg aldri har rørt et "du må bestandig være online"-spill igjen, hverken lovlig eller cracket. Det eneste slike spill vil få av meg i fremtiden er en finger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...