Gå til innhold

Får ikke brukt tre skjermer samtidig!


Anbefalte innlegg

Prøver å koble til tre skjermer, to skjermer via DVI, og en siste gjennom displayport. ingen adapter mellom der, bare vanlig DP til DP på skjermen. Oppløsningen jeg får på de to DVI skjermene er som forventet - 1920x1200 - men oppløsningen gjennom DP er begredelige 640 x 480.

 

Hva har jeg gjort feil? trodde det gikk fint å koble til tre skjermer så lenge den ene skjermen var via DP, men der tar jeg tydeligvis feil.

 

Skjermen som er koblet til gjennom DP fungerer helt utmerket når koblet gjennom DVI, men når jeg kobler til DP blir den ikke gjenkjent av windows, og oppløsningen legger seg på nivå med en middels kalkulator.

 

Grafikkortet jeg bruker er ett ROG 7970 Matrix Platinum. OS er windows 7 x64

 

Noen som har vært borti lignende før? prøver å lete gjennom diverse forum, men eneste svarene som dukker opp der er aktiv adapter ditt og aktiv adapter datt. Trodde jeg slapp unna adapterstyret ved å koble til direkte til skjermens DP

 

Alle svar mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koblet til KUN DP-skjermen, og da viste den nøyaktig samme bildet. elendig oppløsning, med ingen mulighet til å stille opp denne. Den kjente ikke igjen skjermen, men bare registrerte den som en "generic monitor" eller noe liknende.

 

På plussiden fant jeg fram en annen kabel jeg hadde liggende. Dette er en Displayport - HDMI kabel, og med den koblet til samme skjermen funket den. Den ble gjenkjent, riktig oppløsning og alt var fint.

 

MEN da vil ikke windows la meg vise mer enn to skjermer av gangen! Nå er alle tre skjermer gjenkjent og tilgjengelige i windows, men den ene er alltid deaktivert. Jeg kan vise bilde på alle tre, men bare to av gangen! HJELP!

Lenke til kommentar

Da prøver jeg å ringe dustin i morra :) ser om de er behjelpelige med en ny kabel til meg, siden det var det jeg kjøpte den. Har hørt fra flere at de er veldig hjelpsomme i tilfeller hvor noe ikke er tilfredstillende, uten at jeg egentlig kan si det sikkert, siden jeg ikke har opplevd det selv.

 

Uansett: jeg får prøve å ordne med ny kabel, så kommer jeg tilbake med resultatet!

 

Takk for hjelpa alle sammen! :)

Lenke til kommentar

Hentet kabelen på postkontoret nå.

 

Det hjalp ikke veldig på problemet.

 

Skjermen blir fortsatt ikke gjenkjent som noe annet enn "generic non-PnP monitor". En forandring er det, og det er at oppløsningen som er anbefalt, er 1920x1200, som er den riktige.

 

http://bildr.no/view/1408323

 

Helt til jeg trykker "apply", virker det som om det er i orden. Men det som skjer etter at jeg trykker apply er at oppløsningen går ned til samme gamle 640x480...

 

http://bildr.no/view/1408327

 

EDIT: måtte forandre litt urler

Endret av noobsquad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...