Gå til innhold

Hvordan laste ned filmer fra youtube?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 år senere...

KeepVid funker greit for video. Men hvis du har mulighet til å søke etter utvidelser i browseren, bare søk etter youtube og burde komme noen resultater.  Installerte nettop 1-Click YouTube Video Downloader på Firefox og funker helt greit uten tullball.

Lenke til kommentar

Blir jo ikke helt avleggs med litt nedlastning, på tross at man har streaming.

 

Lette i andre tråder. Denne fungerte ihvertfall:

 

https://savemedia.com

 

 

Ja, jeg har Video DownloadHelper, men de gjorde seg kostbare og ville tvinge folk å betale. Youtube har jo gjort noen smågrep for å forsøke å riste av seg nedlastere kan det virke som, for sist gang jeg husker Youtube ble vanskeligere å hanskes med, så la VDH på kostnader for konverteringsmodulen sin (evt. at det er en tredjepartskonverterer).

Endret av G
Lenke til kommentar

https://rg3.github.io/youtube-dl/

 

Alt annet er en scam.

 

Hei, hvilken gammeldags verden hører det der til. Om det ikke er et programvindu-"front end" til det, så treffer det ikke brorparten av målgruppen. Har det egentlig også et front-end?

 

https://github.com/rg3/youtube-dl/blob/master/README.md#readme

 

 

Ellers møter vel dette programmet også den vanlige hodepinen:

 

post-30484-0-44259200-1460292026_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Du har åpnet en helt ny verden av muligheter for meg. Bedre enn VLC. Kommer tilbake til detaljer i en edit..
 
 
EDIT:
 
Forutsetningene her for meg er Windows 10
Hadde håp om enkelt oppsett. Men, tror jeg har konfigurert ting feil.
 
Forutsetningene:
- oppdaget SMPlayer
- forsøkte å innstallere først SMTube, men fant ut at SMPlayer måtte inn på PC først
 
- fant så ut noe gammelt prat om en innstilling for en nedlastningknapp, fant til slutt den Settings-siden under SMTube, da jeg hadde lett mye i SMPlayer som sånn sett var upresist. Å hake av for knappen lager ikke noen knapp, eller jeg vet ikke hvordan det fungerer i praksis enda.

 

Uansett så ser det ut til at det er tilnærming fra enten SMTube og SMPlayer tiltenkt. Siden det er innstillinger på begge programmene for et og annet.
 
- SMPlayer var veldig interessant, den har sin egen Preference dialog. Her kan man visst velge "Other", å taste inn parametere. Etter litt skumlesning ser det ut til at man bør kopiere inn flere ting i mplayer -mappen. Får kun feilmeldinger når jeg forsøker det forskjellige.
 
Legger ved en spansk oversatt greie, fra følgende innlegg:
 

anonimox69 on June 2, 2015 at 12:14 am said:

 

Kildehttp://blog.smplayer.info/how-to-download-videos-with-the-new-smtube/

 

Download Video & Audio from Smtube using youtube-dl & aria2 ...
 
GNU / Linux: Requirements ...
 
(1) Smtube.
(2) youtube-dl.
(3) FFmpeg.
(4) aria2.
(5) replace ~ / Videos / & ~ / Music / per route to prefer in "(3) Parameters". eg ~ / Videos / by ~ / Downloads /
 

 

Windows: Requirements ...
 
(1) Smtube - Smplayer Install with support for mpv.
(2) youtube-dl - Included when installing Smplayer with support for mpv.
(3) FFmpeg - download the link below and copy the executable 3 \ bin \ folder:
"C: \ Program Files \ SMPlayer \ mplayer \"
(4) aria2 - download the link below and copy "aria2c.exe" to:
"C: \ Program Files \ SMPlayer \ mplayer \"
(5) be replaced with your user "(3) Parameters". for example \\ \ your-user1 \
 
To download both video and audio from Windows:
 
(1) Name: Download Audio
(2) Executable: mplayer \ youtube-DL.EXE
(3) Parameters:% u -extract-audio-or "C: \ Users \\ Videos \ Youtube \% (title) s% (ext) s." -external-Downloader "aria2c" -external-downloader-args " -k1M -X8 -c "
(4) Supports video sites: checked
 
(1) Name: Download Video 720p
(2) Executable: mplayer \ youtube-DL.EXE
(3) Parameters:% u -f "bestvideo [height <= 720?] + Bestaudio / best", or "C:. \ Users \\ Videos \ Youtube \% (title) s% (ext) s" -external -downloader "aria2c" -external-downloader-args "-k1M -X8 -c"
(4) Supports video sites: checked
 
(1) Name: Download video 1080p
(2) Executable: mplayer \ youtube-DL.EXE
(3) Parameters:% u -f "bestvideo [height <= 1080?] + Bestaudio / best", or "C:. \ Users \\ Videos \ Youtube \% (title) s% (ext) s" -external -downloader "aria2c" -external-downloader-args "-k1M -X8 -c"
(4) Supports video sites: checked

 

 
To download both video and audio from GNU / Linux:
 
(1) Name: Download Audio
(2) Executable: xterm
(3) Parameters: -e youtube-dl% or -extract-audio-or "~ / Music /% (title) s% (ext) s." -external-Downloader "aria2c" -external-downloader-args "- -X8 K1m -c "
(4) Supports video sites: checked
 
(1) Name: Download Video 720p
(2) Executable: xterm
(3) Parameters: -e youtube-dl% u -f "bestvideo [height <= 720?] + Bestaudio / best", or "~ / Videos /% (title) s% (ext) s." -external- downloader "aria2c" -external-downloader-args "-k1M -X8 -c"
(4) Supports video sites: checked
 
(1) Name: Download video 1080p
(2) Executable: xterm
(3) Parameters: -e youtube-dl% u -f "bestvideo [height <= 1080?] + Bestaudio / best", or "~ / Videos /% (title) s% (ext) s." -external- downloader "aria2c" -external-downloader-args "-k1M -X8 -c"
(4) Supports video sites: checked


 
 
Kan hende jeg har glemt å innstallere noe riktig. F.eks. youtube-dl.exe, at den må ligge i en global tilgjengelig sti? Eller at den skal inn i mplayer -mappen?

Endret av G
Lenke til kommentar

Så har jeg lastet ned forskjellige download'ere:

 

youtube-dl.exe

 

uget

 

aria2

 

har også ffmpeg siden den spanske guiden referte til at jeg trengte det. Men, det skaper bare en masse feilmeldinger for meg. Så innstillingene må være upresise, eller at jeg ikke gjorde alle innstallasjonssteg helt riktig.

 

 

EDIT:

Laget egne folder på C:\  (kan det ha noe å si?)

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvis du bruker firefox har du denne fine utvidelsen her:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/complete-youtube-saver/

 

Legger til en ekstra knapp i brukergrensesnittet til firefox for direkte nedlastning fra youtube.

 

Det eneste du trenger i tillegg er ffmpeg, det er forklart her:

http://www.cys-audiovideodownloader.com/Converter.html

 

Utvidelsen var sist oppdatert nå i februar, dessverre sliter utviklerne og det kan være utvidelsen ikke vil oppdateres i fremtiden. Men enn så lenge virker den fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...