Gå til innhold

Nå skal Microsoft og EA visstnok bli bestevenner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet har ikke EA lov til å gjøre FIFA eller Madden eksklusive til en maskin. Kontraktene de har inngått med de ulike organisasjonene sier at de må gi ut spillene til flest mulig platformer.

 

Dersom EA og MS har inngått et eller annet partnerskap så er det mest sannsynlig snakk om (tids)eksklusiv DLC, et eksklusivt spill basert på en av EAs egne IP-er eller eksklusiv markedsføring av f. eks Fifa.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har ikke EA lov til å gjøre FIFA eller Madden eksklusive til en maskin. Kontraktene de har inngått med de ulike organisasjonene sier at de må gi ut spillene til flest mulig platformer.

 

Dersom EA og MS har inngått et eller annet partnerskap så er det mest sannsynlig snakk om (tids)eksklusiv DLC, et eksklusivt spill basert på en av EAs egne IP-er eller eksklusiv markedsføring av f. eks Fifa.

 

Sant nok, og selv om dette ikke var i de kontraktene, så ville det være meget usannsynlig at MS hadde ønsket å betale for noe såpass omfattende. Men det er altså ingen grunn til å avskrive dette som uviktig av den grunn.

Lenke til kommentar

Rart det er så mye negativitet rundt dette, om det faktisk skulle vise seg å stemme, så er det jo en gigantisk seier for MS, og et tilsvarende tap for Sony og Nintendo. EA er ikke bare Origin og dreper av gamle spillserier - de er også gode og populære spill som Battlefield og Dead Space - og ikke minst så er de ansvarlig for Fifa som er det soleklart mest populære og viktigste suksessfaktoren for Playstation i Europa. Selv om det skal mye til at MS i denne tiden har fått en avtale som er omfattende nok til å virkelig utgjøre en forskjell, så er den nedvurderingen av potensialet som ligger i avtalen som jeg ser ovenfor, ganske kortsiktig - og ikke særlig gjennomtenkt.

Du starter med å si det er rart at det er så mye negativitet rundt dette ryktet. Og så fortsetter du innlegget ditt med å begrunne min negativitet til det ganske godt. :p

 

Så vidt jeg vet har ikke EA lov til å gjøre FIFA eller Madden eksklusive til en maskin. Kontraktene de har inngått med de ulike organisasjonene sier at de må gi ut spillene til flest mulig platformer.

 

Dersom EA og MS har inngått et eller annet partnerskap så er det mest sannsynlig snakk om (tids)eksklusiv DLC, et eksklusivt spill basert på en av EAs egne IP-er eller eksklusiv markedsføring av f. eks Fifa.

Jeg vil tipe det også kan være noe i retning av tjenestesammenslåing, f.eks tettere integrasjon av Xbox live og Origin, eller noe i en slik retning. Muligens i sammenheng med bruktspillsperre og slikt.

Lenke til kommentar

To selskap som er glade i å kreve penger for ting de ikke burde. EA er flinke til å komme ut med DLC på dag 1, og Microsoft har greid å kreve at folk betaler månedsavgift for å spille xbox på nettet og likevel dytte reklamer i trynet på de.

 

Det er stor fare for at disse selskapene skyter seg selv i foten.

Lenke til kommentar
Bare hatt problemer med EA spill.The Sims 3 stopper opp hele tiden, samme med Dragon Age Origins,
Ikke prøvd Sims 3, men hadde ingen problemer med Dragon Age: Origins. Ingen av kameratene mine som har spilt DA:O har heller opplevd lignende. Dette tyder på at det kan være et lokalt problem hos deg, ellers ville samtlige hatt samme problem.

 

Ja, for ALLE har samme hardware, drivere, operativsystem, o.l.

 

"Mange som har problemer med den bilmodellen"

"Nehei! Jeg har ikke hatt noe problemer med den. Problemene er din skyld!"

 

Lenke til kommentar

La oss oppsummere neste Xbox:

 

- Blokkering av brukte spill. Check.

- Må alltid være online. Check.

- Vil kreve Kinect for å fungere. Check.

- Ikke bakoverkompatibel. Check.

- Nært samarbeid med det mest forhatte selskapet gjennom tidene, EA. Check.

- Fortsette å betale for Xbox Live. Check

 

Et samarbeid med EA styrker naturligvis ryktene om at Xbox blir veldig restriktiv. Det var vel mer eller mindre de som begynte med online-aktivisering, DRM osv.

 

Om Xbox høres fristende ut? Nei. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La oss oppsummere neste Xbox:- Blokkering av brukte spill. Check.- Må alltid være online. Check.- Vil kreve Kinect for å fungere. Check.- Ikke bakoverkompatibel. Check.- Nært samarbeid med det mest forhatte selskapet gjennom tidene, EA. Check.- Fortsette å betale for Xbox Live. CheckEt samarbeid med EA styrker naturligvis ryktene om at Xbox blir veldig restriktiv. Det var vel mer eller mindre de som begynte med online-aktivisering, DRM osv.Om Xbox høres fristende ut? Nei. :)

 

Har dette blitt bekreftet?

Lenke til kommentar

Overasker meg ikke, men bryr meg svært lite. Kjøper så lite spill utgitt av EA som mulig. Har egentlig aldri virkelig likt et eneste spill utgitt av EA. Kanskje er det fordi de prøver å møte massene og flest mulig, og ikke "spesialiserer" seg for en brukergruppe. De skal jo alltid spare penger og spillene føles ikke så personlige. EA kan gjøre hva de vil for min del. Styrker dette ønsket mitt til å kjøpe den nye Xbox konsollen? Absolutt ikke, mer det motsatte. Skjønner ikke hva Microsoft tenker med når de assosierer seg med et selskap som har en så stor del av kundene deres som misliker dem.

Endret av MMDE
Lenke til kommentar

La oss oppsummere neste Xbox:

 

- Blokkering av brukte spill. Check.

- Må alltid være online. Check.

- Vil kreve Kinect for å fungere. Check.

- Ikke bakoverkompatibel. Check.

- Nært samarbeid med det mest forhatte selskapet gjennom tidene, EA. Check.

- Fortsette å betale for Xbox Live. Check

 

Et samarbeid med EA styrker naturligvis ryktene om at Xbox blir veldig restriktiv. Det var vel mer eller mindre de som begynte med online-aktivisering, DRM osv.

 

Om Xbox høres fristende ut? Nei. :)

om disse ryktene er sanne så høres det jo helt forferdelig ut.
Lenke til kommentar

Mykje informerte individ i denne tråden ...

 

Akkurat det med betaling for å spele online, som i XBL Gold, er ikkje noko problem. 400 kroner i året for ei teneste som fungerar glimrande er ein litan pris å betale - unnteke viss ein berre jobbar annakvar søndag der ein sel VG eller Dabladet dør-til-dør.

 

Eg ser heller ikkje bort ifrå at Sony kjem til å kreve noko liknande når PS4 blir lansert. Både Microsoft og Sony tapar pengar i byrjinga av ei ny konsollgenerasjon, og det er alltid viktig å få flytta mest mogleg tal frå den raude kolonna til den svarte. PSN+(?) ...

 

Eg personleg har aldri kjøpt brukt-spel, så dette er ikkje noko direkte hinder for meg. Men, dersom ei slik løysning blir implementert vil jo dette også stogge lånte spel. Ikkje bra.

Vonaleg er ikkje dette tilfelle. Eg vel å ikkje male fanden på veggen før noko meir konkret er sagt i denne saka.

 

Eg er spent på kva Microsoft annonserar, og vonar dei visar fram den neste maskina snart.

 

Kva samarbeidet mellom Microsoft og EA angår har det eit potensiale til å bli veldig stort. Men, eg vel her å halde kål på forventningane fram til eg veit meir kva dette partnarskapet går ut på. PS har vel steam integrasjon? Kanskje Microsoft vil prøve å utjamne dette med ei Origin integrasjon?

 

Kven veit?

I alle fall ingen her, sjølv om dei meinar å allereie no avblåse dette som sludder og vås.

Endret av BlastyTrasty
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du starter med å si det er rart at det er så mye negativitet rundt dette ryktet. Og så fortsetter du innlegget ditt med å begrunne min negativitet til det ganske godt. :p

 

Vel ok, dette er selvsagt negativt for fans av de to andre, men den negativiteten jeg kritiserte var altså de som nedvurderte viktigheten av dette. Kanskje fordi de er mer enn fans av et konkurrerende selskap.

 

Her har du igjen et slikt innlegg jeg kritiserte:

 

Overasker meg ikke, men bryr meg svært lite. Kjøper så lite spill utgitt av EA som mulig. Har egentlig aldri virkelig likt et eneste spill utgitt av EA. Kanskje er det fordi de prøver å møte massene og flest mulig, og ikke "spesialiserer" seg for en brukergruppe. De skal jo alltid spare penger og spillene føles ikke så personlige. EA kan gjøre hva de vil for min del. Styrker dette ønsket mitt til å kjøpe den nye Xbox konsollen? Absolutt ikke, mer det motsatte. Skjønner ikke hva Microsoft tenker med når de assosierer seg med et selskap som har en så stor del av kundene deres som misliker dem.

 

Her ser vi altså tydelig en som er fan av en av konkurrentene til MS (sannsynligvis Sony), og som mener at dette utrolig nok svekker Microsofts sjanser til å vinne han som kunde. Det er bare en type logikk som kan ligge bak noe slikt, og det er ikke spesielt logisk.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Dette blir bare bedre og bedre. 720 online only, ingen bruktspill støtte. Så kommer EA inn i bildet med sin mikrotransaksjon i hvert spill og økte priser. Microsoft har gravd seg i et hull de virkelig bør jobbe for å komme seg ut av.

Rykter er en fin bil. Det er bare positivt at folk er bekymret for den neste xboxen, men dere bør ha i bakhodet at Microsoft ennå ikke har sagt et pip om konsollen.
Lenke til kommentar

Dette blir bare bedre og bedre. 720 online only, ingen bruktspill støtte. Så kommer EA inn i bildet med sin mikrotransaksjon i hvert spill og økte priser. Microsoft har gravd seg i et hull de virkelig bør jobbe for å komme seg ut av.

 

Om det stemmer ser jeg lite poeng i å kjøpe konsoll. Når de skal behandle konsoller strengere enn PC-ene blir behandlet i dag kan man like gjerne gå for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...