Gå til innhold

Wii Mini til Norge (Wii)


Anbefalte innlegg

Å ta mer enn 299,- for denne er som å pisse folk i trynet for å gi de en følelse av varme.

Eller med andre ord: Rett og slett en fornærmelse.

Aner konturene av en noe desperat Nintendo her som skjønner at WII U desverre ser ut til å bli en flopp (ja jeg har en selv) og prøver desperat å klemme ut noen ekstra kroner av folk.

Forskjellen på WII og WII U pr. i dag er jo at WII fortsatt har et par ekslusive spill som rettferdigjør et kjøp av konsollen.

 

Og ja, jeg er dritt sur fordi mitt kjøp av en WII U i november 2012 fremstår som en av mine dårligste investeringer gjort noengang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen online, ingen hdmi.... hahahaha!.. snakk om å kaste bort pengene de tjente på wii gjennom åra...

 

Wii er ikke akkurat en konsoll du kjøper i 2013 for å spille online på.

 

HDMI var det aldri på den originale Wii heller...

 

Og tror heller ikke de kaster bort noen penger med å selge flest mulig Wii før generasjonen er over. Dette må jo være et ypperlig kjøp for de som hoppet over Wii denne generasjonen, og med lav pris vil det også være lav terskel for foreldre å kjøpe til barna.

 

Tror heller ikke det er slik at Sony taper penger for hver versjon av PS3 de kommer opp med, eller så hadde de ikke gjort det om og om igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne versjonen av Wii konsollen er en stor vits. Uten nettstøtte og GC støtte ser jeg ingen fordeler på denne kontra en vanlig Wii. Ikke er den mye mindre heller.

DF sier det veldig greit: "The sad reality is that the Wii Mini disappoints on almost every level."

"Having spent some time with the Mini, it's safe to say that we'd be quite happy if Nintendo never releases it elsewhere."

http://www.eurogamer...wii-mini-review

Edit: Glemte: DF skriver prismessig: "in order to hit that $99 price-point"

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Folkens, denne maskinen er selvsagt ikke ment for dere - men for de få som enda ikke har en Wii. Ved å redusere kostnadene, kan de også redusere prisen, og slik håper de vel å kunne ha maskinen på markedet i enda noen år. At den ikke er et gunstig kjøp for oss, betyr ikke at dette er idioti. Først og fremst Sony har jo tidligere vært flinke til å redusere kostnader på sine maskiner tidligere slik at de kan tjene mer penger, men også da har de ofte fjernet funksjoner - slik de feks gjorde da de tok bort PS2-støtten i PS3. Det var selvsagt fornuftig av Sony den gangen, akkurat slik dette er fornuftig av Nintendo nå. Det som kanskje bør kritiseres her, er dog at dette trekker kommet litt vel sent da det er veldig lite hype igjen rundt Wii.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Krympede konsoller krever med mindre råstoffer, og er dermed billigere og produsere. Kutter de i tillegg ut funksjoner som casuals ikke bryr seg med kan de kutte utgiftene enda mer.

 

Så pengeforbruket til å krympe konsollen tjenes fort inn igjen med forbedrede marginer.

 

Ser den, men samtidig koster det vel litt å utvikle ulike versjoner. Husker når playstation one kom (den grå) i masse ulike versjoner, så kom ps2 som ble krympet og deretter ps3 i ulike versjoner. Skulle tro at det var økonomisk å masseprodusere en konsoll med samme oppsett når man først har utviklet den.

 

F.eks burde et lass med harddisker i en størrelse gitt lavere stykkpris enn mindre kvanta av harddisker i ulike størrelser. Det må vel også utvikles ulik firmware til dem, ulike oppdateringer osv.

 

Jeg sliter også med å se hvem de har tenkt på som tydeligvis har savnet en konsoll uten hdmi og nettverk, en billigmodell for de med crt skjermer?

 

Det er også intr. å se at de krymper forrige konsoll samtidig som de lanserer en ny.

 

Kanskje markedet er de mange millioner barnerom som vil ha en konsoll hver, og at 4 billigkonsoller er mer aktuelt enn 4 wii u konsoller. Må jo være noe slikt de har tenkt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...