Gå til innhold

Med denne går Samsung i strupen på Apple TV


Anbefalte innlegg

Denne kan være spennende. Jeg har i dag en slik billig "Android on a stick" som jeg kjører Plex, Netflix m.m. på. Men den er litt ustabil og ikke helt optimalisert for bruk med fjernkontroll etc. Om denne fra Samsung blir bedre tilpasset TV-bruk og prisen lav (< 1000) så kanskje.Hadde nok hatt en AppleTV om de bare hadde støttet mkv og appstore uten JB først.
Dersom du allerede eier en iPhone, iPod Touch eller iPad kan du streame mkv fra en pc/mac, via f.eks. Plex eller AirVideo, til AppleTV med Airplay. Utmerket kvalitet dersom du har noenlunde grei hastighet på wifi'en din.
Jeg anser ikke å måtte transcode via AirVideo/Plex, streame til iPhone for så å speile med Airplay til TV'n som et alternativ. Alt for mange ledd som både forringer kvalitet og stabilitet. Heller ikke særlig brukervennlig for madammen og unger.
Bare å bruke programmet Beamer. Man trenger null teknisk kompetanse for å bruke, drag and drop filen du vi se på AppleTV. Leser et hav av videoformater og undertekstfiler, gir også lyd i 5.1 :) Ikke spesielt tungt å kjøre, bruker det på min 2008 MacBook. http://beamer-app.com

 

Hmm.... Beamer = 110,- + en mac, dette er da MYE mer enn hva en slik samsung boks koster. Og en MÅ ha det, hele vitsen faller jo bort med den boksen. Lettere da og ha en pc eller mac med hdmi kabel direkte i tv'n, billigere blir det også ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåja, det gjelder vel bare tidligere generasjon av Apple TV, og da må du på bruktmarkedet. Da blir prisen straks langt høyere. Apple TV av nyeste generasjon er for meg ubrukelig. Jeg har prøvd Airplay Mirroring for å kjøre Viaplay og TV2 Sumo over til TV fra min dyre Macbook Pro Retina 15, med trådløst nett fra en Apple Airport Extreme (som heller ikke er særlig billig). Resultatet er hakking i avspillingen. Ja, det er lett å sette opp, men vil du ha en flytende videoopplevelse må du være forberedt på å bli skuffet.

 

Å streame video via Airplay til Apple TV er enkelt, men det fordrer at videofilene er i riktig format, noe de naturligvis sjeldent er pga elendig formatstøtte. Dermed må konvertering til, som da igjen tar ekstra tid og krefter.

 

Tøv, gjør dette selv uten noe hakking. NRK kan du tilogmed streame fra iphone/ipad til Apple-TV uten noe hakking rett fra Safari på IOS så det kan ikke være så veldig cpu-intensivt.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan Airplay alltid blir trukket fram?

Hvorfor vil jeg speile bildet på iPhone/iPad over på TV? Er da absolutt ikke intressert i dette. Jeg er interessert i å vise filmene/bildene mine der. Med Android i tillegg har jeg støtte for Netfilx/HBO/Viaplay osv DIREKTE på boksen, UTEN å måtte speile det fra en iDings.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er dagens beste alternativ til Apple-tv? har lyst på en boks som streamer netflix m.m. til en hyggelig pris.

 

Jeg vil si at WD TV Live Gen3 er et supert alternativ til ATV, du har Netflix, Spotify & en hel haug med amerikanske/globale tjenester som tilbyr innhold, blant annet Red Bull TV, CinemaNow etc.

Jeg har selv WD TV Live Gen2 og er storfornøyd med den selv om jeg kun streamer.

Lenke til kommentar

Typisk når konkurrenter kommer med nye duppedipper. Sørg for å nevne Apple i tittelen (selv om de ikke har noe med saken å gjøre, bare for å gi de ekstra publisitet). Fortsett å sammenligne produktene i artikkelen. Og ikke minst, bruk bilde av Apple-TV i starten av forumtråden i stedet for å ha bilde av det faktisk produktet som er omtalt.

 

Er så drittlei av at ALT skal sammenlignes med Apple hele tiden. Kommer det en ny mobil? Sørg for å nevne iPhone eller Apple (helst begge) i tittelen til artikkelen. Ny tablet? Nevn iPad, osv osv.

 

De må jo få utrolig mye gratis reklame på denne måten.

Endret av Alt-Ctrl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gleder meg til tv-ene blir så "smarte" at vi slipper disse boksene. Det er vel bare snakk om tid...

 

Har selv ES8005 i dag, men desverre er jeg nødt til å ha Altibox sin boks for å få tv, jeg har også en Onkyo hjemmekino forsterker samt ett 5:1 høyttaler oppsett.

 

Selv om det hadde vært greitt å bli kvitt disse boksene helt er det desverre ikke gjennomførbart helt ennda, det nærmeste jeg har kommet til en løsning er å kjøpe ett Samsung Surround anlegg, men da går det igjen uttover lyden.

Lenke til kommentar

De/vi som ønsker lyden i forsterker/receiver og ut i store høyttalere vil vel "alltid" trenge disse boksene.

 

Eller vil smart-tv'ene få hdlyd ut...(?) :hmm:

 

Jeg ser for meg at du kan koble til tv'en rett i en nettverkskontakt i veggen evt trådløst (men jeg er ikke noe fan av trådløse signal), dermed får du tv og datasignaler inn. (dette har vel de fleste i dag) Forskjellen er at tv'en må ha nok datakraft til å takle alt du gir den av formater etc.

 

På tv'en er vi helt avhengig av å ha HDMI, optisk evt andre digitale ut signaler for å koble til en surround receiver. Det sier seg selv at det aldri vil bli god lyd i flate tv'er, men vi vil nok alltid trenge en god surroundreceiver og et godt sett med 5-7++ høytalere alt ettersom hvor ihuga du er.

 

Med hjemmenettverket + evt Netflix + HBO + altibox + spilltjenester + apps + XBMC og internettbrowser (+hva annet som sikkert trengs) rett i tv'en så har du en god løsning.

Endret av Substitute
Lenke til kommentar

På tv'en er vi helt avhengig av å ha HDMI, optisk evt andre digitale ut signaler for å koble til en surround receiver. Det sier seg selv at det aldri vil bli god lyd i flate tv'er, men vi vil nok alltid trenge en god surroundreceiver og et godt sett med 5-7++ høytalere alt ettersom hvor ihuga du er.

 

Poenget mitt er at det er litt rart å kjøre en nett-app via wlan eller nic i tv'en for så dele/prosessere lyd og bilde der. Bilde forblir på tv'en, mens lydsignalet sendes via en utgang (optisk eller hdmi) til receiver som da bare håndterer lyden, som igjensender den videre til større høyttalere.

 

Receivere og "bokser" er vel i utgangspunktet mye bedre skikket til dette enn en tv med beskjeden processorkraft.

 

Til og med litt usikker på om det er mulig. Ja, hdmi har vel støtte for 2veis signal, men de fleste har vel satt opp sin hdmi fra receiver som "ut" derfra og som "inn" på tv.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...