Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX Titan SLI


Anbefalte innlegg

Det virker som det er veldig viktig å finne noe som invaliderer resultatene hvor Ares kommer godt ut vs. disse nvidia-kortene - som om ikke andre spill godt kan være optimalisert den andre veien. Det poengteres AMD-favorisering 3-4 ganger, men der nvidia vinner står det IKKE EN GANG I DENNE TESTEN at det er pga. noe lignende. Latterlig, og antageligvis helt urealistisk.

 

Nvidia har tidligere fått masse skryt. Hvis AMD gjør det godt i tester, så ser jeg ingen som helst grunn til ikke å gi dem det i tester der kanskje 7970 er et bedre kjøp i forhold til ytelse når vi snakker om ett kort fra Nvidia til 7500kr. Hvis du vil ha kommentarer som nærmest tilber Nvidia og folk som fremdeles har problemer med driverne til Radeon i 2013, så burde du sjekke ut SweClockers.com. Burde passe deg perfekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Kan ikke si jeg er imponert egentlig.. Heller det motsatte. Moro at dere tester med flere skjermer, det er jo tydelig at det er dette som feller kortene. Med 2 skjermer på 2560*1440 oppløsning har man et høyere pixelantall enn det som testes her (7.4mpix mot 6.2), og hvis man da kjøper 3 av dagens råeste skjermkort og betaler over 20 000 for dette så må man fortsatt leve med nedre FPS verdier så lavt som 10!

 

Artig test! Men jeg skjønner ikke helt poenget med å bruke Metro 2033 som en benchmark. Det er et vedtatt fakta at spiller er meget dårlig optimalisert for dx11 (og med relativt liten forskjell i grafikkvalitet fra dx9 og dx10), og vil dermed fungere dårlig på dx11 uansett hvor kraftig skjermkortet måtte være.

Lenke til kommentar

Nvidia har tidligere fått masse skryt. Hvis AMD gjør det godt i tester, så ser jeg ingen som helst grunn til ikke å gi dem det i tester der kanskje 7970 er et bedre kjøp i forhold til ytelse når vi snakker om ett kort fra Nvidia til 7500kr. Hvis du vil ha kommentarer som nærmest tilber Nvidia og folk som fremdeles har problemer med driverne til Radeon i 2013, så burde du sjekke ut SweClockers.com. Burde passe deg perfekt.

 

Nå tror jeg du misforstår posten min. Kort sagt mente jeg at artikkelteksten er i overkant snill mot de som har sponset kortet, i form av å marginalisere "seirene" til konkurrenten.

Lenke til kommentar

3 slike Titan kort burde hatt bedre ytelse. Virker som ikke kraften er utnyttet skikkelig...om det er driverene sin skyld eller noe annet

 

Ser frem til Crysis 3 testen! Sitter å spiller det på min maskin nå, og det krever mye! Alt på Very High og 8X AA så tenker jeg selv 3 stk Titan kort får kjørt seg ;)

Lenke til kommentar

Kjære Hardware!

 

Foreslår dere dropper siden "7 - Konklusjon" inntil to ting skjer: dere tester Titan mot 7990 i "standalone" og crossfire/sli respektivt, samt da Titan får mer mer oppdaterte drivere.

 

Å ikke sammenligne to entusiastkort i samme prisklasse er meningsløst.

Jeg vil se 6 tahti-kjerner opp mot 3xTitan, og 2x tahiti (i form av 7990) mot Titan! Da snakker vi om, bokstavelig talt, "clash of the Titans!"

Lenke til kommentar

Titan havner i mellom, om det kommer noe som vil hete GTX 7xx. Titan bygger ikke på den samme kjernen som GTX 6xx-serien, og står sånn sett litt over alt annet fra Nvidia.

 

 

 

Driveren var ikke veldig medgjørlig for alle slike regneøvelsestester, blant annet folding@home. Vi prøvde mange, men kun LuxMark fungerte på samtlige kort: http://www.hardware....an-sli/117145/2

 

Jeg vil tippe driverbuggen blir rettet snart, spesielt i forhold til folding :-)

 

Er ikke det samme Kepler arkitektur i 6 serien og Titan da? På nvidia siden går Titan under 6 serien og 7 serien for sin egen (7xxM).

Lenke til kommentar

"Dette skyldes at hovedkortet vårt ikke har støtte for mer enn 3-veis SLI-oppsett, så GTX 690 får kun utnyttet alle kjerner under rene regneøvelser."

 

3-WAY SLI betyr ikke at det ikke støtter Quad-GPU...

Eksepelvis er P9x79 serien til ASUS, 3-Way SLI, og

har Quad-GPU støtte... Du kan med andre ord kjøre

2 GTX690 med alle fire kjernene aktivert på mange

kort som "bare" har 3-Way SLI. Viktig å ikke blande

disse begrepene ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Testet GPU-rendring med 314.21 beta driver, som ser ut til å funke.

1 stk. Titan på default clocks i Windows 8 x64.

 

LuxMark:

post-260104-0-07253100-1364040219_thumb.png

 

 

CineBench. Her er det testet både uten og med Double Presicion satt til Titan i Nvidia kontrollpanel.

Marginalt bedre ytelse med DP aktivert.

post-260104-0-73754900-1364040244_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Dere testet 3x690 kort i sli, trudde 2 var max av det som kan håndteres, altså 4 kjerner.

 

Har selv 2 GTX titan kort men dog også 3 27" 1080p som står i stil.

Knall bra kort.

Alle som kjører sli kort må laste ned nvidia inspector, den kan gi deg 50% bedre ytelse ved bruk av preset profiler for mange spill.

Lenke til kommentar

Dere testet 3x690 kort i sli, trudde 2 var max av det som kan håndteres, altså 4 kjerner.

 

Har selv 2 GTX titan kort men dog også 3 27" 1080p som står i stil.

Knall bra kort.

Alle som kjører sli kort må laste ned nvidia inspector, den kan gi deg 50% bedre ytelse ved bruk av preset profiler for mange spill.

 

De testet 2x gtx 690 kort med 3 kjerner aktivert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...