Gå til innhold

[Løst] Har Canal Digital rett?


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta en titt på:

 

LOV 2009-01-09 nr 02: Lov om kontroll med markedsføring og avtalevilkår mv. (markedsføringsloven)

 

§ 6. Urimelig handelspraksis

Urimelig handelspraksis er forbudt.

En handelspraksis er urimelig dersom den strider mot god forretningsskikk overfor forbrukere og er egnet til vesentlig å endre forbrukernes økonomiske atferd slik at de treffer beslutninger de ellers ikke ville ha truffet.

 

Men alikevell spørs vel om du har lov å kreve pengene tilbake, er vel heller ryktet det går ut over da.

Er jo vanlig i selger bransjen å ikke å informere kundene kun for å tjene noen kroner ekstra.

 

Men husk også på at Lov om behandling av personopplysninger (personopplysningsloven). kan komme inn i bildet her, at du må egentlig godta reklame men kjenner ikke paragrafen som omhandler dette.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Priser får du da holde orden på selv. Jeg var i samme situasjon selv og byttet selvfølgelig med en gang jeg fant ut at 70/10 var billigere. Men det kunne ikke falle meg inn å klage på dette. Det er samme sak med tlf strøm, bank og forsikring. Du må selv finne ut hva som er billigst, du kan ikke skyve det ansvaret over på andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som andre allerede har skrevet. Du kjøper en tjeneste og har etter det jeg forstår vært fornøyd med denne helt til du oppdaget at du kunne fått den billigere? Man kan ikke klage på slikt.

 

Derimot kan man klage på dårlig kvalitet på en tjeneste man betaler for (og be om kompensasjon).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Som andre allerede har skrevet. Du kjøper en tjeneste og har etter det jeg forstår vært fornøyd med denne helt til du oppdaget at du kunne fått den billigere? Man kan ikke klage på slikt.

 

Vel, jeg har ikke alltid vær fornøyd med tjenesten de levere, men jeg ble forbannet ja, over å få vite at vi betale for et gammelt abonnement, som faktisk var dyrere, noe jeg synes er urimelig.

 

 

Og måten du framtrer i chat'en er IKKE spesielt bra, med direkte umoden og småfrekk!

 

Faktisk er jeg helt enig der, oppførselen min var ikke i stand under denne chat'en, og jeg skulle formulert meg på en bedre måte, og jeg tar all selvkritikk av den biten.

 

 

Priser får du da holde orden på selv. Jeg var i samme situasjon selv og byttet selvfølgelig med en gang jeg fant ut at 70/10 var billigere. Men det kunne ikke falle meg inn å klage på dette. Det er samme sak med tlf strøm, bank og forsikring. Du må selv finne ut hva som er billigst, du kan ikke skyve det ansvaret over på andre.

 

Noe jeg ikke forstår er hvorfor ikke de har en slik ordning at man får det automatisk, slik at vi faktisk ikke hadde trengt å gå rundt i flere år med en dårligere hastighet. Jeg forstår ikke hvorfor dere, og Canal digital mener at jeg skal holde orden over priser, når det ikke engang er tilbud om "mega" lengre.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ved nye abonnement følger det somregel nye vilkår. Derfor har ikke en leverandør lov å automatisk endre noe uten samtykke fra kunden.

 

Den forstår jeg, men likevel, de kunne ha sendt et brev om det..

Lenke til kommentar

Hva er det med nordmenn som forventer å få sydd puter under armene....

 

Det er ditt ansvar å holde deg oppdatert med priser på abonement. Samme er det med mobiltelefoni, banktjenester, forsikringer, dagligvarer, etc. Priser går opp og ned og tjenester endres i takt med markedssituasjonen, konkuransen og trender i markedet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Latterlig dårlig norsk av Canal Digitals behandler.

 

Har vært i borti samme sak selv, men dog med et annet selskap.

 

Fikk aldri noen form for erstatning, eller refundering, men fikk oppgradert til større linje med mindre pris pr.mnd.

 

 

 

CD er noen luringer til tider.Gikk til innkjøp av bredbånd og kabel-tv, samt HD-PVR i Desember. Greit nok det, men fikk faktura 1 mnd etterpå med krav på over 5000,-

 

Dekoderen kosta 2000,- og fikk samtidig krav på 3 mnd abn. Har valgt faktura pr. mnd..

 

Kontakt forbrukerrådet, og sjekk dine rettigheter.

 

Møkkagjeng :p

Lenke til kommentar

Hva er det med nordmenn som forventer å få sydd puter under armene....

 

Det er ditt ansvar å holde deg oppdatert med priser på abonement. Samme er det med mobiltelefoni, banktjenester, forsikringer, dagligvarer, etc. Priser går opp og ned og tjenester endres i takt med markedssituasjonen, konkurransen og trender i markedet.

 

Som tidligere nevnt, allerede inngåtte avtaler bør reforhandles på nytt da.

 

CD har ikke gjort noe feil her, slik som jeg fortolker saken.

 

:)

 

Ja, og dermed bør putene bli noe mindre.

 

Alle tjenesteleverandører forandrer sine tilbud over tid, Dette kalles for markedstilpasning og/eller forandring i konkurransesituasjon. Alle seriøse aktører på markeder har info om nye tilbud på media, det være seg nettsider, reklame osv..

 

Edit: litt feil quote men shit happens..

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe avtalerettslig eller erstatningsrettslig grunnlag for økonomisk kompensasjon her. Selv om det er vanlig i bransjen å reklamere for bedre tilbud er ikke dette et utslag av noen plikt overfor kunden. Man er heller ikke forpliktet til å sørge for at kunden får tilbud på en spesielt synlig måte (vanlig nyhetsbrev gjelder) - og man skal selvsagt respektere det hvis kunden ikke ønsker reklame.

 

 

Hvis du får (og leser) reklamemailene CD sender ut har du blitt informert om Super70 minst fire ganger de siste tre-ish årene. Jeg byttet nemlig da jeg fikk den første, midt i 2010, og har fått i alle fall tre til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sendte en email til Forbrukerrådet igår, håper jeg får svar på mandag/tirsdag om deres mening.

 

Bortkasting av ressurser.

 

Det er kundens ansvar å holde orden på dette, og du samtykker samtidig gjeldende avtalevilkår når du betaler din faktura hver mnd. Dette står godt forklart i dine avtalevilkår.

 

Vær heller glad for at du ble positivt overrasket over dette nye tilbudet. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Latterlig dårlig norsk av Canal Digitals behandler.

 

Har vært i borti samme sak selv, men dog med et annet selskap.

 

Fikk aldri noen form for erstatning, eller refundering, men fikk oppgradert til større linje med mindre pris pr.mnd.

 

 

 

CD er noen luringer til tider.Gikk til innkjøp av bredbånd og kabel-tv, samt HD-PVR i Desember. Greit nok det, men fikk faktura 1 mnd etterpå med krav på over 5000,-

 

Dekoderen kosta 2000,- og fikk samtidig krav på 3 mnd abn. Har valgt faktura pr. mnd..

 

Kontakt forbrukerrådet, og sjekk dine rettigheter.

 

Møkkagjeng :p

 

Som man reder ligger man vet du.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Bortkasting av ressurser.

 

Jeg forstår ikke hvilken kommentar det er, når jeg ikke vet hva som stemmer, så må jeg ta kontakt med dem som vet hva jeg har rett på, og det viser seg at dere hadde rett, men om det er bortkastet synes jeg ikke, da vet jeg det til neste gang at jeg ikke har den retten dersom det er en kontrakt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...