Gå til innhold

[Løst] Har Canal Digital rett?


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TS: Synes synd på fremtidige kundeservicearbeidere du måtte måte på når du får den urimelige ræva og blåste hodet ditt ut av promperommet og ut i verden. Du er så latterlig umoden i den chatten at det faktisk er morsomt at du i det hele tatt finner på å tro at du kan få noe sympati av å poste den. :wee:

 

Kundeservicen til CanalDigital er riktignok noe outsourcet ubrukelig dritt, men deg som kunde fortjener selv ikke de.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

TS: Synes synd på fremtidige kundeservicearbeidere du måtte måte på når du får den urimelige ræva og blåste hodet ditt ut av promperommet og ut i verden. Du er så latterlig umoden i den chatten at det faktisk er morsomt at du i det hele tatt finner på å tro at du kan få noe sympati av å poste den. :wee:

 

Kundeservicen til CanalDigital er riktignok noe outsourcet ubrukelig dritt, men deg som kunde fortjener selv ikke de.

 

Jeg er helt enig i at retorikken min da ikke var noe særlig, og tar selvkritikk for det.

 

Men jeg synes at det er litt barnslig av dere andre her å komme med så negative kommentarer. Jeg er ikke ute etter sympati, men svar, dersom dere ikke har noe konstruktivt å komme med, så kan dere rett og slett la være å kommentere.

 

Ikke bortkastet for deg, men bortkastet for forbrukerrådet.

 

Og dine kommentarer i denne tråden er like bortkastet. Forstår ikke helt hvorfor du kommenterer i det hele tatt dersom det skal være så utrolig negativt?

 

Hvis dere mener jeg er så barnslig, hvorfor kommenterer dere minst like barnslig tilbake?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

For å oppklare hva Forbrukerrådet mener, tenkte jeg å legge ut eposten her, selvfølgelig sensurert med navn osv.

 

 

Hei.

 

Jeg forstår det slik at du ønsker noen råd fra Forbrukerrådet i forbindelse med at du har betalt mer for et gammelt abonnement, enn hva du ville betalt dersom du hadde oppgradert dette abonnementet til et nyere.

 

Innledningsvis gjør vi deg oppmerksom på at du nå får generelle råd og veiledning basert på din fremstilling av saken. Svaret må derfor ikke anses som en konklusjon. Alle henvendelser blir besvart med enkle råd, og/eller tips til andre steder du vil kunne få hjelp. Innenfor våre lovområder som forbrukerkjøp, håndverkertjenester og angrerett, vil vi forsøke å gi deg noe mer utfyllende svar.

 

Et abonnement er en avtale mellom deg og selskapet. Hvilke rettigheter og plikter du har, er avhengig av hva som står i avtalen. Du bør derfor gå nøye gjennom denne, og se om avtalevilkårene regulerer det du har spørsmål om. Dersom du ikke har avtalen for hånden kan du sikkert finne vilkårene på selskapets hjemmeside, eventuelt be om å få de tilsendt.

Både Forbrukerrådet og Forbrukerombudet er opptatt av at avtaler skal være balanserte. Det betyr blant annet at den ikke skal gi den næringsdrivende urimelig gode vilkår på din bekostning. Dersom du mener at avtalen er urimelig og bør endres, er det Forbrukerombudet du skal henvende deg til. Forbrukerombudet ser på avtalen på generelt grunnlag og fatter ikke en avgjørelse i din konkrete sak.

 

 

Mer informasjon om hva Forbrukerombudet kan gjøre og hvordan du kan henvende deg, finner du ved å klikke på vedlagte lenke. http://forbrukerombu...1037573&subid=0

 

Forbrukerrådet klagesaksbehandler bare saker som faller inn under Forbrukertvistutvalgets lovområde. Det vil si saker som hører inn under kjøpsloven (der partene er privatpersoner), forbrukerkjøpsloven, håndverkertjenesteloven og lov om angrerett. Din sak gjelder et rent avtalerettslig forhold og er således en sak vi ikke kan behandle.

 

 

For å sikre tvisteløsninger på områder som ikke behandles av Forbrukertvistutvalget, har Forbrukerrådet gått inn i samarbeid med en del bransjeorganisasjoner om opprettelse av reklamasjonsnemnder. Det er dessverre ikke opprettet noen reklamasjonsnemnd for din type sak.

Saker som faller utenfor de nevnte tvisteløsningsorganene, må du gå til domstolene (forliksrådet) eller konfliktrådet for å få prøvd. Velger du å gå til domstolen vil det ofte være behov for advokatbistand.

 

Vi håper dette var til hjelp.

 

 

 

Nå er jeg forøvrig ferdig med denne saken, og jeg gidder rett og slett ikke å skrive mere i denne tråden da de siste postene her bare har vært om meg som person. Jeg la meg flat ved første innlegg, og selv om det så diskuterer dere meg som person, og ikke saken. Det er da ingen vits for meg å skrive i denne tråden da jeg ikke har lyst til å diskutere om jeg var barnslig eller ikke, det er ikke temaet,

 

Vil forøvrig be om at moderator stenger tråden, men slik jeg forstår forum reglene så skjer det ikke utenom at reglene blir brutt.

 

Takk for meg.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...