Gå til innhold

Spiller du ikke spill? Ingen grunn til å bruke Windows!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Voksent av deg, Rusher.

 

Dersom alle hw-produsenter hadde vært like aktive med å utvikle drivere for Linux som de er for Windows, eller i det minste utgitt dokumentasjon for produktene sine, ville ikke dette vært et problem. Heldigvis har mange av de største utviklerne av diverse brikker skjønt dette, så det aller, aller meste fungerer i dag rett ut av boksen.

 

Du skal være maks uheldig for å ha en brikke som ikke er støttet i Linux, særlig blant de nyeste kjernene.

 

Skal innrømme at det ikke alltid er like lett å få til støtte for den nyeste maskinvaren på litt eldre kjerner, men mange distroer tilbyr oppgradering av kjerne veldig snart etter at de er sluppet, mens i Ubuntu kan dette legges inn via PPA, helt uten å bruke terminal.

 

Problemet er at folk ofte forventer å løse et Linux-problem på Windows-måten, og da sier det seg selv at det blir skjæring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig. Personlig er jeg av den oppfatning at linux på desktop ikke er for alle. Enten trenger du noen å få hjelp av eller så må du ha noe mellom ørene og ikke gi deg ved første motstand. For trådstarter var åpenbart bøygen for stor. Tror ikke det kommer noe godt utav å lure og lirke folk over på linux. De som vil ha hjelp skal få det, de som ikke vil ha hjelp er det lite å gjøre med.

 

Når det gjelder brukere som rusher her, så forbyr forumreglene meg å skrive hva jeg mener om vedkommende. Alltid fascinerende når folk gotter seg over at de er låst til en leverandør som melker samfunnet for penger, og drar arbeidsplasser ut av landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser det er noen datafrikere her, som tror de skal omvende verden. Men er så naive at de har ikke bakkekontakt. Tråden får meg også til å tenke på unger, som kun leiker seg på data, eller folk som ikke ser utover engen bransje.

 

Jeg begynte med data i 1989, først til skolebruk, deretter i arbeid. Jeg kjøpte ikke pc, for å leike meg med spill! Når jeg kommenterer her, en det som tidligere daglig leder/eier av et lite entreprenørfimra og som bygningsteknisk konsulent. Og som annsatt i et Prosjekt- og byggelederfirma, samt som annsatt i et lite entreprenør firma. Så dette er min erfaring over noen år, ikke kun dagens situasjon. Men den er fremdeles relevant for bransjen.

 

For å skifte opperativsystem må det også finnes egnede bransjerettede brukerprogrammer, som fungerer på et annet opperativsystem. Og for mange bransjer, så gjør det ikke det! Bl.a. min bransje er det begrenset med programmer som fungerer på Linux, eller andre system. Og finnes det enkelte program, så er det av de dyreste programmene, som mellomstore og små firmaer ikke har råd til. Et annet problem er overføring av dokumenter/filer til andre i bransjen, de skal også kunne åpne og lese, kanskje korrigere materialet som er oversendt. Kanskje også retur. Dermed er det lite aktuellt, å innstallere andre system for det vil føre til mange unødige problem. Anntar også at med et nytt opperativsystem, går det noe tid til å bli kjent med det. Ikke alle firmaer, har tid til unødig opplæring i arbeidstiden. Vi må jobbe, ikke leike oss! Vi har som regel nok med å oppdattere oss på (8 - 12 ) nye versjoner og kanskje store endringer, eller overgang til et, eller flere nye brukerprogrammer. Og overgang til nye programmer blir utsatt, fordi firmaet ikke kan sette av tid til kursing. Slik er hverdagen til mange brukere av pc.

 

Jeg og folk flest er ikke spessialister på data og kan ikke sette opp datamaskinen på div måter og har heller ikke noe ønske om å kunne det. Heller ikke betale andre for å gjøre det, det er unødig kostnad. Når jeg innstallerer et program, forventer jeg at det skal fungere med eksisterende opperativsystem og det skal kunne kommunisere med en del andre brukerprogram. Har selvfølgelig sjekket dette i forkant. Når jeg snakker om bransjerettede bruker program, tenker jeg selvfølgelig ikke på hva som er i Office pakka. Min hverdag er så banal, at selv når jeg skal sende et Word dokument (ny versjon) til en kunde, annen entreprenør, div.konsulenter, kommuner, o.l., hender det at de ikke får åpnet dokumentet, fordi de har en eldre verson. Og så blir jeg brydd med, å sende et dokumenter på nytt, konverteret til en gammel utgave. Ikke alle har råd til, oppdatterte versjoner hele tiden. Og det motsatte har hendt. Værre er det og kan bli, hvis andre i bransjen, ikke bruker tilsvarende programmer.

 

Samme er det i mange andre bransjer. De er avhengige av egnede brukerprogrammer og avhengig at samarbeidspartnere, samt kunder, m.m. også kan benytte oversent materiale. Så jeg synes dere ser kunn "ting" fra eget ståsted og ikke kjenner det norske arbeidsliv.

Lenke til kommentar

Må si det er mye som kommer ut av treverket her. Hva har posten din med denne tråden å gjøre overhodet? Windows API er nevnt som et stort hinder, det er det som gjør at programmer ikke er lett å porte over fra Windows. Hvis du trenger fagapplikasjoner som kun er tilgjengelig på windows, så bruker du windows. Hva er egentlig problemet ditt?

Lenke til kommentar
For å skifte opperativsystem må det også finnes egnede bransjerettede brukerprogrammer, som fungerer på et annet opperativsystem. Og for mange bransjer, så gjør det ikke det! Bl.a. min bransje er det begrenset med programmer som fungerer på Linux, eller andre system. Og finnes det enkelte program, så er det av de dyreste programmene, som mellomstore og små firmaer ikke har råd til.
Det går begge veier. Innenfor enkelte ingeniørbransjer finnes det ikke skikkelig software til Windows, så da er Linux snarere regelen enn unntaket. Dette gjelder spesielt kraftkrevende programvare som er beregnet på distribuert simulering.

 

Jeg og folk flest er ikke spessialister på data og kan ikke sette opp datamaskinen på div måter og har heller ikke noe ønske om å kunne det. Heller ikke betale andre for å gjøre det, det er unødig kostnad. Når jeg innstallerer et program, forventer jeg at det skal fungere med eksisterende opperativsystem og det skal kunne kommunisere med en del andre brukerprogram. Har selvfølgelig sjekket dette i forkant. Når jeg snakker om bransjerettede bruker program, tenker jeg selvfølgelig ikke på hva som er i Office pakka. Min hverdag er så banal, at selv når jeg skal sende et Word dokument (ny versjon) til en kunde, annen entreprenør, div.konsulenter, kommuner, o.l., hender det at de ikke får åpnet dokumentet, fordi de har en eldre verson. Og så blir jeg brydd med, å sende et dokumenter på nytt, konverteret til en gammel utgave. Ikke alle har råd til, oppdatterte versjoner hele tiden. Og det motsatte har hendt. Værre er det og kan bli, hvis andre i bransjen, ikke bruker tilsvarende programmer.
Disse problemene hadde vært langt mindre hvis bruken av åpne formater og fri programvare hadde vært mer utbredt. Da hadde bedrifter sluppet å bruke hele IT-budsjettet på å oppgradere til en nyere versjon. Så jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si det er mye som kommer ut av treverket her. Hva har posten din med denne tråden å gjøre overhodet? Windows API er nevnt som et stort hinder, det er det som gjør at programmer ikke er lett å porte over fra Windows. Hvis du trenger fagapplikasjoner som kun er tilgjengelig på windows, så bruker du windows. Hva er egentlig problemet ditt?

Jeg har ikke noe problem, heller ikke min bransje, med noen hundre tusen annsatte ansatte, i Norge. Hvor mange er dere?

 

Men du skriver om ting, du ikke har forstand på. Du har sikkert greie på data, men lite om det norske arbeidsmarkedet. Til og med det offentlige.

 

Men dere nerder og de få bransjer, hvor dette kan brukes kan jo leike dere med programmer på Linux. :)

Endret av geco5
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det går begge veier. Innenfor enkelte ingeniørbransjer finnes det ikke skikkelig software til Windows, så da er Linux snarere regelen enn unntaket. Dette gjelder spesielt kraftkrevende programvare som er beregnet på distribuert simulering.

Tja... Det finnes vel noen hundre forskjellige typer ingeniør utdannelser. Så det forundrer meg ikke, at det FINNES enkelte få områder, hvor det ikke er utviklet program for windus plattformen. Men du kan sikkert fortelle meg, hvor mange ingeniører dette berører i Norge.

 

Vi skal i tillegg, også kunne kommunisere (alle typer programmer) med alt fra vanlig mann i gata, til alle aktører vi samarbeider med, samt det offentlige.

Lenke til kommentar

Tja... Det finnes vel noen hundre forskjellige typer ingeniør utdannelser. Så det forundrer meg ikke, at det FINNES enkelte få områder, hvor det ikke er utviklet program for windus plattformen. Men du kan sikkert fortelle meg, hvor mange ingeniører dette berører i Norge.

Dette gjelder en del tusen i Norge. I oljebransjen er linux utbredt, i tungregning er linux enerådende. Ingeniører som bare gjør papirarbeid klarer seg ofte med windows. Ingeniører som skaper ny teknologi velger gjerne linux. Vi kan godt ta en lengre diskusjon på dette. Var det bygg du drev på med?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tja... Det finnes vel noen hundre forskjellige typer ingeniør utdannelser. Så det forundrer meg ikke, at det FINNES enkelte få områder, hvor det ikke er utviklet program for windus plattformen. Men du kan sikkert fortelle meg, hvor mange ingeniører dette berører i Norge.

Som jeg allerede nevnte, så henger det blant annet igjen i bransjene hvor behovet for simulering på stormaskiner er til stede. Dette gjelder f.eks fysikk (multiphase flow), geologi, elektronikk og flere til. Og der hvor det finnes alternativer på Windows, så blir jobben gjerne gjort bedre og mer effektiv med Linux-variantene pga lengre fartstid og bedre modenhet. Antallet personer som bruker slikt er vel egentlig ikke særlig relevant, siden poenget mitt var at plattformstøtten kan gå begge veier. Å ha god erfaring med Linux på desktop er derfor ikke noen ulempe. Som et eksempel baserer bransjelederen innenfor IC-design-software (Cadence) seg nesten utelukkende på Linux og UNIX. http://www.cadence.c...orms_Matrix.pdf

 

Vi skal i tillegg, også kunne kommunisere (alle typer programmer) med alt fra vanlig mann i gata, til alle aktører vi samarbeider med, samt det offentlige.
Det offentlige har gjort det ganske enkelt for deg. Regjeringen har vedtatt at offentlige virksomheter på sikt er pålagt å standardisere seg på de åpne formatene PDF, ODF og HTML. Disse benyttes enkelt med fri og gratis programvare. http://standard.difi...en-html-versjon Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Voksent av deg, Rusher.

 

Dersom alle hw-produsenter hadde vært like aktive med å utvikle drivere for Linux som de er for Windows, eller i det minste utgitt dokumentasjon for produktene sine, ville ikke dette vært et problem. Heldigvis har mange av de største utviklerne av diverse brikker skjønt dette, så det aller, aller meste fungerer i dag rett ut av boksen.

 

Du skal være maks uheldig for å ha en brikke som ikke er støttet i Linux, særlig blant de nyeste kjernene.

 

Skal innrømme at det ikke alltid er like lett å få til støtte for den nyeste maskinvaren på litt eldre kjerner, men mange distroer tilbyr oppgradering av kjerne veldig snart etter at de er sluppet, mens i Ubuntu kan dette legges inn via PPA, helt uten å bruke terminal.

 

Problemet er at folk ofte forventer å løse et Linux-problem på Windows-måten, og da sier det seg selv at det blir skjæring.

 

Så å gå på person er voksent?

 

Tror dere i linuxgjengen skal åpne øynene, og feie for egen dør.

 

For ordens skyld, så kjører 1 av mine 2 hjemmeservere Linux. Men det er fordi det er gratis, ikke pga det er bedre\enklere.

Endret av Rusher
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette gjelder en del tusen i Norge. I oljebransjen er linux utbredt, i tungregning er linux enerådende. Ingeniører som bare gjør papirarbeid klarer seg ofte med windows. Ingeniører som skaper ny teknologi velger gjerne linux. Vi kan godt ta en lengre diskusjon på dette. Var det bygg du drev på med?

Hva mener du med "en del tusen"? Noen tusen forskjellige ingeniørutdannelser i Norge? Da tar du skammelig feil. Eller mener du noen tusen ingeniører, i div. bransjer, som bruker Linux? Der tar du også feil! Selv om det er en del firmaer som benytter Linux, så er de firmaene enten meget store innen sin bransje og benytter Linux, som en av flere opperativsystemer. Og et svært begrenst antall personer, i samme firma benytter Linux. Du nevner Off shore, som storforbrukere av Linux og det er også tull. Noen få enkeltpersoner, i oljesektoren bruker det og noen få spessialiserte firmaer. Har da bekjente bl.a. i Aker! Uten at jeg kan dokumentere det, så vil jeg tro at det er kanskje inntill tusen brukere. Mens noen ti-tusen fremdeles bruker Windows i Off shore.

 

 

Du nevner "tung regning"..... Tja. :) Da kan jeg nevne at bl.a. G-prog er utviklet for Windows og fungerer utmerket der. Det er et programm som foretar "tung regning", m.m. for både Off- og On shore og brukes av de store firmaene.

 

Hva du egentlig tror, at ingeniører gjør i store firamaer? Sitter å skriver dokumenter i Word? Det meste av slikt papirarbeid, blir utført av sekeritærer. Meget få ingeniører driver med bare papirarbeid, enten det er små, mellomstore eller store firmaer i Off shore/On shore. De driver med ingeniørarbeid og benytter 8 - 15 div. bransjerettede programmer. I store firmaer, kan det være noe mer spessialiserte oppgaver så en del av dem, kun benytter noen få programmer. Kan jo nevne at i store firmaer, har ingeniører også flere hjelpere, bl.a. tekniske tegnere, som nesten utenlukkende sitter og tegner. Men, de er jo ikke ingeniører! Tror ikke du vet hvilke oppgaver ingeniører Off- og On shore utfører. Bortsett fra enkelte spessialiserte oppgaver. Og antall årsverk, som kun bruker Linux er trolig svært begrenset.

 

Men noe du enkelt hopper over, er det store flertall av pc-brukere. Og de finner du ikke i de store firmaene og det var det jeg fokuserte på! Det store antall årsverk, ligger i mellomstore og små firmaer, samt private. Og alle de må kunne kommunisere med hele spekteret av brukere, samarbeidene firmaer og kunder. I motsettning til store firmaer som bl.a. Aker, NCC, m.f. De har noen hundre til noen tusen ingeniører, men kun en som har kundekontakt/pr. prosjekt. En som har kontakt med arkitekter. egne ingeniører, o.s.v., i samme prosjekt.

 

I de mindre byggrelaterte firmaene (10-tusener - On shore) gjør ingeniører (også en del mesterforetak) alt fra forprosjektering, prosjektering (tegninger, diimensjonering, statikk, beskrivelser, tilbud, KS/HMS, søknader og mye mer) og krever et stort antall av programmer. Som et eksempel kan jeg nevne at en leverandør av programmer til slike firmaer er Holte Prosjekt. De har programmer som ivaretar bl.a. budsjett, kalkulasjon, byggesøknader, HMS/KS, m.f. Bare fra dette frimaet, leveres det 12 -15 forskjellige program. Noen kan kjøpes som pakker, men likevell. Og disse programmene dekker kun områdene som nevnt. Ingen tegneprogram, dimensjoneringsprogram og mange andre programmer som er nødvendig for ingeniører. I tilegg kommer innformasjonsinnhenting med "klipp/lim inn" funksjoner, som bl.a. Byggforsknormen, Våtrommsnormen, NS, kontraktsformularer og mange andre.

 

Kan også nevne, at jeg har hatt og har ca 2 mill. potensielle kunder (her i Østlandsområdet), mange tusen potensielle samarbeidspartnere/underleverandører. Og ved behov kanskje et hundre arktekter/rådgivende ingeniør firmaer, som jeg har samarbeidet med , eller hatt mulighet for å sammarbeide med. Enkelte ganger mitt valg, andre ganger oppdragsgivers valg, avhengig av kontrakt/prosjekt. Samme hverdag har de fleste små/mellomstore aktører, innen byggebransjen. Vi må benytte et opperativsystem, som kan kommunisere med mange programmer (også programmer som ikke "kjører" på Linux) og aktører. Vet det er slik, i de fleste store brukergrupper av pc. Å diskutere videre med deg, er trolig lite givende, du er nok ute på viddene. Så hold deg til pc frikere og noen snevre brukergrupper, samt de som leiker seg på pcen.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Men dere nerder og de få bransjer, hvor dette kan brukes kan jo leike dere med programmer på Linux. :)

 

Trenger ikke å være nerd lengre for å bruke linux.. Linux Mint/Ubuntu/Zorin er enormt enkelt å bruke, og trenger så godt som aldri å bruke "avanserte" verktøy som terminalen for å bruke det.

 

(Zorin er forresten idéelt for windows-brukere som vil gå over til linux, look it up)

Lenke til kommentar
Du nevner "tung regning"..... Tja. :) Da kan jeg nevne at bl.a. G-prog er utviklet for Windows og fungerer utmerket der. Det er et programm som foretar "tung regning", m.m. for både Off- og On shore og brukes av de store firmaene.
Selv om norskutviklede G-prog fungerer til din "tung regning" innenfor bygg og anlegg, så trenger bedriftene som driver seriøs tungregning på andre områder langt tyngre skyts. F.eks i samarbeid med Norsk Regnesentral. Hvis du ser på anvendelsene og fagområdene der finner du verken bygg eller anlegg, og det finnes det naturlige grunner til. ;)

 

Hva du egentlig tror, at ingeniører gjør i store firamaer? Sitter å skriver dokumenter i Word? Det meste av slikt papirarbeid, blir utført av sekeritærer. Meget få ingeniører driver med bare papirarbeid, enten det er små, mellomstore eller store firmaer i Off shore/On shore. De driver med ingeniørarbeid og benytter 8 - 15 div. bransjerettede programmer. I store firmaer, kan det være noe mer spessialiserte oppgaver så en del av dem, kun benytter noen få programmer. Kan jo nevne at i store firmaer, har ingeniører også flere hjelpere, bl.a. tekniske tegnere, som nesten utenlukkende sitter og tegner. Men, de er jo ikke ingeniører! Tror ikke du vet hvilke oppgaver ingeniører Off- og On shore utfører. Bortsett fra enkelte spessialiserte oppgaver. Og antall årsverk, som kun bruker Linux er trolig svært begrenset.

 

...

 

Kan også nevne, at jeg har hatt og har ca 2 mill. potensielle kunder (her i Østlandsområdet), mange tusen potensielle samarbeidspartnere/underleverandører. Og ved behov kanskje et hundre arktekter/rådgivende ingeniør firmaer, som jeg har samarbeidet med , eller hatt mulighet for å sammarbeide med. Enkelte ganger mitt valg, andre ganger oppdragsgivers valg, avhengig av kontrakt/prosjekt. Samme hverdag har de fleste små/mellomstore aktører, innen byggebransjen. Vi må benytte et opperativsystem, som kan kommunisere med mange programmer (også programmer som ikke "kjører" på Linux) og aktører. Vet det er slik, i de fleste store brukergrupper av pc. Å diskutere videre med deg, er trolig lite givende, du er nok ute på viddene. Så hold deg til pc frikere og noen snevre brukergrupper, samt de som leiker seg på pcen.

Du snakker høyt om navlebeskuende nerder som kun driver innenfor sin lille snevre bransje. Men den eneste argumentasjonen du kommer med stammer fra bygg- og anleggsbransjen. Selv om du nevner offshorebransjen, så virker det ikke som om du inkluderer noe annet enn bygg og anlegg i forbindelse med offshorekonstruksjoner der heller. Så jeg begynner å tvile litt på om du har så god oversikt over ingeniørmangfoldet som du hevder. Du klarer å gi ett eksempel på en super-snever programpakke (G-prog) på Windows som kun bygg og anlegg har behov for. Hva er poenget med noe sånt? Bygg og anlegg er ikke den eneste ingeniørbransjen i Norge, selv om kanskje antall ingeniører er flest der. Men antallet hjelper lite når det er annen teknologi fra andre bransjer som skaper de store/virkelige verdiene i industrien. Et bygg er kun et verktøy, ikke en naturressurs.

Det topper seg når du klarer å påstå at ingeniører flest bruker 8-15 bransjerettede programmer hver. Det kan godt være at fragmenteringen er såpass i bygg- og anleggsbransjen, men jeg vet om flere andre bransjer hvor hver ingeniør klarer seg med 1-3 spesialverktøy for å utføre ingeniørarbeidet som skal gjøres.

 

Og at du påstår at alt papirarbeid blir utført av sekretærer virker for meg helt blåst. Spesielt i forbindelse med små og mellomstore bedrifter som du snakker varmt om, så må de få ingeniørene som er ansatt gjøre alt. Dette innebærer mye rapporter, dokumentasjon, kommunikasjon, reiseregninger, timeføring, osv. Typiske Word-oppgaver. Det finnes rett og slett ikke ressurser til å ansette sekretærer for å gjøre alle småtteriene i små og utsatte bedrifter.

 

Du henger deg også veldig opp i antallet ingeniører i hver bedrift som trenger Linux, og hevder at dette antallet er fryktelig lite i forhold til resten av bedriften. Men uten denne lille andelen av Linux-brukere ville sannynligvis hele bedriften rast sammen, rett og slett fordi jobben ikke kan gjøres i Windows. Men det hindrer ikke deg fra å feie hele denne lille gruppen under teppet og kalle dem "unger som leker med datamaskiner". Antall er ikke alt.

 

Aker Solutions er forøvrig ikke den største olje- og gassvirksomheten i Norge, Statoil er. Aker leter ikke etter olje, og har derfor ikke nødvendigvis det samme behovet for tungregning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener du med "en del tusen"? Noen tusen forskjellige ingeniørutdannelser i Norge? Da tar du skammelig feil. Eller mener du noen tusen ingeniører, i div. bransjer, som bruker Linux?

Naturligvis det siste, det finnes ikke tusenvis av ingeniørutdannelser i Norge.
Der tar du også feil! Selv om det er en del firmaer som benytter Linux, så er de firmaene enten meget store innen sin bransje og benytter Linux, som en av flere opperativsystemer. Og et svært begrenst antall personer, i samme firma benytter Linux.
Vi har tydeligvis forskjellig erfaring her. Ganske sikker på at jeg egnehendig kan spore opp noen tusen navn på norske ingeniører som i større og mindre grad bruker linux i jobbsammenheng.
Du nevner Off shore, som storforbrukere av Linux og det er også tull.
Såvidt jeg vet kjører *alle* regneklyngene i oljebransjen linux. Seismisk prosessering, geomodellering, reservoarsimulering, petrofysisk evaluering er alle oppgaver som er storbrukere av linux.
Noen få enkeltpersoner, i oljesektoren bruker det og noen få spessialiserte firmaer.
Ta deg en tur rundt på universitetene, alle regneklyngene på alle norske universiteter kjører linux så vidt jeg vet. Så kan du ta deg en tur rundt på forskningsinstituttene og se hva som rører seg (Sintef, Iris, Norsk regnesentral, Simula eksempelvis) så finner du utbredt bruk av linux. Så har vi selskaper som driver tungt med teknologiutvikling, slik som Atmel og EMGS, hva tror du de kjører?
Du nevner "tung regning"..... Tja. :) Da kan jeg nevne at bl.a. G-prog er utviklet for Windows og fungerer utmerket der
Hva er det egentlig G-prog gjør som får deg til å klassifisere det som tungregning? En klar pekepinn til deg om hvordan verdenskartet ser ut finner du på top500.org, listen over de fem hundre kraftigste datamaskinene i verden. Gå inn her: http://www.top500.org/statistics/list/ så velger du å få opp kakediagrammet for Operating system family.
Hva du egentlig tror, at ingeniører gjør i store firamaer? Sitter å skriver dokumenter i Word? Det meste av slikt papirarbeid, blir utført av sekeritærer.
Word, powerpoint og regneark. Ja, svært mange sitter med det mesteparten av dagen. Det er unntaksvis at man har sekretær i dag.
Og antall årsverk, som kun bruker Linux er trolig svært begrenset.
Dessverre er mange tvunget til å bruke Windows i tillegg på grunn av MS Office og lock-in knyttet til det. Det tatt i betraktning er det utrolig at bruk av linux er så utbredt som det er, et bevis på at plattformen er et essensielt verktøy for mange.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lær deg elementær logikk. At noen tusen ingeniører bruker linux i større og mindre grad beviser ikke at kun nerder bruker det. Skjønte du hva jeg mente nå? Har du hørt om Erasmus Montanus sitt logiske argument for at mor lille er en sten? Mye av bruken jeg refererte til er dessuten på arbeidsstasjon. Men nå er jeg lei, når folk er mer interessert i å spre kvalme enn å holde en god diskusjon, så er det ikke særlig givende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...