Gå til innhold

Spiller du ikke spill? Ingen grunn til å bruke Windows!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos meg er det motsatt. Fikk bedre batteritid med Linux (Ubuntu) enn jeg hadde med Windows 8. Viften har også roet seg noe...med mindre jeg lukker ned skjermen, da går viften for fullt etter et par minutter.

Hos meg er det max vifte hele tiden, kanskje hadde det ikke blitt bedre med Windows, men værre kan det vaffal ikke bli ... er nok kanskje mest et hw-problem.

 

Ehternet USB-kortet mitt som ikke fungerte, for eksempel. Fungerte out-of-box fra Ubuntu 10.04, men ikke på Mac.

 

Bare gå på eplehuset og kjøp et annet til dobbel pris ;-)

Lenke til kommentar

Tja... Det finnes vel noen hundre forskjellige typer ingeniør utdannelser. Så det forundrer meg ikke, at det FINNES enkelte få områder, hvor det ikke er utviklet program for windus plattformen. Men du kan sikkert fortelle meg, hvor mange ingeniører dette berører i Norge.

 

 

De fleste ingeniører jobber vel med software og svært mange av dem trives godt med Linux.

Lenke til kommentar

 

Tviler ikke på at datakunskapene, til noen her er gode. Men når de samme tror, at flertallet av private brukere og alle arbeidsgivere BARE kan "sette opp", ditt og datt, så svever i skyene. Vi vanlige folk har ikke den kunskapen, heller ikke flertallet av mindre firmaer i Norge har det. Og det er ikke alle, som har råd til å leie hjelp. Vi er brukere av pc og ikke datagnomer. Vi skal ha det enkelt, rimelig og ikke minst programmer som dekker vårt behov.

 

 

Helt riktig det du skriver, svært mange brukere og bedrifter kan ikke "bare sette opp ditt og datt" pga. manglende kompetanse. Men det virker som du mener det er underforstått her at det er lettere å gjøre ting du ikke kan på Windows enn på Linux, og det er det jo ikke, det sier seg nærmest selv.

Endret av quantum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Occi: Hvilken distro ville du anbefalt?

Jeg vet ikke hvilken distro jeg liker best nå for å være ærlig. Ingen som frister veldig, men er fortsatt bruker av Arch.

 

For de som er Arch tilhengere, finnes også Cinnearch, Arch med Cinnamon desktop osv.

Ferdigløsningene av Arch er vel egentlig bare relevant for nybegynnere tbh. Det er ikke veldig vanskelig å følge install guiden og deretter installere et desktop environment i en kommando akkurat :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...