Gå til innhold

Guide: Spill på flere skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin reportasje! Fint for oss som også spiller flysimulatorer og bilsimulatorer.

Min drøm er at dem lager en slags kuppel formet LCD som en cockpit canopy man har over hodet så man kan se seg rundt akkurat som inne i et jagerfly. Jeg flyr mye Falcon BMS, så dette hadde vært perfekt

Der gikk det kaldt gjennom nakken :dribble: Enn så lenge får jeg bruke TrackIr 5 :thumbup:
Lenke til kommentar

Heh, om dere ikke fikk Bezel compensation til å funke hos ATi og artikkelbildet er oppsettet dere forsøkte med så kan jeg forklare NØYAKTIG hva som er problemet.Årsaken er at ATi er sær på skjermene du får bruke og sjekker nøye EDID informasjonen fra skjermen.Det spiller INGEN rolle om skjermene er samme merke, oppløsning og størrelse (MERK! Fysisk størrelse her, ja dette ligger i EDID også) så får du IKKE bezel compensation.Dette er ikke en driverbug men noe ATi pusher av en eller annen grunn, til tross for protester fra communitiet, det har vært hackede drivere som har gått forbi denne og latt deg sette EDID infoen i software (Velge skjerm i Windows enhetsbehandling.) og dermed få bezel compensation.Så skal dere prøve ATi sin løsning, så må dere ha 3x DØNN like skjermer av samme merke og modell, noe annet tolereres ikke av driveren.

 

Tviler sterkt på at det er noen her som har 5xxx serie kort eller lavere og som har tenkt å spille nyutgitte spill i Eyefinity da ;)

 

(om du ikkje skjønte den, hintet eg til at det ikkje har blitt kallt ATI siden 5xxx serien, de byttet til AMD ved 6xxx serien ;) )

Lenke til kommentar

Så skal dere prøve ATi sin løsning, så må dere ha 3x DØNN like skjermer av samme merke og modell, noe annet tolereres ikke av driveren.

 

Ikke helt riktig dette, har selv sittet på 2x Benq G2420HDB og 1 Benq G2420HD alle satt opp i amd eyefinity med amd bezel correction og dette funket helt flott. Dette var dog for ca 1 år siden, så om det er noe de har satt i gang nå det siste året vet jeg ikke, men funket helt fett for 1 år siden med drivere som var nye da.

 

Nå er disse skjermene så og si HELT identiske med unntak av tilkoblinger men skjermene trenger altså ikke være av samme modell.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med Nvidia og 3-skjerm oppsett: vil det bli noen spesielle problemer dersom skjermene ikke er identiske?

Jeg skal skaffe meg et GTX 670 med tiden, og jeg har tilgang på 3 skjermer: 2 er identiske Acer Predator G24 og 1, ny-innkjøpt Dell U2412M (alle er 16:10, 1920x1200)...jeg tenker da ihvertfall å prøve med 3 skjermer. :) Ser for meg Dell'en i midten og en Predator på hver side - sølvramme i midten, og oransje (sorry, "metallisk kobber") ramme på sidene...nice.

Har prøvd allerede med de 2 Acer-skjermene i spilt-screen, men jeg klarte liksom aldri å se nytteverdien i et slikt oppsett - for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Husker du allerede hadde Eyefinity i 2010,5870 serien?. Ja hobby er luksus,samme er det med tiden :hm:

Jepp, hadde eyefinity når jeg kjøpte Radeon HD 5970 rundt 2010 ja.

 

Ikke så veldig mye forskjell fra den gangen til idag, bare at nå har jeg av en eller annen grunn et 7970 :p

Svidd av rundt 10-15k på multicopter, en del på 3D Printing og en del på Bil.. så PC er ikke lenger på prioriteringslista.. :p

Lenke til kommentar

Ikke helt riktig dette, har selv sittet på 2x Benq G2420HDB og 1 Benq G2420HD alle satt opp i amd eyefinity med amd bezel correction og dette funket helt flott. Dette var dog for ca 1 år siden, så om det er noe de har satt i gang nå det siste året vet jeg ikke, men funket helt fett for 1 år siden med drivere som var nye da.

 

Nå er disse skjermene så og si HELT identiske med unntak av tilkoblinger men skjermene trenger altså ikke være av samme modell.

Eyefinity 2.0 kom vel tidlig i 2012?
Lenke til kommentar

Jepp, hadde eyefinity når jeg kjøpte Radeon HD 5970 rundt 2010 ja.

 

Ikke så veldig mye forskjell fra den gangen til idag, bare at nå har jeg av en eller annen grunn et 7970 :p

Svidd av rundt 10-15k på multicopter, en del på 3D Printing og en del på Bil.. så PC er ikke lenger på prioriteringslista.. :p

Sett litt av stæsjet ditt. multicopter styrt av pcn? Drone :love:
Lenke til kommentar

Eyefinity 2.0 kom vel tidlig i 2012?

 

Mulig det, brukte dette ihvertfall fra Januar - September 2012 og funket som fjell det, selv med bezel correction.

 

Kan jeg spørre hvilke framerates du får i nyere spill med en singel 6970 til å drive 3 skjermer?

 

Tviler på at det er veldig høyt i krevende spill. Jeg hadde ikke noe problemer med mine 3 6970 kort på 5760x1080, men gikk dog tom for VRAM i krevende spill som BF3 med høy AA og AF så da var det fps drop uten like.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar
Fra artikkel under bilde av 6 skjermer.
<..>

Jeg vet jo ikke helt da jeg ikke har prøvd et slikt oppsett, men det jeg ser et mulig problem.

Siktet ligger midt i og er delt mellom to skjermer..

Jeg tenkte på det samme. I spill er det som regel en fordel med oddetall antall skjermer i både bredde og høyde.:

 

3x1

3x3

5x1

5x3

etc

 

Sett de gjerne på høykant hvis det er én i høyden.

Lenke til kommentar

Eyefinity med 3 skjermer er en kul opplevelse ja.Bula mi:nsywqy.jpgFPS spill med støtte for høy oppløsning er moro. Får jo masse ekstra synsvinkel.Kan være noe urettferdig mot andre spillere.. men men. Anbefales for de som har muligheten til noe slikt.

 

Heftig oppsett! Hvordan LED lys har du bak? Og har du triple monitor stand?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...