Gå til innhold

Anmeldelse: Dead Space 3 (PS3, Win, X360)


Anbefalte innlegg

Personlig er mikrotransaksjoner et såpass stort faenskap i mine øyne at det gir spillet en -5 med en gang.

 

Greit nok at nedlastbart innehold som utvider spillet kost er penger, men at utvikleren selger deg et produkt til 5-6 hundre spenn som har "låst innhold mot ytterligere betaling" er direkte provoserende. ..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor gir man 8/10 til spill som er middels? Dette skal jo være svært gode spill?

 

Er dette spilelt virkelig nyskapende? Hvor mye?

 

Mener det burde hatt 6/10 eller i beste fall 7/10.

 

EDIT: Noen som vet om en spillside som tør å kritisere?

 

Simcity blir vel og få 9/10 lett, og bf4 9/10 og neste cod 8/10....

 

tør å vær litt kritisk... hva har dere å tape? Ingenting...

Vinne? Flere og mer fornøyde lesere.

 

Føler vi som brukerne blir tråkket mer på tærne av anmeldere enn det utviklere blir.

 

Er du presidenten av verden eller noe? Er poenget med en spillside å tjene deg?

 

Poenget med spillanmeldelser er å gi deg et inntrykk av spillene. Hele poenget er at DU skal lese og tenke kritisk. Du skal lese mellom linjene, og finne ut om spillet er noe for deg, basert på anmeldelsen. Hva med at du bare gir faen i poengsystemet? Det er ikke viktig. Det som er viktig, er hva anmeldelsen sier. Og det som er enda mer viktig, er hvor flink du er til å tolke denne, for å forstå om du skal bruke penger på spillet eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser horroren har fallt ut ja, synd.

Det å si at det ikke er mulig å skape horror opplevelse når man har coop blir litt feil, spesielt når det allerede er gjort med kart til SvenCoop.

 

Man må bare jobbe litt mer, men det ser ut til at EA ikke har ett klart nok topplokk til å forstå slikt (Ikke noe nytt egentlig, hadde ikke forventet mer av dem.)

Men da igjen, jeg hadde nok ikke kjøpt det uansett, da risikoen for at man må ha Origin søpplet er stort.

Lenke til kommentar
Hvorfor gir man 8/10 til spill som er middels? Dette skal jo være svært gode spill?Er dette spilelt virkelig nyskapende? Hvor mye?Mener det burde hatt 6/10 eller i beste fall 7/10.EDIT: Noen som vet om en spillside som tør å kritisere?Simcity blir vel og få 9/10 lett, og bf4 9/10 og neste cod 8/10....tør å vær litt kritisk... hva har dere å tape? Ingenting...Vinne? Flere og mer fornøyde lesere.Føler vi som brukerne blir tråkket mer på tærne av anmeldere enn det utviklere blir.
Er du presidenten av verden eller noe? Er poenget med en spillside å tjene deg?Poenget med spillanmeldelser er å gi deg et inntrykk av spillene. Hele poenget er at DU skal lese og tenke kritisk. Du skal lese mellom linjene, og finne ut om spillet er noe for deg, basert på anmeldelsen. Hva med at du bare gir faen i poengsystemet? Det er ikke viktig. Det som er viktig, er hva anmeldelsen sier. Og det som er enda mer viktig, er hvor flink du er til å tolke denne, for å forstå om du skal bruke penger på spillet eller ikke.

 

Har jeg noensinne sagt at jeg er presidenten av verden? Nei det har jeg ikke og det er jeg ikke.

 

Og ja; poenget med en spillside er å tjene brukerne. Uten lesere hva hadde poenget med gamer.no vært? Hva hadde de tjent penger på?

 

Der synker poenget ditt igjennom. Poenget med spillanmeldelser er faktisk å guide deg om dette er et spill for deg, eller ikke. Dette er så du skal slippe å lese mellom linjene, anmelderen skal egentlig hjelpe deg til en grad her.

 

Sniktitter eller "previews" er der for å gi et inntrykk av spillet.

 

Selvfølgelig skal man tenke selv og, men hele poenget er å bli guidet. Når anmeldelsene da jevnt over scorer så høyt, og brukerne har så forskjellige meninger fra anmelder, er det flere lamper som begynner å varsle. Hva er poenget med spillsider da?

 

Jeg er fullt istand til å finne ut hvilke spill jeg skal kjøpe selv, og om det er bra nok, jeg bare savner en spillside som leverer anmeldelser som er mer fair og som jeg er enig med, så man slipper å researche nye spill hver gang man skal kjøpe. Det blir alltid litt research anyways, men man lærer jo og får erfaring etterhvert så man ikke trenger å gjøre så mye research. Da leser man hvordan spillet vil bli basert på erfaringen man har.

 

Jeg bare lurer på hvor det finnes en ordentlig kritsk spillside.

Lenke til kommentar

 

 

Har jeg noensinne sagt at jeg er presidenten av verden? Nei det har jeg ikke og det er jeg ikke.

 

Og ja; poenget med en spillside er å tjene brukerne. Uten lesere hva hadde poenget med gamer.no vært? Hva hadde de tjent penger på?

 

Der synker poenget ditt igjennom. Poenget med spillanmeldelser er faktisk å guide deg om dette er et spill for deg, eller ikke. Dette er så du skal slippe å lese mellom linjene, anmelderen skal egentlig hjelpe deg til en grad her.

 

Sniktitter eller "previews" er der for å gi et inntrykk av spillet.

 

Selvfølgelig skal man tenke selv og, men hele poenget er å bli guidet. Når anmeldelsene da jevnt over scorer så høyt, og brukerne har så forskjellige meninger fra anmelder, er det flere lamper som begynner å varsle. Hva er poenget med spillsider da?

 

Jeg er fullt istand til å finne ut hvilke spill jeg skal kjøpe selv, og om det er bra nok, jeg bare savner en spillside som leverer anmeldelser som er mer fair og som jeg er enig med, så man slipper å researche nye spill hver gang man skal kjøpe. Det blir alltid litt research anyways, men man lærer jo og får erfaring etterhvert så man ikke trenger å gjøre så mye research. Da leser man hvordan spillet vil bli basert på erfaringen man har.

 

Jeg bare lurer på hvor det finnes en ordentlig kritsk spillside.

Fins ingen perfekte spillanmeldelser sider. Anmeldelser er subjektive, han kan like spill som du hater, og omvendt. Les anmeldelsen, får du ikke inntrykk av dette hjelper deg om det er et bra spill eller ikke, les en annen anmeldelse eller se på gameplay video. Hvis du syns gamer ikke er rettferdig i sine anmeldelser, så er det bare å slutte å lese. Men det fins ingen 100% fair spill nettsider.

 

Brad Shoemaker fra Giantbomb og gamer anmeldelsen om Det nye DmC, overbeviste meg at dette var et godt spill. Adam Sessler syntes det var middels.

 

Har du forresten prøvd Dead Space 3? Er vel kanskje den eneste måten å "motbevise" en anmelder. Du kan vel ikke vite om det er ræva eller fantastisk uten å ha faktisk spilt det selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

First world problems?

 

At det finnes så mye grining om et spill som mennesker ikke en gang skal kjøpe, men de må bare bruke sin rett til å grine. Gode poster blir ødelagt av slik. Liker du ikke det nye konseptet med Dead Space, så trenger du for all del ikke å spille det. Ingen tvang i det hele tatt. Og hvis man skal diskutere det, gjør det på en annen måte. Vi ødelegger spill industrien med slike forum poster.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

First world problems?

 

At det finnes så mye grining om et spill som mennesker ikke en gang skal kjøpe, men de må bare bruke sin rett til å grine. Gode poster blir ødelagt av slik. Liker du ikke det nye konseptet med Dead Space, så trenger du for all del ikke å spille det. Ingen tvang i det hele tatt. Og hvis man skal diskutere det, gjør det på en annen måte. Vi ødelegger spill industrien med slike forum poster.

 

Ja og? Du kan jo alltids argumentere for at spiller uviktige i den store sammenhengen, men da er jo den naturlige konklusjonen at det er bortkastet tid for deg å spille de og dikskutere de. Og om du mener spill er viktig nok til å kjøpe og diskutere så kan du spare deg for flåsete tøv som "first world problems"

 

Er det noen som sier man er tvunget til å spille det? Eller er det en klassisk utgave av det elendige argumentet "ingen bør kritisere dette produktet fordi man trenger ikke å kjøpe det?" Og hva konkret er det du mener folk skal endre i måten de diskuterer på? Det eneste du har kommentert på er hva folk mener, ikke hvordan de diskuterer. Konkretiser hva slags diskusjonmetode du mener ikke bør brukes om du vil bli tatt seriøst.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har jeg noensinne sagt at jeg er presidenten av verden? Nei det har jeg ikke og det er jeg ikke.Og ja; poenget med en spillside er å tjene brukerne. Uten lesere hva hadde poenget med gamer.no vært? Hva hadde de tjent penger på?Der synker poenget ditt igjennom. Poenget med spillanmeldelser er faktisk å guide deg om dette er et spill for deg, eller ikke. Dette er så du skal slippe å lese mellom linjene, anmelderen skal egentlig hjelpe deg til en grad her.Sniktitter eller "previews" er der for å gi et inntrykk av spillet. Selvfølgelig skal man tenke selv og, men hele poenget er å bli guidet. Når anmeldelsene da jevnt over scorer så høyt, og brukerne har så forskjellige meninger fra anmelder, er det flere lamper som begynner å varsle. Hva er poenget med spillsider da?Jeg er fullt istand til å finne ut hvilke spill jeg skal kjøpe selv, og om det er bra nok, jeg bare savner en spillside som leverer anmeldelser som er mer fair og som jeg er enig med, så man slipper å researche nye spill hver gang man skal kjøpe. Det blir alltid litt research anyways, men man lærer jo og får erfaring etterhvert så man ikke trenger å gjøre så mye research. Da leser man hvordan spillet vil bli basert på erfaringen man har. Jeg bare lurer på hvor det finnes en ordentlig kritsk spillside.
Fins ingen perfekte spillanmeldelser sider. Anmeldelser er subjektive, han kan like spill som du hater, og omvendt. Les anmeldelsen, får du ikke inntrykk av dette hjelper deg om det er et bra spill eller ikke, les en annen anmeldelse eller se på gameplay video. Hvis du syns gamer ikke er rettferdig i sine anmeldelser, så er det bare å slutte å lese. Men det fins ingen 100% fair spill nettsider.Brad Shoemaker fra Giantbomb og gamer anmeldelsen om Det nye DmC, overbeviste meg at dette var et godt spill. Adam Sessler syntes det var middels. Har du forresten prøvd Dead Space 3? Er vel kanskje den eneste måten å "motbevise" en anmelder. Du kan vel ikke vite om det er ræva eller fantastisk uten å ha faktisk spilt det selv?

 

Jeg har ikke spurt om en perfekt spillside, bare en fair en, som ser på hva spillet er og setter det i sammenheng til tidligere spill i serien. Gidder ikke å kjøpe dette på pc siden det bare blir 720p og elendig grafikk i 30 fps. Uttalelsene mine kommer etter å ha lest om andre her som klager over at spillet har mistet sim skremselsfaktor også videre, og klaging fra fanbasen.

Lenke til kommentar

Ja og? Du kan jo alltids argumentere for at spiller uviktige i den store sammenhengen, men da er jo den naturlige konklusjonen at det er bortkastet tid for deg å spille de og dikskutere de. Og om du mener spill er viktig nok til å kjøpe og diskutere så kan du spare deg for flåsete tøv som "first world problems"

 

Er det noen som sier man er tvunget til å spille det? Eller er det en klassisk utgave av det elendige argumentet "ingen bør kritisere dette produktet fordi man trenger ikke å kjøpe det?" Og hva konkret er det du mener folk skal endre i måten de diskuterer på? Det eneste du har kommentert på er hva folk mener, ikke hvordan de diskuterer. Konkretiser hva slags diskusjonmetode du mener ikke bør brukes om du vil bli tatt seriøst.

 

AtW

 

Jeg mener at vi er kyniske generaliserende mennesker som prøver å luke bort ting så vi slipper og ta del av dem. Mange av postene i denne tråden retter seg mot den kyniske holdningen som dette forumet fosser over av. Hvor er optimismen ? og gleden i måten vi snakker om spill på? Den er så og si borte, før var vi barn med de mest fantastiske leketøyene. Nå er vi "menn" eller gutter som skyter ut meningsløse, kalde kommentarer hele tiden. Mitt poeng var vel mer rettet mot den generelle holdningen til forumet og dets medlemmer, samt gamere verden over. Med det så mener jeg ikke at alle er slik, men er slik noe har fått oss til å bli mer av.

 

Når det kommer til first world problems kommentaren, så var vel det litt mer for spøk. For det er faktisk mennesker som dør et annet sted i verden av sult, krig, mangel på vann og penger. Mens vi diskuterer hvorvidt vi gidder å bruke 400kr på et spill og om anmelderen er biased? Setter ting i perspektiv for min del. Men jeg er for diskusjoner så lenge de leder et sted. Føler at man burde sette forventninger ned og heller finne de små tingene man virkelig liker med noe, gå derifra. Ikke start i verdensrommet for å så krasje på kloden om en asteroide.

 

Men kanskje jeg ikke har noe poeng ? Kanskje du ikke er enig. Samme hva enn, jeg er interessert i spill og samtlige gir meg fortsatt den gleden jeg fikk når jeg var 10 år. Synd for de som mister gnisten og ender opp her (som jeg gjorde nå :( ) istedenfor å spille disse spillene og virkelige snakke om dem etterpå. Pluss en anmelder kan være en guide for om du skal kjøpe noe eller ikke ? Men bruk heller en kamerat, de kjenner deg bedre, de vet alt av hva du liker og man kan føre en rasjonell diskusjon med dem =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen ting jeg har merket meg etter å ha spilt en stund er at det er minimalt med essensielle ressurser for å konstruere nye våpen i områdene en ferdes. Jeg mistenker dette er gjort med vilje for at spilleren skal kjøpe ressurser direkte fra EA og at de vil tjene mest mulig penger på dette.

 

Dette er ikke en god utvikling for spill.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg har merket meg etter å ha spilt en stund er at det er minimalt med essensielle ressurser for å konstruere nye våpen i områdene en ferdes. Jeg mistenker dette er gjort med vilje for at spilleren skal kjøpe ressurser direkte fra EA og at de vil tjene mest mulig penger på dette.Dette er ikke en god utvikling for spill.

 

Bestemt meg for å kjøpe det i morra! Er det slik at man kanskje burde starte på litt høyere vanskelighetsgrad hvis man vil få en "liten" desperasjonsfølelse? Syns spillet ser bra ut og har bestemt for at første playthrough skal spilles alene! :) runda nylig DS1 og DS2 (elsker begge) for andre gang for å hype meg selv litt mer opp også :)

Lenke til kommentar

Du vil ikke være mer alene på høyere vanskelighetsgrad, men det vil så klart være mye vanskeligere, noe som selvsagt gjør situasjonen mer desperat.

 

Jeg spiller enspiller alene på normal og jeg har allerede måtte starte på nytt en rekke ganger, spillet er vanskelig og fiendene er sterkere enn tidligere spill i serien.

 

De forferdelige fiendene som regenererer helse er også tilbake og dukker opp tidlig i spillet. Liker du de tidligere spillene, liker en nok dette også. Bare kom deg igjennom det første kapittelet, det er det dårligste og har ingenting med Dead Space å gjøre.

 

e. rettelse

Endret av Robert
Lenke til kommentar

Betyr at dere ikke kan spille sammen på samme maskin med to kontroller og split screen.

 

Kan man ikke det på dette spillet? Tenkte å spille med en kompis, se.

 

Jeg lurer også på hvor man kan få kjøpt Limited Edition av dette spillet på nettet. Helst norsk side da jeg vil ha det før helgen. Takk for hjelpen! :))

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spurt om en perfekt spillside, bare en fair en, som ser på hva spillet er og setter det i sammenheng til tidligere spill i serien. Gidder ikke å kjøpe dette på pc siden det bare blir 720p og elendig grafikk i 30 fps. Uttalelsene mine kommer etter å ha lest om andre her som klager over at spillet har mistet sim skremselsfaktor også videre, og klaging fra fanbasen.

 

 

Høres ut som at du allerede har bestemt deg for hva du skal synes om spillet. Og så går du ut på leting etter anmeldelser som er enig, og hever høygaffelen mot dem som er uenig. Det mest komiske er at du til og med tar feil angående flere objektive elementer i spillet. "720p"-grafikk? Spillet støtter oppløsning langt høyere enn det. Spillet har faktisk ganske mange grafikkinstillinger på PC, og er slettes ikke en helt udugelig port.

 

Nei, en spillanmelders jobb er ikke å tjene DEG og dine barnslige tendenser. En spillanmelders jobb er å informere leserne. Det er en klar og tydelig forskjell mellom disse to. Som Amir90 sier, så er poenget å lese anmeldelsen, tolke denne for å finne ut om spillet er noe for deg eller ikke, og så handle utifra det. Om du føler anmeldelsen ikke strekker til basert på hva du verdsetter i spill, så benytter du deg av flere anmeldelser fra andre kilder, og kryssrefererer disse opp mot hverandre. Man er faktisk ganske dum om man bare lar én anmeldelse - og spesielt bare selve poengsummen i denne anmeldelsen - være nok til å komme til en konklusjon om kjøp eller ikke kjøp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg mener at vi er kyniske generaliserende mennesker som prøver å luke bort ting så vi slipper og ta del av dem. Mange av postene i denne tråden retter seg mot den kyniske holdningen som dette forumet fosser over av. Hvor er optimismen ? og gleden i måten vi snakker om spill på? Den er så og si borte, før var vi barn med de mest fantastiske leketøyene. Nå er vi "menn" eller gutter som skyter ut meningsløse, kalde kommentarer hele tiden. Mitt poeng var vel mer rettet mot den generelle holdningen til forumet og dets medlemmer, samt gamere verden over. Med det så mener jeg ikke at alle er slik, men er slik noe har fått oss til å bli mer av.

 

Når det kommer til first world problems kommentaren, så var vel det litt mer for spøk. For det er faktisk mennesker som dør et annet sted i verden av sult, krig, mangel på vann og penger. Mens vi diskuterer hvorvidt vi gidder å bruke 400kr på et spill og om anmelderen er biased? Setter ting i perspektiv for min del. Men jeg er for diskusjoner så lenge de leder et sted. Føler at man burde sette forventninger ned og heller finne de små tingene man virkelig liker med noe, gå derifra. Ikke start i verdensrommet for å så krasje på kloden om en asteroide.

 

Men kanskje jeg ikke har noe poeng ? Kanskje du ikke er enig. Samme hva enn, jeg er interessert i spill og samtlige gir meg fortsatt den gleden jeg fikk når jeg var 10 år. Synd for de som mister gnisten og ender opp her (som jeg gjorde nå :( ) istedenfor å spille disse spillene og virkelige snakke om dem etterpå. Pluss en anmelder kan være en guide for om du skal kjøpe noe eller ikke ? Men bruk heller en kamerat, de kjenner deg bedre, de vet alt av hva du liker og man kan føre en rasjonell diskusjon med dem =)

 

Det er ikke kynisk å være kritisk. Og videre, enten synes du det er meningsfyllt å diskutere spill eller ikke, du kan ikke bruke "krig og fordervelse" som argument for at kritikk av spill er meningsløst, mens ros av spill plutselig er greit.

 

Personlig skjønner jeg heller ikke hvorfor uforbeholden optimisme (eller som jeg velger å se det, å være totalt ukritisk og sluke alt rått) liksom skal gi oss større spillglede? uten kritikk, så blir det liten forbedring. Spillkritikk hjelper meg å få bedre spill, fordi de som lager spillene skjerper seg mer, og fordi jeg kan styre unna dårlige spill. Så jeg får mer glede av det, ikke mindre.

 

AtW

 

. Man er faktisk ganske dum om man bare lar én anmeldelse - og spesielt bare selve poengsummen i denne anmeldelsen - være nok til å komme til en konklusjon om kjøp eller ikke kjøp.

 

Den slags påstander er bare tull, ikke alle har tid til å kryssrefere masse anmeldelser for hvert eneste kulturprodukt de kjøper. Å bruke en time på å lese anmeldelser for ett spil som varer 6-7 kan man lett argumentere for at er bortkastet tid for endel folk.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan man ikke det på dette spillet? Tenkte å spille med en kompis, se.

 

Jeg lurer også på hvor man kan få kjøpt Limited Edition av dette spillet på nettet. Helst norsk side da jeg vil ha det før helgen. Takk for hjelpen! :))

Kjøpte produktnøkkel for standardversjonen på g2play.net for rundt 200,- og fikk Limited Edition istedet. Ingen klage fra meg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...