Gå til innhold

Sniktitt: BlackBerry Z10


Anbefalte innlegg

Så stor telefon og bare 4,2" skjerm!?Se på alt dødmateriale rundt skjermen. Vi er i 2013 nå..

 

BalckBerry 10 bygger videre på det QNX-baserte operativsystemet man finner i nettbrettet til BlackBerry, PlayBook. Fordelen med disse operativsystemene er at alt går på fingerbevegelser og rammene rundt den aktive skjermen er også berøringsfølsomme. Hvis du tar en titt på videoen ovenfor forstår du hvorfor skjermen ikke går helt ut til kantene. Sånn sett passer kommentaren din om at vi befinner oss i år 2013 svært godt, da BlackBerry har funnet ut at man ikke trenger knapper på eller under skjermen for å betjene telefonen. Det er nemlig så 2012...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha brukt og elsket Bold 9000, Curve 8910, Torch 9800 og var den første med Playbook i Norge hadde jeg en dag hvor jeg var dritt lei og kjøpte meg en Galaxy S2, Galaxy Tab 10 og Galaxy 2 Tab 7. Jeg brukte S2en daglig en periode og koste meg på kveldene med spill og apper jeg ikke fikk på BlackBerry.

 

Så etter en tid ble simpelthen savnet etter BlackBerry og den effektiviteten dette gav meg både på jobb men også på privaten, minnene hvor jeg løp inn på flyplasser med kofferten i ene hånda og BlackBerryen i andre, alltid med full oversikt, all a jour, alltid effektiv. Derfor kjøpte jeg Bold 9790 hvor Spotify funket og pælma galaxy S2 dit peppern gror, du verden for en elendig telefon til business. Nå har jeg tatt ut simkortet og rootet og lagt inn JellyBean og koser meg fortsatt med noen få apper og spill. Forleden dag fikk Dev Alpha B, en beta versjon av BlackBerry 10. På lanseringsdagen av BB10 kom det en oppdatering og pang! Jeg bare elsker den. Hadde aldri trodd jeg skulle klare å ha en touch telefon til business for mailer men fyfaen så effektiv BlackBerry Hub er! Full oversikt over alt, alltid! Dev Alpha B mangler en del nøkkelfunksjonlitet som fullverdig app world (serier, musikk kun tilgjengelig utenfor Norge enn så lenge), dele jobb og privat og ikke minst utformingen. Jeg har bestilt Z10. Alle på jobb kan få iPhone 5 men jeg vil mye heller ha BlackBerry 10. Fått ok på utgiftrefusjon og bestiller fra UK.

By the way, har hooket opp jobb mail gjennom Active Sync, funker som juling, trenger ikke hverken BES eller BIS, men kan så vidt meg bekjent hooke opp gjennom BES også med noe komprimering. Nettleseren er sinnsyk! Skrive meldinger, mail, I love it! Klarer knapt å legge den fra meg. Skulle bruke s2 som vekkeklokke i går, det føltes helt på trynet å navigere med tilbake knapp og hjem knapp etc. BB10 kommer helt uten fysiske knapper og jeg elsker det! Trenger ikke å konkurrere med iOS og Android, bare få tilbake lojale gamle travere som meg beholde en del av de største fortune 500 BES installasjoner og få dette oppgradert til BES 10 eller skifte til BES 10 og vips kan man administrere BB10 og iOS, og Android om hverandre.

 

Jeg tror mange der ute trengte å prøve noe annet, kose seg med apper og spill men mange vil vende tilbake til BlackBerry nå som endelig neste generasjon platfform er her. I Love it!

 

Oppfordrer alle app utviklere i Norge til å utvikle sine apper for BB10, enkelt å endre fra Android.

Lenke til kommentar

kulneff: Det er riktig. Du kan selvsagt fortsatt koble dem opp mot BBs tjenester, men du behøver ikke. Hvis du vil kan du bruke en Z10 utelukkende som privat telefon, uten å tenke på alle mulige tjenester eller overveldende sikkerhetsregimer.

 

Såå jeg kan bruke denne med vanlige norske operatører, og fortsatt kunne laste ned apps og surfe på nett som en vanlig smarttelefon?

Lenke til kommentar

Tror det er tryggest med Telenor eller Telia hvis man er konsumer, eller Telenor, Telia eller TDC om man er Bedriftskunde. jeg har testet BB10 med TDC og dette funker utmerket. Her har jeg aktivert Blackberry Pro som gir BES, BIS og data.

 

 

Forøvrig kreves det BES10 for å bruke BlackBerry Balance, en konge feature jeg gleder med til å teste.

 

Ellers er peek og hub i seg selv helt konge og verdt overgangen til BB10 uten BES.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bestilte min Z10 fra UK nå nettopp!

Om et par uker, er jeg verdens lykkeligste mann!

 

Å vente på at norske leverandører skal få denne inn, blir det samme som å se på gresset gro!

 

Netcom svarte meg på henvendelsen min ista, der de sa de ikke hadde noen planer om å ta inn denne, eller noen av de nye Blackberry telefonene med det første.

 

 

Vel, ser det er en lett miks av begeistring under her, så la meg bare si, jammen godt at smaken er som baken :-)

 

Nå, hvordan er inntrykket av telefonen? Trigcom har hatt et testeksemplar ute i et par uker nå, har vært og testet, men har ikke fått til NRK nett-tv. Noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...