Gå til innhold

noen som vet hvilket sverd dette er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det nok en kopi.

 

Ta det til en ekspert. De ser veldig fort om det er kopier eller ikke. Et godt tegn på at det kan være en kopi er at sverdet ser "for" perfekt ut.

 

Men om det er Richard the Lionheart sitt sverd (kopi) kan påstanden min stemme - om at det ser ut som et sverd fra sent i Middelalderen. Det er nok dog en kopi, og dermed trenger det ikke å være verd mer enn egenvekten sin i metallet det er laget av.

Lenke til kommentar

Sverdet som du linket til er forresten ikke likt sverdet ditt.

 

Om du ser nøyere etter kan du se at sverdet til Richard the Lionheart er uthullet i Guarden. Det er ikke ditt.

Er og forskjeller på Hillten. Pommelen (endestykket under Hillten (Håndtaket) er nok kansje det som ligner mest.

 

Men nå vet ikke jeg en gang om sverdet du linket til er en god kopi av Richard the Lionheart sitt orginale sverd en gang. Ser du nøyere etter så er det også store forskjeller i Skulderen på sverdene (eggen som sitter nermest guarden).

 

Samtidig tror jeg at sverdet til Richard the Lionheart var noe lengre enn 77 cm (eggen))

 

Jeg vil tippe at sverdet ditt er en ganske vanlig kopi av et typisk middelaldersverd.

 

Ta sverdet til en ekspert. En historiker etc. De skal kunne svare bra.

 

Tipper sverdet ditt ikke er verd mer enn egenvekten sin i metallet den er laget av. Altså ikke så mye mer enn noen hundrelapper.

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

Er det noen stempler eller noe slikt på det? Gjerne nederst på kniven?

Om ikke er det mest sansynlig en moderne kopi som kanskje er verdt ett par hundrelapper.

Stemmer det at det er avrundet tupp? Sverd hadde nesten uten unntak skarp tupp, for å kunne stikke. Det kan man ikke med avrundet tupp.

 

 

Umulig å si noe fornuftig ut fra ett uskarpt og dårlig bilde...

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...