Gå til innhold

Aqua Blue - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Kjøp deg noen slike:

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kabinett/Tilbeh%C3%B8r/LD-Cooling/LD-Cooling---Cable-Management-40-PACK-Cable-Management-Clips-Black-Mixed---40P-118596-p0000055840.aspx

 

Du får veldig fine resultater med dem.

 

Nederst hvor alle kablene blir samlet kan du surre dem rundt en annen kabel for at det kan se "litt" ryddigere ut.

 

f.eks:

http://i.imgur.com/LVDZLL7.jpg

http://i.imgur.com/GJeBev5.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei Marius!

 

Begynner å se bra ut, men syntes du har litt igjen på ryddingen! Ellers ville jeg flyttet radiatoren nede over på andre siden. Enklere å skjule ting bak og du vil få kortere strekk av slanger.

 

Fra skjermkort til radiator i bunn burde du kjøre helt til bakerst i kabinettet også... :) ellers har jeg noe Mayhems blue liggende.. synd jeg bare har 1 liter :(

post-88790-0-40998200-1371546244_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Hei Marius!

Begynner å se bra ut, men syntes du har litt igjen på ryddingen! Ellers ville jeg flyttet radiatoren nede over på andre siden. Enklere å skjule ting bak og du vil få kortere strekk av slanger.

Fra skjermkort til radiator i bunn burde du kjøre helt til bakerst i kabinettet også... ellers har jeg noe Mayhems blue liggende.. synd jeg bare har 1 liter

Jepp, har en del igjen, har nettop fått en pakke fra MDPC-X med sleeving og crimps, og venter på en pakke fra Lutro0, som har kabler osv... ;) Jeg kan ikke flytte Radiatoren, pga. drainport! Eller mente du å snu den? Da trenger jeg nok en del fittings for at det skal se pent ut :p

Når begynnte dere å ta inn Mayhems? :dribble: , og hvorfor tar dere ikke inn konsentrat? (Er vel kanskje på vei?) :hmm:

Har forresten planer om en XTX480 i toppen ;), men venter på penger (Dyrt med 2 prosjekter på en gang!) (og patch for CFx fra AMD)!

 

Kjøp deg noen slike:

http://www.digitalim...0000055840.aspx

 

Du får veldig fine resultater med dem.

 

Nederst hvor alle kablene blir samlet kan du surre dem rundt en annen kabel for at det kan se "litt" ryddigere ut.

 

f.eks:

http://i.imgur.com/LVDZLL7.jpg

http://i.imgur.com/GJeBev5.jpg

Tror jeg må skaffe meg noen av dem :D Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

"Alt"... Du slipper vel de klistremerkene på pumpa med Bitspower pumptoppen og mod kittet, hele pumpa blir skjult med de delene.

Jeg vurderte "rullestol-hjul" på 800D kassa mi, men jeg droppa det, likte de beina som satt på fra før ;)

 

Men, den linken til kommentarfeltet i workloggen linker meg til server-kommentartråden din..

Endret av VegardBS
Lenke til kommentar

"Alt"... Du slipper vel de klistremerkene på pumpa med Bitspower pumptoppen og mod kittet, hele pumpa blir skjult med de delene.

Jeg vurderte det på 800D kassa mi, men jeg droppa det, likte de beina som satt på fra før ;)

 

Men, den linken til kommentarfeltet i workloggen linker meg til server-kommentartråden din..

Som sagt, har vurdert EK CSQ + mod kit!

Vurderer også å bare kjøre BP på pumpene, siden EK ikke klarer å få hue ut at rævva å lage en Dual D5 CSQ Acryllic!

 

Forresten, my bad med de linkene, er fikset nå :)

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 10 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Spennende prosjekt, men litt kjedelig og utdatert hardware. Spennende med 3960X (skulle ønske jeg hadde hatt en, men har en 4930K kommende i stedet), hvor mye får du overclocket den?

 

Hvilket hovedkort, ram osv. bruker du sammen med den?

 

Ser frem til bruken av akrylrør! :)

Joda, men så var 3960X den nest nyeste extreme CPUen på markedet når jeg startet loggen ;) (3970X var nyere)

Har bare ett kjedelig UD3, som har blitt sittende mye lenger enn jeg hadde trodd det skulle :p samt 16GB med RAM

Har som litt mer langsiktig mål og bytte ut HK, samt skaffe 32/64GB RAM

Har hatt CPUen på rundt 4.8, men har den på ca. 4.5 til daglig bruk...

Takker, gleder meg selv til og se hvordan det blir med akryl, må bare få tak i en del mer cash først...

Lenke til kommentar

 

Spennende prosjekt, men litt kjedelig og utdatert hardware. Spennende med 3960X (skulle ønske jeg hadde hatt en, men har en 4930K kommende i stedet), hvor mye får du overclocket den?

 

Hvilket hovedkort, ram osv. bruker du sammen med den?

 

Ser frem til bruken av akrylrør! :)

Joda, men så var 3960X den nest nyeste extreme CPUen på markedet når jeg startet loggen ;) (3970X var nyere)

Har bare ett kjedelig UD3, som har blitt sittende mye lenger enn jeg hadde trodd det skulle :p samt 16GB med RAM

Har som litt mer langsiktig mål og bytte ut HK, samt skaffe 32/64GB RAM

Har hatt CPUen på rundt 4.8, men har den på ca. 4.5 til daglig bruk...

Takker, gleder meg selv til og se hvordan det blir med akryl, må bare få tak i en del mer cash først...

 

 

3960X og 3970X er vel omtrent helt like? Er SB-E begge og omtrent samme clock så de overclocker vel omtrent likt også.

Gigabyte UD3, ja, tenkte på det når jeg skulle handle, men gikk for Rampage IV Black Edition i stedet, bruker 16GB med ram jeg også på 1866 Mhz (som skal clockes til 2133 og kanskje 2400/2666Mhz).

 

Har bare et lite tips angående 32/64GB med ram, da kan høye overclocks på både CPU og RAM bli vanskelig, 4x 8GB (32GB RAM) er visst krevende å få stabilt på 2400/2666 med høyt overclocked CPU. Sikkert mulig, men det kan ta mye tid.

 

Når CPUen din var på 4,8 Ghz hvor mye voltage brukte du på den da? Min 3930K må ha 1,44 volt for 4,6 Ghz med 1866 Mhz RAM, bruker custom vannkjøling så er bare 65 grader gjennomsnittlig på 100% load selv med 1,44 volt.

 

Hva er planene videre med denne? 5760x1080, 7680x1440/1600 eller 4K? For gaming/benchmarking eller redigeringsarbeid?

 

-------------

 

PS: Jeg prøver å kvitte meg med EK-HD 12/10 mm (benyttet meg av kopper-rør i stedet så har ikke bruk for akrylrørene). Jeg har 2,5 meter med slike rør liggende, PM hvis du er interessert.

Endret av TooLazyToCheat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...