Gå til innhold

Dette er årets beste teknologikjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt overivrige med tanke på Samsung 9-serie? Ettersom bilde av Asus Zenbook faktisk også er avbildet med en Samsung 9-serie maskin? :tease:

 

Syntes at "Årets nykommer" var en noe snodig pris, spesielt med tanke på at noe sånt går til Asus som i min bok ikke kan regnes som noen "nykommer" på noe som helst plan (?). Men jeg tolker vell kanskje "Årets nykommer" helt feil.

Lenke til kommentar
Jeg er venstrehendt selv, men kunne ikke falt meg inn å bruke musa med venstrehånden.

Javisst. Det hender jeg får alvorlige forstyrrelser når jeg ser musa ligge på venstre side av tastaturet på både arbeidsplasser og hjemme hos folk. Alvorlige forstyrrelser a la det jeg får hvis jeg ser en tannbørste ligge på doringen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er dette «årets beste kjøp» eller «våre favoritter»?Flere av valgene virker som heller dårlige kjøp, rent økonomisk.

 

Det er vel det som er tilfelle med de fleste slike kåringer. Det er en samling av valg alle i komiteen kan infinne seg med.

Fjorårets beste kjøp er ihvertfall ikke mange av disse tingene, men er vel mer hva teknofil føler de må hedre.

Samtidig er jo denne kåringen så kjedelig at den er allerede glemt :)

Endret av bOMS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Denne ukompliserte spillmusa passer like godt for høyre- og venstrehendte"

 

Finnes det virkelig venstrehendte som bruker musen med venstrehånden også? Jeg er venstrehendt selv, men kunne ikke falt meg inn å bruke musa med venstrehånden.

Jeg har hatt flere kolleger som gjør det, og jeg stusser over det hver gang jeg ser det, selv om jeg er "kjevhendt" selv ;) Men jeg har alltid brukt høyrehånden til mus, siden det er det jeg har lært meg. Da jeg var liten kjøpte foreldrene mine spesialsakser straks de oppdaget at jeg skrev med venstrehånden, men jeg klarte aldri å bruke de siden jeg allerede hadde trent opp finmotorikken med den andre hånden. Jeg har sett mange foreldre og lærere som insisterer på å gi "venstrehendte" spesialsakser og til og med bestikk i motsatt hånd, det er bare galskap. Det er utallige myter rundt venstrehendthet, om de virkelig var sanne så skulle det vært nødvendig med speilvendte tastaturer, piano, biler(dvs. britisk), pluss at vi burde vel alle skrive på hebraisk eller arabisk. Det er merkverdig at jeg klarer alt utenom skriving som "vanlige" høyrehendte, inkl. klipping, snekring, sying, strikking, piano, klassisk gitar, ja til og med et av verdens vanskeligste instrumenter. Jeg husker tilbake i hæren da en haug som plutselig innså at de skrev med venstrehånden og trodde derfor at de måtte skyte med AGen på motsatt side (det skal sies at disse ikke var blant de største geniene...), og skyteferdighetene gikk det verre med.

 

Tilbake til saken, hvilken fasong på musen som passer er individuelt, men generelt er muser som er omtrent symmetriske ganske godt egnet. Enkelte muser er designet så håndleddet blir mer på høykant, men det er ikke like bra i lengden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg reagerer på at denne artikkelen heter "årets beste teknologikjøp". For kamera-seksjonen burde den heller hett "årets råeste produkter". RX1 er rått, men å kjøpe det kan neppe kalles en rå handel. For kameraer mer i tråd med tittelen mener jeg dere heller burde sagt RX100 og D600.

Lenke til kommentar

"Denne ukompliserte spillmusa passer like godt for høyre- og venstrehendte"

 

Finnes det virkelig venstrehendte som bruker musen med venstrehånden også? Jeg er venstrehendt selv, men kunne ikke falt meg inn å bruke musa med venstrehånden.

 

Jada, kjenner et par sånne. Hender jeg veksler litt på det selv; er likehendt bortsett fra når det kommer til skriving, der har jeg bare lært meg å bruke venstre.

 

Årets nettbrett ville jeg gitt til Nexus 7.

 

Aye, ditto. Har prøvd en håndfull nettbrett, men landet til sist på denne selv, og tror ærlig talt det er det elektronikkproduktet jeg har kjøpt i moderne tid som jeg har vært mest fornøyd med. :p

Lenke til kommentar

Jeg reagerer på at denne artikkelen heter "årets beste teknologikjøp". For kamera-seksjonen burde den heller hett "årets råeste produkter". RX1 er rått, men å kjøpe det kan neppe kalles en rå handel. For kameraer mer i tråd med tittelen mener jeg dere heller burde sagt RX100 og D600.

Enig! ...i tillegg lurte jeg på om jeg har gått glipp av hva som går i hver bås? Er RX1 virkelig et kompaktkamera? Nesten så man kan sette de billigste speilreflekskamera i den båsen og? (ikke at de konkurrerer med RX1).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Ræva overpriset mac som beste datakjøp. idiotisk

 

..og med den nye skjermen kanskje det eneste produktet som skiller seg ut fra de andre i mengden av helt like ting forrige år..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...