Gå til innhold

Blizzard-topp tar på seg «skylden» for Diablo III (Mac, Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Kan dere ikke ta denne drakampen kommende skittkastingen via pm? Det har ikke noe med artikkelen å gjøre lengre.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarer å forklare selv hva du mener, hvordan kan du forvente at andre forstår det?

 

Hvordan kan jeg være tydeligere? Jeg mener du er et prima eksempel på ukulturen blant gamere. Gamere er ofte noen sutrete jævler, og nordmenn er ofte noen sutrete jævler. Du er en kombinasjon.

 

Utviklere skal frykte spilleren? Noe så idiotisk har jeg aldri hørt. Vær glad for at de i det hele tatt gidder å gi deg noe du vil ha. Det skal være et forhold av gjensidig respekt.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg være tydeligere? Jeg mener du er et prima eksempel på ukulturen blant gamere. Gamere er ofte noen sutrete jævler, og nordmenn er ofte noen sutrete jævler. Du er en kombinasjon.

 

Utviklere skal frykte spilleren? Noe så idiotisk har jeg aldri hørt. Vær glad for at de i det hele tatt gidder å gi deg noe du vil ha. Det skal være et forhold av gjensidig respekt.

 

Bare spilldesignere skal frykte spillerne, det er mange i utviklingsteamene som fortjener respekt for den jobben de gjør.

 

Spill designere, i dette spesifikke tilfellet Jay Wilson, gjør ikke en god jobb. Hadde han gjort en god jobb hadde han fått respekt, men ingen får respekt av å gjøre en dårlig jobb.

 

Jeg skylder ikke Wilson noe som helst, han fikk jobben med å ta en elsket spillserie til en ny generasjon. Han ble ikke tvunget til å gjøre det, alt ansvar tok han på seg helt frivillig. Hvis han ikke hadde nødvendig kompetanse for å gjøre den jobben burde han sagt fra seg stillingen.

 

Og det er tross alt vi spillere som betaler inn igjen pengene som han har fått som lønn gjennom utviklingsperioden, jeg vertfall forventer valuta for pengene mine

 

Dette er ikke forhåndsdømming, vi har sett resultatet og har funnet det manglende. Det var hans ansvar å skape en god spilleropplevelse, det var jobben hans, og han leverte ikke.

 

Wilson er ikke alene, f.eks. Torben Ellert(hitman) har like lite respekt hos meg. Men jeg mener at alt vi trenger er et par eksempler på at designere blir hengt ut for å gjøre en elendig jobb og vi vil se bransjen selv fikser problemene sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig er det kun en ting som kan "redde" eller i det hele tatt få meg til å spille diablo3 igjen, og det er den forferdelige DRM løsningen deres. Spillet er ikke spillbart når det lagger så mye som det gjør for meg. Jeg spiller diablo kun alene, eller med D1&D2 på LAN. Det er ingenting annet utenom kanskje fjerne auksjonshuset som kan gjøre spillet bra. Det er faktisk et bra spill, om man ser bort ifra DRM og pengehuset. Hadde det ikke vært for det så hadde sikkert folk klart å holde fingrene unna D3 kontoen min også...

Lenke til kommentar

Bare spilldesignere skal frykte spillerne, det er mange i utviklingsteamene som fortjener respekt for den jobben de gjør.

 

Spill designere, i dette spesifikke tilfellet Jay Wilson, gjør ikke en god jobb. Hadde han gjort en god jobb hadde han fått respekt, men ingen får respekt av å gjøre en dårlig jobb.

 

Jeg skylder ikke Wilson noe som helst, han fikk jobben med å ta en elsket spillserie til en ny generasjon. Han ble ikke tvunget til å gjøre det, alt ansvar tok han på seg helt frivillig. Hvis han ikke hadde nødvendig kompetanse for å gjøre den jobben burde han sagt fra seg stillingen.

 

Og det er tross alt vi spillere som betaler inn igjen pengene som han har fått som lønn gjennom utviklingsperioden, jeg vertfall forventer valuta for pengene mine

 

Dette er ikke forhåndsdømming, vi har sett resultatet og har funnet det manglende. Det var hans ansvar å skape en god spilleropplevelse, det var jobben hans, og han leverte ikke.

 

Wilson er ikke alene, f.eks. Torben Ellert(hitman) har like lite respekt hos meg. Men jeg mener at alt vi trenger er et par eksempler på at designere blir hengt ut for å gjøre en elendig jobb og vi vil se bransjen selv fikser problemene sine.

 

Det er faktisk det aller dummeste jeg noen gang har hørt. Skremmende tankegang, rett og slett. Leverte ikke Wilson? Det er din mening, og den høylytte minoritets mening. Akkurat samme tilfelle som med DMC nå. Anmeldere elsker spillet, mens sutrekoppene hater det. Regner med Blizzard og Capcom har betalt alle anmeldere for å få gode karakterer.

 

Må bare påpeke at jeg ikke har noe problem med at folk ikke liker et spill, men det er måten man gjør det på. Bruker timer og dager av sitt liv på å hate noe. Noe så latterlig, trist og patetisk.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Det er faktisk det aller dummeste jeg noen gang har hørt. Skremmende tankegang, rett og slett. Leverte ikke Wilson? Det er din mening, og den høylytte minoritets mening. Akkurat samme tilfelle som med DMC nå. Anmeldere elsker spillet, mens sutrekoppene hater det. Regner med Blizzard og Capcom har betalt alle anmeldere for å få gode karakterer.

 

Må bare påpeke at jeg ikke har noe problem med at folk ikke liker et spill, men det er måten man gjør det på. Bruker timer og dager av sitt liv på å hate noe. Noe så latterlig, trist og patetisk.

 

Selv om jeg ikke nevnte DMC er også det et spill hvor designere har mislykkes ja, jeg kan komme med fler eksempler også, men ser ikke poeng i det da denne tråden startet om ett spill og en person.

 

Men jeg ser du fortsatt ikke har noen argumenter for din posisjon, bare mer personangrep, så da kan vi avslutte denne delen av diskusjonen.

 

EDIT: og med DMC snakker jeg da ikke om hovedpersonens utseende, men hvordan det er å spille: juggeling og combochains, flyt i gameplay og animasjoner.

Endret av Civilix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

forstårlig nok, men skal ha ros for og kunne og tilstå at det ikkje ble så bra som håpet selv om det var lagt mye arbeid i det, er mye bedre ein og gå og klage på piratkopiering er skylden for dårlig salg osv

 

Jeg vet ikke om du her refererer til D3, men spillet solgte over 6 millioner kopier i løpet av den første uken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke nevnte DMC er også det et spill hvor designere har mislykkes ja, jeg kan komme med fler eksempler også, men ser ikke poeng i det da denne tråden startet om ett spill og en person.

 

Men jeg ser du fortsatt ikke har noen argumenter for din posisjon, bare mer personangrep, så da kan vi avslutte denne delen av diskusjonen.

 

EDIT: og med DMC snakker jeg da ikke om hovedpersonens utseende, men hvordan det er å spille: juggeling og combochains, flyt i gameplay og animasjoner.

 

Du ser åpenbart hva du vil se. Har gjort rede for mine meninger, og det må være manglende kapasitet hos deg som gjør at du ikke er kapabel til å forstå hva jeg skriver.

 

Det er slettes ikke noe feil med designet på DMC, problemet er bare at en vokal minoritet av sutrekopper til stadighet skal bruke livet sitt på å klage. Igjen, det må være et trist og grått liv.

Lenke til kommentar

Viss en ikke ser på spillet som en etterfølger så er spillet ganske bra. Enkelte spill som D2 er det rett og slett ikke mulig å lage en etterfølger til fordi det var så nyskapende og bra på den tid.

 

Helt enig d2 med expansion var helt sinnsykt for sin tid.Det var so gjennomført med alt.Du bare merket musikken i menyen og når du velger karakterer var dritrå(i d3 =zzzzz).Her var det originalt,nyskapende og bra.

D3 var liksom 10% fullført i forhold.Ikke noe nyskapende,flat latterlig kjedelig story(ikke at det betyr så meget men er jo med og skaper stemning)og null pvp.....

Så ok oppgaven ble for vanskelig for Fail wilson.Men jau om 1+ år er kanskje diablo 3 gjennomført intill det r.i.p D3..Let the new games come(gtav etc etc)

Lenke til kommentar

Hehe, morsom dialog.

 

Forsåvidt enig i at det ikke er bra å bruke tid og energi på å mislike noe. Livet er for kort til det. Konstruktiv kritikk er noe annet.

 

Har D3 liggende men har ikke fått testet det enda. All denne kritikken har egentlig bare fått meg mer nyskjerrig, så tror dette blir det neste spillet "på lista". Må gjøre opp min egen mening om spillet.

 

Tror greia med Diablo 3 er de skyhøye forventningene som ble bygget opp i årene før release, og at mange folk sammenligner hvert eneste aspekt av spillet med forgjengerne. Noe som i utgangspunktet ville vært naturlig. Jeg mener at i dette tilfellet så blir det litt feil.

 

Da det ble avslørt at dette var under utvikling så var jeg selv forberedt på å kalle en spade for en spade med tanke på at det (etter min kunnskap) er helt andre folk som utviklet spillet. Blizzard North var Blizzard North. En må etter min mening av den grunn ta spillet på egne premisser. Jeg vet at hadde dette vært utviklet av North gjengen så hadde jeg vært på hogget med en gang. Og muligens selv blitt skuffet pga forventninger. Det vet man jo ikke. :)

 

Uansett. Poenget er at en bør ta det for hva det er. Og de som ikke liker det kan jo eventuelt bare drite i det og spille D2 (eller Diablo for den saks skyld), eller et annet spill? Stort værre er det egentlig ikke. Greit nok, dumt med pengene som folk har brukt på spillet, men ikke så mye å gjøre med det.

 

thomas777: Musikken til Matt Uelmen er fantastisk. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Angående kritikken av designerne så spørs det vel hvilke krav som var satt på forhånd. Dersom de har fått krav om å skape in-game inntekter vil det endre veldig på mulighetene de har. Forventingene er også mer til skade enn til nytte over tid i dette tilfellet.

 

Nå har ikke jeg prøvd spillet, DRM'en og AH/RMAH blir for sterk kost for meg i utgangspunktet. Mange ser imidlertid ut til å ha spilt i riktig mange timer før de finner ut at de kjeder seg, hvilket vel tilsier at kravene til denne tittelen var noe i overkant i utgangspunktet.

 

Jeg har for vane å mislike slike store tittler siden de alltid ser ut til å måtte ofre elementer for å tilfredstille flest mulig. Jo flere som skal like noe, jo enklere skal det liksom være. Spillet mister liksom evnen til å la spilleren føle mestring, alt blir så platt og gjennomsiktig. Når spillet bygges opp slik at du aldri får gjort noe skikkelig feil føler man også sjelden at man selv har gjort ting riktig. Vanskelig balanse det der.

 

Det er litt synd på Mr. Wilson, jeg er slett ikke sikker på at det i det hele tatt var mulig å lykkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...