Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det flere som får vondt i hodet av å bruke telefonen? Det er så dårlig innsynsvinkel på skjermen at øynene ser forskjellige farger. Svir i øya etter 5 minutters bruk.

 

Det blir akkurat som å se på 3D-filmer hvis man ikke tåler det.

 

Virkelig skuffende for det virker som er solid telefon ellers. :(

Endret av Dofty
Lenke til kommentar

Fikk min i går, putta den i et glass vann for å teste i dag for moroskyld.. Etter det så er lyden fra høyttaleren kjipt lav, kommer ikke lyd ut fra siden lenger men midt under på dekselet bak. Noen andre som har opplevd dette?

 

Dette er helt normalt. Det ligger vann på høytaler-membranet, så rist telefonen og vent til vannet er vekke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja så få høre da, er dere fornøyd med tlf?

 

Fornøyd så langt, men jeg håper de klarer å fikse det såkalte problemet med at telefonen er for bra for enkelte apper. Jeg som for eksempel er alt for hektet på Candy Crush synes det var litt leit at det ikke fungerte på telefonen... :p!

Lenke til kommentar

Redd jeg må en tur til Lefdal med telefonen i morgen. Er kjempefornøyd med den, men det er dessverre store avvik i batterikapasiteten fra telefonen min, til min kollega sin telefon. Jeg har skrudd av mobilt nettverk, bluetooth, wifi, og skrudd ned lyset på skjermen. Han er på mobilt nettverk, enda ser det slik ut:

 

 

Kollega med strømsparing: screenshot2013031015264.png

Kollega uten strømsparing:

screenshot2013031015271.png

Min med strømsparing:

screenshot2013031016013.png

Min uten strømsparing:

screenshot2013031016014.png

 

Sier seg selv at det er noe funky her... Tips?!

Lenke til kommentar

Hadde veldig lyst på denne telefonen til jeg så at skjermen var "dårlig"

Sammenlignet med skjermen til S3 fremstår skjermen som svært kontrastfattig (personlig pref)

Svart skal se svart ut, ikke grått. Itillegg til dårlig innsynsvinkel er en stor bummer for en telefon som koster 5000,-

 

HTC One mangler minnekort, så da blir den uaktuell..

 

Godt Samsung S4, Google Nexus 5 og Apple Iphone 5S står igjen som gode kandidater for meg :)

Endret av SaReX
Lenke til kommentar

Skjermen ser helt utrolig bra ut i filmer og bilder, men i menyene så er det noe som virker helt galt. Telefonen min blir også veldig varm uavhengig av hva jeg bruker den til. Selv om jeg bare sitter å surfer så er den glohet rundt kamera. Mulig at den ikke klokker ned prosessoren så mye grunnet den høye oppløsningen?

Lenke til kommentar

Redd jeg må en tur til Lefdal med telefonen i morgen. Er kjempefornøyd med den, men det er dessverre store avvik i batterikapasiteten fra telefonen min, til min kollega sin telefon. [...]

Den estimerte gjenværende batteritida tilpasser seg ditt bruksmønster, og det vil bli mer nøyaktig (i forhold til ditt bruksmønster) over tid. Dersom din kolega har brukt telefonen mye mindre den tida han han/hun har hatt den, så er det naturlig at det gjetter en noe lengre batteritid.
Lenke til kommentar

Skjermen ser helt utrolig bra ut i filmer og bilder, men i menyene så er det noe som virker helt galt. Telefonen min blir også veldig varm uavhengig av hva jeg bruker den til. Selv om jeg bare sitter å surfer så er den glohet rundt kamera. Mulig at den ikke klokker ned prosessoren så mye grunnet den høye oppløsningen?

 

Bravia Engine er kun aktivert i galleriet og videospilleren. Hvorfor Sony har gjort dette er et mysterium. Grunnen til varmen kan være at noe kjører konstant på høygir. Gå igjennom appene dine og spesielt apps som oppdateres i bakgrunnen osv. (Facebook, Skype, RSS o.l)

 

Den estimerte gjenværende batteritida tilpasser seg ditt bruksmønster, og det vil bli mer nøyaktig (i forhold til ditt bruksmønster) over tid. Dersom din kolega har brukt telefonen mye mindre den tida han han/hun har hatt den, så er det naturlig at det gjetter en noe lengre batteritid.

 

Stemmer det.

Lenke til kommentar

Sarex: har du sett skjermen på ordentlig? S3 er jo amoled, det har ikke xz. Hva ser ikke sort ut? Husk på at status linja og navigasjons linjen nederst faktisk er grå.

 

Får forhåpentligvis den jeg har bestilt i morgen, så får se om jeg deler samme oppfatning.

 

 

 

Jeg er klar over at Sony Z bruker LCD, mens S3 bruker AMOLED, og at derfor bildet/kontrast/lysstyrke er forskjellig pga ulike teknologier.

 

Jeg foretrekker en skjerm med god kontrast, og et bra sortnivå.

Dette syns jeg Amoled klarer på en mye bedre måte enn LCD.

Dette er en smakssak, ingen konklusjon på at noe er bedre eller dårligere.

 

Jeg er klar over at navigasjonslinjen er grå. Men jeg har sett bilder av S3 og Z Vise kun sortfarge, da fremstår Amoled som sort, og LCD som grått (Sånn er LCD)

 

Gi gjerne en tilbakemelding på hva du syns, da jeg ikke har sett displayet til Sony Z i virkeligheten :)

Endret av SaReX
Lenke til kommentar

Jeg er klar over at Sony Z bruker LCD, mens S3 bruker AMOLED, og at derfor bildet/kontrast/lysstyrke er forskjellig pga ulike teknologier.

 

Jeg foretrekker en skjerm med god kontrast, og et bra sortnivå.

Dette syns jeg Amoled klarer på en mye bedre måte enn LCD.

Dette er en smakssak, ingen konklusjon på at noe er bedre eller dårligere.

 

Jeg er klar over at navigasjonslinjen er grå. Men jeg har sett bilder av S3 og Z Vise kun sortfarge, da fremstår Amoled som sort, og LCD som grått (Sånn er LCD)

 

Gi gjerne en tilbakemelding på hva du syns, da jeg ikke har sett displayet til Sony Z i virkeligheten :)

 

Jeg kommer fra Super-Amoled på Nokia N9/808 til Xperia Z. I vanlig bruk merker jeg ikke stort til den manglende kontrasten, men f.eks. nattklokken som kommer opp når den dokkes lyser opp hele rommet pga. lyslekkasje. Apples vs. oranges vil jeg si. FullHD er en nytelse å bruke uansett!

Endret av skripis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx

Fikk denne på lørdag og i håp om å oppklare spørsmål jeg selv satt med før bestilling oppsummerer jeg slik:

 

- Ja, den er faktisk vanntett i 30 min. :-)

- Nei, det er ikke nevneverdig plagsomt å måtte åpne luker for lading/headsett. Blir bare minnet på at jeg har i det minste en vanntett telefon...

- Ja, høyttaler er gir noe spinklere/svakere lyd enn andre modeller, men har heller ikke kjøpt denne for å erstatte stereoanlegg...den spiller mer enn høyt nok for podcast o.l. og det er nok mest i bassen du merker det kunne vært bedre. Hodetelefoner anbefales dog for musikkentusiaster.

- Ja, innsynsvinkel er langt fra optimal. Bør ikke være en dealbreaker, med mindre du bevisst og konstant SKAL se på skjermen fra minst optimale vinkel...holder du telefonen normalt er ikke dette et tema.

- Ja, AMOLED gir større kontraster og bedre sortnivå.

- Ja, AMOLED gir også tegneserieaktige farger som er lite rotfestet i virkeligheten.

- Til sammenligning har en del på jobben Nokia 920 - samtlige er hittil blitt misunnelige på skjermen både i OS'et og ved visning av film/bilder.

- Batteritiden er som forventet av en quad-core med FullHD og middels aktivt bruk, må lades om kvelden/natten. Sitt nå endelig ikke med illusjoner om å berge en 16-18 timers dag uten, dersom du gjør det har du etter min mening heller ikke behov for 5" FullHD :-D

- Designet er delikat, og vekten er til tross for størrelsen ikke et tema. Med normale never og lommestørrelse går denne fint å betjene og merkes ikke nevneverdig i bukselommen.

 

Jeg byttet fra Samsung (AMOLED) og angrer ikke et sekund! Tviler også sterkt på at jeg skifter mening etter 14.mars...

 

- ZiD

Lenke til kommentar

Lekt med telefonen i ca 40 minutter her nå.

 

Lagt til gmail konto, facebook og exchange. I denne prosessen som gikk passe fort så gikk batteriet fra 62% til 23%, så håper dette er kun fordi jeg ikke har ladet den enda.

 

Det største minuset med denne telefonen så langt er at den bli helt latterlig varm øverst etter et par minutters bruk. Skal teste den utover kvelden og se hva intrykket blir.

Lenke til kommentar

Lekt med telefonen i ca 40 minutter her nå.

 

Lagt til gmail konto, facebook og exchange. I denne prosessen som gikk passe fort så gikk batteriet fra 62% til 23%, så håper dette er kun fordi jeg ikke har ladet den enda.

 

Det største minuset med denne telefonen så langt er at den bli helt latterlig varm øverst etter et par minutters bruk. Skal teste den utover kvelden og se hva intrykket blir.

 

Det der hørtes veldig lite ok ut. Om styringen av kjernene er så lite effektiv at energien fra batteriet går i like stor grad med til å varme opp omgivelsene som å kalkulere, ja da vetta f... Jeg sitter på gjerdet i et par fimwares framover tror jeg. Ville gjerne ha denne helt siden rykteflommen i oktober/november men er usikker nå. Vanntett mobil MÅ jeg ha :/ kjiiiipt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...