Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Min telefon fikk ikke skikkelig kapasitet før jeg hadde ladet den en gang til 100%.

 

Med online synkronisering av exchange-mail fra 0800-2200 så holder den hele dagen, med litt plukking og spilling også. Men da ringer jeg lite.

 

Idag tok jeg telefonen ut av lading kl. 0700 og er på 62% så langt. Det er med en del snakking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at jeg står over Z til Sony har sluppet en eller flere oppdateringer. Batteriet beskymrer meg også, med tanke på at jeg har en Note med god batterikapasitet, så å betale 5 lapper for å få dårligere kapasitet frister egentlig lite. Jeg er også av den typen som elsker AMOLED "effekten" og absolutt sortnivå, så det er ett til skudd i baugen for Z.

Lenke til kommentar

Ladet den opp til 69% i sted, nå er jeg nede på 35% igjen, dette med stamina mode på, har vel snakket ca 4minutter i telefonen og ellers ikke brukt telefonen.

 

Den dette fort av 4G nettet og er ofte på Edge av en eller annen grunn(dette med telenor, var på jobb i asker). Ser at jeg støtt og stadig mister dekning og faller helt av mobilnettet også.

Får også plutselig beskjed om at mobile data ikke er aktivert, dette har hendt flere ganger nå.

 

Wifi: Akkuratt skrud på dette, sitter 1.5 meter unna trådløs router uten noe i mellom telefon og router og har ikke fult signal.

 

Telefonen blir helt sykt varm på begge sider på toppen etter et par minutters bruk og det går nesten ikke å ha den intill øret etterpå ved samtale.(enkleste måte å generere dette er å åpne vg.no i chrome og så bare scrolle opp og ned).

 

Skjermen er sylskarp så lenge man ser rett på den ihvertfall.

Vet ikke om kameraet er bra enda, har tatt en del test bilder, men de er så utrolig kornete når man zoomer inn. Får også maks valgt 12megapixel noe som er rart da sensoren er på 13.1mp.

 

Sitter nå å vurderer om jeg skal pakke den ned i esken, levere den tilbake og heller gå for en Note 2.

Endret av MiRaCL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen problemer her. Blir ikke varm og detter ikke ut av mobilnettet, dog har jeg ikke 4G dekning her, men jeg faller ikke til Edge i værtfall.

 

Batterikapasiteten er OK, men ikke noe mer, mulig batteriet må lades opp noen ganger før det får full effekt.

 

Når det kommer til skjermen så har jeg ingen problemer, jeg skjønner ikke helt greia med innsynsvinkel problematikken på en mobil telefon, men greit. Jeg synes skjermen er ekstremt skarp og fin, dog så virker fargene på Desire HD'n min litt fyldigere, men 1080p på 5" gjør uansett skjermen knivskarp.

 

Så langt er jeg veldig fornøyd.

 

Det ser også ut til att Sony har brukt to forskjellige skjermer i Xperia Z, en type fra Sharp og en fra JDC. Det ser ut til att de fleste har Sharp, men for å finne ut hva man har må den være rootet.

 

Mer info: http://forum.xda-dev...d.php?t=2182432

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Har pakket min ned i esken igjen. Kan umulig være riktig at den skal bli så varm noe som igjen fører til ekstremt batteribruk. Mulig det er eksemplaret jeg har fått. Kunne jo vært en applikasjon som henger seg opp, men har ikke installert noen applikasjoner på den enda, så da er det isåfall en av de som følger med.

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra å være interessert til å heller gi faen i telefonen inntil videre,

 

Jepp. Kunne levd med "private" innsynsvinkler, men at mobilen har seriøse problemer med throtling gjør den til en flopp. Det kommer nok en etterfølger rundt juni, får se på den da... Tviler på at S4 blir vanntett.

Lenke til kommentar

Har pakket min ned i esken igjen. Kan umulig være riktig at den skal bli så varm noe som igjen fører til ekstremt batteribruk. Mulig det er eksemplaret jeg har fått. Kunne jo vært en applikasjon som henger seg opp, men har ikke installert noen applikasjoner på den enda, så da er det isåfall en av de som følger med.

 

Det lover ikke godt for support framover i tiden at software/firmware-avdelingen er bemannet av oompa-loompaer. Senere Sony, ikke riktig ennå.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt... nå har min ikke vært ladet siden i dag morges og har 20% igjen. Full synk hele dagen og kvelden og ikke stamina mode.

Jeg mener det er godt nok. Jeg forventer ikke flere dagers standby av en slik telefon. Dere som har problemer med varmgang må ha fått en mandagsmobil.

Endret av skripis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke vet jeg, varm blir den iallefall. En annen ting jeg stusset over var hastigheten på 4G som var elendig. Stod at jeg var koblet til 4G, men tok forever å få opp en Internett side(akkuratt som det gjør når man er på edge).

 

Mulig alle problemer her kan løses med en software update, men når kommer den? Den bør isåfall komme i dag.

Lenke til kommentar

Har hatt sony Z siden fredag og er veldig fornøyd.

Fin design, rask prosessor,god skjerm,ørepluggene har god lyd synes jeg.(bedre en de jeg fikk med lg 4x hd som er ok.)

batteriet har varet i litt under 2 dager som er bra nok for meg :)

men har også vært borti at den kan bli litt varm men det er ikke noe som er så plagsomt at det blir ubehaglig.

kommer sikkert en fiks for dette før eller siden,helst før :wee:

men neste gang jeg skal kjøpe ny telefon av denne kalibere skal jeg nok vente litt til det har kommet noen tilbakemeldinger først.

ser jeg bort i fra at telefonen blir litt varm så er jeg meget fornøyd så langt. :)

Lenke til kommentar

MiRaCL: jeg kan ikke skjønne annet enn at ditt eksemplar har en defekt elekronisk komponent som suger strøm og blir varm. :confused: Dette kan jo skje med hvilken som helst modell, ingen grunn til å sky Xperia Z på grunn av dette. Kortslutningen kan sikkert også generere endel elektronisk støy noen cm fra antennen som dermed påvirker 4G og trådløst. Du bør åpenbart få byttet den.

 

Jeg fikk min igår og har ikke merket noe varme eller rask tapping av batteri. :)

Lenke til kommentar

Er det noen som kan si om man kan ta bilder med en av knappene? Og om noen kan poste bilder tatt ute, inne osv i full oppløsning? Jeg bruker kameraet på telefonen MYE, og ofte med hansker. Derfor må jeg kunne ta bilde med knapp..

 

Ellers så ser jeg at innsynsvinkelen er dårlig, og noen sliter med batteri levetid. Det er jo veldig skuffende..

Kan det være det er en plastbeskyttelse som hindrer innsynsvinkelen? En folie som kan tas av eller noe?

Lenke til kommentar

Til dere som sliter med varm telefon, treg 4g og høyt batteriforbruk: Har dere fått nye SIM-kort fra operatør som støtter 4g fullt ut? Elimineres problemet dersom man skrur av 4G (altså bare bruker edge/3g/hsdpa). Lyst på denne telefonen, men ikke med de problemene som beskrives her.

Lenke til kommentar

Jeg har splitter nytt 4G sim kort fra telenor som var nytt på fredag.

Å dekativere 4g for å se om det hjelper er ikke en løsning. Er egentlig ikke interesert i å bruke noe tid på å feilsøke problemet da den var sånn ut av esken.

 

Mulig jeg har vært uheldig, har hatt maange android telefoner, men har aldri hatt dette problemet.

Kommer til å sende den i retur, men kommer da ikke til å velge en ny xperia Z som ny telefon.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Jeg har splitter nytt 4G sim kort fra telenor som var nytt på fredag.

Å dekativere 4g for å se om det hjelper er ikke en løsning. Er egentlig ikke interesert i å bruke noe tid på å feilsøke problemet da den var sånn ut av esken.

 

Mulig jeg har vært uheldig, har hatt maange android telefoner, men har aldri hatt dette problemet.

Kommer til å sende den i retur, men kommer da ikke til å velge en ny xperia Z som ny telefon.

 

Leit å høre at telefonen ikke innfridde forventningene. Da var du testkaninen min da hehe.

Når man betaler 5 lapper for en mobiltelefon, skal man bli superfornøyd med alt ut av esken!

Jeg skal ha en ny android telefon iår, og forventer den samme følelsen jeg fikk når jeg kjøpte meg Iphone 4 *stolt*

 

Hvis du bytter, hva slags telefon har du tankene da? Galaxy S4 blir avduket om 2 dager.

Lenke til kommentar
Leit å høre at telefonen ikke innfridde forventningene. Da var du testkaninen min da hehe. Når man betaler 5 lapper for en mobiltelefon, skal man bli superfornøyd med alt ut av esken! Jeg skal ha en ny android telefon iår, og forventer den samme følelsen jeg fikk når jeg kjøpte meg Iphone 4 *stolt* Hvis du bytter, hva slags telefon har du tankene da? Galaxy S4 blir avduket om 2 dager.

 

Ja! Kjøpte iPhone 4 for 2 1/2 år siden og det var en kanon følelse. Den oste av kvalitet!! :love:

Men jeg får Xperia Z imorgen, så jeg håper at den innfrir forventningene :)

Men blir litt skeptisk når mange som elsker denne telefonen blir skuffet :hm:

Lenke til kommentar

Jeg har splitter nytt 4G sim kort fra telenor som var nytt på fredag.

Å dekativere 4g for å se om det hjelper er ikke en løsning. Er egentlig ikke interesert i å bruke noe tid på å feilsøke problemet da den var sånn ut av esken.

 

Mulig jeg har vært uheldig, har hatt maange android telefoner, men har aldri hatt dette problemet.

Kommer til å sende den i retur, men kommer da ikke til å velge en ny xperia Z som ny telefon.

 

Det var ikke meningen å foreslå at du skulle leve med en løsning hvor du måtte leve med å ha 4G deaktivert, jeg lurte egentlig bare på om det var noen som kunne teste dette og se om det er her problemet ligger.

Lenke til kommentar

Jeg mistenker at problemet med 4G og tap av dekning er fordi 4G er for dårlig utbygd. Jeg vet ikke om det skal være sånn, men det kan være et problem med å bytte fra 4G til 3G som gjør at dekningen faller ut til en 3G-dekning har blitt etablert. Jeg så stadig at min gamle telefon bytta fra 3G til Edge uten at den mista signalet helt, men det kan som sagt være annerledes i byttet mellom 3 og 4G.

 

Det at den bytter mye frem og tilbake (pga dårlig 4G-dekning) har nok også negativ innvirkning på batteriet da telefonen bruker mer batteri på å stadig søke etter nytt nett i motsetning til å surfe stødig på 3G.

 

Jeg har 4G aktivert (bor i Oslo) og har bare lada to ganger siden torsdag. Da har jeg hørt på musikk, spilt, installert apper, vært på WiFi samt vært på trening (hvor jeg bruker en app som holder skjermen på mens den teller ned til man skal gripe fatt på øvelsen igjen. Altså vil dette stå for et ganske tungt skjermbruk).

 

 

Jeg opplever dog også at telefonen blir ganske så varm omtrent der NFC-chipen ligger (der det er et klistremerke), men før jeg hører noe offisielt om at dette er produksjonsfeil bryr jeg meg ikke nevneverdig om det. Det er naturlig at en CPU blir varm. Bare se på kjøleribbene og ikke minst viftene man har på PCer. At man får dytta så mye kraft i en mobiltelefon og klager på varme og dårlig batteritid synes jeg blir litt som å klage på at en bil bruker drivstoff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...