Gå til innhold

Aliens: Colonial Marines er ferdigutviklet (PS3, Win, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, vi vet ikke hvor Sulaco faktisk var på vei. Men redningskapselen med Ripley, Hicks osv. krasjet på Fiorina 161. Hva som skjedde med Sulaco etter dette er ukjent, jeg antar at vi vil få vite mer i løpet av spillet.

 

Ja, der det jeg mener med at Sulaco var godt på vei. Redningskapselen kan ikke ha vært så fryktelig langt unna Sulaco, så det må jo ha vært i nærheten av planeten ett sted.

Vi får vel vente å se. :)

Lenke til kommentar

Hvis dette flopper så flopper hele wii u konsollen. Jeg har trua. Er noe helt annet den innmaten iforhold til wii.

 

Tror det er mer exclusivee spill som mario, zelda, bayonetta 2 og monster hunter 3 wiiu trenger for å overleve, men håper jo at multiplatformspill gjøer det likebra eller bedre på wiiu for en gangs skyld!

Lenke til kommentar

Ja, der det jeg mener med at Sulaco var godt på vei. Redningskapselen kan ikke ha vært så fryktelig langt unna Sulaco, så det må jo ha vært i nærheten av planeten ett sted.

Vi får vel vente å se. :)

Muligens, skal ikke se bort ifra det. Sulaco gikk nok på autopilot og hadde sannsynligvis en AI som var bedre enn 'Mother' ombord på Narcissus. Kanskje AIen har omdirigert skipet.

Lenke til kommentar

Not the best of news med andre ord slik jeg ser det. Men, for all del. Kan jo bli veldig bra. Men, min største skuffelse er kanskje Wii U i seg selv. Kjøpte den ved launch og med unntak av Rayman Legends så sliter jeg med å se de store ekslusive titlene i år til konsollen.

 

Men jeg lover å kjøpe Aliens på Wii U dersom det viser seg at den versjonen blir helt konge.

Lenke til kommentar

Selv om min favoritt av filmene er Aliens, så håper jeg at action ikke blir hovedfokuset i dette spillet. Det er vel ikke særlig sannsynlig dog. Et godt Aliens spill bør etter min mening først og fremst la de føle deg veldig sårbar selv om du er godt utrustet. Spillet bør være vanskelig (selv om det kan ha med en easy modus for de som ikke liker vanskelige spill) og helst straffe spilleren når han dør på en måte som ikke straks kan fikses med en "load game". Det burde være alternative måter til å overleve på\løse problemer på fremfor bare å skyte seg gjennom rubbel og rakkel. En del scripting hører til i et førstepersons Aliens spill, men gameplay med mer valg enn bare hvor man vil sikte vil gjøre spillet mye bedre.

 

Det blir spennende å se hvordan det blir. Et spill som ligner på det jeg beskriver vil nok komme engang.

Lenke til kommentar

Nja, spillet har tydelig lagt seg langt over i action-kategorien. Blodet til disse skapningene er ikke lenger skadelig, og det ser ut til at man blir å bekjempe mye større mengder av dem nå enn i AVP-spillene, hvor hvert møte med en slik alien var fryktinngytende og utfordrende.

 

Og ren "monster-closet" horror slik som man finner i Doom 3 og FEAR vil heller ikke fungere særlig mye. Det er atmosfærebasert horror som fungerer best, slik som i Amnesia. Uansett hvor mye jeg spiller Amnesia, er det like ubehagelig hver gang. Nemlig fordi det ikke bare handler om å ha ting sprette fram i skjermen, men mer om å gjøre deg genuint redd når du beveger deg gjennom denne verdenen.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor Xenoene kommer fra. I følge aliens filmen var det et visst antall kolonister som ble tatt og brukt til å føde nye Xenoer. Flere hundre av disse ble drept under filmen. I følge Alien mytologien så lever ikke xenoene spess lenge heller. Circa 48 timer, hvis jeg husker riktig.

 

Jeg aner noen plotthull i denne historien.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor Xenoene kommer fra. I følge aliens filmen var det et visst antall kolonister som ble tatt og brukt til å føde nye Xenoer. Flere hundre av disse ble drept under filmen. I følge Alien mytologien så lever ikke xenoene spess lenge heller. Circa 48 timer, hvis jeg husker riktig.

 

Jeg aner noen plotthull i denne historien.

 

åh? Ante ikke at de levde så lite. Du mener ferdig klekkede, hoppende ut av brystkassa og spist sitt første måltid hamskiftede alien drone sant? Har ikke lest noe fra alien, kun sett alt av filmer og spilt spillene, men det var en interessant opplysning.

 

Mener du at de dør av naturlige årsaker, eller at de dreper hverandre? Selv mener jeg å ha lest i avp2 at visse xenomorphs som overlever lenge nok begynner å pøse ut feromoner som får de andre i leiren til å ville drepe vedkommende som så drives ut i eksil for å komme tilbake mye større, styggere og sterkere (dersom den overlever). Som en slags alfa xeno.

Lenke til kommentar
Lurer på hvor Xenoene kommer fra. I følge aliens filmen var det et visst antall kolonister som ble tatt og brukt til å føde nye Xenoer. Flere hundre av disse ble drept under filmen. I følge Alien mytologien så lever ikke xenoene spess lenge heller. Circa 48 timer, hvis jeg husker riktig.Jeg aner noen plotthull i denne historien.
åh? Ante ikke at de levde så lite. Du mener ferdig klekkede, hoppende ut av brystkassa og spist sitt første måltid hamskiftede alien drone sant? Har ikke lest noe fra alien, kun sett alt av filmer og spilt spillene, men det var en interessant opplysning.Mener du at de dør av naturlige årsaker, eller at de dreper hverandre? Selv mener jeg å ha lest i avp2 at visse xenomorphs som overlever lenge nok begynner å pøse ut feromoner som får de andre i leiren til å ville drepe vedkommende som så drives ut i eksil for å komme tilbake mye større, styggere og sterkere (dersom den overlever). Som en slags alfa xeno.

 

Yes. De fullvoksne Xenoene lever kun i noen dager. Ridley Scott sa det på noe bonus material greier for Alien filmen. Xenoen på slutten av den første filmen virker groggy + har "lagt seg" på slutten av filmen, rett før Ripley spyler den ut i rommet. Dette var vist fordi den var døende av "alderdom".

Lenke til kommentar
Lurer på hvor Xenoene kommer fra. I følge aliens filmen var det et visst antall kolonister som ble tatt og brukt til å føde nye Xenoer. Flere hundre av disse ble drept under filmen. I følge Alien mytologien så lever ikke xenoene spess lenge heller. Circa 48 timer, hvis jeg husker riktig.Jeg aner noen plotthull i denne historien.
åh? Ante ikke at de levde så lite. Du mener ferdig klekkede, hoppende ut av brystkassa og spist sitt første måltid hamskiftede alien drone sant? Har ikke lest noe fra alien, kun sett alt av filmer og spilt spillene, men det var en interessant opplysning.Mener du at de dør av naturlige årsaker, eller at de dreper hverandre? Selv mener jeg å ha lest i avp2 at visse xenomorphs som overlever lenge nok begynner å pøse ut feromoner som får de andre i leiren til å ville drepe vedkommende som så drives ut i eksil for å komme tilbake mye større, styggere og sterkere (dersom den overlever). Som en slags alfa xeno.
Yes. De fullvoksne Xenoene lever kun i noen dager. Ridley Scott sa det på noe bonus material greier for Alien filmen. Xenoen på slutten av den første filmen virker groggy + har "lagt seg" på slutten av filmen, rett før Ripley spyler den ut i rommet. Dette var vist fordi den var døende av "alderdom".

 

Jeg har sett alt jeg har klart å få tak i av Alien og Aliens, behind the scenes, pre-stories, you name it og aldri hørt om det du nevner om at aliene bare lever i 48 timer. Og hva AVP velger å gjøre med sine aliens har null å gjøre med hva Ridley eller James Cameron gjorde.

Dessuten så har dette null med Ridley å gjøre da Aliens er James Cameron's visjon av Alien universet. Forklar så hvordan Alienene overlevde så lenge på Hadley's Hope før marine soldatene blir sendt inn? Det blir veldig mye synsing og jungelhistorier av fans etter så store og bra filmer. Men du kan vedde på at når Ridley lagde denne filmen så var det av en grunn: Facehugger scenen og å skremme vannet av publikum. Ikke slike unødvendige detaljer om hvor lenge alienen levde. Jo mindre man vet om den, jo mer skremmende. Uansett hvis du ser det fra et film-perspektiv, ingen i alien filmene vet noe som helst om alienene om hvor de kommer fra, eller hvor lenge de lever osv... og nå snakker jeg om alien, aliens og alien 3. Ikke Alien 4 og Prometheus

Lenke til kommentar
Lurer på hvor Xenoene kommer fra. I følge aliens filmen var det et visst antall kolonister som ble tatt og brukt til å føde nye Xenoer. Flere hundre av disse ble drept under filmen. I følge Alien mytologien så lever ikke xenoene spess lenge heller. Circa 48 timer, hvis jeg husker riktig.Jeg aner noen plotthull i denne historien.
åh? Ante ikke at de levde så lite. Du mener ferdig klekkede, hoppende ut av brystkassa og spist sitt første måltid hamskiftede alien drone sant? Har ikke lest noe fra alien, kun sett alt av filmer og spilt spillene, men det var en interessant opplysning.Mener du at de dør av naturlige årsaker, eller at de dreper hverandre? Selv mener jeg å ha lest i avp2 at visse xenomorphs som overlever lenge nok begynner å pøse ut feromoner som får de andre i leiren til å ville drepe vedkommende som så drives ut i eksil for å komme tilbake mye større, styggere og sterkere (dersom den overlever). Som en slags alfa xeno.
Yes. De fullvoksne Xenoene lever kun i noen dager. Ridley Scott sa det på noe bonus material greier for Alien filmen. Xenoen på slutten av den første filmen virker groggy + har "lagt seg" på slutten av filmen, rett før Ripley spyler den ut i rommet. Dette var vist fordi den var døende av "alderdom".
Jeg har sett alt jeg har klart å få tak i av Alien og Aliens, behind the scenes, pre-stories, you name it og aldri hørt om det du nevner om at aliene bare lever i 48 timer. Og hva AVP velger å gjøre med sine aliens har null å gjøre med hva Ridley eller James Cameron gjorde.Dessuten så har dette null med Ridley å gjøre da Aliens er James Cameron's visjon av Alien universet. Forklar så hvordan Alienene overlevde så lenge på Hadley's Hope før marine soldatene blir sendt inn? Det blir veldig mye synsing og jungelhistorier av fans etter så store og bra filmer. Men du kan vedde på at når Ridley lagde denne filmen så var det av en grunn: Facehugger scenen og å skremme vannet av publikum. Ikke slike unødvendige detaljer om hvor lenge alienen levde. Jo mindre man vet om den, jo mer skremmende. Uansett hvis du ser det fra et film-perspektiv, ingen i alien filmene vet noe som helst om alienene om hvor de kommer fra, eller hvor lenge de lever osv... og nå snakker jeg om alien, aliens og alien 3. Ikke Alien 4 og Prometheus

 

Jeg husker helt klart at Ridley sa at Xenonene kun lever i noen få dager. Det hadde noe med at de var basert på insekter. Noen insekter lever kun i noen dager osv.

 

Cameron filmen følger kun kinoversjonen av Alien, seff. Og han har selv sagt at han ikke hadde veldig mye info om settingen før han laget aliens. Han sa også at hvis han hadde sett director`s cut versjonen av Alien før han lagde Aliens, så hadde han sansynligvis ikke inkludert Aliendronningen i filmen.

 

Men jeg ser helt klart poenget ditt. Alt etter Aliens bør en forøvrig bare ignorere, jeg får en vond smak i munnen bare jeg tenker på det.

 

Prometheus, derimot... Jeg leste at spilldesignerene hadde en lang prat med Ridley da de holdt på med spillet, pga Space Jockey vesnet og denslags. Så vi får se hva som skjer. Overasker meg ikke om slutten på spillet foregår inne i Jockey skipet.

 

 

Det kan være jeg så den kommentaren om at xenoene har korte liv i et intervju på youtube eller noe slikt, når jeg tenker meg om. Du kan sikkert google det eller søke det opp på youtube. Jeg vet bare jeg så det :)

Lenke til kommentar

Neida, du er inne på noe. I denne boka sier visstnok Ridley selv at Xenomorph'ene har en firedagers livssyklus.

 

Jeg har ikke lest denne boka selv, men ser flere refererer til den på ze internets.

 

Denne siden hinter også til at Xeno'ene bare blir noen få dager gamle (eller rettere sagt, at de i filmene bare er noen dager gamle). Måten de så kjapt går fra det ene stadiet til det andre (å gå fra chest-burster til fullvoksen Xeno tar bare noen timer f.eks.) er også en indikator på at de har en kort livssyklus. Planter, bakterier, insekter og dyr i vår egen natur, som raskt utvikler seg, lever heller ikke særlig lenge.

 

Men uansett hvor mye man vrir og vender på det, hvor mye man prøver å tolke og analysere, så kommer man ikke unna at alt dette er spekulasjon, og selv om at Ridley kanskje har sagt at de bare blir fire dager gamle, så er dette fortsatt bare noe han sannsynligvis har sagt i farta, uten å tenke for mye over det. Det er ikke noe som er skrevet i stein, og dermed står egentlig Gearbox ganske fritt til å gjøre hva de vil. Det er bare slik Scott jobber. Han liker ikke å svare på for mange spørsmål i filmene sine. Noen ganger til stor suksess (Alien, Blade Runner), andre ganger mindre bra (Prometheus).

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Men igjen; hva Ridley sier har null å si, for dette er James Cameron's visjon. Og som du sa, så gjorde ikke James Cameron noe annen research enn å se Alien filmen. Og i Alien filmene får vi ikke vite noe mer om alienene enn karakterene gjør. Og i Aliens så lever aliene langt lenger enn 48 timer...De sier jo at Newt overlevde flere uker etter alienene angrep. Hadde vært litt tragisk også at universets farligste drapsmaskin bare levde 48 timer.

Men det virker også som Gearbox har tatt seg litt vel mange friheter: En alien som ligner på en triceratops, en alien som skyter syre og exploderer som en selvmords-bomber. Røde prikker på motion tracker er aliens (what the...) Og en nuclear eksplosjon ville ha gjevna hele området og mer med jorden, men i spillet så er det masse infrastruktur som har strøm og ikke har blitt ødelagt. Det eneste som ser ødelagt ut er atmosfære prosessoren og litt område rundt.

Så jeg har ganske lave forventninger story messig til dette spillet. Og gameplay messig ser det ut som en mediocre shooter med mediocre grafikk. Det er jo slik vi kjenner Gearbox: Mediocre og ikke noe spesielt med spilla dems.

Hadde virkelig håpet at Rare (de som lagde Goldeneye og Perfect Dark) skulle fått rettighetene til dette. Det hadde nok blitt mye bedre enn hva Gearbox klarer å trøkke ut. Rare tør å ta sjanser og lager alltid noe unikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...