Gå til innhold

Her er lesernes spillfavoritter i 2012 (PS3, WiiU, Win, X360)


Anbefalte innlegg

Dota2 fikk GOTY av Pc Magazine men er ikke med her engang, ler.

 

Dota2 har ikke kommet ut enda. Det var dermed ikke med i årets kåring.

 

Neste år kan du få stemme så mye du vil på det, prisgitt dette årets definisjon av Valve-tid (eller, ikke så mye du vil, men så lenge det er innenfor reglene..).

 

Det kunne kanskje vore meir interessante lister om ein eksluderte spel som har solgt x-antall millionar eller noko slikt, men det avgrensar jo også kven som kan stemme i veldig stor grad.

 

Jeg vet ikke helt om "Beklager, spillet har vært for populært for å være med på lista over årets beste spill. Lag et litt mer middelmådig et neste gang, så kan det hende det kan stemmes på!" er gyldig begrunnelse. :-)

 

Vi har flere idéer om hvordan vi kan gjøre tilsvarende kåringer framover for å også framheve mer enkeltfavoritter fra folk, men jeg tror ikke vi skal droppe denne formen (eller begrense den vesentlig) av den grunn.

Endret av fiskfisk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del vil jeg jo si at det er fordi Diablo 3 er en middelmådighet, mens ME3 er ett kanonspill selv med endel større feil. Jeg synes skuffelsen er på sin plass. Noe av det er sikkert også fordi Diablo 3 ble forsvart av nebb og klør før og rundt release, også på ting som åpenbart er en ulempe for brukerene (always online feks)

 

AtW

Du kan si hva du vil, men at BioWare ble tvunget til å lage en utvider slutt sier jo sitt, og selv da gir ikke slutten noe mening. De fleste store valgene vi tok i de to første skulle få konsekvenser i ME3, men det var knapt noen valg som i det hele tatt ble nevnt. I stedet for å prøve seg som rollespill som i ME1 var det et rent actionspill, og så videre, og så videre. Diablo 3 på sin side ødela for seg selv med auksjonshusene, men ellers var det et knallspill. Det er bare en gjeng sutrende unger som syter over at skillsystemet ikke funker. De tror at dersom du har valg må du bruke dem. De skjønner ikke at det går ann å velge seg skill de liker og drite i alle de andre skillene.

Lenke til kommentar

Du kan si hva du vil, men at BioWare ble tvunget til å lage en utvider slutt sier jo sitt, og selv da gir ikke slutten noe mening. De fleste store valgene vi tok i de to første skulle få konsekvenser i ME3, men det var knapt noen valg som i det hele tatt ble nevnt. I stedet for å prøve seg som rollespill som i ME1 var det et rent actionspill, og så videre, og så videre. Diablo 3 på sin side ødela for seg selv med auksjonshusene, men ellers var det et knallspill. Det er bare en gjeng sutrende unger som syter over at skillsystemet ikke funker. De tror at dersom du har valg må du bruke dem. De skjønner ikke at det går ann å velge seg skill de liker og drite i alle de andre skillene.

 

Har jeg sagt slutten er bra?

 

Og hva er greia med den massive arrogansen mtp de med andre meninger? "en gjeng sutrete unger"? På tide å innse at det går ann å være oppegående og mene noe annet enn deg?

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan si hva du vil, men at BioWare ble tvunget til å lage en utvider slutt sier jo sitt, og selv da gir ikke slutten noe mening. De fleste store valgene vi tok i de to første skulle få konsekvenser i ME3, men det var knapt noen valg som i det hele tatt ble nevnt. I stedet for å prøve seg som rollespill som i ME1 var det et rent actionspill, og så videre, og så videre. Diablo 3 på sin side ødela for seg selv med auksjonshusene, men ellers var det et knallspill. Det er bare en gjeng sutrende unger som syter over at skillsystemet ikke funker. De tror at dersom du har valg må du bruke dem. De skjønner ikke at det går ann å velge seg skill de liker og drite i alle de andre skillene.

 

Følger man den logikken, er du en sutrende unge som syter over at slutten i ME3 er dårlig.

Lenke til kommentar

Men fortsatt fått GOTY av et av verdens største PC magasin, det sier kanskje litt eller?

Gamer henger litt etter til tider.

 

Ja, beklager at vi ikke lever i fremtiden, etter at Dota 2 har blitt lansert. ;)

 

 

Per dags dato regner vi ikke et spill som er i beta-fase for lansert. StarCraft II: Heart of the Swarm er ikke lansert, Hawken er ikke lansert og Dust 514 er ikke lansert.

 

Problemet er at beta-fase har mistet mye av sin mening, og mange bruker det nå som en glorifisert demonstrasjon. Steam kaller den nåværende utgaven av Dota 2 for "Early Access" ('gratisspillet' som man ironisk nok kan kjøpe seg tidlig tilgang til), og har på ingen måte gitt uttrykk for at spillet er lansert eller "ferdig".

 

EDIT: Svarte på feil innlegg.

Endret av Arodem
  • Liker 4
Lenke til kommentar

2013 har også begynt svakt med ingen anmeldelse av Kentucky Route Zero, men den kommer kanskje? *hint hint*

 

Interessant. Hinting er notert.

 

Journey hadde nok havnet på topp (eller i det minste et hakk høyere opp) om utvikleren hadde vært smart og ikke begrense utgivelsen til Playstation 3.

 

Om det har så mykje med å vere smart å gjere, veit eg ikkje (i og med at eg ikkje anar kva avtale dei har med Sony), men eg kan i alle høve seie at eg hadde nok både spelt og likt Journey viss det hadde eksistert til ein konsoll som eg har.

Lenke til kommentar

Har jeg sagt slutten er bra?

Og hva er greia med den massive arrogansen mtp de med andre meninger? "en gjeng sutrete unger"? På tide å innse at det går ann å være oppegående og mene noe annet enn deg?

AtW

 

Jeg har ennå til gode å høre én eneste seriøs, gjennomtenkt forklaring hvorfor Diablo 3 er så ufattelig elendig som veldig mange påstår (annet enn AH og skillsystem). Klarer du den oppgaven?

 

Følger man den logikken, er du en sutrende unge som syter over at slutten i ME3 er dårlig.

Klarer du å finne mange som ikke synes den er dårlig? :omg: Les denne siden, så kan du si hva du vil om meg.

 

http://www.gamefront...ffect-3-ending/

 

Men det jeg klager på et er spillet er gjennomført dårlig laget. Det har fint lite med opplevelsen i de to første å gjøre, men føles mer som en blanding av skytespill og film.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Gleder meg som en unge til neste spill fra ThatGameCompany!

Gudene vet hva det blir, men ALT de har laget til nå har jo vært helt vannvittig bra når det kommer til det estetiske og visuelle, og når det gjelder gameplay og spillbarhet så har jo ting bare utviklet seg fra spill til spill.

 

Flow var jo et lite visuelt mesterverk det også, men et noe snodig spillkonsept uten noen stor mening eller nevneverdig historie så du spilte mer eller mindre utelukkende for den visuelle opplevelsen, og ingenting annet. Mye av det samme kan sies om Flower som de slapp etter Flow, det minner veldig om Journey på måten du angriper og beveger deg i spillet men det er nærmest en total mangel på logisk mening og historie i spillet så igjen blir det mer en visuell etappe hvor ThatGameCompany får vist frem sin aller sterkeste side som ligger i den visuelle presentasjonen, men det stoppet egentlig der.

 

 

Journey var det første spillet de har levert hvor du faktisk ikke bare blir grepet av det visuelle, men hvor du faktisk har en historie og en reise du spiller deg igjennom og innføringen av coop passet vannvittig bra. Fortsetter de denne utviklingen, og samtidig dropper PlayStation eksklusiviteten så tror jeg de har en kjempe fremtid i møte og seiler fort opp som vestens soleklare ener når det kommer til å skape spill som går inn i historiebøkene som visuelle mesterverk og med temmelig unikt og særegent gameplay.

 

 

Nå som Blizzard har lagt seg litt på bakbeina og generelt ikke lever opp til sitt eget gode rykte, Bioware og Dice har blitt revet ned av EA så seiler de fort opp som min nye favoritt spillutvikler per dags dato.

Lenke til kommentar

Jeg har ennå til gode å høre én eneste seriøs, gjennomtenkt forklaring hvorfor Diablo 3 er så ufattelig elendig som veldig mange påstår (annet enn AH og skillsystem). Klarer du den oppgaven?

 

Klarer du å finne mange som ikke synes den er dårlig? :omg: Les denne siden, så kan du si hva du vil om meg.

 

http://www.gamefront...ffect-3-ending/

 

Men det jeg klager på et er spillet er gjennomført dårlig laget. Det har fint lite med opplevelsen i de to første å gjøre, men føles mer som en blanding av skytespill og film.

 

Jeg har ikke sagt diablo 3 er ufattelig elendig, jeg har sagt det er middelmådig. Jeg kommer derfor ikke til å forklare hvorfor det er ufattelig elendig.

 

Det er jo greit nok at du mener det om ME3, andre vil sikkert si diablo 3 er gjennomført dårlig laget. Alle har forskjellig smak, det betyr ikke at de er "sutrete unger".

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om vi ser utelukkende på selve spillet Diablo 3, og skyver til side det faktum at det er Blizzard som har vært utvikler av spillet så syntes jeg ikke Diablo 3 er noe dårlig spill på noen som helst måte, det er en temmelig bra story og morsomt gameplay som jeg hvertfall storkoste meg med.

 

Spillet havner fort på en topp 5 liste over spill jeg har spilt i 2012..

 

 

Det er dog ikke til å skyve under en stol at spillet er:

 

#1: Utrolig kort, har vell sjeldent spilt igjennom et såpass "stort" (altså typ AAA tittel) på så kort tid. Man kan diskutere hvorvidt jeg har spilt det ferdig, har jo ikke kjørt igjennom på alle vanskelighetsgradene men for meg så er spillet på mange måter ferdig så fort jeg har spilt igjennom historien en gang, og det tok jo ikke akkurat lang tid.

 

#2: Det er Blizzard som er utvikler, da knyttes det abnorme forventninger til det som blir levert. Blizzard har i mange år blitt sett på som en av verdens aller beste og mest suksessrike utviklere og da syntes jeg at historien ble latterlig kort når vi har med en såpass stor og anerkjent utvikler å gjøre. Igjen så sier jeg ikke at historien er dårlig på noen måte, jeg syntes den var veldig bra men den burde vært minst dobbelt så lang når vi snakker Blizzard, AAA-tittel og full pris for et spill.

 

 

 

Så alt i alt så vil jeg så har jeg egentlig ingenting å utsette på det innholdet som var / er i spillet, selv om det kanskje kan virke noe dummet ned for Diablo fans. Problemet er at det skulle ha vært minst dobbelt så mye innhold for å forsvare hypen, prislappen og Blizzard ellers gode rykte som spillutvikler.

 

For meg så er ikke det at du kan komme deg helt til level 50, få bedre gear osv osv å gjøre et spill lenger, det forsvarer ikke det faktum at du faktisk har spilt igjennom spillets innhold etter få timer med spilletid og jeg kunne kanskje vært interessert å spille igjennom på flere vanskelighetsgrader om det ikke var for det faktum at historien er såpass kort til å begynne med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om vi ser utelukkende på selve spillet Diablo 3, og skyver til side det faktum at det er Blizzard som har vært utvikler av spillet så syntes jeg ikke Diablo 3 er noe dårlig spill på noen som helst måte, det er en temmelig bra story og morsomt gameplay som jeg hvertfall storkoste meg med.

Haha, dagens! Du presterer faktisk å sitte her og si at spillet er bra og at du storkoste deg med deg, men fordi det er Blizzard som lagde det er det likevel et dårlig spill? :p

 

At det er kort kommer ann på hva du legger i det, men ARPGer er ikke ment å bare spilles gjennom én gang, og ferdig med det. Historien er bare en liten del av spillet. Det viktigste er selve utfordringen i å presse deg litt lengre, helt til du har gått gjennom det på den vanskeligste vanskelighetsgraden. Eller prøvd Hardcore, for den saks skyld. Å bare gå gjennom historien en gang og si du er ferdig med spillet blir som å vinne noen kamper i Fifa og si du er ferdig med spillet. Da har du ikke skjønt bæret av hva spillet handler om. Det hand,er om å ha det moro, ikke om å fullføre historien.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Hvor skrev jeg at spillet var dårlig? Sa jo at jeg storkoste meg og syntes innholdet var bra så lenge det varte, men for min del så stoppet moroa ved typ level 30 og da ble det fort et utrolig kort spill som jeg personlig føler ikke leverer opp til hva jeg har lært å forvente av Blizzard som utvikler.

 

For meg sluttet spillet å være moro like etter at historien tok slutt, så enkelt er det. Og det er akkurat det jeg baserer MIN opplevelse av spillet på.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Dishonored i mangel på andre ting å spille. Middelmådig grafikk, middelmådige animasjoner, middelmådig voice acting og så dårlig fortalt historie og kort at det ikke gir deg medfølelse for karakterene. Sistnevnte spesielt, da det i praksis ikke gir deg lyst å fortsette historien, du bryr deg jo hverken eller om personene involvert.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om "Beklager, spillet har vært for populært for å være med på lista over årets beste spill. Lag et litt mer middelmådig et neste gang, så kan det hende det kan stemmes på!" er gyldig begrunnelse. :-)

 

Vi har flere idéer om hvordan vi kan gjøre tilsvarende kåringer framover for å også framheve mer enkeltfavoritter fra folk, men jeg tror ikke vi skal droppe denne formen (eller begrense den vesentlig) av den grunn.

 

Hehe, nei for all del, trur ikkje det hadde vore ei optimal løysing sjølv, var mest meint for å illustrere "problemet" med dei store AAA-titlane. Call of Duty kan jo vere så middelmådig det berre vil og framleis selge mykje meir enn dei aller fleste.

 

Ser fram til andre alternativ, men det er klart skal ein ha ei enkelt "Lesaranes favoritt 2012"-liste så må det bli noko tilsvarande som denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...