Gå til innhold

Kan noen kristne/muslimer be for meg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For enhver som har sett litt av verden utover sitt eget nesegrev er det rimelig åpenbart at TS lider av vrangforestillinger. Jeg synes det er motbydelig å se folk fyre oppunder dette med slikt tåpelig prat som du serverer her.

 

Jeg er ateist selv, men jeg er alltid åpen for å mene noe annet dersom jeg får bevis.

Jeg virker nok noe for åpen i min kommentar på side 1, nesten som om jeg ønsker at TS har rett.

Jeg mener alle mennesker bør få en sjanse til å prate for seg uten å bli stemplet som gal, uansett hvor usannsynlig det virker for meg.

 

Jeg tror også det er viktig å gi TS nok tid til å ha en ordentlig prat før man i så fall sier om man mener TS har feil eller ei. Det er viktig for TS å føle at han blir tatt vare på eller i alle fall hørt. Tenk litt på hvordan dere formulerer dere når et menneske er i en slik situasjon.

 

EDIT: Jeg er ingen psyokolog, så kanskje kommer noen og sier jeg har helt feil i min måte å takle TS sine spørsmål. Men poenget er at man må tenke over hva man sier.

Endret av Jofred
  • Liker 3
Lenke til kommentar

TS snakker om at vedkommende hører demoner og de døde prate i hodet sitt, og du er villig til å "gi det en sjanse"?

 

Det er særdeles uansvarlig å nøre oppunder vrangforestillingene til en person med såpass alvorlige psykiske problemer som TS later til å ha her. Det eneste tilrådelige er å henvise til en fagperson innen psykiatri. Forutsatt at TS er oppriktig, naturligvis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slapp av Misamisa. Som nevnt i tråden, så prat heller med fagpersonell om dette, dog hvis du allerede er innlagt så er du nok allerede i behandling. Ta fri ifra internettet i noen dager, gjør deg selv den tjenesten av å ikke dra på deg flere negative intrykk og inspill enn det du allerede har gjort.

 

Det er mere enn normalt å høre stemmer, faktisk så er det gjort flere undersøkelser om akkurat det. Jeg ville ikke tilllagt disse stemmene noe spesielt tid. Og nei, det finnes IKKE demoner eller døde som snakker til deg, uansett hva enkelte religiøse surrehuer her på forumet eller andre plasser på nettet prøver å overbevise deg om.

Endret av HylendeUlf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg driter i om du tror på meg! Ja, jeg ber til gud og han svarer. Men hvordan i helvete kan jeg vite at det er Gud?? jeg er ikke engang sikker på om de døde prater eller om det er demoner. Ialfall noe er det som prøver å drepe meg. Dette plager meg hver dag. Bare tro jeg gjør dette for morroskyld jeg driter langt i det.

Du har noe som kalles "forfølgelsesvanvidd" i tillegg til det så har du hørselshallusinasjoner, og du "hører stemmer". Dersom du snakker med legen din, så vil han kunne hjelpe deg. Du vil få medisiner som motvirker dette, slik at du kan fungere som normalt igjen.
Lenke til kommentar

Du sier jo mye dumt du og da, så du har jo ikke noe du sku sagt. :)

 

Ja, men ikke så dumt

 

Nå aner vi jo ikke om Misa bare er ute etter attention, selv om jeg må innrømme at tanken av å kødde om slikt gjør meg kvalm. Åssen er statusen over der nå Misa, noen ednringer?

Bedre verre?

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

Her kommer den biten av meg inn som hater religion. Det TS skriver kan også forklare hvordan religion faktisk oppstår og vedvarer. TS ville ikke snakket om demoner med mindre noen hadde pakket hodet hennes fult av dette tullet til å begynne med.

 

Det å kalle hallusinasjoner for virkelige opplevelser i form av demoner, som er oppdiktede og overnaturlige vesener, er over alle hauger absurd. Dere som sitter her inne og jatter med dette tullet og skremmer TS mer enn det hun allerede har blitt av sine hallusinasjoner, burde skamme dere!

 

Enn hvis hun sa at hun hørte stemmer fra Draugen eller Huldra? Da ville nok dere religiøse her inne som holder med disse demon-teoriene også ment at dette er en psykose, fremfor å begynne å snakke om at "det finnes mye mer mellom himmel og jord..." etc. Hvorfor? Fordi det ikke er de rette oppdiktede og overnaturlige skapningene hun "hører"? Fordi demoner finnes, men ikke Draugen? Bygget på hva? Huldren og Draugen er akkurat like dokumentert og virkelig som demoner! De finnes ikke!

 

TS: Det er bra du er innlagt, for du er alvorlig psykisk syk og du er nå på en plass der du får hjelp. Det du må forstå og holde fast ved er at dette ikke er virkelig. Du drømmer mens du er våken, rett og slett. Det er ingen demoner der! Alt dette du opplever er en del av ditt sykdomsbilde. Du får etter all sannsynlighet medisiner som skal hjelpe deg. Jeg anbefaler deg likevel å snakke med personalet slik at de kan sette i gang tiltak for å hjelpe deg ytterligere. Med tanke på at du har tilgang til internett i din tilstand, så bør personalet få vite mer om hva du opplever.

 

Du bør skjermes en stund fremover slik at du får ro og fred til å bli bedre. Det foregår nok i psykosen din nå til at du trenger enda flere inntrykk fra internett, mennesker og TV. Personalet du har rundt deg kan dette godt og du er ikke den første eller den siste til å oppleve dette. Snakk med dem og la dem hjelpe deg. Ikke hør på mennesker som prøver å bekrefte at det du opplever er reelt, selv om du opplever det slik. En slik angst vil bare forsterke psykosen. Hold fast ved at dette er en drøm og den går over. Angsten alene ved å oppleve det du nå opplever er vanskelig nok, så snakk med de som jobber der, slik at du også får hjelp til å roe deg ned.

Endret av LiamH
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enig med deg her LiamH, religion er roten til masse ond, også innen psykriatrien...

 

Hadde ikke TS hørt et ord om demoner hadde hun heller ikke våken-drømt om dem.

 

Det rare med religiøse er at de nekter totalt for at andre ting, som nettopp huldra og draugen, å være virkelige, det er KUN de bildene som stemmer med deres egen overtro som er virkelige, alt annet avfeier de uten å blunke eller syntes det er bra at personen er innlagt... De ser ikke engang at det ikke er noen som helst forskjell på demoner og drauger faktisk i all sin blinde ignoranse, alt de "ser" er hva de selv holder for virkelig og alt de ikke holder for virkelig og bremser ikke et sekund for å tenke over at det ikke er noen forskjell på det annet enn hva de innbiller seg som sannhet... :no:

 

Og TS: Les det LiamH skriver, få hjelp av de som kan gi deg hjelp!!! Psykriatrien er fyllt opp av religiøse tullinger som trodde dee ville få hjelp av den eller den guden og som til syvende og sist må hjelpes tilbake av nettopp menneskene som jobber i psykratrien, ikke div guder. Så søk hjelp der du kan få hjelp og ikke tro på lettvinte løsninger ala gud eller guder, for der er det overhodet ingen hjelp å hente!!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde ikke TS hørt et ord om demoner hadde hun heller ikke våken-drømt om dem.

 

Det er jeg ikke så sikker på. De hadde kanskje ikke manifestert seg direkte som det vi kaller "demoner", men psykoser, hallusinasjoner og schizofreni eksisterer uavhengig av religion, og å se og høre fenomener / vesner / mennesker som ikke er der er et av de positive symptomene på schizofreni.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Det er jeg ikke så sikker på. De hadde kanskje ikke manifestert seg direkte som det vi kaller "demoner", men psykoser, hallusinasjoner og schizofreni eksisterer uavhengig av religion, og å se og høre ting / vesner / mennesker som ikke er der er et av de positive symptomene på schizofreni.

 

Problemet er at ved å kalle hallusinasjonene for "demoner", så er de ikke lenger "bare hallusinasjoner". De får et feste i den virkelige verden gjennom overtro og religion. Personen som har psykosen vil skape seg en hel forestilling rundt dette ved hjelp av Helvete, Bibelen, filmer som omhandler evnet, religiøse hun har rundt seg etc.

 

Hadde hun vært skånet for religion ville stemmene hun hører vært skremmende og uforståelige, men det kunne stoppet der. Hjernen hennes ville ikke fylt på med alt av kunnskap og skrekk-scenarioer hun har fra før.

 

Ja, men ikke så dumt

 

Nå aner vi jo ikke om Misa bare er ute etter attention, selv om jeg må innrømme at tanken av å kødde om slikt gjør meg kvalm. Åssen er statusen over der nå Misa, noen ednringer?

Bedre verre?

 

Først sier du at hun dummer seg ut, så spør du om hun tror noen bryr seg om henne og om hun tror hun er noe viktig, så sitter du og utrykker latter av å bli underholdt av posten hennes i en annen tråd, for deretter be henne klappe igjen og nå spør du henne hvordan det går?

 

Unnskyld meg, men er du fullstendig blottet for vurderingsevne og sosial intelligens? Jeg har sett mye idiotisk oppførsel på internett, men du er i topp-sjiktet over umodne, uoppdragne og fullstendig tåpelige brukere her inne. Jeg nekter å tro at du faktisk er så gammel som 19 år.

 

Det får være grenser...

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

For enhver som har sett litt av verden utover sitt eget nesegrev er det rimelig åpenbart at TS lider av vrangforestillinger. Jeg synes det er motbydelig å se folk fyre oppunder dette med slikt tåpelig prat som du serverer her.

 

Ikke tro på meg du! Det er langt ifra vrangsforestillinger. Om det hadde vært det så hadde det ikke vært virkelig. for dette er ekte! Det er skummelt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...