Gå til innhold

Age of Conan har blitt større (Mac, Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er liten tvil om at mye av kvaliteten som ble levert i Age of Conan var av topp, topp kvalitet. Problemet var jo det at Funcom forsøkte å bite over langt mer enn de kunne tygge.

 

Utviklingen av et MMO-spill startet jo egentlig ved lansering, det at Funcom måtte utsette en god del ganger for å levere et fantastisk produkt fra level 1 til og med ca level 30 ish ved lansering er nå en ting, men når de brukte utallige uker på å rette kritiske gameplay feil og ikke minst brukte ditto like lang tid på å legge til etterlenget innhold til spillet som strengt tatt skulle og burde vært der fra dag nr1 for å gi en komplett opplevelse fra level 1 til level 60 så er det noe fundamentalt galt fra starten av.

 

 

For at Funcom skal kunne lykkes med denne typen titler i lengden er ved å lage mindre spill, hvor de legger opp til at det skal komme ikke fult så hyppe oppdateringer så de får tid til å lage det fantastisk gode innholdet som vi vet de er kapable til. Samtidig som de ikke må bygge opp hypen så til de grader som de gjorde med Age of Conan og lovet gull og grønne skoger, DirectX10 osv som ikke var tilgjengelig før lenge etter lansering.

 

 

Tviler ikke et sekund på at spillet har kommet seg på beina nå, at innholdet er polert og at det som eksisterer per dags dato er av fantastisk kvalitet for noe av det jeg opplevde fra level 1 til 30 i Age of Conan var utvilsomt av ypperste kvalitet, problemet er bare det at du kan ikke la spillere brenne seg ved lansering og forvente at de vil komme tilbake å gi deg en ny sjanse senere.

Lenke til kommentar

Har de fått ræva i gir og fått talende dialog på alle questgivers nå?

 

Det var det som irriterte meg mest når jeg prøvde det i starten,

alle hadde talende dialog i startsonen,

plutselig ble alle musestille i andre sone,

bare tekstdialog,

ga opp etter level 25.

 

Ekstra irriterende for meg da jeg har blitt litt kjent med en av lydfolka bak AoC,

og han kunne fortelle meg at de hadde gjort lydopptak til ALLE quester,

men de valgte å fjerne det fra andre sone og utover pga. de skulle spare serverplass/båndbredde elns.

 

Argh! :p

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Så langt så mmo går, finnest det bare ett spill. AoC! Ja det har sine "bugs", ja utrettingen av dei tar evigheter. Ja det er en inskrumpet spiller base, sett bort ifra Crom serveren. Men er fortsatt det beste mmo på markedet. Og absolutt verdt et par uker testing, før en eventuelt går tilbake til farm city i wow eller tilsvarende. Vanskelighetsgraden er også tilfredsstillende i motsetning til tidkrevende tank and spank spill.

Banke en liten hær av fiender med et sverd? Ikke noe problem! Banke en svær boss uten å bli noe særlig skadet? Ikke noe problem! Klatre opp en stige? Ikke noe.... øh, vent. Må få noen flere skill points først? WTF?

 

I en litt mer seriøs tone er jeg glad på din vegne at du liker spillet, men å si at det bare finnes ett bra MMO-spill blir for tåpelig. Hvis det bare er AoC som gjelder, hvordan forklarer du den lille spillerbasen du selv nevnte? Og hvordan forklarer du at EverQues 1 (!) ikke bare er oppe, men fikk en ny expansion for en kort tid siden? Markedet er oversvømt av MMORPGer, men i stedet for å diskutere hva som er best er det vel bedre å glede seg over at man da kan finne et man faktisk liker, og holde på med det i lengre tid?

 

Selv har jeg prøvd det meste fra Age of Conan til DC Universe Online til obskure asiatiske MMORPGer, og selv om jeg dumpe de fleste ganske kjapt er det noen få som faktisk har holdt stand av forskjellige grunner. Akkurat nå har jeg Secret World (livstid), Everquest 2 (gratis), SW: Old Republic (gratis single-player) og Rift (abonnent) installert, og alle blir værende. Jeg synes det blir feil å sammenligne SW: Old Republic, Secret World og Rift da de er så forskjellige, men i stedet for å bare spille ett av dem spiller jeg det jeg føler for. Det beste er at bortsett fra Rift koster det ikke en krone, så det er vinn-vinn. :)

 

(og når det er sagt synes jeg abonnentet i Rift er verdt det, men det er nå min mening.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig spiller jeg / har spillt disse MMO'ene:

 

Spiller enda:

WoW (Forbanna kjedelig til tider, episk til andre tider)

STO (Episke romskipkamper, bånn i bøtta bakkekamper)

 

Har spillt:

SW:TOR (Ga opp da alle jeg kjente slutta)

LotRO (Slutta av samme grunn som TOR)

AoC (Vurderer det viss de har skjerpa storyen fra andre sone og utover)

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Gleder meg til å teste det nye innholdet. Spiller selv aktivt nå, og har gjort det et drøyt år nå. Jeg holder på å grunnlegge et nytt guild på Fury server for de som ønsker å spille og ha det moro sammen. Hvis noen vil ha mer informasjon, så er det bare å sende meg en PM eller skrive her.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan huske var Fury tatt over av sinte gankende russere. ALLE snakket russisk, de gadd ikke å svare på engelsk engang. Jeg fikk ikke questet i fred i 5 minutter før jeg ble ganka av en full high end lvl 80 russer, når jeg er lvl 40. Ga opp den serveren. :p

 

Dette var vell for 1.5/2 år siden.

 

 

Jeg har et par lvl 80s på Crom, vist jeg ikke har blitt kicket fra guildet jeg var med i, så er jeg gjerne med på et "HW.NO guild" :p

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Begge klassene er sterke, og kommer ann på hva du liker mest egentlig. Demo har forskjellige pets de kan velge mellom for å gjøre seg selv og lag sterkere, mens Necro bruker flere pets om gangen, usikker på tallene. Også flere typer pets av forskjellige egenskaper og styrke de kan bruke.

 

Se litt på www.aocfeats.com for skilltreet for de forskjellige klassene, bør gi deg en liten indikasjon.

 

Spiller mest pve jeg også, men spiller på pvp server for muligheten og atmosfæren.

Lenke til kommentar
Så langt så mmo går, finnest det bare ett spill. AoC! Ja det har sine "bugs", ja utrettingen av dei tar evigheter. Ja det er en inskrumpet spiller base, sett bort ifra Crom serveren. Men er fortsatt det beste mmo på markedet. Og absolutt verdt et par uker testing, før en eventuelt går tilbake til farm city i wow eller tilsvarende. Vanskelighetsgraden er også tilfredsstillende i motsetning til tidkrevende tank and spank spill.
Banke en liten hær av fiender med et sverd? Ikke noe problem! Banke en svær boss uten å bli noe særlig skadet? Ikke noe problem! Klatre opp en stige? Ikke noe.... øh, vent. Må få noen flere skill points først? WTF?I en litt mer seriøs tone er jeg glad på din vegne at du liker spillet, men å si at det bare finnes ett bra MMO-spill blir for tåpelig. Hvis det bare er AoC som gjelder, hvordan forklarer du den lille spillerbasen du selv nevnte? Og hvordan forklarer du at EverQues 1 (!) ikke bare er oppe, men fikk en ny expansion for en kort tid siden? Markedet er oversvømt av MMORPGer, men i stedet for å diskutere hva som er best er det vel bedre å glede seg over at man da kan finne et man faktisk liker, og holde på med det i lengre tid?Selv har jeg prøvd det meste fra Age of Conan til DC Universe Online til obskure asiatiske MMORPGer, og selv om jeg dumpe de fleste ganske kjapt er det noen få som faktisk har holdt stand av forskjellige grunner. Akkurat nå har jeg Secret World (livstid), Everquest 2 (gratis), SW: Old Republic (gratis single-player) og Rift (abonnent) installert, og alle blir værende. Jeg synes det blir feil å sammenligne SW: Old Republic, Secret World og Rift da de er så forskjellige, men i stedet for å bare spille ett av dem spiller jeg det jeg føler for. Det beste er at bortsett fra Rift koster det ikke en krone, så det er vinn-vinn. :)(og når det er sagt synes jeg abonnentet i Rift er verdt det, men det er nå min mening.)

 

Når har jeg indikert at mitt inlegg ikk er er noe annet en min personlige mening? For min del finnes det bare ett mmo. Så langt vertfall. Den meningen må jeg få ha, uten at du skal gå rundt å kalle det tåpelig.

 

Har også prøvd det meste innen for sjangeren. Om du henger deg opp i skill points`a i AoC da er du smålig. Det har alltid hatt minimal funksjon i spillet, og har blitt enda mindre siden.

Lenke til kommentar

Hva vil dere anbefale som caster? Demonolgist eller necromancer? Er forøvrig bare interessert i PvE.

 

Demo har mer direkte dmg, og minimalt med pets. Necro har mange pets, og mer dot over tid skade. Dps wise så ligger dei veldig likt. Kommer helt an på situasjon, om du tar i betraktning at begge speccer like godt, og spiller like godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...