Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå vært i et forhold i ca ett år. Ting har tidvis gått litt røft for seg, jeg har vært litt frem og tilbake. Samme har kjæresten min.

Men det har dukket opp et problem det siste halvåret. Noen ganger når vi diskuterer, og det munner ut i krangel. Så hender det seg at kjæresten min slår meg, lugger og sparker. Jeg har etterhvert fått et litt anstrengt forhold til når hun nærmer seg meg mens hun er sint. Jeg får det rykket i kroppen som en får når en er på defensiven og ønsker å beskytte seg.

Jeg snakker ikke om dette her med venner. Det er så vanskelig å få det ut, i det hele tatt snakke om det. Eneste jeg får som tilbakemelding er type: "Gå fra henne" om det er hva jeg burde gjøre vet jeg ikke.

Ihvertfall. Dette her er vanskelig for meg, jeg har vokst opp med ganske dårlig selvtillit og har et veldig anstrengt forhold til å være alene, jeg er litt redd for det om jeg kan si det sånn. Jeg er redd for at dette kanskje styrer meg og gjør at jeg blir i noe jeg ikke burde være i. Eller om jeg gjør ting så feil at jeg fortjener å bli slått, sparket eller lugget?

Det her blir et litt merkelig innlegg. For er det rart at den eneste gangen jeg virkelig "føler" noe er når jeg er ordentlig lei meg, eller ordentlig sint? Jeg har et veldig "flatt" følelsesliv i dagliglivet. Noen dager kan jeg føle meg bra, men jeg har alltid i bakhodet hva som kan gå galt, eller hva jeg gjør galt slik at jeg aldri legger meg og føler meg 100% bra.

Kan det være at forholdet jeg er i fungerer som et emosjonelt anker for meg? At den eneste følelsen jeg klarer å håndtere/forholde meg til er skam eller sorg? Det føles kanskje sånn for meg noen ganger. Jeg er så usikker...

Endret av Hårek
Gjenopprettet slettet innlegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

Du liker vel ikke at kjæresten din holder på sånn, gjør du? Prat med henne om det. Fortell henne at det plager deg.

 

Håper bare for all del at du klarer å holde deg i skinnet og ikke går til fysisk angrep på henne som en motreaksjon. Dere gutter er som regel sterkere enn oss, vet du.

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar
Som om politiet vil tro TS når han forsvarer seg selv. Hvis han klapper tilbake vil hun gå til politiet og mest sansynlig si at han voldtok henne.

Å klappe til henne vil si unødig bruk av makt. Som oftes er det ingen problem for en mann å stoppe angrep fra en dame uten å slå. I disse tekniske tider er det heller ikke vanskelig å dokumentere det faktiske forhold med å filme det.

Lenke til kommentar

1. Snakk med henne om det. Tar hun det ikke til seg, så er det bare til å slå opp.

2. Ikke noe poeng å klapse hun tilbake. Slik dobbelmoralen er i Norge, så har menn tilnærmet null rettigheter i slike situasjoner. Samfunnet er kvalmt.

3. Ta kontakt med hjelpetjenester slik som Zarac foreslo.

4. Gjøre kort prossess og gjøre det slutt uten forsøk å stoppe det.

 

Ingen fortjener eller skal leve i frykt for vold. Det er totalt uakseptabelt oppførsel fra noen som skal være glad i deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

(med mindre du på en eller annen syk måte tenner på at hun slår deg :yes: ). Anonym poster: 4188ba1684e7084708ebcf3c569bafac Anonym poster: 4188ba1684e7084708ebcf3c569bafac

 

Det er ingen som lider av noen sykdom dersom de liker å bli slått, det er som Phelge skrev, BDSM. BDSM er en seksuell legning hvor en blir tent av å bli dominert, å bli slått osv. Søk det opp på Wikipedia: http://no.wikipedia..../Sadomasochisme

 

Til Trådstarter: Jeg vil anbefale deg å snakke med kjæresten din, og gjøre det klart at du ikke aksepterer slik adferd. Dersom hun blir mere aggressiv, og ikke stopper, går du til politiet med det.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det er ingen som lider av noen sykdom dersom de liker å bli slått, det er som Phelge skrev, BDSM. BDSM er en seksuell legning hvor en blir tent av å bli dominert, å bli slått osv. Søk det opp på Wikipedia: http://no.wikipedia..../Sadomasochisme

 

Merk deg:

 

Det at noe er sykt, har en bredere betydning enn at noe har en sykdom. Ordet "syk" blir brukt mye mer subjektivt og gjerne i sammenheng med noe grotesk, ekkelt, frastøtende, brutalt, etc.

 

http://no.thefreedictionary.com/syk

 

 

 

 

 

 

Anonym poster: 4188ba1684e7084708ebcf3c569bafac

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje det er jeg som blir paranoid her, men jeg ville tatt opp en lydfil på mobilen når dama angrep meg, bare sånn for å ha noe bevis om hun skulle anklaget meg for noe i ettertid. Spesielt før jeg slo opp.

 

Hvem skal en da spille det av for ?.

 

Er i samme type forhold selv, men har holdt ut på grunn av ungene.

 

Anonym poster: 62f0b211e9c4918361adbcabb7bb57e6

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...