Gå til innhold

Telefonen (iPhone) bruker data uten at jeg gjør noe


Lami

Anbefalte innlegg

Ihvertfall. Skjønner dette ikke. For å sende MMS må jeg ha mobildata aktivert. Så, med en gang jeg forlater WiFi så smetter Edge/3G på med en gang og bruker massevis av penget! Går det virkelig ikke an å sende MMS uten å måtte aktiverte mobildata så den bruker telenor-nett med en gang?

Skjønner at jeg må ha mobildata aktivert for å sende, men ikke at jeg bruker data!!

 

Sånn med dere også? :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg skjønner ikke helt problemet. Bruker telefonen din mye data uten at du gjør noe?

 

Telefonen bruker data uten at jeg gjør noe.

 

2. Dagens mobiler krever data aktivere for å sende MMS da MMS går over Internett. Er bare å la nettet stå på. Koster ikke noe det. Koster når du bruker nettet

 

Vet MMS krever data! La nettet stå på? Koster drittmye.

 

Satt i skoletime i dag, så plutselig poppet det opp facebook-meldinger og Snapchat, dette fordi kun mobildata er aktivert! Så også at den hentet over Edge/3G.

 

Så, for å si det kort. Når jeg skrur på kun mobildata for å sende MMs, forlater WiFi sone kommer 3G på og henter face-statuser og hele pakka, altså bruker data.

Lenke til kommentar

Vet MMS krever data! La nettet stå på? Koster drittmye.

 

Satt i skoletime i dag, så plutselig poppet det opp facebook-meldinger og Snapchat, dette fordi kun mobildata er aktivert! Så også at den hentet over Edge/3G.

 

Så, for å si det kort. Når jeg skrur på kun mobildata for å sende MMs, forlater WiFi sone kommer 3G på og henter face-statuser og hele pakka, altså bruker data.

 

Notifikasjoner fra Facebook og Snapchat koster ikke mye. :) Hvis du får høye dataregninger er det noe annet som er årsaken.

Lenke til kommentar

Telefonen bruker data uten at jeg gjør noe.

 

 

 

Vet MMS krever data! La nettet stå på? Koster drittmye.

 

Satt i skoletime i dag, så plutselig poppet det opp facebook-meldinger og Snapchat, dette fordi kun mobildata er aktivert! Så også at den hentet over Edge/3G.

 

Så, for å si det kort. Når jeg skrur på kun mobildata for å sende MMs, forlater WiFi sone kommer 3G på og henter face-statuser og hele pakka, altså bruker data.

Telefonen bruker data uten at jeg gjør noe.

 

 

 

Vet MMS krever data! La nettet stå på? Koster drittmye.

 

Satt i skoletime i dag, så plutselig poppet det opp facebook-meldinger og Snapchat, dette fordi kun mobildata er aktivert! Så også at den hentet over Edge/3G.

 

Så, for å si det kort. Når jeg skrur på kun mobildata for å sende MMs, forlater WiFi sone kommer 3G på og henter face-statuser og hele pakka, altså bruker data.

 

Kva abonnement har du? Har du et nyare abo. skal det ikkje vere så dyrt. :)

 

Du kan jo slå av varsel, viss det tar mykje data då? Snapchat tar uansett ikkje mykje, du får ei melding om at du har fått en ny snap, som berre er tekst. Bildet blir lasta inn når du opner appen :)

Lenke til kommentar

Skjer dette hos dere egentlig? Er ikke interessert i å få rullende inn snaps, Facebook, twitter osv. Det koster ikke mye, men noe. Bruker nok som det er.

 

Har dårlig abbo med skyhøye priser dessverre.

 

Hva er vits med mulighet for å aktivere mobildata, 3G og dataroaming, når alt det kommer på når jeg kun aktiverer mobildata?

Kan umulig være riktig!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hva er vits med mulighet for å aktivere mobildata, 3G og dataroaming, når alt det kommer på når jeg kun aktiverer mobildata?

Kan umulig være riktig!

 

Det er veldig riktig. 3G er «raskere» mobildata, og alt man oppnår ved å aktivere mobildata og skru av 3G er at ting går saktere. Dataroaming er «et uttrykk som betegner at en bruker av en mobiltelefon med et visst abonnement kan benytte et annet nett tilhørende en annen mobilnettverks leverandør når man er utenfor rekkevidden til sin egen operatør». Dataroaming har ingen funksjon så lenge vi befinner oss i Norge, og jeg har det avslått hele tiden.

Lenke til kommentar

Kan vel ikke bytte abbo før 12 måneder har gått om jeg husker rett?

 

Ah, skjønner Runar.

 

Men dere andre med iPhone (5): Skjer det samme med dere når dere aktiverer mobildata? At den kobler seg på Edge/3G når du ikke er på WiFi (uten at du har aktivert hverken roaming eller 3G).

Lenke til kommentar

Skjer dette hos dere egentlig? Er ikke interessert i å få rullende inn snaps, Facebook, twitter osv. Det koster ikke mye, men noe. Bruker nok som det er.

 

Har dårlig abbo med skyhøye priser dessverre.

 

Hva er vits med mulighet for å aktivere mobildata, 3G og dataroaming, når alt det kommer på når jeg kun aktiverer mobildata?

Kan umulig være riktig!

 

Hvordan skulle det virke uten å slå på mobildata som du kaller det? Trylle infoen igjennom luften uten kostnadder? DEt koster å bruke en tlf med skype,twitter,spotify osv... Les en guide å lær å begrense det.... Apple kan umulig være så dårlige på dette området, uten at jeg har prøvd det selv. 1 uke med datatrafikk har kostet meg 70mb, og bortsett fra å bruke opera mini ( BRUK dette til å lese aviser og kostnadden blir latterlig liten) så har jeg latt den gjøre som den vil( slå av oppdateringer vist ikke den er tilkoblet tråløst nett)

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Hvilket abonnement har du? De fleste har jo en god del inkludert!?

 

 

Kan vel ikke bytte abbo før 12 måneder har gått om jeg husker rett?

 

Ah, skjønner Runar.

 

Men dere andre med iPhone (5): Skjer det samme med dere når dere aktiverer mobildata? At den kobler seg på Edge/3G når du ikke er på WiFi (uten at du har aktivert hverken roaming eller 3G).

Lenke til kommentar

Kan vel ikke bytte abbo før 12 måneder har gått om jeg husker rett?

 

Det kommer helt an på hvilket abonnement du har. Hva har du i dag?

 

 

Men dere andre med iPhone (5): Skjer det samme med dere når dere aktiverer mobildata? At den kobler seg på Edge/3G når du ikke er på WiFi (uten at du har aktivert hverken roaming eller 3G).

 

Ja, og det er det som skal skje. :)

 

 

Hei igjen. Jeg har kjøpt swiftkey 3. Men så skulle jeg ha "formatert" telefonen. Må jeg kjøpe dette igjen etter å ha formatert eller huskes dette av min konto på play google?

 

Opprett en egen tråd, er du snill.

Lenke til kommentar

Hvordan skulle det virke uten å slå på mobildata som du kaller det? Trylle infoen igjennom luften uten kostnadder? DEt koster å bruke en tlf med skype,twitter,spotify osv... Les en guide å lær å begrense det.... Apple kan umulig være så dårlige på dette området, uten at jeg har prøvd det selv. 1 uke med datatrafikk har kostet meg 70mb, og bortsett fra å bruke opera mini ( BRUK dette til å lese aviser og kostnadden blir latterlig liten) så har jeg latt den gjøre som den vil( slå av oppdateringer vist ikke den er tilkoblet tråløst nett)

 

Wut? Ta å les hva jeg skrev en gang til. Har aldri sagt at det IKKE koster å bruke mobilen med Skype, Twitter osv.

 

 

Ja, og det er det som skal skje. :)

 

Oh, det var litt surt :/ Noe annerledes enn Android her ja..

 

 

 

Abonnementet jeg har for øyeblikket er Telenor Prat. Valgte det på grunn av at der er det ingen fast månedspris.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Oh, det var litt surt :/ Noe annerledes enn Android her ja..

 

Ikke frekt ment, men jeg tror kanskje du misforstår hvordan det hele fungerer. Telefonen bruker ikke datatrafikk konstant hvis det er aktivert, og varslinger fra f.eks. Facebook er så små, i kilobytes, at de ikke utgjør noen stor kostnad.

 

Hvordan mener du Android er annerledes?

Lenke til kommentar

Ehm, jeg vet at den ikke bruker data konstant. Jeg sier bare at jeg ikke vil ha Twitter meldinger, snapchat osv poppende inn hele tiden. Vil ikke ha det aktivert med mindre jeg velger det, men får bare vær slik hvis det er sånn.

 

På Android, så hadde jeg mobildata aktivert hele tiden, likevel poppet det ikke inn noenting, og 3G/Edge ble aldri aktivert med mindre jeg gikk inn i innstillingene og valgt det. Så ift. Android er det annerledes. :)

Lenke til kommentar

Ehm, jeg vet at den ikke bruker data konstant. Jeg sier bare at jeg ikke vil ha Twitter meldinger, snapchat osv poppende inn hele tiden. Vil ikke ha det aktivert med mindre jeg velger det, men får bare vær slik hvis det er sånn.

 

På Android, så hadde jeg mobildata aktivert hele tiden, likevel poppet det ikke inn noenting, og 3G/Edge ble aldri aktivert med mindre jeg gikk inn i innstillingene og valgt det. Så ift. Android er det annerledes. :)

 

Du kan jo uansett slå av alle typer varsel i instillingane då, så mobilen ikkje bruker data uansett :)

Lenke til kommentar

Men dere andre med iPhone (5): Skjer det samme med dere når dere aktiverer mobildata? At den kobler seg på Edge/3G når du ikke er på WiFi (uten at du har aktivert hverken roaming eller 3G).

Dette skjer forsåvidt på de fleste telefoner, inkludert mine android telefoner.
Lenke til kommentar

Ehm, jeg vet at den ikke bruker data konstant. Jeg sier bare at jeg ikke vil ha Twitter meldinger, snapchat osv poppende inn hele tiden. Vil ikke ha det aktivert med mindre jeg velger det, men får bare vær slik hvis det er sånn.

 

Hvis du ikke vil ha varsler fra Facebook, Snapchat og lignende, må du skru av varslene, ikke endre innstillingene for datatrafikk. Du finner innstillingene for varlser under Innstillinger > Varsling, og velger den appen du vil stille inn. :)

 

 

På Android, så hadde jeg mobildata aktivert hele tiden, likevel poppet det ikke inn noenting, og 3G/Edge ble aldri aktivert med mindre jeg gikk inn i innstillingene og valgt det. Så ift. Android er det annerledes. :)

 

3G blir ikke aktivert på en iPhone med mindre du skrur det på i innstillingene. Edge er det samme som datatrafikk, så hvis du skrur på datatrafikk skrur du på edge. At det ikke dukket opp varsler skyldes appene, ikke telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...