Gå til innhold

- 3D er offisielt dødt


Anbefalte innlegg

Dette er jo ett litt festlig innlegg du kommer med, først så klager du over at folk dømmer hverandre, enda det å mene at 3D er dårlig hverken betyr at man må ha alle andre til å mene det samme som en selv, eller at man dømmer andre, så presterer du å komme med "sutring" og "griner som en unge" og at "diskusjonen er nesten religiøs", kanskje lurt å se seg litt i speilen aller først?

 

AtW

 

Det er ingen selvmotsigelser eller hykleri i hva jeg skriver; jeg dømmer ingen for hva de liker/foretrekker av formater, men mener snarere tvert om at man fint kan klare å ha et mangfold av produkter som tar hensyn til alle de forskjellige brukernes preferanser. Oppførselen og formaningene (og den evige terpingen på at hva de selv ikke liker er totalt feilslått) fra folk som ikke klarer å respektere at andre er annerledes/har andre preferanser, den derimot fordømmer jeg som sutring og grining.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også unngått å kjøpe 3D-TV på grunn av dette. Jeg har flere ganger spurt i butikken om det er mulig å slå 3D-funksjonen helt av. Da blir selgeren ofte helt lam i blikket og vet ikke hva han skal svare. Så jeg har kjøpt tv som jeg er helt sikker på at ikke har 3D.

Ja, han synes det vel var rart at du ikke spurte hvordan man skrur den på, siden den er av på alle 3DTVer så lenge du ikke har skrudd den på... Jeg har 3DTV, jeg ser for det meste 2D... Lam i blikket, betyr nok ikke at han ikke skjønte spørsmålet ditt, mer det at det kan tenkes at det var noe av det dummeste han hadde hørt i den sammenhengen? ;) hehe
Lenke til kommentar

Det er ingen selvmotsigelser eller hykleri i hva jeg skriver; jeg dømmer ingen for hva de liker/foretrekker av formater, men mener snarere tvert om at man fint kan klare å ha et mangfold av produkter som tar hensyn til alle de forskjellige brukernes preferanser. Oppførselen og formaningene (og den evige terpingen på at hva de selv ikke liker er totalt feilslått) fra folk som ikke klarer å respektere at andre er annerledes/har andre preferanser, den derimot fordømmer jeg som sutring og grining.

 

Du er blant de som driver med verst diskusjonmessing oppførsel her med dine billige hersketeknikker. Og hvem konkret er det som ikke klarer å respektere at andre er annerledes? Vennligst kom med eksempler.

 

AtW

Lenke til kommentar

Håper 3d forsvinner, det er en gimmick som ødelegger bildekvaliteten og forstyrrer hele bildet. Dessuten er det mange som sliter med hodepine, eller som ikke kan se det i det hele tatt. Tar heller et god høyoppløst bilde over et 3d bilde som forringer kvaliteten.

Håper at gode høytoppløste bilder forsvinner, dersom det skjer, slik at livet ditt blir litt surt også! :) Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Nå tøyser du tøysete, tøysegutt. Det var ingen i innlegg #60 som klagde på at det gikk 2D, det var noen i innlegg #60 som påpekte at 3D ikke nødvendigvis fylte opp de verdifulle slottene.

 

Og han klagde over at han måtte se filmen ett upraktisk tidspunkt fordi det ikke ble sendt noe særlig i 3D. Og uansett så er tilfellet generelt at det også hender at folk klager over at det går 2D filmer istedet for 3D-filmer på kino.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Jeg sa ingenting om at det ikke ble sendt noe særlig i 3D... Jeg sa at Hobbiten 3D kun gikk kl. 13 da jeg hadde fri, og at jeg ikke syntes dette var en "verdifull slot". Jeg har aldri vært på kino kl. 13, såvidt jeg kan huske.

 

Anyway, 3D er tydeligvis offisielt dødt, men uoffisielt så spreller det ennå. Jeg kommer til å fortsette å kjøpe filmer i 3D selv om jeg godt skjønner at andre har andre ønsker. 3D gir filmene noe ekstra, og jeg setter pris på dette noe ekstra. Vi trenger ikke alle være like.

Lenke til kommentar

Jeg sa ingenting om at det ikke ble sendt noe særlig i 3D... Jeg sa at Hobbiten 3D kun gikk kl. 13 da jeg hadde fri, og at jeg ikke syntes dette var en "verdifull slot". Jeg har aldri vært på kino kl. 13, såvidt jeg kan huske.

 

Anyway, 3D er tydeligvis offisielt dødt, men uoffisielt så spreller det ennå. Jeg kommer til å fortsette å kjøpe filmer i 3D selv om jeg godt skjønner at andre har andre ønsker. 3D gir filmene noe ekstra, og jeg setter pris på dette noe ekstra. Vi trenger ikke alle være like.

 

Nei, du skulle heller ønske at den gikk på ett annet tidspunkt, ikke sant?

 

Og hvorfor framstilles det stadig her som folk ikke aksepterer at folk har andre meninger? Er det noen som har sagt alle må være like eller enige?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

For meg personlig hadde det vært fint om jeg hadde fått sett 3D-versjonen, ja. Kinoen har gjort en vurdering som jeg antar skal tilfredsstille deres publikum i høyest mulig grad, og der skal jeg anta at de sikkert har gjort en riktig vurdering for dem. Jeg oppfatter det slik at det er flere som helst ikke vil se 3D enn det er som helst vil, så egentlig vil jeg ikke "ønske" at de endret på sine vurderinger bare for meg. Synes ikke noe om at folk som strengt tatt ikke trenger ha et forhold til 3D på død og liv ønsker at 3D forsvinner snarest mulig på min bekostning, men jeg har veldig stor forståelse for at de ikke ønsker å ha et forhold til 3D-teknologien som finnes i dag.

 

Ellers var det ikke tenkt å framstille det "stadig" som at noen ikke aksepterte at jeg har meninger. Jeg bare oppsummerte fra min lille krok i diskusjonen at om andre folk skal få lov til å synes det de synes uten at jeg skal nekte dem 2D-film. Dette fordi jeg synes det var et greit tidspunkt å avslutte diskusjonen for min del. Jeg tenker at jeg har fått sagt hva jeg synes, så kan folk velge å ta hensyn til mine meninger eller ikke.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Hehe, utrolig mye tull som skrives i artikler for tiden. Men som det står i som kommentar: 3D har blitt en standardfunksjon. Derfor er det selvsagt ikke noe å hausse opp mer. Kanskje vi skal erklære FullHD for død også siden ingen gidder å fremheve det lenger eller lansere det som en ny fantastisk funskjon? Nå skal jo alle bare ha 4k & 8k, ikke sant? Min neste TV skal selvsagt ha 3D og 3D er vel det eneste som kunne lokke meg ut til kino lenger. At enkelte får "vondt i hodet/øynene/magen etc." av 3D er også et latterlig argument for å påstå at 3D er dødt. Jeg erklærer herved FPS spill for døde siden enkelte blir "sjøsyke" av å spille det. :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper virkelig det er tilfelle. Å se en film på kino i 3D er helt idiotisk og tilføyer ikke oppelvelsen noenting

Kun irritasjon i såfall

 

Å punge ut et par tusen ekstra for en TV som tilbyr denne verdiløse funskjonen er for meg en total idioti og lyser "jeg skal ha det som er best og dyrest" mentalitet slik at folk kan skryte til naboen at de kan se på tv i 3D! OMFG 10000-0 til dem.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

Hehe, utrolig mye tull som skrives i artikler for tiden. Men som det står i som kommentar: 3D har blitt en standardfunksjon. Derfor er det selvsagt ikke noe å hausse opp mer. Kanskje vi skal erklære FullHD for død også siden ingen gidder å fremheve det lenger eller lansere det som en ny fantastisk funskjon? Nå skal jo alle bare ha 4k & 8k, ikke sant? Min neste TV skal selvsagt ha 3D og 3D er vel det eneste som kunne lokke meg ut til kino lenger. At enkelte får "vondt i hodet/øynene/magen etc." av 3D er også et latterlig argument for å påstå at 3D er dødt. Jeg erklærer herved FPS spill for døde siden enkelte blir "sjøsyke" av å spille det. :lol:

 

Det er jo åpenbart ett argument imot 3D, det er ikke noe latterlig med det. Bare fordi en sak ikke står og faller på det ene argumentet, betyr ikke det at det ikke er ett argument.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kom precis hem från DIsneyland/Universal Studios och där ser det i alla fall inte ut till att 3D försvinner eller att det på något sätt är "dött". De har bortimot 20 olika 3D event som går hela dagarna. Sällan det är mindre än en timmes kö till någon av de. En halv miljon människor ser de varje dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper virkelig det er tilfelle. Å se en film på kino i 3D er helt idiotisk og tilføyer ikke oppelvelsen noenting

Kun irritasjon i såfall

 

Å punge ut et par tusen ekstra for en TV som tilbyr denne verdiløse funskjonen er for meg en total idioti og lyser "jeg skal ha det som er best og dyrest" mentalitet slik at folk kan skryte til naboen at de kan se på tv i 3D! OMFG 10000-0 til dem.

 

Og dette er et problem for deg hvordan? Ikke se film i 3D på kino, og ikke kjøp deg 3D-tv. Problem løst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å punge ut et par tusen ekstra for en TV som tilbyr denne verdiløse funskjonen er for meg en total idioti og lyser "jeg skal ha det som er best og dyrest" mentalitet slik at folk kan skryte til naboen at de kan se på tv i 3D! OMFG 10000-0 til dem.

 

 

10000-0 til deg, da.

 

Da 3D ble innført i mellomklasse- og topp-modellene til f.eks. Samsung, var disse TV'ne billigere enn tilsvarende modell fra året før. Det er ingen som har betalt et par tusen ekstra for en TV som tilbyr 3D, de har betalt et par tusen ekstra for å gå fra f.eks. Samsung-5 serien til Samsung 6-serien, eller spart et par tusen på å kjøpe en nyere modell i forhold til den eldre modellen som ikke hadde 3D men likevel var dyrere.

 

Hvis du leser sammenligning av disse to TV-seriene vil du se at det står at billedkvaliteten er bedre på 6-serien, den har flere inn- og utganger, mer smartTV-funksjonalitet og ja, det er en bedre TV til å vise 2D-film på uavhengig av 3D eller ikke 3D.

 

Da jeg kjøpte min 3D-TV sammenlignet jeg den med andre modeller som ikke hadde 3D. Jeg betalte INGENTING ekstra for 3D.

 

Derimot betalte jeg 350 kroner ekstra senere, da jeg kjøpte ekstra 3D-briller på tilbud neste år.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...