Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anmeldt/opprettet sak pga kjøring uten gyldig førerkort?


cmx2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det som har skjedd hittil er.

 

Jeg fikk som sagt et brev fra Politiet med et forelegg på 8000kr og 6mnd sperrefrist på førerkortet, og da spørsmål om jeg vedtok dette.

 

Dette er en god stund siden nå, og jeg returnerte det med at jeg ikke godtok det, samt en begrunnelse/forklaring på hvorfor som jeg kunne skrive dersom jeg ønsket det.

 

Ringte og spurte i saken for vel 3 uker siden eller noe, da var det ikke gjort noe i saken, den var ikke sendt til Juristen som avgjør om den skal opp for retten, eller henlegges.

Fikk beskjed om at Juristen var tilbake på jobb et par dager etter jeg ringte og ville ta stilling til det da.

 

Har fortsatt ikke hørt noe, bør jeg ringe og høre hva som skjer her eller? Har jo ikke fått noen nye brev og det kan jo umulig ta så lang tid akkurat..

Endret av cmx2k
Lenke til kommentar

Blir ikke dette en "påstand mot påstand" sak som var linket til tidligere i denne tråden (se innlegg #3)? Hvor man kun har ett vitne? Den tiltalte skal slippe å bevise at han IKKE kjørte den turen til butikken, men kan bare påstå at han er sikker på at han ikke har kjørt og trenger ikke å bevise dette videre?

Endret av stue
Lenke til kommentar

Det som har skjedd hittil er.

 

Jeg fikk som sagt et brev fra Politiet med et forelegg på 8000kr og 6mnd sperrefrist på førerkortet, og da spørsmål om jeg vedtok dette.

 

Dette er en god stund siden nå, og jeg returnerte det med at jeg ikke godtok det, samt en begrunnelse/forklaring på hvorfor som jeg kunne skrive dersom jeg ønsket det.

 

Ringte og spurte i saken for vel 3 uker siden eller noe, da var det ikke gjort noe i saken, den var ikke sendt til Juristen som avgjør om den skal opp for retten, eller henlegges.

Fikk beskjed om at Juristen var tilbake på jobb et par dager etter jeg ringte og ville ta stilling til det da.

 

Har fortsatt ikke hørt noe, bør jeg ringe og høre hva som skjer her eller? Har jo ikke fått noen nye brev og det kan jo umulig ta så lang tid akkurat..

De har frist på en måned på å dra deg for retten:)

Lenke til kommentar

Hvorfor sier folk at trådstarter at han ble tatt på fersken? Jeg kan ikke se i noen av innleggene hans at han sier at han kjørte, kun at det er ei dame som påstår at hun så ham kjøre. At hun tror hun så trådstarter er ikke nok bevis. Jeg får ofte høre at folk har sett meg i TV-serien Sesam Stasjon på NRK når de var yngre, selv om jeg aldri har deltatt i noen produksjon av serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Politiet/påtalemyndighet mener i hvert fall at det er tilstrekkelig med en vitneobservasjon for at retten skal kunnne dømme noen for å ha kjørt bil uten gyldig førerkort:

 

http://www.an.no/nyh...icle6466363.ece

 

Her ble vedkommende frikjent fordi han kunne føre mot-bevis.

 

Som man ser lyver politiet rett som det er, for så å bortforklare løgnen i retten ved å tilpasse løgnen til de andre bevisene i saken.

Endret av Backslash
Lenke til kommentar

 

Har fortsatt ikke hørt noe, bør jeg ringe og høre hva som skjer her eller? Har jo ikke fått noen nye brev og det kan jo umulig ta så lang tid akkurat..

 

Nei, du lar være å ringe. Jo mer de somler, jo bedre er det for deg. Du bør også kreve å få gjort konkrete etterforskingsskritt som hevder vil være frifinnende bevis. Sannsynligvis gjør ikke politiet noe med dette, men du kan bruke det til din fordel ved å hevde elendig etterforsking.

 

Forøvrig veldig bra at du ikke vedtok forelegget. Aldri vedta forelegg!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lang tid er gått, nå er vi strax i Mai mnd.. Og jeg har enda ikke hørt noe som helst!

 

Prøvde forleden og ringe for og høre litt hvordan det lå i ann i saken, da var visstnok jurister, og andre tilhørende personell på ferie, kurs, bortreist, sluttet eller noe så fikk ikke noe svar..

 

Kan virkelig Politiet holde på og sumle så lenge som dette?

Sperrefristen min gikk opprinelig ut den 22 februar, men den er 'utvidet' på ubestemt tid til saken er avgjort..

Noe den enda ikke er.. :hm:

Vil jo for min del mest bare ha dette ut av verden, så jeg evnt kan få lappen igjen, eller forholde meg til en ny dato..

 

Jeg regner i utgangspunktet med at jeg har/vil få 6mnd nye uten kortet siden som jeg har skrevet tiligere:

 

Jeg fikk som sagt et brev fra Politiet med et forelegg på 8000kr og 6mnd sperrefrist på førerkortet, og da spørsmål om jeg vedtok dette.

Dette er en god stund siden nå, og jeg returnerte det med at jeg ikke godtok det, samt en begrunnelse/forklaring på hvorfor som jeg kunne skrive dersom jeg ønsket det.

 

Bør jeg fortsatt bare la tiden gå, ikke prøve og mase noe på de, eller bør jeg få fortgang i saker snart?

Vurderer som sagt og prøve meg på en ny ringerunde i dag eller etter 1 Mai..

Som sagt, kan de holde på og surre med slikt, så lenge de enn bare måtte ønske?

Håper virkelig ikke det er slik..

Endret av cmx2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...