Gå til innhold

Ting som irriterer deg i pc-spill? [Klagetråd]


Anbefalte innlegg

(Prøvde å søke litt men fant ingen lignende tråder)

 

Dette er vel bare en stor klagetråd om ting som irriterer deg i pc-spill.

Jeg kan vel begynne med noen av tingene som får meg til å se rødt til tider.

  • Spill hvor musen ikke er låst til den skjermen man spiller på.
  • Når spillet velger selv hvilken skjerm de vil kjøre spillet på, og det ikke er noen funksjoner eller måter å forandre det på (GR:FS)
  • Mangel på grafikk options.
  • Spill som ikke har 'fullscreen Windowed' (heter det i Rift hvertfall).
  • Når det ikke er mulig å hoppe over cutscens eller introen/credit.
  • All form for DRM.
  • Når spillet er låst til f.eks kun 4:3 / 16:9 / 16:10, da vil jeg f.eks ikke finne den rette oppløsningen til skjermen min.

Det var noen av tinga som irriterer meg.

 

Spytt ut om hva som får blodet deres til å boble litt ekstra :p

 

 

Edit:

Lame, fant denne tråden som er laget idag.

Men jeg lagde hvertfall denne mtp spill til pc og ikke spill generelt, det var hvertfall tanken bak tråden.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tribes: Ascend.

 

Når jeg kommer skliende i 200km/t rett mot motstanderens flagg, så kommer det en jævel av en lagkamerat og tar flagget, GÅENDE, i 10km/t. Da blir jeg mektig irritert, IVERTFALL når de ser at jeg kommer, likevel tenker de at det å gå og ta flagget selv, er mer praktisk en å la meg ta flagget i høy hastighet :hmm:

Lenke til kommentar

Kanskje det største problemet med PC-spill i dag er at de fleste "mainstream"-titlene først og fremst er laget for konsoller og så blir vi PC-eiere avspist med en halvhjertet portering rasket sammen av de to lavest betalte utviklerene i selskapet på en uke. Da får vi raskt slike møkkaversjoner som Saint's Row II (ca 12 FPS selv med all grafikk skrudd ned til PS1-nivå), Dead Space (kræsjer hvert 5. minutt) og GTA-serien (låst til 30 FPS, kan kun bruke 1 kontroller o.s.v.). Selv ARMA 2, som endte opp som PC-eksklusivt, bærer preg av dette på enkelte felt. Det er kun nå nylig at det har fått skikkelig joystick-støtte, da det tydeligvis ble laget med tanke på å hovedsakelig spilles med PS3/XboX-kontrollere.

 

Av og til er jeg faktisk glad for at jeg strengt tatt er for gammel til dette våset.

Lenke til kommentar

Flott, lastet ned Driver ifra Gamefly sin klient.

Fikk en feilmelding om at installasjons UIen ikke var akseptert eller noe slikt piss.

Måtte forandre hvilke ui jeg skulle ved å edit en snarvei og fikk det til og installert.

Men så vil jo uPlay også inn i bildet. Og den finner ikke spillet og måtte laste det ned igjen på nytt, siden deres klient er så beta som menneskelig mulig, er jo ingen instillinger å velge mellom der inne.

DRM må ta seg en bolle, seriøst.

Én holder og dette er jo en klar årsak til å bare å laste det ned uten noen form for drm.

 

Og nedlastningshastigheten jeg får på uPlay er 300 KB/s og min maks er 1.1 MB... Fantastisk.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest er XCom. Jeg elsker det spillet, men første gang jeg spilte var det ikke en dritt som advarte meg om at jeg burde bygge flere antenner for å søke etter UFOer. Resultatet var at jeg gjorde det veldig bra i starten, hadde de fleste landene på min side og bygde opp en rimelig bra hær med folk med bra våpen... bare for å plutselig se UFO etter UFO fly over hele kloden og skape panikk over alt. Jeg prøvde så godt jeg kunne å skyte de ned, men hadde ikke sjanse. Alt jeg kunne gjøre var å se på at hele spillet gikk til helvete med ekspressfart, og jeg hadde ikke peiling på hvorfor. Måtte faktisk lete rundt i anmeldelser og guider for å finne ut hva i svarte jeg hadde gjort feil. Man skulle tro noe så livsviktig hadde blitt forklart, men neida...

 

Ellers har vi jo Elemental: Fallen Enchantress. Det første Elemental (War of magic) hadde lovet å være en moderne versjon av det glimrende Master of magic, men feilet totalt på veldig mange områder. Dermed sier det seg selv at svært gå gadd prøve oppfølgeren, til tross for at den er svært bra. Kort sagt lærte de fra det første og gav seg ikke før Fallen Enchantress var det spillet de ville lage helt fra starten.

Lenke til kommentar

Kjøpte du elemental så fikk jo du fallen enchantress gratis. Så syntes det står respekt av det. Slik jeg har fått spillet og det har blitt bedre i hvertfall

 

Det jeg hater mest på pc spill er som sagt før. At flest AAA er for konsoll og så får vi en rotete meny for oss når de porter det over til pc. Fatter ikke at de mener enda at konsoll skal være så kongen. Tror totalt sett så er det pcspill som selger mer og mer fra år til år. Hater også utviklingen mot all DLC som kommer fra dag 1 til spill. Og always online greiene som virker de er i alle spill nå

Lenke til kommentar

Kjøpte du elemental så fikk jo du fallen enchantress gratis. Så syntes det står respekt av det. Slik jeg har fått spillet og det har blitt bedre i hvertfall

Det gjelder bare de som faktisk kjøpte Elementa: War of Magic. Det var nok ikke så mange som gadd ta sjansen på det, og når vi så hvor dårlig det var skal det nok veldig mye til for at folk som ikke kjøpte det skal vurdere å kjøpe Fallen Enchantress. ;)

 

Enig i at PC er undervurdert. Ganske morsomt å lese alt maset om neste generasjons spill, når PC ofte har flere generasjoner på rad fra en konsoll lanseres, til "neste" generasjon er ute. Det har fint lite å si når XB3 og PS4 kommer. PC vil ha gått forbi dem i løpet av under seks måneder uansett. :p

Lenke til kommentar

(...)

Enig i at PC er undervurdert. Ganske morsomt å lese alt maset om neste generasjons spill, når PC ofte har flere generasjoner på rad fra en konsoll lanseres, til "neste" generasjon er ute. Det har fint lite å si når XB3 og PS4 kommer. PC vil ha gått forbi dem i løpet av under seks måneder uansett. :p

 

Hvor kraftig pcen er har lite å si så lenge spillet ikke er pc-eksklusivt, og det er ikke mange pc-eksklusiver vi ser blant toppspillene.

 

Multiplattform spill vil alltid sette baseline til svakeste plattform, da det er langt enklere å skalere opp enn å skalere ned.

 

Og akkurat derfor er PS4/XB3 veldig bra for pc-spillere, da det vil øke ytelsen på de svakeste plattformene som vil resultere i bedre multiplattform spill.

Lenke til kommentar

Hvor kraftig pcen er har lite å si så lenge spillet ikke er pc-eksklusivt, og det er ikke mange pc-eksklusiver vi ser blant toppspillene.

 

Multiplattform spill vil alltid sette baseline til svakeste plattform, da det er langt enklere å skalere opp enn å skalere ned.

 

Og akkurat derfor er PS4/XB3 veldig bra for pc-spillere, da det vil øke ytelsen på de svakeste plattformene som vil resultere i bedre multiplattform spill.

Tja, PC-spill har blitt mye bedre med årene. Det er fortsatt et langt stykke igjen, men det kommer seg. Det gjelder spesielt nå da PC-spill for alvor har begynt å ta igjen konsollspill, og faktisk forbi går dem på mange områder (indiespill er f.eks langt mer populært på PC, logisk nok.) Men uansett er PC-versjoner av multiplattformspill som regel i stand til å kjøre minst like bra som konsollversjonene, og det uten engang å bruke alle kreftene den har. Spill so mer utviklet til PC blir enda bedre enn det igjen. Det så vi f.eks med Crysis.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...