Gå til innhold

Spillsituasjoner som irriterer


Anbefalte innlegg

Dette er en tråd som man kan skrive noe som irriterer ved spill. Er mest for selve handlingen i spillet eller online. Eks, dør hele tiden på Online, eller kommer alltid på andre plass. Eller greier ikke oppdraget og failer med få sekunder eller pga lagg.

 

Man må nevne hvilket spill og hva som gjorde at du ble irritert da du spillte det.

 

PS: Om bedre navn for tråd kan man gjerne komme med tips.

Om det allerede finnes en slik tråd ber jeg gjerne om link og denne kan slettes.

 

Jeg irriterte meg veldig over NFS: Hot pursuit i går. Jeg skulle klare gull på et løp og prøvde 8 ganger på rad. Fikk alltid sølv og faila med bare 2 sekunder hver gang!

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

World of Tanks - "Siema"

 

Civilization V - Ha soldater stasjonert ut på grensen i tilfelle krig. Motstander sier at han er skeptisk til soldatene, jeg svarer et jeg ikke planlegger noe (noe som er sant). Motstander erklærer krig, jeg slår han tilbake, okkuperer en by og det blir fred. En stund senere er jeg på offensiven, og erklærer krig, da blir både han og andre fly forbanna fordi jeg tydeligvis "brutte løftet mitt om ikke å gjøre noe". Som om han ikke hadde gitt meg grunn til å handle...

 

Mange spill - Når du er i en cutsene eller situasjon der du ikke har fullstendig kontroll, og du ser animasjoner som ikke ser ordentlig bra ut. Eks: En karakter skal bort til et kontrollbord og trykke på en knapp, han går litt for langt, stopper opp, og han skyves på mirakuløst vis i posisjon til å foreta animasjonen der han trykker på knappen.

 

Project Reality - Deviation

Endret av olefurz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er drittlei spill som plutselig finner ut at det er feil sjanger, og slenger på noe som ikke gir mening. Det er enda verre når dette er så dårlig laget at spillet ikke blir spillbart. Ta for eksempel BloodRayne. Jeg storkoste meg i store deler av det første spillet, og er nær ved å kalle det en klassiker. Så hva skjer? Mot slutten blir du plutselig sittende i en robot (?), noe som ikke gir mening i seg selv. Men kontrollene på denne roboten var så ræva at jeg fort gav opp å prøve å vandre rundt normalt. Å sloss kom ikke på tale. Det samme har vi til en viss grad i Gears of War. Jeg storkoste meg i store deler, før jeg ble slengt inn i en bil av en eller annen grunn. Hele den sekvensen var kun for å få litt bilkjøring og kunne glatt ha vært endret til å gå til fots. Når styringen på bilen i tillegg var rimelig dårlig kom jeg aldri forbi der.

 

Ellers har vi jo klassikeren "vi også!", i mangelen på bedre navn. Slow-motion ble populært, dermed skulle alle ha det med i sine spill, inkludert bilspill. Quick-time events ble populært, dermed dukket det opp i alt fra Resident Evil til til JRPGs til Tomb Raider. At det ikke gir mening er ikke nøye, tydeligvis.

 

Og sist, men ikke minst, har vi bosser i slossespill. Du har vært flink og sloss hele veien opp til bossen, så du har vel en sjanse til å ta ham? Haha, tro om igjen. Denne idioten er så ubalansert at det ikke er morsomt engang. Ta King of Fighters, som et bra eksempel. Når du sloss fyller du opp tre metre. Når du har fylt det første kan du ta et superangrep. Har du fylt opp to kan du ta et kraftigere superangrep, og tar du alle tre kan du ta et superangrep som tar halve helsen til motstanderen. Bossen tar glatt tre av de farligste superangrepene på rad. Treffer han på to av de er du død, og han tar tre. Geez...

 

Holdt nesten på å glemme Elder Scrolls. Må ha fortrengt dem for å slippe å huske. :p Morrowind var en klassiker, men fikk dessverre en konsollport. Dette gjorde at de bestemte seg for at konsollkidsa brukte mer penger en PC-folket, og konsollkidsa vil bare ha vanlige actionspill. Resultatet ble Oblivion og Skyrim. Om det fortsetter sånn grøsser jeg med tanken på Elder Scrolls 6. Her blir det vel enda mindre å gjøre, enda mindre som får noe som helst betydning og enda færre muligheter til å lage din egen karakter. De kan jo like gjerne fjerne noen raser også, så blir ikke konsollkidsa så forvirret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En spillserie som irriterer meg er Need for Speed. Uansett hvor bra man kjører en runde så tar ALLTID motstanderene innpå deg i siste runden, som gjør at man blir super stresset å selfølgelig gjør en fatal feil å må restarte. Tror det gjelder omtrent alle Need for Speed spillene.

 

En annen ting som irriterer meg grønn er hvor sykt gode folk er i BF3 på PC i forhold til meg. På PS3 var jeg stadig på topplisten i en match, mens nå er vel 3 plass foreløpig beste. Tror kanskje jeg forlanger for mye av meg selv ettersom jeg kun har 10 timer spillt på PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
En spillserie som irriterer meg er Need for Speed. Uansett hvor bra man kjører en runde så tar ALLTID motstanderene innpå deg i siste runden, som gjør at man blir super stresset å selfølgelig gjør en fatal feil å må restarte. Tror det gjelder omtrent alle Need for Speed spillene.

 

Altså jeg greier å vinne alle løp/oppdrag på NFS, har runda nesten alle spilla snart, (ikke platinum) Men ikke så vanskelig. GT5 er noe av det vanskeligste jeg har spillt :o

Lenke til kommentar

- Spill med tredjepersonsperspektiv hvor du skal for eksempel bare gå over en smal og rett bro, men pga dårlig gjennomtenkt skråstilt kamera, så må du dra stikka diagonalt og gjøre hyppige justeringer for denne enkle oppgaven, og da er det ekstremt irriterende å falle i døden.

 

- Red dead redemption: Sivile som feilaktig blir siktet på av deg når du stresser i en kamp. De begynner å skyte på deg, men hvis du forsvarer deg da, så er det du som mister honor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og kontroller som reagerer seint. Spesielt kontrollene i far cry 3 hvor man skal heale seg selv. Man trykker på et annet tidspunkt enn det spiller vil, og det endrer seg til at man ikke får healer i det hele tatt. Og spesielt om en har tatt fyr, er det utrolig slitsomt da man må vente på å heale, for så å blir avbrutt og måtte slukke flammer isteden...

Lenke til kommentar

Altså jeg greier å vinne alle løp/oppdrag på NFS, har runda nesten alle spilla snart, (ikke platinum) Men ikke så vanskelig. GT5 er noe av det vanskeligste jeg har spillt :o

Er ikke så vanskelig å vinne nei, men er så irriterende at de tar deg igjen på siste runde uansett hva du gjør. Du kan lede med 15-20 sekunder før siste runde begynner, å så klarer de å hente inn de sekundene på siste runde selv om du kjører like bra som alle de andre rundene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke så vanskelig å vinne nei, men er så irriterende at de tar deg igjen på siste runde uansett hva du gjør. Du kan lede med 15-20 sekunder før siste runde begynner, å så klarer de å hente inn de sekundene på siste runde selv om du kjører like bra som alle de andre rundene.

 

Ja det er sannt, syykt irriterendes -.- Men det var ikke like ekstremt på alle løp. Eks noen på NFS: Hot Pursuit leda jeg med tror 8,2 sek og vant med 7,5 så der ble de bak. :p

Lenke til kommentar

Er ikke så vanskelig å vinne nei, men er så irriterende at de tar deg igjen på siste runde uansett hva du gjør. Du kan lede med 15-20 sekunder før siste runde begynner, å så klarer de å hente inn de sekundene på siste runde selv om du kjører like bra som alle de andre rundene.

Haha, dere bør prøve gamle Burnout. Jeg ledet med ti sekunder og så AI-motstanderen forsvinne fremme i horisonten i et løp en mot en. :p
Lenke til kommentar

Er ikke så vanskelig å vinne nei, men er så irriterende at de tar deg igjen på siste runde uansett hva du gjør. Du kan lede med 15-20 sekunder før siste runde begynner, å så klarer de å hente inn de sekundene på siste runde selv om du kjører like bra som alle de andre rundene.

 

Dette går vel andre veien også. Dvs. dersom du ligger langt bak, vil AI kjøre saktere for at du skal ta dem igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...