Gå til innhold

Bilisten som kjørte på 12 åringen


Anbefalte innlegg

Jeg kjenner selv en person som har kjørt ned og drept en person som ikke fikk noe straff for dette annet enn 6 mnd uten lappen og en bot (kjørte på en drita full fyllik som vaset rundt i veibanen med mørke klær midt på natta på en landevei). Uhell skjer. Og som du ser av lovteksten kan det straffes med bare bøter hvis det er nok formildende omstendigheter. Det er ulovlig å skyte folk også, men folk kan allikevel slippe fengsel for vådeskudd.

 

Men han fikk en straff, og det var ett lovbrudd.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaha. Så hva mener du? At de kjørte på han med vilje?

Jeg håper ikke det, men:

Politiet bekrefter at den ene siktede er eier av bilen som er beslaglagt.

- Politiets teori er at bilen var tatt til verksted for å reparere skader som den skal ha fått i ulykken. Vi er sikre på at vi har beslaglagt riktig bil, sier lensmann Hans Kyllingstad

..virker litt overlagt.

Lenke til kommentar

Jeg håper ikke det, men:

Politiet bekrefter at den ene siktede er eier av bilen som er beslaglagt.

- Politiets teori er at bilen var tatt til verksted for å reparere skader som den skal ha fått i ulykken. Vi er sikre på at vi har beslaglagt riktig bil, sier lensmann Hans Kyllingstad

..virker litt overlagt.

 

Det virker jo overlagt at de er rasshøl som prøvde å slippe unna, men overlagt å drepe gutten?

 

AtW

Lenke til kommentar

Var voldsomt så raskt reperasjonsprosessen gikk. nesten ferdig reparert

 

Ringte verkstedeier fredag kveld, fikk levert den lørdag kl 13 og ferdig lakkert tirsdag..?

 

"- Jeg utbedret skadene og fikk skiftet ruta. Da politiet kom hadde han nettopp ferdig lakkert bilen."

 

Høres temmelig mistenksont ut syns jeg. Det er da ikke normalt at man får gjort slike reprasjoner

på sparket slik som det.

Dette lukter det noe uhederlig av syns jeg. Kanskje verkstedmannen ble truet

Lenke til kommentar

Herre Gud, jeg kjenner jo egentlig verkstedeieren. Han er eller var mye brukt til å holde taler på kristne møter, en slags predikant.

Vil derfor tippe at denne kvinnen har vært i "randsonen" av det kristne miljøet. Hvis du kjenner noen fra møter i Blå Kors, f.eks., har du lett for å anta at de er snille og ærlige.

Lenke til kommentar

Politiet er sikre på det er bilen står det. Men de siktede fortsetter å blånekte for å gjort det.

 

"- Panseret var bulka, og høyre side av bilen. Det var småbulker. Det så ut som en stein hadde blitt kasta på frontruta, som hærverk, sier Kjell Sund."

 

"Jeg er jo en kristen mann, som ønsker at sannheten skal fram" sier han på slutten av denne videoen

 

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/jaeren/Rodfargen-forvirret-meg_-sier-verkstedeieren-3100786.html

 

Har de tatt feil personer likevel da?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

De siktede er personer med svært lav troverdighet. Jeg mener jo at det kan skje mirakler med mennesker, slik at man ikke alltid skal dømme folk etter fortida deres.

Samtidig vet vi at mannen holder på å anke en dom for promillekjøring, og kona er tidligere dømt for bedrageri. De har sannsynligvis et dårlig forhold til politiet.

Uansett er det ganske sjokkerende at de fortsatt ikke tilstår.

 

Hvis det stemmer at ei venninne var vitne til et annet biluhell, hvorfor står hun ikke fram? En grønn bil kan kanskje se rød ut i gult gatelys. Men det forklarer jo ikke at bilen ikke var japansk og sedan.

Lenke til kommentar

Hvis det stemmer at ei venninne var vitne til et annet biluhell, hvorfor står hun ikke fram? En grønn bil kan kanskje se rød ut i gult gatelys. Men det forklarer jo ikke at bilen ikke var japansk og sedan.

 

Nå vet jeg ikke hvor politiet fikk de opplysningene fra, men hvis det var fra faren eller andre vitner er det forståelig at de kan ha bommet. Gutten din på 12 år blir påkjørt og kastet opp i været. Klarer du å fokusere nok til å huske hvilken verdensdel bilen er produsert i? Det er lett å blande mørke farger, og hvis man ser bilen i kun få sekunder er det ikke umulig at man tar feil av en sedan og en stasjonsvogn.

Lenke til kommentar

Hva er greia med at X politifolk går dør til dør og maser, men ingen bryr seg om en bil som matcher beskrivelsen som kommer til verksted med skader de leter etter?

Og hva tenker de som reparerer bilen......når de i lunchen ser i avisa at man skal sjekke naboens bil for skader osv.

 

Blir man skutt som kriminell drar man ikke til legevakten pga .....

Ja.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hva er greia med at X politifolk går dør til dør og maser, men ingen bryr seg om en bil som matcher beskrivelsen som kommer til verksted med skader de leter etter?

Og hva tenker de som reparerer bilen......når de i lunchen ser i avisa at man skal sjekke naboens bil for skader osv.

 

Blir man skutt som kriminell drar man ikke til legevakten pga .....

Ja.

 

Bilen matchet jo ikke beskrivelsen? I tillegg tror jeg ikke en bil med bulker er noe oppsiktsvekkende syn på ett verksted.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...