Gå til innhold

Bilisten som kjørte på 12 åringen


Anbefalte innlegg

Han er enda ikke tatt. I morgen mandag får man bilder fra bomstasjoner, det vil vel nøste opp gjerningsmannen.

 

Noen som kunne tenkt seg å stikke av etter en sånn påkjørsel?

 

Han melder seg altså ikke, men regner med de fakker ham siden de har vrakdeler fra skade på bilen.

Lurer på hva han gjør nå. Prøver å reparere skaden i de skjulte kanskje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske lett å omgå bomstasjonene i området så det er ikke sikkert de har bilde av bilen.

 

Det er nok ingen som kunne tenke seg å stikke av, men når du får panikk tenker du ikke klart. Ganske naturlig reaksjon i grunn. Tipper det ikke går mange dagene før han melder seg. Han skal være ganske kald for å holde dette skjult over lengre tid. Uansett tipper eg at det skjer noe ganske snart. Noen må jo fatte mistanke om noen? Stakkars de som kjører en rød sedan og er hjemme fra jobb imorgen..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir vel tatt over helgen, en eller annen som ikke kjører til jobb eller som har bilen stående i garasjen.

 

Forøvrig synes jeg rulleski langs veibanen må regnes som ekstremsport. Selvsagt er det ikke 12-åringen sin feil at han ble påkjørt, men det hjelper lite.

 

Ble han ikke påkjørt bakfra i eget kjørefelt? Det hadde skjedd om han gikk eller syklet også, er det også ekstremsport? Skal man jage billister fra veien?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble han ikke påkjørt bakfra i eget kjørefelt? Det hadde skjedd om han gikk eller syklet også, er det også ekstremsport? Skal man jage billister fra veien?

 

AtW

 

Jeg vet ikke mye om omstendighetene rundt ulykken. Men å gå på rulleski, gå, sykle etc langs i veien som rekreasjonsaktivitet er høyrisiko. Jeg mener en bør legge slik aktivitet andre steder en bilveien

 

Nei jeg synes ikke en skal jage billister fra veien, jeg mener "myke" trafikkanter burde finne et tryggere sted å drive slik aktivitet på .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke sikkert sjåføren var alene i bilen, kanskje var det to kamerater. Kanskje har den ene sveiseapparat, og skaden er allerede reparert? Forresten var det visst også snakk om skader på frontruta.

Det kan jo også være en kvinnelig sjåfør. Men det virker litt mindre sannsynlig.

 

Jeg frykter vel at sjåføren ikke kommer til å melde seg. Folk blir flinkere og flinkere til å nekte på at de har gjort noe, virker det som. ("flinkere" i negativ forstand).

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke mye om omstendighetene rundt ulykken. Men å gå på rulleski, gå, sykle etc langs i veien som rekreasjonsaktivitet er høyrisiko. Jeg mener en bør legge slik aktivitet andre steder en bilveien

 

Nei jeg synes ikke en skal jage billister fra veien, jeg mener "myke" trafikkanter burde finne et tryggere sted å drive slik aktivitet på .

 

Om det virkelig er ekstremsport for lovlige trafikanter å oppholde seg i trafikken. (Sykkel, gående, MC, rulleski, whatnot), så bør man jo fjerne gruppen som setter alle disse andre i så stor fare, bør man ikke? Det motsatte blir jo som å fjerne lovlydige borgere med tvang, fordi kriminelle skader så mange lovlydige borgere...

 

AtW

Lenke til kommentar

Om det virkelig er ekstremsport for lovlige trafikanter å oppholde seg i trafikken. (Sykkel, gående, MC, rulleski, whatnot), så bør man jo fjerne gruppen som setter alle disse andre i så stor fare, bør man ikke? Det motsatte blir jo som å fjerne lovlydige borgere med tvang, fordi kriminelle skader så mange lovlydige borgere...

 

AtW

 

Folk må få gjøre som de vil, å stå på rulleski i trafikken er deres valg. Jeg har aldri sagt at noen som helst skal tvinges til noe som helst.

 

Men jeg mener at det å oppholde seg i trafikken som rekreasjonsaktivitet er farlig og at man burde drive med slikt andre mer egnede steder. Hva folk faktisk gjør selv får være opp til dem selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en stor forskjell på å være etter en vei fordi du må bruke denne i motsetning til å bruke en vei fordi du har lov.

Det overrasker meg at folk tørr å slippe sine barn etter trafikkert vei hvor de skal bedrive aktiviteter det garantert finnes bedre plasser å utføre disse.

 

Beitostølen har en bane dedikert til rulleski om sommeren. Alikevell finnes det unødvendig mange på rulleski etter tungt trafikkert veier her lokalt..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er en stor forskjell på å være etter en vei fordi du må bruke denne i motsetning til å bruke en vei fordi du har lov.

Det overrasker meg at folk tørr å slippe sine barn etter trafikkert vei hvor de skal bedrive aktiviteter det garantert finnes bedre plasser å utføre disse.

 

Beitostølen har en bane dedikert til rulleski om sommeren. Alikevell finnes det unødvendig mange på rulleski etter tungt trafikkert veier her lokalt..

 

Det finnes motorveier der biler kan kjøre uten at rulleskigåere har lov, allikevel er det unødvendig mye biler på veiene her lokalt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan jo også være en kvinnelig sjåfør. Men det virker litt mindre sannsynlig.

 

Hvorfor er det mindre sannsynlig? Flere av de store påkjørselsakene vi har hatt i media de siste årene har hatt kvinnelig gjerningsperson:

 

http://www.smp.no/nt...icle6892803.ece

http://www.budstikka...meter-1.6220953

 

Redigert: Ei kvinne og ein mann er tatt og mistenkt …

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Tror du missforstår utsagnet mitt. Med vilje?

 

Nei, jeg misforstår ikke utsagnet ditt, jeg vrir det med vilje rundt, fordi du framsetter det som det er ett slags hirarki, der enkelte trafikanter har mer rett til å bevege seg ved eller i en vei enn andre, slik er det ikke på generell basis, noen steder er det konkrete forbud, men på vanlige veier, hva gjør at biler har mer rett til å være der enn rulleskigåere? Tror du de bare løper rundt på rulleski for å demonstere at de har lov? Tror du bilister som ikke er på motorveier (som er forbehold motorkjøretøy), bare er der for å demonstrere at de har lov?

 

Det er gjerne den som er til fare for andre som må ta ansvar og moderere sine (dvs kjøre mer forsiktig) enn motsatt

 

AtW

 

 

Hvorfor er det mindre sannsynlig? Flere av de store påkjørselsakene vi har hatt i media de siste årene har hatt kvinnelig gjerningsperson:

 

http://www.smp.no/nt...icle6892803.ece

http://www.budstikka...meter-1.6220953

 

Redigert: Ei kvinne og ein mann er tatt og mistenkt …

 

Kvinner er vesentlig mindre kriminelle i snitt, og jeg antar det også gjelder for fyllekjøring, noe som er en relativt safe antakelse når folk stikker av. Synes det er god dekning for å si at en kvinnelig sjåfør er litt mindre sannsynlig.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...