Gå til innhold

Bilisten som kjørte på 12 åringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vitneutsagn kan være _svært_ unøyaktige, og hjernen har en fantastisk evne til å fylle ut tomrom. Det er derfor ikke så usannsynlig at politiet får beskrevet en rød japansk sedan mens man fant en grønn amerikansk stasjonsvogn. Med forbehold om at det er rett bil eller ikke.

 

Aftenbladet: Tabbe å etterlyse rød drapsbil

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/jaeren/-Tabbe-a-etterlyse-rod-drapsbil-3101171.html

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Det blir snart latterlig hvor mye verkstedeieren blir intervjuet. Har han hatt tid til noe annet i det siste, har han hatt tid til å spise? Her er han igjen. Journalisten har kommet innom igjen for å høre om han har funnet noe mer på verkstedet i dag.

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/jaeren/Denne-delen-er-fra-den-gronne-Ford-en-3101518.html

 

I morgen skal hun vel tilbake for å lete langs gulvet i verkstedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tragisk, egentlig. Er han veldig glad i oppmerksomhet eller er det media som presser på?

 

Den gjennomsnittlige verkstedeier ville sikkert bare ha stumpa sigaretten og snudd ryggen til. Men KS har mye erfaring fra sosialt arbeid og kristent arbeid, som nevnt har han vært taler og han har jobbet med fengselsarbeid og rusomsorg. (Fengselsarbeid er for at fanger skal ha noen som tenker på dem og engasjerer seg for dem). Han vet ikke at avisene vil legge ut så mange filmer av ham som toppnyheter, det blir nesten samme dekning som statsministeren pleier å få...

Får håpe at denne hendelsen ikke velter engasjementet hans for rusmisbrukere og fanger.

 

Media merker vel at han er vant til å snakke, og tar det de kan få. Nå er det snart slutt på KS sine fem minutter i berømthet. Jeg mener dekningen totalt sett har vært overdrevet, der de har kommet med helikoptervideo av Klepp stasjon og tatt bilde av en gjenvinningsstasjon... Ser ikke helt vitsen med å lage montasjer av boligfelt slik det av og til gjøres i slike saker. Men det er nå meg, da.

Og så uttrykte familien at de ikke ønsket journalister i begravelsen, likevel er det tydelig at ulike medier har vært til stede på avstand av begravelsesfølget. Noen av dem var inne i kirka før begravelsen (antageligvis), og tok bilde av kista med kransene. Likte ikke så godt å se disse bildene, når familien hadde ønsket at media ikke skulle være tilstede.

Lenke til kommentar

Hurra!! Nå har det kommet en ny artikkel om verkstedeieren, noe skuffende er det jo at denne artikkelen ikke har videointervju :grumpy: .

Denne gangen gjør de en sak av at han ber bildrapssiktede om å fortelle sannheten. Han forteller detaljer fra sitt kjennskap til de siktede, og om sitt fengselsarbeid.

Aftenbladet sine tidligere intervjuer med KS blir oppsummert, samt intervjuene med de siktedes forsvarere. Kan vi håpe at Aftenbladet besøker KS flere ganger, og gir flere slike oppsummeringer?

Jeg vet dere vil like artikkelen:

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/jaeren/Ber-bildrap-siktede-fortelle-sannheten-3102854.html

 

Man forestiller seg at journalisten (det er en ny journalist) har sittet rundt et bord med KS og spist tørre julekaker, under samtalen om de siktede. Det stiligste er at KS har på seg en ny joggebukse som jeg ikke har sett før, sånn sett får vi full valuta for å åpne artikkelen.

Lenke til kommentar

Det kan jo virke som man her har med en person som driter i alle, og bare gjør det man lyster for - pass dere selv, for her kommer jeg. Virker ganske så klart hvilket valg han har gjort, så til dels er det nok overlagt vil jeg si. Det kan jo virke som det bare var et tidsspørsmål med måten han selv har valgt å leve = overlagt

Mannen nekter straffeskyld. Å stikke av og ikke melde seg må jo være lovbrudd.

Hva slags menneskesyn er det tyder på når man tror det er mer sannsynlig at det er en mann? Et menneskesyn der man er klar over at menn vesentlig oftere er kriminelle?

Han er enda ikke tatt. I morgen mandag får man bilder fra bomstasjoner, det vil vel nøste opp gjerningsmannen.

 

Noen som kunne tenkt seg å stikke av etter en sånn påkjørsel?

 

Han melder seg altså ikke, men regner med de fakker ham siden de har vrakdeler fra skade på bilen.

Lurer på hva han gjør nå. Prøver å reparere skaden i de skjulte kanskje.

Kvinner er vesentlig mindre kriminelle i snitt, og jeg antar det også gjelder for fyllekjøring, noe som er en relativt safe antakelse når folk stikker av. Synes det er god dekning for å si at en kvinnelig sjåfør er litt mindre sannsynlig.

 

Hvordan går det med fordommene folkens? Har de fått seg en knekk?

Kvinne innrømmer å ha kjørt på Olav (12)

**Har forklart at hun var alene i bilen

 

Og jeg regner med at neste gang det står om en voldsepisode eller en voldtekt eller et innbrudd eller et tyveri i media så hopper du til konklusjonen at "det er garantert en mørkhudet person" ATWindsor? Og fortsetter diskusjonen på det grunnlaget? Og du holder deg fremdeles også til rusa sjåfør konklusjonen din ATWindsor?

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan går det med fordommene folkens? Har de fått seg en knekk?

 

Jeg reagerte også på at mange så ut til å nesten tvile på at en kvinne kunne ha kjørt på gutten og stukket av, men fakta er at langt flere menn enn kvinner står bak (eller: blir tatt for å stå bak) kriminelle handlinger.

Lenke til kommentar

Hvordan går det med fordommene folkens? Har de fått seg en knekk?

Kvinne innrømmer å ha kjørt på Olav (12)

**Har forklart at hun var alene i bilen

 

Og jeg regner med at neste gang det står om en voldsepisode eller en voldtekt eller et innbrudd eller et tyveri i media så hopper du til konklusjonen at "det er garantert en mørkhudet person" ATWindsor? Og fortsetter diskusjonen på det grunnlaget? Og du holder deg fremdeles også til rusa sjåfør konklusjonen din ATWindsor?

 

Skjønner du ikke forskjellen på fordommer og sannsynlighet? Det er god dekning for å si at det er mindre sannsynlig at det er en kvinne enn en mann i en sånn sak. Det er ett faktum, uansett hvor fornærmet du blir av det. Og jeg har ikke sagt at det er "garantert" noe som helst. I motsetning til deg forøvrig, som har komemt emd flere direkte feilaktige påstander i tråden.

 

Og kvinnen hadde vel også rusproblemer såvidt jeg forsto, så det er ikke usannsynlig at rus har vært inne i bildet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...