Gå til innhold

TV 2 og Canal Digital går til retten


Anbefalte innlegg

NRK er gratis via DVB-T og nett-tv (hvis du da ser bort fra ISP kostnader)

 

NRK skal ha kudos for å ha fått på plass en av de beste NETT-TV løsningene i Norge, med generelt bedre bildekvalitet, bedre bildeflyt enn Viasat (ViaPlay) og TV2 Sumo. Og det til tross for at det er helt gratis å bruke, ikke krever unødvendige plugins i nettleseren og det hele.

 

Det er dog skuffende at norsk TV-innhold, ta geniale programmer som Brille for eksempel kun ligger tilgjengelig i knapt nok et par uker før du ikke lenger kan gå tilbake å se innholdet... Hopprenn osv må du få med deg på direkten, de ligger aldri sånn at du kan gå inn å se de i etterkant noe som er håpløst dårlig med et NETT-TV løsning spør du meg.

 

 

Har sikkert med rettigheter å gjøre, men det bryr meg som sluttbruker fint lite da jeg er ute etter en best mulig NETT-TV løsning, det å ikke kunne se brorparten av NRK sitt innhold etter det faktisk har gått LIVE, og da toppen i et par uker i etterkant er for dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NRK Nett tv er ikke gratis, det er finansiert gjennom lisens.

 

– Men vi mener dette er en sak som er best tjent med en løsning utenfor rettslokalene, der partene tar ansvar for å bidra til en løsning som gjør at de innfrir sine forpliktelser og gir forbrukerne det tilbudet de forventer å få.

 

Les: Vi er redd.

Lenke til kommentar

NRK Nett tv er ikke gratis, det er finansiert gjennom lisens.

 

– Men vi mener dette er en sak som er best tjent med en løsning utenfor rettslokalene, der partene tar ansvar for å bidra til en løsning som gjør at de innfrir sine forpliktelser og gir forbrukerne det tilbudet de forventer å få.

 

Les: Vi er redd.

 

Jo, det er gratis, at noe er indirekte finansiert igjennom noe annet gjør ikke at det ikke er gratis, det gjelder så godt som alle gratis produkter. Jeg kan se NRK nett-TV uten å betale ett rødt øre for det.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, det er gratis, at noe er indirekte finansiert igjennom noe annet gjør ikke at det ikke er gratis, det gjelder så godt som alle gratis produkter. Jeg kan se NRK nett-TV uten å betale ett rødt øre for det.

 

AtW

 

Ja, men om NRK får det som de vil, skal det å ha intenett også kvalifisere for lisensen. Fordi man jo har tilgang på NRK over internett. Så ikke bli overasket om det endrer seg etterhvert.

Lenke til kommentar

Ja, men om NRK får det som de vil, skal det å ha intenett også kvalifisere for lisensen. Fordi man jo har tilgang på NRK over internett. Så ikke bli overasket om det endrer seg etterhvert.

 

Uten å kjenne alle lovene vil jeg likevel på stå at bare iden bryter med lovene.

Hvis det skal være lovlig så må de ha ordning der man slipper å betale lisens til NRK bare for være tilknyttet til Internett

Uansett så går det lang over det som jeg mener er akseptabelt

Her kan man undres på hvorfor man tillater NRK å ha fri tilgang til lommeboken til folk , mens andre aktører må drive med reklame eller drive med harde forhandlinger seg mellom , som også går ut over tilbudet

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...